jr
door jrgand Jul 11, 2006 om 19:38
Garantie & verzekeringen

Wanneer gebruik maken van reintergratie

Het volgende is er aande hand.
Verleden jaar ben ik ziek geworden tijdens een tijdelijkcontract. Het contract is niet verlengd. Ik ben dus in de ziektewet gekomen. Na volledig herstel te zijn zit ik nu in de WW en ben 56 jaar.
Zo goed als zeker zal ik niet meer in mijn oude vaak een vacature vinden, daar ik daar te duur voor ben.
Bij het CWI zit ik daarom ook in fase 3
Ik wil nog wel graag aan het werk.
Mijn vraag is het volgende:
Wanneer kan ik gebruikmaken van een reintergratiecoach en reintergratie van het UWV

Wie weet hierop het antwoord

1309 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, u kunt op ieder moment dat u dat wilt een beroep doen op een reintegratiecoach. Maak daarom uw wens in deze zo snel mogelijk kenbaar aan de UWV.

De vraag si wel wat het u oplevert want het solliciteren zult u zelf moeten doen. In het aangeboden reintegratietraject krijgt u uitsluitend tips en begeleiding met betrekking tot het zoeken van de juiste vacatures, het maken van goede, op de vacature gerichte sollicitatie brieven of eventuele andere methodes.

Als u aan het werk wilt is het zeer zinvol u te melden op i-sites al loopbaan.nl en monsterboard.nl (de reintegratiebegeleiding zal u dat ook melden) en inschrijven bij uitzendbureau's en dan met name die welke werkzaam zijn op uw werkterrein.

Een loopbaanbegeleider die u veel succes wenst bij het vinden, zeker nu het aantal vacatures weer toeneemt

ve
door verwijderd - Jul 12, 2006 om 01:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jrgand,

Laat ik hier nu net uitgebreid over gelezen hebben. Je verhaal lezend, kom je in aanmerking voor de IRO: de Individuele Reïntegratie Overeenkomst. Het UWV stelt onder die naam budgetten ter beschikking die je kan gebuiken om met een reïntegratieadviseur van jouw keuze (dus buiten UWV om) jezelf te trainen en te gaan zoeken naar een baan.

Voorwaarde is dat je minimaal 6 maanden een uitkering ontvangt en dat je nu nog niet in een bestaand reïntegratietraject zit. Je zit in fase 3 van je WW, dus aan de voorwaarde van minimaal fase 2 voldoe je ook. Ohja, het bureau moet wel erkend zijn door het UWV.

Wat nu te doen?

Neem contact op met je casemanager bij het UWV. Zeg hem/haar dat je graag van de IRO gebruik wilt maken. Hij/zij bepaalt of je ervoor in aanmerking komt (lijkt mij wel). Als dat zo is, neem je contact op met een reïntegratiebureau. Ik wil je in dit verband tippen om contact op te nemen met Kaliber Adviseurs in Utrecht: 030-636 96 96. Meldt dat je belt over reïntegratie en je wordt doorverbonden met de juiste persoon (ik meen dhr. van Dooren). Zij nemen je vervolgens een hoop werk uit handen, regelen trainingen als dat nodig is en begeleiden je naar een nieuwe baan of wellicht een eigen bedrijf (mocht je dat willen, dan kan dat ook).

Succes en laat hier even weten hoe het gaat.

Groet, Cannacampo.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2006 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jrgand,

Uiteraard kunt u ook bij Gerrit Altena (zie eerste reactie) terecht. Op het moment van mijn reactie wist ik niet dat hij jou hier ook uitstekend in bij kan staan.

Ik ken Gerrit op expertisegebied inmiddels aardig en ik weet dat hij een lange staat van dienst heeft (ik meen 25+ jaar) als adviseur op personeelsgebied. Ik wist alleen niet dat hij zelfstandige is. Als je hieronder nogmaals reageert, weet Gerrit wel hoe je met hem in contact kan komen.

Groet en succes met je keuze(s).

Cannacampo