ni
door nicoh May 15, 2005 om 23:55
Geldzaken & recht

120 euro studiefinanciering te weinig.. CZ of IBG fout?

Vorig jaar heb ik mij aangemeld voor een ziekenkosten verzekering. Met het aanmeldingsformulier had ik een loonstrookje toegevoegd, omdat ik niet wist of ik in het ziekenfonds / studentenverzekering moest. (ik heb een baantje voor zaterdagochtend en vakanties op de tuin)

Vervolgens werd ik in het ziekenfonds gezet omdat ik volgens mijn loonstrookje voldoende uren maakte.

 In januari heeft mijn baas geen werk dus ik belde op om te vragen of ik zo verzekerd kon blijven voor die maand.

Toen werd er gezegd “Met een vast contract is er niets aan de hand”. Ik heb nooit gemeld dat ik een vast contract heb.

Er werd verteld dat ik over de weken dat ik niet werkte een overbrugging moest betalen of een studentenverzekering voor een maand.
Ik kreeg een formulier van jullie opgestuurd voor een studentenverzekering.
Maar vervolgens had ik de tweede week in januari wel werk, en had ik weer contact opgenomen of ik dat formulier in moest vullen en opsturen, dit hoefde niet omdat de eerste week van januari werd overbrugt. Later kreeg ik per post nog twee keer bericht van CZ dat ik het formulier niet had opgestuurd, ik had weer telefonisch contact opgenomen en verteld dat ik gewoon werkte en geen vast contract had. Er werd toen ineens verteld dat ik zonder een vast contract helemaal niet in het ziekenfonds kon.
Dat formulier voor de studentenverzekering dat ik had heb ik toen opgestuurd en ik werd aangemeld voor een studentenverzekering.
Ondertussen had ik voor de maanden januari t/m maart al ziekenfonds betaald. Toen vervolgens nog een rekening voor de maand april voor het ziekenfonds die had ik ook nog betaald, later kreeg een correctie.
Vervolgens had ik gemeld bij Informatie Beheer Groep gemeld dat ik wegens een fout 4 maanden in het ziekenfonds heb gezeten en nu een studentenverzekering heb. Omdat ik met een studentenversterking meer studiefinanciering krijg heb ik gevraagd of ze de maanden januari t/m april nog het verschil wilden betalen. Hun zeggen dat dit per kwartaal geregeld wordt, en het eerste kwartaal niet vergoed wordt. 3 x 40 is 120 euro. Dit omdat ze het wijzigingsformulier niet binnen het kwartaal binnen hadden gehad ( dat kon ook niet omdat toen nog niet geregeld was me CZ). Ik heb vervolgens met CZ contact opgenomen en die zeggen dat de Informatie Beheer Groep het geld moet betalen, zelf kunnen hun voor mij geen contact op nemen wegens privacy. De Informatie Beheer Groep zegt dat CZ het geld moet betalen omdat hun die fout hebben gemaakt en CZ zegt dat de Informatie Beheer Groep het moet betalen :S . Ik ben voor beide klachtenbrief aan het typen is er nog een andere optie??
Kan ik die 120 euro nog terug krijgen en zo ja bij wie??

378 1 Rapporteer

zijle027
door zijle027 - Oct 17, 2005 om 16:23
148 Antwoorden / 0 Vragen

Heel verhaal. Uit het geheel maak ik op dat u een zogenaamd 0-urenconract heeft bij uw "werkgever" hetgeen dus geen basis biedt voor een ziekenfondsverzekering.

Het is dan ook maar de vraag óf u deze 120,00 euro ergens kunt verhalen. U zou dit eens kunnen voorleggen aan het buro sociale raadslieden óf het juridisch loket in uw gemeente waar u woont. Mogelijk kan één van deze diensten u uitsluitsel geven.

Vr. gr.

Aldert