Tijdens het bellen met de ABNAMRO vraagt de computer om je pincode in te geven en vervolgens moet je de respons weergeven. Dit betekend dus dat ik aan iemand anders mijn pincode moet verstrekken. Als ik morgen dus mijn geld kwijt ben is het dus mijn eigen schuld. dacht van niet. heb het dus ook geweigerd
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
wittechoco schreef op vrijdag 25 jan 2013, 11:09: Het is een computer.
Wie zegt dat. En is die computer beveiligt. Het principe is dat je nooit je pincode of de respons geeft. Volgens jouw is dat 900 nummer een veilig nummer . Daar geloof ik niets van want mijn telefoonlijn is niet beveiligd als ik een 0900 nummer bel. Of wel. Of controleert de ABNAMRO de lijn vooraf of deze misschien wordt afgetapt door de politie. Want die weet dan ook meteen mijn codes. Ik vind het heel vreemd
Ik kan me voorstellen dat dit heel verwarrend werkt. Nooit mag je je pincode afgeven, iedereen is nu aan alle kanten gewaarschuwd en nu moet het ineens wel (?), ook al is het per computer. Zelf heb ik zoiets nog nooit meegemaakt, maar zit bij ING. U bedoelt echt de pincode van je pasje? Of gaat het om het pasnummer op je pasje?
zoekster schreef op vrijdag 25 jan 2013, 11:22: Ik kan me voorstellen dat dit heel verwarrend werkt. Nooit mag je je pincode afgeven, iedereen is nu aan alle kanten gewaarschuwd en nu moet het ineens wel (?), ook al is het per computer. Zelf heb ik zoiets nog nooit meegemaakt, maar zit bij ING. U bedoelt echt de pincode van je pasje? Of gaat het om het pasnummer op je pasje?
Nee eerst moet je je banknummer in voeren om je beter te kunnen helpen. Oke. Dan je pas nummer, vind ik al onzin. Vervolgens moet je indenti. gebruiken zoals normaal druk 1 dan toets je daar je pincode op in en vervolgens krijg je een respons. De respons is feitelijk een versluitieling van mijn pincode en die zou ik moeten geven. Een maand gelden bij KASSA gebeurde dat met mensen en die kregen geen geld terug.
dirkjan1961 schreef op vrijdag 25 jan 2013, 11:16:
wittechoco schreef op vrijdag 25 jan 2013, 11:09: Het is een computer.
Wie zegt dat. En is die computer beveiligt. Het principe is dat je nooit je pincode of de respons geeft. Volgens jouw is dat 900 nummer een veilig nummer . Daar geloof ik niets van want mijn telefoonlijn is niet beveiligd als ik een 0900 nummer bel. Of wel. Of controleert de ABNAMRO de lijn vooraf of deze misschien wordt afgetapt door de politie. Want die weet dan ook meteen mijn codes. Ik vind het heel vreemd
Jij zegt dat toch.
"Tijdens het bellen met de ABNAMRO vraagt de computer om je pincode in te geven"
Het werkt hetzelfde als internetbankieren, alleen vul je daar je pincode in op de e.dentifier. De response is geen versleuteling van je pincode, maar een extra beveiligings check. Als jij dit een te groot risico vindt dan zal je naar een bankfiliaal moeten gaan om het daar via internet te doen.
dirkjan1961 schreef op vrijdag 25 jan 2013, 11:25:
zoekster schreef op vrijdag 25 jan 2013, 11:22: Ik kan me voorstellen dat dit heel verwarrend werkt. Nooit mag je je pincode afgeven, iedereen is nu aan alle kanten gewaarschuwd en nu moet het ineens wel (?), ook al is het per computer. Zelf heb ik zoiets nog nooit meegemaakt, maar zit bij ING. U bedoelt echt de pincode van je pasje? Of gaat het om het pasnummer op je pasje?
Nee eerst moet je je banknummer in voeren om je beter te kunnen helpen. Oke. Dan je pas nummer, vind ik al onzin. Vervolgens moet je indenti. gebruiken zoals normaal druk 1 dan toets je daar je pincode op in en vervolgens krijg je een respons. De respons is feitelijk een versluitieling van mijn pincode en die zou ik moeten geven. Een maand gelden bij KASSA gebeurde dat met mensen en die kregen geen geld terug.
Wat je nu beschrijft is volgens mij wat anders dan wat je in het openingsbericht zegt. Ik begrijp nu dat je de PIN op de e.dentifier moet invoeren en dan de challenge code moet intoetsten op je telefoon. Daar is niks mis mee. De kans dat men die code kan herleiden tot jouw PIN is minimaal. Voor kwaadwillenden zijn er veel makkelijkere manier om geld te jatten.
Tsja, wellicht heeft Dirkjan een punt. Uiteindelijk staat de techniek voor niets meer. En de criminelen maken daar ook gebruik van. Huren gewoon de beste specialisten in.
Als ik bij ''mijn'' ABNAMRO telefonisch b.v.geld wil overmaken,vraagt de computer eerst mijn rekeningnummer.Daarna toets ik mijn privé-pincode in.Dat is een ander,zelf gekozen 5cijferig getal,dat dus niets te maken heeft met mijn pincode van mijn bankpas.Ik hoef dus geen bankpas-pincode te noemen en er is mij ook nooit daarnaar gevraagd.Als mij wel telefonisch om mijn bankpas-pincode zou worden gevraagd,zou ik die ook niet geven,maar naar ''mijn'' ABNAMRO-vestiging gaan om te informeren,hoe dat zit.
ik zit ook bij de abn amro en als ik via de telefoon mijn saldo wil horen of contact met een medewerker moet ik eerst mijn bank rekening nummer intoetsen en vervolgens mijn zgn toegangscode ,dit zijn drie cijfers en is niet de code van mijn pasje , dit is al jaren zo .
gscager schreef op vrijdag 25 jan 2013, 13:30: ik zit ook bij de abn amro en als ik via de telefoon mijn saldo wil horen of contact met een medewerker moet ik eerst mijn bank rekening nummer intoetsen en vervolgens mijn zgn toegangscode ,dit zijn drie cijfers en is niet de code van mijn pasje , dit is al jaren zo .
Iedereen, Het betreft niet telefonisch bankieren maar de helpdesk die ik vanmorgen heb gebeld. Gewoon een callcenterum. 0900 - 00 24 Daar is in mijn ogen niets veiligs aan. Enkele weken geleden waren er mensen bij kassa en die hadden hun versleutelde code telefonisch doorgegeven en waren hun geld kwijt. De rabobank vond dat het eigen schuld dikke bult was. Ik vond het zeer beangstigend
Verschil is natuurlijk wel of jij de bank belt of zij jou bellen. Als zij jou bellen dan moet je nooit en te nimmer enige code geven want het is de bank helemaal niet. Als jij hen belt, zeker als het op eigen initiatief is dan het volgens mij geen kwaad om een response code te geven. Best vreemd dat ze er om vragen, maar het is wel een manier om vast te stellen of ze wel de juiste persoon aan de lijn hebben.
Lees dit KLIK HIER even door (rechterkolom) onder houd uw codes altijd geheim, waar o.a. staat dat je je pincode ook niet aan medewerkers van de abn/amro moet geven. Ik zou eens aan de bank vragen (eventueel per mail) hoe dat zit met dat telefoonnummer, welke pincode ze bedoelen en eventueel hoe het beveiligd is via die lijn.
Ik heb geen rekening bij abnamro. Doe bewust Niet aan internet bankieren. Wel krijg ik regelmatig mails van abnamro over mijn internet rekening aldaar.. Rara. Wat er in staat weet ik niet, maar dat stukje tekst wat ik wel kan zien is in slecht Nederlands. Ik vermoed foute Libiers. Kanook anders zijn. Fout in ieder geval.!!! Dergelijke mail direct dubbel verwijderen lijkt me.
Zoals ik het verhaal begrijp moet TS net als bij internetbankieren een code invoeren op z'n e.dentifier en dan de responscode waarschijnlijk intoetsen.
Dus hij voert via telefoon rekeningnummer en pasnummer in, krijgt een code, voert op de e.dentifier zijn pincode en daarna de verkregen code in en toets dan de code die de e.dentifier geeft weer in via de telefoon.
diumenge schreef op vrijdag 25 jan 2013, 20:43: Zoals ik het verhaal begrijp moet TS net als bij internetbankieren een code invoeren op z'n e.dentifier en dan de responscode waarschijnlijk intoetsen.
Dus hij voert via telefoon rekeningnummer en pasnummer in, krijgt een code, voert op de e.dentifier zijn pincode en daarna de verkregen code in en toets dan de code die de e.dentifier geeft weer in via de telefoon.
Dat is wel zeker.
Op die manier weet de computer dat jij het werkelijk bent.
Dus de bank vraagt niet om een pincode, vraagt niet om de rekening nummer. Het is inderdaad niets anders dan een controle nummer.
Ik heb het zelf ook al eens toegepast. Vandaar dat ik het weet.
Waar nogal ophef was ontstaan bij de ABN-Amro, was dat de nieuwe e-dentifier2 via een USB-kabel op de computer kan worden aangesloten, waarna de gebruiker bijna geen codes meer in hoefde te typen. Op zich handig. Maar het bleek dat criminelen via de computer die e-dentifier2 toch kon aansturen zonder medeweten van de gebruiker, waardoor op die manier rekeningen geplunderd konden worden. Als de e-dentifier2 zonder USB-kabel gebruikt wordt, is er niets aan de hand.
Ik denk dat TS het nogmaals moet proberen en dan hier terugkomen om te vertellen wat er precies gevraagd werd door de computer. Ik kan niet geloven dat er om de pincode is gevraagd.
Hetzelfde als bij internetbankieren! Daar geeft (gaf) u ook bij het inloggen uw paswoord.
Voordat internetbankieren was ingeburgerd, kon middels de telefoon naar uw bank worden gebeld en daar was ook de inlogcode en het paswoord nodig. Dus niet van vandaag dit feit!
wimmi20 schreef op zaterdag 26 jan 2013, 00:32: Ik denk dat TS het nogmaals moet proberen en dan hier terugkomen om te vertellen wat er precies gevraagd werd door de computer. Ik kan niet geloven dat er om de pincode is gevraagd.
Als de TS werkelijk de ABN-AMRO bank aan te telefoon heeft gehad, weet ik wel zeker dat er niet om de PIN-code gevraagd is.
De openingspost van de TS bevestigd dat:
dirkjan1961 schreef op vrijdag 25 jan 2013, 10:57: Tijdens het bellen met de ABNAMRO vraagt de computer om je pincode in te geven en vervolgens moet je de respons weergeven.
Er wordt dan gevraagd om de pinpas in de e-dentifier2 te stoppen, door het menu naar een specifieke onderdeel te gaan, de pincode in te toetsen en de response via de telefoon in te voeren. Men heeft dan geen persoon aan de lijn, maar een computer (precies zoals wittechoco eerder aangaf).
Het is een veiligheidscheck om ervoor te zorgen dat niemand behalve de rechtmatige pas eigenaar die handeling kan uitvoeren.
Ik heb op die manier eens een bankrekening laten blokkeren en dan verloopt dat ook via die stappen.
wimmi20 schreef op zaterdag 26 jan 2013, 00:32: Ik denk dat TS het nogmaals moet proberen en dan hier terugkomen om te vertellen wat er precies gevraagd werd door de computer. Ik kan niet geloven dat er om de pincode is gevraagd.
Als de TS werkelijk de ABN-AMRO bank aan te telefoon heeft gehad, weet ik wel zeker dat er niet om de PIN-code gevraagd is.
De openingspost van de TS bevestigd dat:
dirkjan1961 schreef op vrijdag 25 jan 2013, 10:57: Tijdens het bellen met de ABNAMRO vraagt de computer om je pincode in te geven en vervolgens moet je de respons weergeven.
Er wordt dan gevraagd om de pinpas in de e-dentifier2 te stoppen, door het menu naar een specifieke onderdeel te gaan, de pincode in te toetsen en de response via de telefoon in te voeren. Men heeft dan geen persoon aan de lijn, maar een computer (precies zoals wittechoco eerder aangaf).
Het is een veiligheidscheck om ervoor te zorgen dat niemand behalve de rechtmatige pas eigenaar die handeling kan uitvoeren.
Ik heb op die manier eens een bankrekening laten blokkeren en dan verloopt dat ook via die stappen.
zie eerdere berichten. Op de site en de leveringsvoorwaarde van de abnamro staat duidelijk dat je ten eerste nooit je pincode of de versleutelde code van je identifer aan een ander mag geven. En dat de bank nooit lees dit goed nooit zal vragen naar je pincode en of de versleutelde informatie. Als iemand zegt ja maar je belt zelf met de bank dat is dus veilig dan mag de bank dus wel vragen naar je versleutelde code. Echter voordat je gaat internet bankieren moet je zeker zijn dat je op de veilige site bent van de bank. Echter hoe kan ik dit controleren als ik aan het bellen met het callcentra. Voor mij is dit gewoon een principe zaak. De ABNamro kan gewoon omhoog en ik geef nooit mijn versleutelde code. Als ze me dan niet willen of kunnen helpen dan gewoon een andere bank
dirkjan1961 schreef op zondag 27 jan 2013, 19:00: zie eerdere berichten. Op de site en de leveringsvoorwaarde van de abnamro staat duidelijk dat je ten eerste nooit je pincode of de versleutelde code van je identifer aan een ander mag geven. En dat de bank nooit lees dit goed nooit zal vragen naar je pincode en of de versleutelde informatie. Als iemand zegt ja maar je belt zelf met de bank dat is dus veilig dan mag de bank dus wel vragen naar je versleutelde code. Echter voordat je gaat internet bankieren moet je zeker zijn dat je op de veilige site bent van de bank. Echter hoe kan ik dit controleren als ik aan het bellen met het callcentra. Voor mij is dit gewoon een principe zaak. De ABNamro kan gewoon omhoog en ik geef nooit mijn versleutelde code. Als ze me dan niet willen of kunnen helpen dan gewoon een andere bank
Weet je wat jij moet doen?
Gewoon het electronische bankieren aan de kant gooien en als je bankzaken wilt regelen, dat je dan naar de bank zelf gaat met de papieren.
"Tijdens het gebruiken van een ABNAMRO Pinautomaat vraagt de computer om je pincode in te geven en vervolgens moet je de response weergeven. Dit betekend dus dat ik aan iemand anders mijn pincode moet verstrekken. Als ik morgen dus mijn geld kwijt ben is het dus mijn eigen schuld. dacht van niet. heb het dus ook geweigerd"
Dat 1 iemand deze fout kon maken, leek mij niet gek, maar dat er vervolgens 2 pagina's lang mensen mee akkoord gaan dat je nooit je pincode moet geven aan de officiele telefoonlijn van de ABN Amro voor telefonisch bankieren gaat mij toch echt te ver.
Waarom zou je nog internetbankieren, je moet je pincode aan een apparaatje geven! Waarom zou je nog pinnen, je moet je pincode aan een apparaatje geven!
Echt dat zoveel mensen deze fout konden maken en zich duidelijk nu veiliger voelen.
Bij telefonisch bankieren en internetbankieren loop je altijd het risico dat iemand kan meeluisteren, bij de telefoon door het signaal te onderscheppen of de telefoonlijn af te luisteren, bij internetbankieren doormiddel van malware op je computer.
Als je kan verifieren dat het telefoonnummer waar je mee belt, op de abn amro site staat vermeld als nummer voor telefonisch bankieren dan weet je dat het net zo veilig is als internetbankieren.
Pannekoek, speciaal een account aangemaakt voor deze 'mosterd na de maaltijd'-reactie? En blijkbaar ook nog 's niet alles gelezen? Er is maar één retard hier...
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing
-
...
Lees meer
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer