hi
door hilfra Nov 16, 2003 om 23:20
Geldzaken & recht

Aanbetaling koop bankje

Bij de meubelzaak Jencikova in Rotterdam hebben wij in jan.2003 600 euro aanbetaald voor de aankoop van een bankje. Op 16 oktober j.l. kwamen ze er pas achter dat het bankje niet te leveren was de aanbetaling hebben ze echter nog steeds niet teruggestort, dus ons geld hebben ze al bijna 1 jaar in hun bezit.Kan dit zomaar?

553 5 Rapporteer

si
door six10again - Apr 16, 2004 om 12:01
27 Antwoorden / 1 Vragen

Schriftelijk dient u de ondernemer in gebreke te stellen. Zij leveren immers niet het bestelde product.
Indien het bedrijf niet mee werkt kunt u alleen via de rechter uw gelijk halen: Jencikova is niet CBW erkend, dus er is geen (laag-drempelige) gang naar een geschillencommissie mogelijk.

Tevens maan ik u tot actie. Indien Jencikova failliet gaat kunt u fluiten naar uw aanbetaling(niet CBW erkend, dus er geldt geen garantieregeling)

U kunt ook proberen op een druk moment in de winkel uw aanbetaling terug te krijgen. Omdat uw luide stem klanten (en dus omzet) uit de zaak jaagt werken ze misschien ter plekke mee.....

po
door poelmanh - Apr 16, 2004 om 12:01
13 Antwoorden / 1 Vragen

Doe nooit een aanbetaling! gewoon betalen bij aflevering als je bij aflevering nog gebreken ontdekt dan hoef je het niet af te nemen zo voorkom je een boel ellende.

zafira_1
door zafira_1 - Apr 16, 2004 om 12:01
9 Antwoorden / 5 Vragen

Vraag via de kamer van Koophandel hun BTW-nummer aan. Dit kun je zo krijgen. Ga met je volledige betalingsbewijs en hun Kamer van koophandelnummer naar deze zaak, en vertel hun dat je het geld nu wilt terug-innen. Wanneer deze mensen dit niet doen, kun je ze vertellen dat er geen "dienst of product is geleverd" voor jouw betaalde 600 euro, en daarom rechtsgeldig je geld terug ontvangen moet worden. kom je hier ook niet verder mee, dan adviseer ik je contact op te nemen met de Rechtswinkel in Rotterdam (zit op de Strevelsweg bij het Verzamelgebouw) zodat je daar een gratis advies (op afspraak) kunt krijgen, en zo verdere stappen te ondernemen!
Zeg even tegen de meubelzaak dat jij juridische stappen niet uit de weg zal gaan!

ti
door tipcam - Apr 16, 2004 om 12:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Om een hoop tijd en stress te besparen zou ik naar een rechtswinkel gaan in jou stad die kunnen je zeker helpen en weten ook hoe ze het moeten aanpakken..ook ivm de rente die jij tegoed hebt van het bedrijf.....wel doen staan overal in de gouden gids..sterkte

va
door vandenhurk - Oct 19, 2004 om 06:50