he
door hemala May 22, 2017 om 17:04
Geldzaken & recht

Abn Amro inboedelverzekering. Vlam in de pan

 Vorig jaar had ik vlam in de pan, de woningbouw heeft alles keurig geregeld, keuken schoongemaakt, geschilderd, alles perfect, geen cent hoeven betalen, maar meer dan schrikken om de vlam in de pan en je keuken zwart van het roet, keukeninboedel verloren (handdoeken, kleding, lamellen gesmolten), is wel het feit, dat de ABNAMRO mij, (ben meer dan 20 jaar verzekerd) toen ik hen belde hieromtrent, mij ijskoud mede deelde, dat ik niets krijg.  Dit is dus voor mij misleiding geweest jaren geleden, dat zij mij deze ""verzekering""" hebben aangepraat.

Ik vroeg:"Waarvoor is de verzekering dan"? "Wat moet er gebeuren"?

 ABN:"Nou, bijvoorbeeld bij een storm een tak door het raam van uw huiskamer vliegt, en uw inboedel beschadigd". "Bovendien is het uw eigen schuld geweest de vlam in de pan".

"Oh, maar ontgaat mij hier iets, want brand is altijd de schuld van iemand. Als je maar goed rechercheert  dan kan je altijd wel iemand de schuld geven"

"Maar waarom niet een  soort van standaard verzekering (lijkt mij logisch) voor iets dat veel voorkomt, waar je een grote kans op loopt te krijgen, zoals brand door vlam in de pan "? "Maar voor een tak van een boom, die bij mij naar binnen vliegt, hoeveel kans maak ik hierop "? "Mij daarvoor een verzekering af te laten sluiten" Pure misleiding, ben daarom zeer, zeg maar verdrietig, dat ik jaren lang elke maand meer dan 20 euro heb betaald om dit te moeten horen. SCHANDE !

Nu zullen er mensen zeggen:"Ja, had je maar goed moeten opletten", nou, ik denk, dat als iedereen  goed zou opletten, dit zou doen, ze niet veel meer verzekeringen zullen afsluiten, dus hoe zit dat dan vraag ik me af ?

Überhaupt verwacht je  niet, dat als de bank je een inboedelverzekering aanraad, ze een dergelijke verzekering, vergelijk  tak binnen vliegt is kans 1 op 1000000 en kans vlam in pan is 1 op 10,  voor je in petto hebben.

NU EEN LUGUBER GRAPJE ...............

De rede, dat ik nu pas opzeg is omdat er een boom tegenover mijn raam stond, die misschien zou kunnen omvallen met de gevolgen van dien, de boom is omgehakt (de meeste mensen kunnen nu hun verzekering dus opzeggen)

Hoop op kritiek,  OPBOUWENDE kritiek, suggesties, tips, .

5893 16 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 22, 2017 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, ik hoop niet dat een vlam in de pan een kans van een op tien is. Maar afgezien daarvan, als u daardoor schade hebt geleden aan kleding, lamellen en handdoeken en dergelijke, dan is dat GEWOON  gedekt op uw inboedelverzekering. En uiteraard is het eigen schuld, maar dat is helemaal niet relevant, want de meeste schades zijn eigen schuld.

Jammer dat u de afwijzing van die claim blijkbaar gewoon geaccepteerd hebt. Ik weet natuurlijk niet wanneer dat voorgevallen is, maar persoonlijk zou ik alsnog een schriftelijke klacht indienen. Niet meer gaan bellen, want blijkbaar zitten daar idioten aan de telefoon.

Cookies
door Cookies May 22, 2017 om 17:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk valt het onder de inboedelverzekering, maar als je kijkt waar het om gaat: paar handdoeken, wat kleding (in de keuken?) en lamellen. Als dat spul enkele jaren oud is, levert het niets meer op.

tijger1
door tijger1 May 22, 2017 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat is het punt niet Carola. Het gaat over de afwijzing en de opmerking dat het "eigen schuld" , terwijl eigen schuld uiteraard gedekt is. En dat brandschade door een vlam in de pan uiteraard ook gedekt is. Verder heb ik natuurlijk geen idee hoe die brand zich uitgebreid heeft in de keuken.

Cookies
door Cookies May 22, 2017 om 18:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dat was het punt niet, maar voordat TS wordt blij gemaakt met een dode mus, wil ik het wel even vermelden. Als die lamellen er 10 jaar hangen is het 0% waard. En een paar handdoeken? Na 1 jaar ook niks meer waard (of het moeten handdoeken zijn van 100,- euro p.s., maar dat betwijfel ik.)

tijger1
door tijger1 May 22, 2017 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik wil zeker de Ts niet blij maken met een dode mus. Maar wat u schrijf, geldt haast voor elke schade, en misschien is bij de Ts wel alles net nieuw, zoals bij mij.:-)) Wat mij tegen de borst stuit, is de opstelling en het verhaal van de verzekeraar.

Topantwoord

ha
door halex - May 22, 2017 om 17:24
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat staat er in uw polis? Kennelijk valt 'vlam in de pan' niet bij elke verzekeraar in de dekking. Zo heeft Univé een woonhuisverzekering (die dit dekt) en een inboedelverzekering die dit niet dekt.
Overigens is het idee van verzekeren wel dat je een redelijk kleine kans met een groot financiëel risico verzekert. Zo spaar je met z'n allen voor de uitkering van een enkeling. Komt een gebeurtenis regelmatig voor dan kan je er voor sparen en heeft verzekeren geen zin. Immers, als je iets vaakvoorkomends verzekert, zal de premie bijna gelijk zijn aan de verzekerde schade. Omdat iedereen dan voor iedereen betaalt.

Topantwoord

ne
door neodutchio - May 22, 2017 om 17:28
5191 Antwoorden / 12 Vragen

Alleen als u ook voor eigen toedoen verzekerd bent wordt dit vergoedt. Ook als u een brandverzekering af had gesloten kun u daar terecht. U heeft het inderdaad goed begrepen dat de veroorzaker betaald. Als iemand anders u huis in brand zou steken kunt u bij de dader terecht.

U heeft een inboedelverzekering, deze vergoedt geen gevolgschade van o.a. brand.

tijger1
door tijger1 - May 22, 2017 om 18:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@halex
Een opstalverzekering die "vlam in de pan" dekt? Uiteraard, maar dan schade aan de keukenkastjes en dergelijke, maar uiteraard dekt een opstalverzekering geen inboedel, daar is dus die inboedelverzekering voor. Maar omdat de Ts huurt, is opstalschade voor de huisbaas.

Vlam in de pan is BRANDSCHADE en gedekt op elke, huidige inboedelverzekering. En als de olie, of het vet brandt, en daardoor ook de handdoek en de lamellen enzovoort, is schade daaraan uiteraard ook gedekt.

@neodutchio. Men is sowieso voor brandschade door "eigen toe doen" verzekerd. Afgezien van opzet of grove schuld. En de Ts heeft/had een brandverzekering, maar de verzekeraar wijst de claim, onterecht, af. En als iemand je huis in brand steekt, kan je gewoon bij je eigen verzekeraar terecht. En uiteraard wordt ook gevolgschade, dus een brandende handdoek enz. Gedekt.

he
door hemala - May 22, 2017 om 18:20
34 Antwoorden / 11 Vragen

Ontzettend bedankt voor de antwoorden. Zo snel antwoorden krijgen is wel erg leuk. Groet HemaLa Ik ga zo toch nog een keer de polis doornemen, wie weet.

tijger1
door tijger1 May 22, 2017 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Graag gedaan, zeker een klacht indienen.

boppe1943
door boppe1943 - May 22, 2017 om 19:31
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Als u geen all risk verzekering had, wordt er bij schade door eigen schuld niets uitgekeerd. Lees: http://www.inboedelverzekeringen.nl/inboedelverzekering-en-schade-door-eigen-schuld/

tijger1
door tijger1 May 22, 2017 om 19:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@boppe1943. Misschien uw eigen link dan nog eens lezen. Dat "eigen schuld" heeft bij een gewone inboedelverzekering bijvoorbeeld betrekking op het laten vallen van een glas rode wijn op een witte stoffen bank, het omverlopen van een vaas, het niet goed ophangen van een schilderij waardoor dat naar beneden duvelt. Dat gaat dus NIET over brandschade door eigen schuld.

Als u men ander schades ook zou willen dekken, moet men een all-risk dekking nemen. Dan zijn die meeste gevalletjes wel gedekt.

boppe1943
door boppe1943 May 22, 2017 om 20:35
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@tijger1, hebben wij dan wel dezelfde link gelezen?

Als ik de voorwaarden lees van ABN AMRO inboedelverzekering zie ik dat men een extra uitgereide verzekering moet hebben voor de onderhavige schade.

https://www.abnamro.nl/nl/images/Generiek/PDFs/010_Prive/01_Verzekeren/Inboedelverzekering/Voorwaarden_Inboedelverzekering.pdf

tijger1
door tijger1 May 22, 2017 om 21:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@boppe1943. U zet een link neer, over schade door eigen schuld, daar reageer ik op. Nu zet u een andere neer en die gaat over een extra-uitgebreide of een all-risk dekking. Maar dat doet er verder helemaal niet toe. Er was BRAND. En dat is zelfs op de karigste inboedelverzekering gedekt.

boppe1943
door boppe1943 May 23, 2017 om 09:56
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@tijger1, voor TS hoop ik van harte dat u gelijk heeft en dat de verzekeraar ook uitkeert bij brand door schuld. Ik hoop dat @hemela daar nog iets over laat horen.

boppe1943
door boppe1943 May 24, 2017 om 14:37
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@tijger1, i.p.v. TS heeft inmiddels ABN AMRO gereageerd op 24/5 14.21 uur.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 22, 2017 om 19:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Buiten alle antwoorden op uw vraag om ben ik zeer verbaasd.
20 Euro per maand voor een inboedelverzekering? Ik weet dat mijn moeder 85 euro per jaar betaalt en daar zit ook nog een all risc dekking bij.
Maar dan gaat het over een ruim appartement en geen woonhuis.
Maar €20 per maand.is buitensporig.

he
door hemala - May 23, 2017 om 08:59
34 Antwoorden / 11 Vragen

Bedank voor de antwoorden, maar nu eens een gek commentaar op dit hachelijke "avontuur',  ik mot dus accepteren, dat ik nergens voor betaal nou, of vertel me nou pot jan dorietje wat ik eraan heb, si dat niet billyk Nou, nou dan doen we het zo:"Mijn vriend heet het gedaan, hij was in slaap gevallen, hij heeft net als ik een wa verzekering. Een tak is naar binnen gevlogen, of neen er vliegen vliegtuigen over, er is een drol uit het vliegtuig gevallen, als een steen door mijn raam gevlogen, maar nu zegt de verzekering, dat als het een bom was geweest, ja, dan kan je wel hulp verwachten, maar een drol, jee zeg. Oh, nou, dan is het een tak van een boom geweest, die door de rotatie tijdens het vliegen naar een rond voorwerp  transformeerdeNou, maar neen, mevrouw, maar u kunt het nieteens bewijzen, oh jawel hoor, wilt u het zien, Sorry hoor,maar jee, waarvoor is het dan dat vraag ik me af, betaal je  3 eruo of 4 euro per maand , het is een verzekering, jeetje, ergens moet er toch een ongeluk zijn, die als voorbeeld genoem,d kan worden, dat ik niet voor jan abnamro slechts betaal, ik wil  weten waarvoor ik een verzekering heb. Niet om een teroristische aanval, dat hoeft voor mij niet, als het zover is, dan zijn we toch de pineut en is het geld misshien wel weg van de abn, ja, dat is dan hun excuus als je wil claimen. Maar voor terroristishe aanval ben ik wel verzekerd. WOW, te gek. !!!!!!

he
door hemala - May 23, 2017 om 09:18
34 Antwoorden / 11 Vragen

dus als ik het goed heb, als ik  een paw afsluit , maak ik er maar van hoor éen paw (persoonlijke aansprakelijkheids verzekering dan  als ik brand krijg, dan moet ik wel schuldig zijn en lijken, want , want anders krijg ik de spullen niet vergoed, die door de brand, die ik dus heb veroorzaakt, zijn geruineerd. De woning is overigens echt te gek opgeknapt (rochdale een superwerk, geen vragen, neen:Oh mevrouw, wat naar, ja, dat kan gebeuren (letterlijk wat Rochdale tegen me zei)we zullen eerst de buurtcoordinator sturen, daarna     ...Ondanks mijn schuld opgeknapt door de woningbouw, dat is toch te gek, ik wsa zo blij, de keuken ziet er zelfs nog beter uit, ja echt waar.   Dank voor uw reacties,  te gek, groeten HeMaLa,.

tijger1
door tijger1 - May 23, 2017 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent een beetje aan het doordraven.

Voor een terroristische aanslag bent u, meestal, juist niet verzekerd. En een AVP dekt geen schade aan de eigen goederen.

Cookies
door Cookies - May 23, 2017 om 09:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het ene moment schrijf je dat je 20 euro p.m. betaald en later heb je het over 3-4 euro p.m. Dat scheelt nogal. En bij een terroristische aanval ben je niet verzekerd. Lees nou eerst eens goed die polisvoorwaarden door.

En hoe oud waren die lamellen eigenlijk? En een paar handdoeken hebben geen enkele waarde.

he
door hemala - May 23, 2017 om 09:54
34 Antwoorden / 11 Vragen

Jee, mijn vraag is, waarvoor de verzekering dan wel is, hallo mevrouw Tiger, bedankt voor uw moeite, maar dat doordraven is nou juist hetgeen het ontbreekt aan iedereen, men geeft te gauw op, kijk, als ik een antwoord als de uwe krijg, dan ja, is aardig, maar daaruit blijkt dat u mijn vraag niet begrijpt
NOGMAALS ik wil alleen maar weten waarvoor ik dan wel verzekerd ben, dus draaf ik vrolijk verder om uit te leggen, wat ik dan bedoel, maar men begrijpt het dus  niet als ik vraag, waarvoor zou ik dan wel verzekerd kunnen zijn, kan iemand mij voorbeelden geven ? U dus niet.

maar om u gerust te stellen over terrorisme, dat ik dit niet uit mijn kleine dumpje zuig  Verzekerd volgens voorwaarden inboedelverz 0602 de gemeenschappelijke voorwaarden en het clausuleblad terrorismedekking

Nou Tiger wat houdt dit dan in precies, terrorisme is niet alleen maar een moslim die een bom gooit, dat weet ik,

Gewelddadige handelingen en/of gedragingen – begaan buiten het kader van een van de zes in artikel 64 lid 2 van de Wet toezicht verzekeringsbedrijf 1993 genoemde vormen van molest – in de vorm van een aanslag of een reeks van in tijd en oogmerk met elkaar samenhangende aanslagen als gevolg waarvan letsel en/of aantasting van de gezondheid, al dan niet de dood tengevolge hebbend, en/of schade aan zaken ontstaat dan wel anderszins economische belangen worden aangetast, waarbij aannemelijk is dat deze aanslag of reeks – al dan niet in enig organisatorisch verband – is beraamd en/of uitgevoerd met het oogmerk om bepaalde politieke en/of religieuze en/of ideologische doelen te verwezenlijken

tevreden ? of ,heeft niets met mijn polis te maken,  Ja, wie kaatst moet de bal terug verwachten u bent tenslotte een TIGER

emcede
door emcede - May 23, 2017 om 09:55
960 Antwoorden / 4 Vragen

Je hoopt op opbouwende kritiek maar zelf roep je maar wat om je heen en ga je tekeer als een zot. Als je daar eens mee ophoudt, kun je misschien in alle rust nog eens bellen met de verzekeraar, de zaak toelichten en uitzoeken waar nu het misverstand in zit want brand is gewoon verzekerd. Maar als jij als een kip zonder kop tekeer gaat, dan bereik je niet veel!

he
door hemala - May 23, 2017 om 10:02
34 Antwoorden / 11 Vragen

Carola is slechts een voorbeeld, om de antwoorden zoals  oh je betaald maar 20  euro wat wil je dan, te vermijden. moet ik echt uit le geven ? ja, mooi niets ik zeg Dank en veel plezier hier

Cookies
door Cookies - May 23, 2017 om 10:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het hele topic bestaat blijkbaar uit voorbeelden. Succes er mee.

DOOR HEMALA - 23 MEI 2017 OM 10:02
31 ANTWOORDEN / 11 VRAGEN

Carola is slechts een voorbeeld, om de antwoorden zoals  oh je betaald maar 20  euro wat wil je dan, te vermijden. moet ik echt uit le geven ? ja, mooi niets ik zeg Dank en veel plezier hier

abnamro
door abnamro - May 24, 2017 om 14:21
142 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hemala,

Wat balen dat je te maken hebt gekregen met vlam in pan! Dit is super rot en schrikken. Ik kan me voorstellen dat het dan teleurstellend is als je van je verzekering hoort dat de schade niet vergoed wordt.

Wat er wel en niet gedekt is op een verzekering is afhankelijk van veel verschillende factoren bij het ontstaan van de schade. Daarnaast is de dekking van jouw inboedelverzekering ook van belang. Duidelijkheid over ons besluit is het belangrijkste. Zoals de exacte reden dat de schade niet vergoed is en of dit in de toekomst voorkomen kan worden.

Ik neem graag telefonisch contact met je op om opnieuw bij onze schade afdeling na te gaan hoe we tot dit besluit zijn gekomen.
Als je dit op prijs stelt, ontvang ik graag je telefoonnummer en de tijden waarop je bereikbaar bent via ons emailadres. Ons email adres is: webcare@nl.abnamro.com. Je kan het bericht versturen onder vermelding van de titel van je klacht en Kassa/Vara.

Ik zie jouw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Lisette

ABN AMRO Webcare