Wi
door Wiljansen Jan 20, 2017 om 17:41
Geldzaken & recht

Adres onderzoek

ik heb eigen woning. die ik verhuurde. dit moest omdat ik niet langer kon betalen. ben weer gaaan inwonen bij me moeder. door vele conflicten verbleef ik steeds meer bij me vriendin. Ik werd ziek in aug waardoor ik voor me rust alleen nog maar bij me vriendin bleef overnachten. Omdat de problemen tussen mijn moeder erger werd heeft ze zonder te zeggen adres onderzoek ingesteld en gezegd dat ik bij me vriendin woon. Nu is het zo dat ik aan het wachten was tot mijn huurder eruit ging wat 1 dec gebeurde. En ik daar mezelf wilde inschrijven en daarbij een vriend kwam inwonen. Bij het inschrijven ging het dus fout en kwam ik erachter dat er een onderzoek loopt. De gemeente schrijft me niet op me adres in.

 Mijn verder situatie is als volgt ik werk mijn vriendin werkt en we hebben een latrelatie dat werkt gewoon goed voor ons. Daarnaast hebben we samen 2 kinderen en ik nog 1 dochter. Om zo normaal mogelijk gezin te zijn breng ik elke dag en haal ik elke dag de kids van de opvang. En eten we elke dag samen. De weekenden als mijn dochter er is blijft verblijft ze bij me vriendin omdat ze immers ook broertjes heeft . en ik elk weekend bij haar verblijf. En door de weeks eten we samen ga ik sporten en naar me eigen huis. Of als het kan kijken we samen nog een film.

Wat kan ik verwachten van de gemeente gezien ze de buurt ondervragen en hun mischien denken dat we een normaal gezin . Alleen de buurvrouw weet hoe we leven. Ben bang voor een boete. Het enige wat me vriendin als voordeel heeft is kind gebonde budget. Maar daar tegen staat dat we geen belastingvoordeel hebben als fiscaal partner.

5744 11 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Jan 20, 2017 om 17:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedoelt u dat u uw eigen huurwoning momenteel dóór-verhuurt aan een ander of uw eigendomswoning aan iemand heeft verhuurt?

Wi
door Wiljansen Jan 21, 2017 om 15:36
Antwoorden / 1 Vragen

Eigen koop woning

sw
door swat1500 - Jan 20, 2017 om 17:53
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Leeft u van een bijstandsuitkering of heeft u inkomen uit werk?

tenormin
door tenormin Jan 20, 2017 om 18:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Hij schrijft dat zowel hij als zijn vriendin werken.

Apetjoek
door Apetjoek - Jan 20, 2017 om 18:53
234 Antwoorden / 16 Vragen

Na uw vraag drie maal gelezen te hebben snap ik er nog steeds geen ruk van ,wat wilt nou eigenlijk met uw misere ? ga toch zelf naar uw gemeente en vraag een onderhoud aan met de desbetreffende medewerker of vraag of een sociaalwerker van de gemeente u uit de str*nt wilt trekken.

Ma
door MacWally Jan 22, 2017 om 02:50
151 Antwoorden / Vragen

Vergeet niet Mijn Koninklijke Hoogheid Mhr KOWALSKI dat de Nederlanders u ook uit de str*nt (Polen) hebben gehaald.

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2017 om 18:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bedoelt u met "eigen woning" een woning die uw eigendom is of een woning die u huurt (en aan anderen verhuurt)?
Heeft u (ook) een uitkering en allerhande toeslagen/subsidies?
Als uw zaken in orde zijn hoeft u toch niets te vrezen?
Ik heb geen idee wat u kunt verwachten van de gemeente, vraag het ze, zou ik denken.

lo
door lovewinnie - Jan 20, 2017 om 19:24
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Als u meer dan 3x per week logeerd bij u vriendin zien ze dat als samen wonen. Ze had dit moeten melden. Waarschijnlijk krijgt ze alleenstaande ouder toeslag icm kindertoeslag. Dit is een flink bedrag waar ze dus geen recht op had aangezien jullie samen woonde en ook samen kinderen hebben.  Samen kinderen hebben en samen wonen maakt u automatisch toeslag partner. Ook als het maar 2 a 3 maanden duurt moet ze dit melden.
Nu ze een onderzoek gestart zijn betekend dat ze u verdenken van frauderen. Dus samen wonen en niet melden om zo ( extra) toeslagen te krijgen. Wellicht krijgt u partner ook vrijstellingen voor verschillende belastingen omdat ze minimaal inkomen.  Hier had ze ook geen recht op.
Deze vermoedens worden deels bevestigt aangezien u u eigen woning verhuurt ( neen aan koop) en nu nergens ingeschreven staat

Wi
door Wiljansen Jan 21, 2017 om 15:32
Antwoorden / 1 Vragen

Slaap 2 tot 3 x bij me vriendin.

Je kan stellen dat ik van eind aug tot eind dec heb samengewoond gezien ik voor me rust wegens ziekte bij haar verbleef. Dus daar zouden we iets mee moeten doen dan.

De toeslag die ze krijgt is zorg, kinderopvang en kind gebonden budget.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2017 om 19:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een alleenstaande met kinderen krijg een flink bedrag meer aan kindgebonden budget dan een stel met kinderen. En dan heeft ze ook nog kinderopvangtoeslag, die dus ook een stuk hoger zal zijn.

Als u beiden werkt, is er helemaal geen fiscaal voordeel als u fiscaal partner zou zijn.

Als ik het zo bekijk, maakt u er een compleet zooitje van. U verhuurt uw eigen woning omdat u het niet meer kunt betalen. Ik hoop niet dat u straks wel de hypotheekrente gaat aftrekken.

U hebt drie kinderen, maar u trekt bij uw moeder in.

Ik begrijp niet waar uw moeder een adres onderzoek naar instelt. Zij weet toch waar u verblijft?

Wordt het geen tijd dat u volwassen wordt, en uw zaken op de juiste manier regelt?

En hebt u beiden, apart, ook nog zorgtoeslag?

Wi
door Wiljansen Jan 21, 2017 om 16:03
Antwoorden / 1 Vragen

We doen het niet voor de belasingvoordelen.

Maar omdat we niet samen willen wonen. We houden van onze vrijheid. En dat werkt.

Ik heb idd geen hypotheek aftrek gehad omdat ik verhuur ken de regels daarin. Nu mijn huurder eruit is en ik er weer wil wonen zal ik dat wel krijgen.

Ik trok bij me moeder in omdat we dus niet 7 dagen per week bij elkaar willen zijn.

Ik heb problemen met me moeder. En omdat ik vanaf eind aug niet bij haar verbleef heb ze onderzoek ingesteld en gemeld dat ik bij me vriendin woon. Ze is boos en wilde mij het niet vragen.

Wi
door Wiljansen Jan 21, 2017 om 16:11
Antwoorden / 1 Vragen

Ik probeer de zaken op te lossen door me in te schrijven waar ik woon. En als ze vinden dat we de afgelopen 3 mnd samenwoonde prima dan krijgen ze de teveel ontvangen geld terug.

Ik krijg geen toeslagen inkomen te hoog. Me vriendin wel.

Mijn zorg is dat we na de buitenwereld een normaal gezins leven hebben maar eigenlijk apart leven. De mensen om ons heen hebben geen idee. Dat maakt me zorgen omdat de gemeente bij buren aanbelt. Ik heb liever dat ze elke ochtend voor me deur staan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2017 om 12:26
16848 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft zich m.i. aardig zelf in de nesten gewerkt! Een eigen woning verhuurd omdat u die zlef niey kunt betalen. Een moeder die navraag laat doen.
Uiterst merkwaardig is het dat uw eigen woning kennelijk leeg is gekomen en u daar zelf weer woont maar u zich daar niet kunt inschrijven.

Net als ook anderen die reageerden maar iets anders gezegd: het kan ook liggen aan uw taalgebruik want je moet wel heel goed lezen om er zelfs maar iets van te begrijpen.

Ik sluit niet uit dat er mogelijk wel consequenties zijn voor uw vriendin betreffende het ontvangen van toeslagen als dat aan de orde is.

Wi
door Wiljansen Jan 21, 2017 om 15:45
Antwoorden / 1 Vragen

Soms zit het niet mee.

Me moeder en ik hebben een mening verschil waardoor. omdat ik ziek werd ben ik bij me vriendin vanaf eind aug tot dec ingetrokken. Me moeder heeft vervolgs een adres onderzoek ingesteld om me uit te laten schrijven. Ipv het mij te vragen om me uit te schrijven. Wegens de problemen heb ik mijn huurder verzocht weg te gaan uit mijn woning. Zodat ik per dec weer in me eigen woning kon wonen. Heb besloten hierbij een kamer te verhuren om de kosten te drukken.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2017 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar staat u eigenlijk ingeschreven? Bij moeder?

Wi
door Wiljansen Jan 21, 2017 om 15:46
Antwoorden / 1 Vragen

Bij me moeder voor alsnog

ha
door halex - Jan 21, 2017 om 15:45
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U hebt een latrelatie, maar vanaf augustus tot december verbleef u alleen nog maar bij uw vriendin. Dat is geen latrelatie, dat is samenwonen. Onduidelijk is even hoe 't met uw 'eigen' woning zit. Is die eigendom of gehuurd?
En waar stond u ingeschreven toen u bij uw moeder woonde?
U bent verplicht uzelf in te schrijven op het adres waar u feitelijk woont. Als u het grootste deel van de dag en avond bij uw vriendin doorbrengt en alleen (af en toe) in uw eigen woning slaapt, dan schrijft u zich in op het adres van uw vriendin. Dat is dan feitelijk uw hoofdverblijf, daar speelt het grootste deel van uw (sociale) leven zich af.
De gemeente zou dus kunnen besluiten dat u ingeschreven moet worden op het adres van uw vriendin. En dat heeft in ieder geval gevolgen voor de toeslagen die u beiden (of zij) ontvangt.
*edit*
Ik haal de fiscale eigen woning en het woonadres door elkaar. Het woonadres is het adres waar u gedurende een half jaar de meeste malen zult overnachten. Aangezien u sinds augustus tot december uitsluitend bij uw vriendin overnachtte, had u zich vanaf augustus daar in moeten schrijven.

Wi
door Wiljansen Jan 21, 2017 om 15:54
Antwoorden / 1 Vragen

Ben idd bij haar voor me rust gaan zitten tot ik een oplossing had. We hebben al paar jaar lat relatie. En dar werkt voor ons.

Zowel ik als me vrindin hebben een koopwoning.

Samen eten met de kinderen en dat ik  75% van de weekenden samen doorbreng. Zie ik niet als grootste deel van de tijd.

Voor ons is niet de rede om apart te wonen zodat me vriendin toeslag krijgt.
Hier hebben we een andere rede voor.

Ik vraag geen teruggave voor hypotheek terug. Mocht je dit afvragen.

ha
door halex Jan 21, 2017 om 15:56
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Excuus, maar ik heb na uw reactie nog een toevoeging gedaan. Het gaat erom waar u de meeste keren gedurende een half jaar overnacht. Maar waarom zou u zich niet gewoon bij uw vriendin op het adres inschrijven?

Wi
door Wiljansen Jan 21, 2017 om 16:33
Antwoorden / 1 Vragen

Afgelopen half jaar is dus bij me vriendin. Maar wilde dus mezelf inschrijven per 1 dec in me eigen woning omdat huurder eruit ging. Wat niet wordt geaccepteerd wegens adres onderzoek. Ik schrijf me niet bij haar in omdat we niet meer dan samen eten voor de kinderen door de weeks en het weekend samen door brengen, verder leven we ons eigen leven.

ha
door halex Jan 21, 2017 om 17:14
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Feitelijk dus niet. U had u daar per augustus in moeten schrijven. Nu zijn de rapen gaar, want de gemeente gaat u echt niet meer geloven als u zegt dat u daar alleen in het weekend bent. U kunt wel zeggen dat 't alleen in het weekend is vanaf nu, maar ik denk niet dat de gemeente dat gaat geloven. U hebt ook flink de schijn tegen, daar u onrechtmatig op uw moeders adres ingeschreven bleef. En er zelfs een adresonderzoek naar u is gestart. Ik zou me maar bij de gemeente melden en verzoeken om u bij uw vriendin in te schrijven. Als over een half jaar blijkt dat u toch vaker in uw eigen huis overnacht, nogmaals melden bij de gemeente. En met aantoonbare bewijzen vriendelijk vragen om vanaf dan ingeschreven te kunnen staan op het adres van uw eigen woning.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2017 om 16:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, ja, u houdt van uw vrijheid, dat blijkt. Wel drie kinderen en dan bij uw moeder intrekken en daar conflicten veroorzaken.

Ik begrijp niet waarom de gemeente weigert u op uw eigen adres in te schrijven. Maar dat samenwonen met uw vriendin heeft voor haar verstrekkende consequenties.

Zorgtoeslag terugbetalen, plus groot deel kindgebonden budget en ook zeker nog deel kinderopvangtoeslag.

Dan mag u wel een paar kamers gaan verhuren, als u dat moet vergoeden.

Wi
door Wiljansen Jan 21, 2017 om 16:55
Antwoorden / 1 Vragen

We leven apart omdat we dat willen. Deden we al 4 jaar voor we kinderen hadden. Nu we 2 kinderen hebben samen doen we dat nog steeds. Heb naast me 2 kinderen nog kind bij me ex.

Familie problemen heb je overal en soms loopt het hoog op.

Als je apart woont en alle kosten van je eigen betaald en niet die van elkaar profiteer je niet maar is dat een recht.

Punt is dat me moeder heeft geroepen dat ik bij me vriendin woon voor zo ber klopt dat want heb van eind aug tot dec daar verbleven. Heb huurder van mijn woning verzocht te vertrekken zodat ik per 1 dec er zelf weer kon gaan wonen. De gemeente accepteerd dit niet blijkbaar want ze schrijven mij niet in. En vragen het bij de buren. Punt is dat we voor de buitenwereld een normaal leven leiden. Punt is dat ik niet weet hoe ik de gemeente zover krijg me in te schrijven. Ipv dat ze in de middag buren gaan lastig vallen en gewoon van mij part elke ochtend voor me deur staan of ik wel thuis ben kwam er een eind aan. Vraag me af hoe lang zo een adres onderzoek duurt ben nu bij 2 maanden bezig hiermee.

Wi
door Wiljansen Jan 21, 2017 om 16:59
Antwoorden / 1 Vragen

Ter aanvulling. Latrelatie/openrelatie. Maakt het mischien wat duidelijker.

En mocht het een toevoeging hebben we hebben nooit een uitkering ww of andere vorm dan via werken een inkomen gehad. Dus voor we kinderen hadden was er geen voordelen als het gaat om inkomsten. Ik heb zelf nog nooit zorg toeslag gehad.

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2017 om 19:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw vriendin heeft dus wel voordelen aan die toeslagen, want zij geldt als alleenstaande met kinderen, en dan is het kindgebonden budget een stuk hoger, en ook de kinderopvangtoeslag is een stuk hoger. Of betaalt u een flink bedrag asn alimentatie die bij haar inkomen komt? En natuurlijk heeft u het recht zelfstandig te wonen, maar blijkbaar lukte u dat niet, want u ging weer naar moeders pappot. En daar gelden haar regels.

ha
door halex - Jan 21, 2017 om 17:16
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Feitelijk dus niet. U had u daar per augustus in moeten schrijven. Nu zijn de rapen gaar, want de gemeente gaat u echt niet meer geloven als u zegt dat u daar alleen in het weekend bent.
U kunt wel zeggen dat 't alleen in het weekend is vanaf nu, maar ik denk niet dat de gemeente dat gaat geloven. U hebt ook flink de schijn tegen, daar u onrechtmatig op uw moeders adres ingeschreven bleef. En er zelfs een adresonderzoek naar u is gestart.
Ik zou me maar bij de gemeente melden en verzoeken om u bij uw vriendin in te schrijven. Als over een half jaar blijkt dat u toch vaker in uw eigen huis overnacht, nogmaals melden bij de gemeente. En met aantoonbare bewijzen vriendelijk vragen om vanaf dan ingeschreven te kunnen staan op het adres van uw eigen woning.

Wi
door Wiljansen 21 jan. 2017 om 16:33

Afgelopen half jaar is dus bij me vriendin. Maar wilde dus mezelf inschrijven per 1 dec in me eigen woning omdat huurder eruit ging. Wat niet wordt geaccepteerd wegens adres onderzoek. Ik schrijf me niet bij haar in omdat we niet meer dan samen eten voor de kinderen door de weeks en het weekend samen door brengen, verder leven we ons eigen leven.

Wi
door Wiljansen Jan 21, 2017 om 17:30
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor u reactie. Ik heb komende week afspraak met gemeente hopelijk komen we eruit

ha
door halex Jan 21, 2017 om 18:32
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Succes! Laat u op dit forum nog even weten of u met de gemeente tot een oplossing bent gekomen?