Edward008
door Edward008 Jan 29, 2021 om 17:41
Geldzaken & recht

ABN AMRO ZAKELIJK KLANTESERVICE #SLECHTE SERVICE

ABN AMRO zakelijke rekening openen. Na maandag een zakelijke rekening te willen openen via de website werd ik al vrij snel terug gebelt door een medewerker van zakelijk dat hij wat aanvullende vragen voor me had. Nadat ik aangegeven had dat ik de gegevens van het kvk wilde aanpassen en dat ik hier nog even op moest wachten tot dit was doorgevoerd hebben wij afgesproken dat ik zou terugbellen als dit zo ver zou zijn. Nadat te horen hebben gekregen dat de gegevens het zelfde konden blijven als ze waren vandaag ABN zakelijk gebeld voor het voltooien van de aanvraag. Wat blijkt er moet nu omdat de gegevens volgens de achtergelaten notitie niet overeenkwamen met de werkelijke gegevens van het kvk er een aanvullende gesprek moet plaatsvinden telefonisch vanwege de naar hun zeggen gevaren bij deze aanvraag. Er was een automatische computer trigger afgegaan die naar voren bracht dat er een gevaar ontstond. In een later telefoon gesprek kreeg ik van een ander te horen dat diegene die de aanvraag als eerst in behandeling nam deze aanvraag zelf naar voren heeft gebracht als gevaarlijk. Er zou dus een extra afspraak ingeplant moeten worden en deze kon 24 maart ingeplant worden. Na te hebben vertelt dat ik eerder van de rekening gebruik wilde gaan maken en niet nog 2 maanden kon wachten op een telefoongesprek besloten de aanvraag te annuleren en ergens anders een aanvraag te doen. Omdat ik ook een privé rekening bij deze bank heb wil ik uiteindelijk toch de zakelijke rekening bij deze bank onderbrengen en na ergens anders ook een aanvraag te hebben ingediend om eerder een zakelijke rekening te kunnen gebreken weer een online aanvraag via Abn ingevuld. Ik moest bellen om verder geholpen te worden. tijdens het gesprek toch gezegd een afspraak te willen maken maar kreeg nu te horen dat moet via internet. Aangevend wat ik net had gelezen ging ze het toch doen. en zette me even in de wacht. Vervolgens word de verbinding verbroken... Na terug te hebben gebeld weer een ander collega aan de lijn. Deze vertelt mij nu dat de eerst genoemde datum van zojuist niet meer mogelijk was. Het is nu geworden 1 april. Nadat ik aangaf dat dit echt volstrekt belachelijk was dat er eerst wordt weggedrukt en vervolgens binnen 5 minuten het een week later word. Aangegeven hier een klacht over in te dienen. Het was immer in eerste instatie bij aanvraag gelijk mogelijk de rekening te openen zonder extra gedoe. Na een telefoonnummer te hebben gebeld voor klachten krijg ik een medewerker aan de lijn. Die enkel contact op kan nemen met de afdeling van zojuist om te vragen mij alsnog verder te helpen. Uiteindelijk komt het er op neer dat diegene die jij aan de lijn krijgt bepaald of jij 2 a 3 maanden moet wachten tot jij een rekening kan gebruiken of niet.  Meerdere discussies met de medewerkers gevoerd die op elk argument geen weerwoord hadden en dit is dan ook iets waar ze blijken niet goed mee om kunnen gaan. Uiteindelijk mag ik vanwege incompetente werknemers die verkeerde inschattingen maken over de telefoon 3 maanden wachten voor ik geholpen kan worden en gebruik van de rekening kan gaan maken. Zijn er meer mensen met zulke ervaringen? Een webshop-ondernemer.

2010 13 Rapporteer

Edward008
door Edward008 - Jan 29, 2021 om 17:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal de volgende gesprekken opnemen, kunnen jullie lachen.

newmikey
door newmikey Jan 30, 2021 om 22:49
830 Antwoorden / 0 Vragen

Doe maar niet...

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2021 om 17:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is een consumentenforum.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2021 om 17:49
16887 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft het over een zakelijke rekening en hoewel dit een site is voor consumentenproblemen wijs ik u toch op de klachtmogelijkheden bij bijv. KiFiD maar het meest aanteraden is toch deze benutten: https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/service-contact.html en kijk dan bij klacch/ontevreden.

Edward008
door Edward008 - Jan 29, 2021 om 17:50
2 Antwoorden / 1 Vragen
marita5
door marita5 - Jan 29, 2021 om 18:07
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Edward008 ,

U bent op een consumentenforum , u kunt uw vraag stellen op het ondernemersforum , klik op de rode regel .

https://www.higherlevel.nl/

ne
door neodutchio - Jan 29, 2021 om 18:19
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, op een consumentenforum zal u geen andere gevallen tegen komen van ondernemers.

ro
door ronny530 - Jan 29, 2021 om 18:36
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Een heleboel tekst enkel en alleen dat u geen zakelijke rekening kan openen. U kunt pas een zakelijke rekening open als u uw zaakjes bij de KVK op orde heeft maar als u die zaakjes nog niet op orde en dan weet de bank niet waar u zich in de toekomst mee bezig gaat houden. Als u startend ondernemer bent kunt u uw huidige bankrekening ook gebruiken maar dan dient u die 'inzake van' te laten zetten. Bij bank overschrijvingen wordt uw naam in zake van uw bedrijfsnaam vermeldt en kunt u die overschrijvingen in de boekhouding mee nemen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 29, 2021 om 18:50
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Hoewel   je op papier geen zakelijke mensen mag afhandelen.....   Consumenten forum...

Ik denk dat deze persoon ook de prive Rekening wel eens naar een andere bank kan overzetten.

Gewoon ING proberen of plaatselijke Rabo.... die zijn soepeler....
En vergeet  Triodos of  Volksbank niet,  die hebben  ook zakelijke rekeningen  en die zijn eerlijker.

Voor een webshop moet je goede betrouwbare bank hebben en op prive rekening mag vaak niet.
En een kleine  nieuwe winkel,  ook  Ali Express begon met  verkopen van Engelse Lessen aan Chinezen...
en dat liep ook een beetje uit de hand.

Vooral weglopen want die   fraude kans melding kan nog jarenlang voor ellende zorgen is mijn ervaring.

ju
door juliomariner Jan 29, 2021 om 19:32
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben het niet vaak met u eens maar de ABN kon mijn rug op. Ik zou het inderdaad  bij een andere bank proberen en dan inderdaad alle bankzaken daar weghalen.
Dat er gecontroleerd moet worden, heel logisch maar dat het zo lang moet duren om een zakelijke rekening te openen is een teken van slechte service

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 30, 2021 om 14:19
1389 Antwoorden / 10 Vragen

ING  nieuwe stichting   4 uren later  1e  ontvangsten en betalingen gedaan.....

Rabo vaak binnen 2 dagen.

Triodos en  SNS bank  weekje....

ABN AMRO??? zie bovenstaande klager!

Th
door Theawaalen - Jan 30, 2021 om 14:48
113 Antwoorden / 5 Vragen

What do you want to do ?
New mail
Je kunt ook de KNAB bank nemen alles gaat digitaal maar mijn zoon heeft er geen problemen mee gehad. Wel aangeven voor zakelijk, ook prive kan dit.

newmikey
door newmikey - Jan 30, 2021 om 22:48
830 Antwoorden / 0 Vragen

Geen touw aan vast te knopen en voor zakelijk problemen bent u hier verkeerd.

rj
door rjw - Jan 30, 2021 om 22:57
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Aha, de volgende dropshipper. Wel leuk om nu eerst het probleem van de verkoper te zien voordat er gedupeerde klanten hier langs komen. Wel vreemd overigens dat een "ondernemer" niet kort en bondig het probleem kan omschrijven. Tijd is geld voor een ondernemer.

sira
door sira - Jan 31, 2021 om 11:18
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb maar een deel van uw verhaal gelezen. Conclusie: veel te lang verhaal met niet-relevante zaken.
Als u naar higherlevel.nl gaat, kort het verhaal in. Bijvoorbeeld: "ik kan geen zakelijke rekening openen vanwege een automatische computertrigger. Wat nu?" Het meest voor de hand liggende advies zal zijn: "probeer een andere bank".

Wat is de naam van uw bedrijf? En gaat u via AliExpress leveren?

Redacteur
door Redacteur - Feb 1, 2021 om 10:41
1063 Antwoorden / 62 Vragen

Ons forum is primiair bedoeld voor consumentenvragen. Deze vraag is zakelijk van aard, om die reden sluiten wij het topic.
De redactie