ro
door ron530 Dec 4, 2011 om 15:15
Garantie & verzekeringen

Verzekeringen zonder toestemming overgezet.

Hallo, ik heb op 25 november een een andere auto gekocht en wilde daarom een wijziging doorgeven bij mijn nieuwe tussen persoon waar ik overigens niet voor gekozen heb maar de vorige is gestopt en heeft de portefeuille overgedragen. Ik kreeg een mail dat de wijziging was doorgevoerd en een offerte om van maatschappij te veranderen die zou goedkoper zijn. Ik ben daar niet op ingegaan want zou veel duurder uit zijn op jaarbasis 200 euro, wat scherts mijn verbazing, zonder toestemming zijn al mijn lopende verzekeringen opgezegd en ondergebracht bij die nieuwe maatschappij, ondertussen blijkt dat de vorige auto ook nog verzekerd is want dat bedrag is ook nog afgeschreven voor de maand december terwijl ik die niet meer in bezit heb. Achteraf blijkt dat de nieuwe tussenpersoon geen zaken doet met de maatschappij waar ik verzekerd was dus ook geen wijzigingen kan door voeren. Ik heb maandag een afspraak met de tussenpersoon om de boel terug te draaien maar vertrouwen heb ik daar niet in.

686 6 Rapporteer

conny2
door conny2 - Dec 4, 2011 om 15:29
256 Antwoorden / 4 Vragen

U bent natuurlijk vrij om voor een andere tussenpersoon te kiezen. U kunt de verzekeringsmaatschappij bellen voor een andere intermediair maar meestal kunt U ook op de website van de verzekeraar een tp bij U in de buurt vinden.
succes ron!

ro
door ron530 - Dec 4, 2011 om 15:37
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Daar zit hem de crux hoe maak ik de boel ongedaan, mijn vorige maatschappij werkt enkel met tussenpersonen dus ik kan zelf geen wijzigingen aan brengen. De nieuwe doet geen zaken met die maatschappij en kan dus ook niets wijzigen en zet daarom de boel over met alle nadelen van dien

conny2
door conny2 - Dec 4, 2011 om 15:45
256 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Ron, ik zou maandag voordat U naar de tp gaat de oude verzekeraar (die U het liefst heeft) eens bellen.
Zou in elk geval niet bij deze tp blijven.

ja
door jans2 - Dec 4, 2011 om 17:02
311 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een vreemde gang van zaken. Uw tussenpersoon houdt ermee op en draagt de zaak over aan een tussenpersoon die geen zaken doet met de maatschappij waar uw verzekeringen zijn afgesloten. ??? Die brengt ze vervolgens onder bij een andere maatschappij zonder dat u daar iets van af weet. ??? Ik zou maar eisen dat die persoon e,e,a, per onmiddellijk ongedaan maakt, de verzekering van uw vorige auto stopzet en alles na afloop van het gesprek schiftelijk (aangetekend) bevestigen. Daarna meteen een ander zoeken.

ap
door apiejoepie - Dec 4, 2011 om 17:31
130 Antwoorden / 4 Vragen

ik adviseer u om naar de politie te gaan en aangifte te doen
van fraude

ro
door ron530 - Dec 5, 2011 om 17:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi allen, vandaag bij de tussenpersoon geweest en alles is naar tevredenheid opgelost. Er is toegegeven dat er fouten zijn gemaakt en de manier van communiceren beter had gekund. Al met al een prettig gesprek, waar we tot ieders ten volle tevredenheid zijn uitgekomen. Op de details zal ik niet ingaan maar het is prettig opgelost.

M.v.g.Ronald.

Ps Apiejoepie, direct naar de politie rennen is wel het slechtste advies die ik ooit heb gekregen.