ke
door kessel45 Sep 5, 2012 om 11:31
Geldzaken & recht

Aanmaning op aanmaning

In maart heb ik een vriend een kado gegeven in de vorm van een abonnement op Formule 1. Het was een aanbieding van Sanoma en we zouden de nummers t/m 14 ontvangen. Daar het abonnement niet vanzelf zou stoppen heb ik meteen de volgende dag gebeld met Sanoma om het abonnement ná het 14e nummer te stoppen. Ik heb hier zelfs een bevestiging per mail van gekregen die ik gelukkig heb bewaard. Nu krijg ik al sinds enkele maanden aanmaning na aanmaning over de nummers 14 t/m 17 die ik zou moeten betalen. Ik heb al herhaalde malen gebeld (na elke aanmaning) en iedere keer bevestigt men mij dat het in orde is. Niet dus. het heeft me al handenvol geld gekost aan telefoontjes, tijd etc... Vanmorgen kreeg ik wéér een aanmaning in de bus. Nu met een boete erop. Ook vele dreigementen in de brief dat men boete gaat verhogen tot 40 euro en gerechtelijke stappen zal gaan ondernemen. Ik ben het spuugzat en héél erg boos. Wat kan ik NU nog doen.

1620 13 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 5, 2012 om 11:44
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Niks, lekker laten gaan. Je hebt de opzegbevestiging als bewijs. Wat je wel moet nakijken is of je tot of tm het 14e nummer hebt betaald.

ke
door kessel45 - Sep 5, 2012 om 11:51
75 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 5 sep 2012, 11:44]Niks, lekker laten gaan. Je hebt de opzegbevestiging als bewijs. Wat je wel moet nakijken is of je tot of tm het 14e nummer hebt betaald.

Ja Sonja dat heb ik meteen dezelfde dag al gedaan. Ga ook geen aangetekende brief sturen. Heeft me al genoeg ellende en geld gekost. Bedankt voor je reactie.
Ineke

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 5, 2012 om 11:57
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou nog 1 keer een mail kunnen sturen, dat is beter dan bellen omdat je dan bewijs hebt, en daarna zoeken ze het maar uit.

naitsoezn
door naitsoezn - Sep 5, 2012 om 12:09
842 Antwoorden / 1 Vragen

Staat er in je bevestiging ook een einddatum en / of een laatste nummer wat je krijgt? Hebben ze je niet toevallig een maand "opzegtermijn" in de maag gesplitst, waardoor je één maand na afloop van het abo nog moet betalen?

ke
door kessel45 - Sep 5, 2012 om 12:18
75 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op woensdag 5 sep 2012, 12:09]Staat er in je bevestiging ook een einddatum en / of een laatste nummer wat je krijgt? Hebben ze je niet toevallig een maand "opzegtermijn" in de maag gesplitst, waardoor je één maand na afloop van het abo nog moet betalen?

Hieronder de mail zoals ik die in maart van hun heb gekregen. Laat volgens mij niets aan duidelijkheid te wensen over.

Hoofddorp, 31 maart 2012

Betreft: Opzegging abonnement

Ref: 13651699

Geachte mevrouw I. van Kessel,

Hierbij bevestigen wij uw verzoek tot beëindigen van uw abonnement op Formule1.nl.

Het laatste nummer dat u ontvangt is editie 14 van 2012.

Wij stellen het op prijs dat u abonnee bent geweest.
Als abonnee weet u natuurlijk hoe leuk het is om Formule1.nl te ontvangen. Daarom vindt u onderaan deze mail een aanbieding waarmee u kunt blijven genieten van onze tijdschriften. Wanneer u snel reageert, hoeft u geen nummer te missen.

Met vriendelijke groet,

Sanoma Men´s Magazines
Afdeling Klantenservice Formule1.nl

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2012 om 12:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kessel 45,

Stuur ze een mail waarin je vermeldt dat dit je laatste reactie is en dat je van verdere aanmaningen e.d. verder verschoond wilt blijven en daar niet meer op zult reageren.
Stuur bovenstaande bevestigingsmail als bijlage mee en verwijs daarnaar.

Suc6

hk_mr308
door hk_mr308 - Sep 5, 2012 om 12:24
146 Antwoorden / 2 Vragen

Daar is niet veel aan op te merken, u staat volledig in uw recht!

Zijn die nummers overigens ontvangen?? Zo ja stuur ze dan wel terug ;)

ke
door kessel45 - Sep 5, 2012 om 12:30
75 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 5 sep 2012, 12:23]Hallo kessel 45,

Stuur ze een mail waarin je vermeldt dat dit je laatste reactie is en dat je van verdere aanmaningen e.d. verder verschoond wilt blijven en daar niet meer op zult reageren.
Stuur bovenstaande bevestigingsmail als bijlage mee en verwijs daarnaar.

Suc6

Dit heb ik OOK al gedaan, minstens een maand geleden. Heeft dus niet geholpen.

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 5, 2012 om 12:55
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Terugsturen van nummers na nr 14 hoeft niet aangezien dit ongevraagde zendingen zijn, die mag je gewoon houden en daar hoef je niet voor te betalen.

ke
door kessel45 - Sep 5, 2012 om 12:57
75 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 5 sep 2012, 12:55]Terugsturen van nummers na nr 14 hoeft niet aangezien dit ongevraagde zendingen zijn, die mag je gewoon houden en daar hoef je niet voor te betalen.

zou ik ook niet kunnen. Heb het abonnement kado gegeven en ga nu niét vragen om allerlei dingen te verzamelen. Nummers zijn misschien ook niet meer aanwezig. Inderdaad ik heb er NIET om gevraagd.

ramonnetje
door ramonnetje - Sep 5, 2012 om 13:11
72 Antwoorden / 7 Vragen

Met 'gerechtelijke stappen' bedoelen zij dat ze het uit handen geven aan een deurwaarder. Ik heb een dergelijk voorval ook meegemaakt en heb toen diverse keren gemaild met het bedrijf die mij aanschreef waarin ik aangaf geen nota, noch een aanmaning te hebben gekregen van de schuldeiser (Ik kreeg per mail een bevestiging dat de rekeningen naar een oud adres waren gestuurd terwijl ik toch echt al een jaar een adreswijziging had doorgegeven) en dat ik de originele rekening van de Agis inmiddels had betaald.

In een ander geval stond een deurwaarder voor mijn deur vanwege een onbetaalde rekening van de kabel (radio en tv). Wij hadden een gezamenlijke rekening voor het hele flatgebouw voor gas, licht en electriciteit en ik dacht dat deze er ook bij zat. Ik moest eventjes de laatste 6 jaar abonnementsgeld ophoesten. Toen die deurwaarder langskwam vroeg ik hem mij een kopie van mijn contract te overhandigen. en hij is niet meer terug geweest.

Je moet dus je e-mail printen en overhandigen aan de deurwaarder als deze ooit langskomt en je verder er niet meer mee bezig houden.

ke
door kessel45 - Sep 5, 2012 om 13:18
75 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=ramonnetje schreef op woensdag 5 sep 2012, 13:11]Met 'gerechtelijke stappen' bedoelen zij dat ze het uit handen geven aan een deurwaarder. Ik heb een dergelijk voorval ook meegemaakt en heb toen diverse keren gemaild met het bedrijf die mij aanschreef waarin ik aangaf geen nota, noch een aanmaning te hebben gekregen van de schuldeiser (Ik kreeg per mail een bevestiging dat de rekeningen naar een oud adres waren gestuurd terwijl ik toch echt al een jaar een adreswijziging had doorgegeven) en dat ik de originele rekening van de Agis inmiddels had betaald.

In een ander geval stond een deurwaarder voor mijn deur vanwege een onbetaalde rekening van de kabel (radio en tv). Wij hadden een gezamenlijke rekening voor het hele flatgebouw voor gas, licht en electriciteit en ik dacht dat deze er ook bij zat. Ik moest eventjes de laatste 6 jaar abonnementsgeld ophoesten. Toen die deurwaarder langskwam vroeg ik hem mij een kopie van mijn contract te overhandigen. en hij is niet meer terug geweest.

Je moet dus je e-mail printen en overhandigen aan de deurwaarder als deze ooit langskomt en je verder er niet meer mee bezig houden.

bedankt Ramonnetje, zal de kopie GOED bewaren van de opzegging

dearagain
door dearagain - Sep 5, 2012 om 18:27
2462 Antwoorden / 7 Vragen

Mijn advies is, om alle aanmaningen vanaf nu ongeopend op hun kosten te retourneren, en hen per gewone post nog eenmaal te berichten dat je een rechtsgeldig schriftelijk bewijs hebt (bijlage bijvoegen) dat het abonnement tijdig is opgezegd en dat je geen aanmaningen meer wenst te ontvangen. Telefonisch reageren heeft geen enkele zin bij deze uitgever.