me
door meisje1972 Apr 3, 2012 om 12:14
Geldzaken & recht

2 dagen te laat aanvraag zorgtoeslag

Tot mijn schrik kwam ik er vanochtend achter dat ik vergeten ben zorgtoeslag over 2011 aan te vragen. (dit had voor 1 april gemoeten).

Ik heb dit vanochtend alsnog gedaan. Heb ik kans dat het alsnog uitgekeerd gaat worden?

5290 12 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 3, 2012 om 12:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Ik heb dit vanochtend alsnog gedaan. Heb ik kans dat het alsnog uitgekeerd gaat worden?......

Nee. Te laat is te laat.

stacey
door stacey - Apr 3, 2012 om 12:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Normaal gesproken kunt u geen toeslagen meer aanvragen over 2011. Dit kan alleen nog als u of uw partner uitstel heeft voor de aangifte inkomstenbelasting 2011. Of als u huurtoeslag wilt aanvragen en een huisgenoot uitstel heeft. U kunt dan nog een toeslag voor 2011 aanvragen tot de datum waarop het uitstel afloopt.

Twijfelt u of u nog op tijd bent met uw aanvraag? Vraag de toeslag dan toch aan. Wij beoordelen of uw aanvraag op tijd is.--

Info belastingdienst

me
door meisje1972 - Apr 3, 2012 om 12:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Die zin had ik ook gelezen, dus vandaar dat ik hem vanochtend nog snel heb verstuurd. Baal wel, net 2 dagen te laat, de hele tijd aan gedacht dat ik het nog moest doen, en dan alsnog vergeten. :-(

eva369
door eva369 - Apr 3, 2012 om 13:10
308 Antwoorden / 2 Vragen

misschien verstandig alvast voor 2012 aan te vragen?

henk-jan
door henk-jan - Apr 4, 2012 om 09:42
12 Antwoorden / 1 Vragen

Als u al ooit een zorgtoeslag heeft aangevraagd , krijgt u automatisch de voorschotbeschikking over het nieuwe jaar binnen.
* Geeft u een wijziging door? Dan krijgt u een nieuwe voorschotbeschikking.
* Aan het einde van 2012 krijgt u automatisch de voorschotbeschikking voor 2013. Opnieuw aanvragen is dus niet nodig.
* In de loop van 2012 krijgt u de definitieve berekening van de zorgtoeslag 2011, de 'beschikking Definitieve berekening'

eva369
door eva369 - Apr 4, 2012 om 10:57
308 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=henk-jan schreef op woensdag 4 apr 2012, 09:42]Als u al ooit een zorgtoeslag heeft aangevraagd , krijgt u automatisch de voorschotbeschikking over het nieuwe jaar binnen.

ja maar als je het in jaar 1 hebt opgezegt en in jaar 2 niet opnieuw hebt aangevraagd dan krijg je het niet automatisch.

henk-jan
door henk-jan - Apr 4, 2012 om 12:07
12 Antwoorden / 1 Vragen

schrijf het op je kalender met rode uitroeptekens erbij. Als je er dan nog niet aan denkt dan is het ook je eigen schuld. (voor volgend jaar natuurlijk)

bk
door bkkjourney - Apr 4, 2012 om 12:25
44 Antwoorden / 9 Vragen

Ik denk van niet. Het is net zoiets als 2 minuten te laat zijn voor je trein. Je mist hem toch.

me
door meisje1972 - Apr 4, 2012 om 15:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Voor 2012 had ik het al aangevraagd. Voor 2011 kwam ik er pas achter toen ik belastingaangifte deed en dacht toen, dat doe ik nog wel, maar ja... :-(

Ik heb wel verhalen gehoord dat het alsnog wel betaald wordt.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 4, 2012 om 16:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=meisje1972 schreef op woensdag 4 apr 2012, 15:03]Voor 2012 had ik het al aangevraagd. Voor 2011 kwam ik er pas achter toen ik belastingaangifte deed en dacht toen, dat doe ik nog wel, maar ja... :-(

Ik heb wel verhalen gehoord dat het alsnog wel betaald wordt.
Misschien de post vertraagt kunnen ze denken als je er de oude datum van 30 maart boven de brief hebt gezet.

vladja
door vladja - Apr 4, 2012 om 16:28
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Vertraagde digitale post?????

Vladja

valerius-2
door valerius-2 - Apr 4, 2012 om 22:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 4 apr 2012, 16:28]Vertraagde digitale post?????

Vladja

Dat staat er niet, kan ok schriftelijk worden gedaan.