Ch
door Ch_ev Oct 28, 2017 om 12:26
Geldzaken & recht

13e maand bij 1 jarig lidmaatschap

Hoi!

Vorig jaar heb ik een lidmaatschap voor 1 jaar getekend bij Anytime fitness te Almelo.
Echter bleek ik niet zoveel gebruik te maken van dit lidmaatschap als verwacht maar heb altijd aan mijn betalingsplicht voldaan.

Het lidmaatschap was ingegaan per 1 november 2016. De maand oktober mocht ik gratis sporten (actie). Mijn sleutel is begin september 2017 ingeleverd waarbij het lidmaatschap beeindigd werd.
Echter moest ik het resterende wel voldoen, begrijpelijk, althans tot en met 12 maanden waarvoor ik ooit tekende.

Ik ben mijn betalingen na gaan kijken en kwam tot mijn verbazing achter het feit al 12 betalingen te hebben voldaan.
Nu claimt deze sportschool ook nog een 13e maand zonder uit te kunnen leggen waarom. Dus van 1 nov 2016 tot en met 30 nov 2017. In hun voorwaarden staat ook dat een maximale contractsduur 12 maanden is, wederom snap ik de 13e maand niet.

Ondanks ik elke data van de 12 overboekingen kan aantonen dreigen ze met een deurwaarde als ik de betaling aankomende maand weiger.
Ik vraag enkel om uitleg maar ook daarvoor willen ze ineens "administratieve kosten" berekenen als ze hierop in moeten gaan. Echt ongelofelijk.

Ik betaal altijd mijn rekeningen volledig en op tijd en wacht ook totaal niet op een deurwaarde. Maar ik hoef dit zonder enige uitleg toch niet zomaar te accepteren? Wat moet ik hiermee doen?

6466 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 28, 2017 om 12:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Contract liep van 1/11/16 tot 1/11/17, uitgaande van opzegtermijn van één maand had u dus uiterlijk 1/10/17 moeten opzeggen. U heeft echter al opgezegd per begin september 2017, dus ruim op tijd. Die 13e maand hoeft u niet te betalen. Schrijf ze mail of brief met deze strekking met de medeling dat u een rechtszaak hierover met vertrouwen tegemoed ziet.

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2017 om 13:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U blijkt al 12 betalingen te hebben voldaan? Hie kan dat dan? Hebt u in één maand twee keer betaald? Is het niet het inschrijfgeld?

Maar afgezien daarvan, u hebt een  jaarabonnement afgesloten van 1 november 2016 t/m 31 oktober 2017, waarbij u de maand oktober 2016 gratis mocht sporten.

U hebt keurig op tijd het abonnement opgezegd en de sleutel ingeleverd.

Als u dus werkelijk twaalf maandbetalingen hebt verricht, hebt u in het geheel geen verplichtingen naar die sportschool.

Dus die volgende, 13e betaling gewoon weigeren, dat gedreig met een deurwaarder stelt helemaal niets voor, ook adm inistratieve kosten rekenen, omdat ze iets zouden moeten “uitzoeken” slaat helemaal nergens op.

Laat u niet intimideren. Ik zit zelf bij de ING en daar kan ik van betalingen aan een instantie of zo een uitdraai maken, zodat ik precies kan zien wanneer en hoeveel ik aan die instantie iets betaald heb. Dat zult u bij uw bank ook wel kunnen. Maak die uitdraai en stuur die per mail toe aan de sportschool en dan verder klaar.

panter22
door panter22 - Oct 28, 2017 om 15:58
6599 Antwoorden / Vragen

Je zou contact op kunnen nemen met het hoofdkantoor:
Anytime Fitness Benelux Stockholmstraat 10 6135 LK Sittard Telefoonnummer: +31 (0)85 - 773 99 29

Heb je schriftelijk bevestigd gekregen dat je abonnement 1 november 2016 ingegaan is. Of is het 1 oktober 2016, met de eerste maand gratis.
Is het 1 oktober, dan ben je te laat geweest met opzeggen en moet je een maand extra betalen., dus 13 maanden. Maar dan is de  administratie die gratis maand vergeten.

tijger1
door tijger1 Oct 28, 2017 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stel dat het abonnement per 1 oktober 2016 zou zijn ingegaan met de eerste maand gratis, dan had de Ts tot 1 oktober 2017 11 keer moeten betalen.

De Ts heeft echter al 12 keer betaald, dus in dat geval tot 1 november. De Ts heeft in september opgezegd, dus ook in dat geval op tijd.

panter22
door panter22 Oct 29, 2017 om 08:54
6599 Antwoorden / Vragen

De administratie heeft die gratis maand niet gerekend. Ts heeft genoeg betaald,

sc
door schaapadm - Oct 30, 2017 om 13:16
1 Antwoorden / Vragen

als je helemaal zeker bent van je zaak: niet meer op reageren. In vergelijkbare gevallen heb ik dat ook steeds gedaan, komt vanzelf goed. Om zo'n bedrag gaan ze het heus niet proberen te innen via een deurwaarder of zoiets. Dat kost hun alleen maar geld.

PvBaak48
door PvBaak48 - Oct 30, 2017 om 13:28
65 Antwoorden / 1 Vragen

Lekker laten dreigen , als je hebt aangetoond 12 maanden te hebben betaald en een maand van te voren hebt opgezegd en hiervan zal je het bewijs moeten hebben dan hebben ze geen poot om op te staan.
Een deurwaarder mag alleen van rechtswege , dus via rechter , beslag leggen of incasso doen.

gr
door gravin4 - Oct 30, 2017 om 14:24
52 Antwoorden / 19 Vragen

Lekker laten dreigen! heb precies hetzelfde gehad paar jaar terug met sportschool in Hoorn. Na een flinke grote mond opgezet te hebben per telefoon nooit meer wat gehoord!

mo
door mof - Oct 30, 2017 om 15:49
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Niets, u heeft genoeg gedaan. Een deurwaarder kan alleen na een gerechtelijk bevel, dan heeft u de tijd om alles aan de rechter uit te leggen. Als u een kopie van de voorwaarden heeft bewaard die golden toen u uzelf heeft aangemeld en daaruit blijkt dat u na 12 maanden te betalen weer vrij bent kuan u niets passeren.

pas wel op, bewijs van afschrijving is oo zich geen bewijs van betaling. U heeft pas betaald als het geld bij de sportschool op de rekening staat. Verder, u kunt ook betaald hebben bijv via auto incasso en een week later gestorneerd hebben. Of de betaling is om een andere reden geweigerd en later teruggestort. Dan kunt u wel het afschrift laten zien dat u heeft betaald maar mist u wellicht toch ergens een maand. Kijkt u aub goed uw afschriften na.

1paul
door 1paul - Oct 30, 2017 om 16:28
3161 Antwoorden / 0 Vragen

vergeet ook niet uw schriftelijke bewijs van opzegging te bewaren, datum hierin is ook van belang, heeft u mondeling opgezegd en hier geen bewijs van dan word het uw woord tegen dat van hen!!!