S.westra
door S.westra Oct 21, 2023 om 10:40
Geldzaken & recht

10% korting jumbo

Jumbo heeft een 10% personeels korting die je terug krijgt bij je betaling, nu mijn vriendin medewerker is bij jumbo zien we op de loonstroken personeels verrekening van 25 euro wat gelijk staat aan 250 euro boodschappen, nu doen wij bij de jumbo over de 600 boodschappen per maand. Nu navraag gedaan en wordt er vermeld dat er een limiet is van 250euro. Deze limit wordt nergens aangegeven en er wordt wel mooi reclame gemaakt om meer personeel te werven met een korting die niet volledig verteld word.

6617 9 Rapporteer
ne
door neodutchio - Oct 21, 2023 om 10:57
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Er zit een wettelijke maximum aan. Ik ken geen enkel bedrijf die geen personeelsvoorwaarden heeft en waar dit niet in zou staan.
Deze personeelskorting een verkapt loon. Zou je over het wettelijk maximum gaan zou je inkomstenbelasting moeten gaan betalen. Aangezien dat administratief onhoudbaar is zit er altijd een maximum aan.

Vraagt u eens aan uw vriendin wat ze meer ontvangen heeft dan enkel een contract en wat er in een eventuele persoonlijk omgeving te vinden is aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 21, 2023 om 13:03
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Denk dat Jumbo ervan uitgegaan is dat niemand boven €250 aan boodschappen uitgeeft tenzij er voor vrienden en kennissen ook wordt ingeslagen.

JMA2
door JMA2 Oct 22, 2023 om 00:05
117 Antwoorden / 2 Vragen

Een beetje gezien zit zomaar op 200 euro per week, dus 250 is zelfs voor een koppel veel tekort,laat staan met kinderen.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 22, 2023 om 04:20
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt, ik heb me vergist.

Mabelle
door Mabelle - Oct 21, 2023 om 13:40
427 Antwoorden / 1 Vragen

Logisch dat er een grens zit aan de korting. Mensen zouden anders ongetwijfeld op het idee komen om voor de hele wijk inkopen te gaan doen...

In de reclame worden natuurlijk nooit alle ins en outs vermeld.

me
door mein33 - Oct 21, 2023 om 14:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In een full time vacature staat toch echt, "10% korting op al je boodschappen", niets meer maar ook niet minder dan dat.
Mogelijk is die korting alleen volledig van toepassing bij een volledige baan en wordt deze afgebouwd bij deeltijdwerkers.
Zou dit zeker bij uw werkgever aankaarten.

ne
door neodutchio Oct 21, 2023 om 17:37
5156 Antwoorden / 12 Vragen

In een aanbod tot onderhandeling (zo stelt meester Frank Visser dergelijke advertenties) staan lang niet alle zaken die wel in het uiteindelijke contract komen te staan.

br
door brigges - Oct 21, 2023 om 16:10
11 Antwoorden / 1 Vragen

De korting valt onder de werkkostenregeling. Dat betekent dat er een maximum aan de korting zit. Dat is natuurlijk wel logisch. Boven het maximum moet er belasting worden betaald.
Via de werkkostenregeling (WKR) kan de werkgever onbelaste vergoedingen aan de werknemers geven. Er mogen ook zaken vergoed worden waar een werknemer privé voordeel van kan hebben, maar met een limiet. Denk aan korting op goederen van het eigen bedrijf, gereedschap, tablets, sportabonnementen of kerstpakketten.

mahadma
door mahadma - Oct 21, 2023 om 17:44
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Na googelen naar arbeidvoorwaarde pdf Jumbo kom je op een inlog scherm terecht. U zult dus zelf moeten lezen/zoeken naar die 250/25 euro voorwaarden.

lo
door lovewinnie - Oct 21, 2023 om 20:45
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dit staat in je contract . Het is ff zoeken. Maar zie de voorwaarden maar is. Het is niet onbeperkt. Vanwegen fraude. Boodschappen voor familie etc.
Ah heeft het zelfde. Doe voor minimaal 1000 euro per maand boodschappen en krijg 10% van max 250 euro per maand terug. Dat is 300 euro per jaar. Toch een leuk extraatje

ro
door ronny530 - Oct 22, 2023 om 09:47
2785 Antwoorden / 41 Vragen

In de reclame staat wel dat niet alle Jumbo filialen meedoen en dat kan van doen hebben met filialen die onder de Jumbo franchisenemers vallen.
Franchisenemers zijn niet verplicht de arbeidsvoorwaarden die Jumbo zelf hanteerd te volgen omdat de werknemer niet in dienst van de Jumbo is maar van de franchisenemer.
Ik mag aannemen dat uw vriendin een afschrift van het arbeidscontract heeft ontvangen en die ook gelezen heeft want in dat arbeidscontract staan de afgesproken arbeidsvoorwaarden geschreven.
Uw vraag betreft meer de reclame die gemaakt wordt maar die is zeker niet misleidend omdat Jumbo duidelijk aangeeft dat niet alle filialen die regeling toepassen.

1paul
door 1paul - Nov 1, 2023 om 14:09
3156 Antwoorden / 0 Vragen

beter dan toch maar weer naar dirk gaan dan, heb je meer "korting" dan die 25 Euro!!

dat je niet meer krijg heeft ook te maken met voorwaarden met betrekking tot de belastingwetgeving in ons land, je had dit ook kunnen nakijken trouwens in de arbeidsvoorwaarden van de jumbo..
daar staat trouwens op AL je boodschappen!!