ma
door margrietbonf Jan 22, 2010 om 09:40
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekeraar

Gisteren ontving ik een rekening van het ZZL van mijn moeder over een behandeling in het ziekenhuis in juli 2008. Aug 2008 is mijn moeder overleden, moet ik na anderhalfjaar deze rekening nog betaling?

524 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij wel, de behandeling heeft tenslotte plaatsgevonden.
Je kunt natuurlijk altijd even contact met ze opnemen en uitleggen dat je moeder overleden is.
Mss zijn ze coulant.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat ze die behandeling heeft gehad weet ik ook, maar ik vind het cru dat ze nu nog met een rekening over 2008 komen.
Aug 2008 is mijn moeder overleden en Sept. 2008 mijn vader, daarna heb ik een afrekening van het ZZl gekregen en de bevestiging dat ze uitgeschreven waren.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Netjes is anders, maar ik denk wel dat ze in hun recht staan.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft niets met cru of netjes te maken. Ziekenhuizen zijn vaak erg laat met het indienen van hun rekening bij de ziektekostenverzekeraar, kan inderdaad zo maar een jaar later zijn. En zolang het ziekenhuis niets heeft gedeclareerd, kan de verzekeraar natuurlijk geen rekening sturen.

Als u de erfgenaam bent, zult u deze rekening moeten betalen.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat bedoel ik ook met netjes is anders.
Als de ziekenhuizen direct hun claim indienen bij de verzekeraar krijg je dit soort praktijken niet.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Warschijnlijk kan je hem nog declareren bij de verzekering.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius schreef op vrijdag 22 jan 2010, 12:19: Warschijnlijk kan je hem nog declareren bij de verzekering.
Groet Valerius

Sorry ik dacht dat het ziekenhuis aan u de rekening gestuurt had,
Exuus Valerius

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedank voor al Uw reacties , de zorgverzekeraar heeft mij zojuist gebeld met excusus, ze hadden de rekening van het ziekenhuis pas in nov. 2009 ontvangen maar wilde toch coulant zijn, zij begrepen dat dit op mij cru overkwam en hebben de rek. zijnde 18,00 euro afgeboekt.
Dit noem ik nog eens toppie, bedankt VGZ