Ik wil mijn Vermogensplan bij AEGON afkopen. Daarbij wacht ik op een goed moment, want de koersen zijn het laatste halfjaar flink gestegen. Ik heb al enkele keren een afkoopvoorstel aangevraagd. Die kreeg ik telkens keurig, binnen een paar weken. In deze voorstellen stond dat de waarde geldt van de eerste van de maand. Verder stond erin dat het voorstel tot 30 dagen na dagtekening geldig was. Nu heeft AEGON dit plotsklaps veranderd (zo lijkt het): er staat geen datum meer in de brief en ook geen termijn tot wanneer het voorstel geldig is. Kan dit zomaar? Het lijkt erop dat AEGON tijdens het spel onaangekondigd de regels verandert. Ik ben het hier niet mee eens. Wat kan ik doen?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=tijger1 schreef op maandag 17 feb 2014, 10:24]Contact opnemen met Aegon en vragen tot hoe lang het aanbod geldt. Schriftelijke bevestiging vragen.
Bedankt voor de tip. Heb ik gedaan. Nu maar hopen dat ik een fatsoenlijk antwoord krijg... Blijft toch vreemd dat AEGON ineens de regels verandert...
[quote=gerboe schreef op maandag 17 feb 2014, 11:55]Dat is heel goed nieuws. U kunt nu na ontvangst van uw afkoopbrief onbeperkt afwachten of de koersen nog verder gaan stijgen.
@spijtebijt: u zou inderdaad eens kunnen bellen met Aegon. Weet u zeker dat de twee voorwaarden er niet meer in staan? Vermoedelijk op pagina 3. Hebt u al een account om in te loggen op uw polis bij Aegon? Daarmee kunt u de waarde van uw polis permanent volgen. Dan hoeft u niet steeds een afkoopvoorstel aan te vragen maar kunt u toehappen op het moment dat de waarde u aanstaat.
Ik begrijp dat er wat verwarring is ontstaan over de brief die je van ons hebt gekregen. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar je aan toe bent.
De brieven met afkoopwaarde hebben inderdaad een iets ander karakter gekregen. Dit heeft te maken met het feit dat we intern zijn overgestapt op een ander (beheer)systeem. De voorwaarden voor afkoop zijn echter onveranderd. Het voorstel heeft nog steeds een geldigheidsduur van 30 dagen, en bij de afkoopwaarde gaan we nog steeds uit van de eerste van de maand. Regels/voorwaarden zijn dus niet gewijzigd.
Ik hoop dat ik op deze manier wat meer opheldering heb kunnen geven. Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben, laat het vooral even weten!
Is deze reactie rechtsgeldig? Ik heb AEGON gevraagd om mij schriftelijk een nieuw voorstel te sturen met daarin de juiste voorwaarden. Ik snap ook niet dat de persoon die ik aan de telefoon kreeg, niet wist wat de voorwaarden moesten zijn. Kortom, ik vertrouw dit niet.
Als eerste kan ik je zeggen dat onze reacties serieus zijn. Wij zijn met ons Webcare team actief op fora als deze om klanten ook online te kunnen helpen.
Wat mijn collega zegt klopt, de regels/voorwaarden zijn niet gewijzigd. Het afkoopvoorstel heeft nog steeds een geldigheidsduur van 30 dagen. Alleen het karakter van de brief is gewijzigd.
Als je wilt kan ik voor je uitzoeken hoe het zit met je verzoek voor een nieuw voorstel. Ik kan je ook even bellen als je dat prettig vind. Als je dit graag wilt kun je je gegevens per e-mail sturen aan webcare@aegon.nl.
Sorry AEGON Webcare, maar ik heb vandaag een nieuwe brief gekregen van AEGON toch echt iets anders staat dan hetgeen u hier beweert.
Citaat uit de brief: 'Wij wijzen u erop dat de opgegeven opnamewaarde ondervoorbehoud is. De definitieve opnamewaarde is afhankelijk van de belegde waarde die geldt op de datum van ontvangst van alle stukken door AEGON.'
Dit klopt dus niet! De afspraak is dat ik de waarde krijg die geldt op de eerste van de maand waarin het Vermogensplan wordt opgezegd. En dit aanbod blijft 30 dagen geldig. Ook dat staat dus niet in de brief.
Webcare Team: u kunt wel beweren dat het anders is, maar in de brief staat het zwart op wit.
Kortom, Aegon houdt zich niet aan zijn eigen regels. het excuus hiervoor dat AEGON een nieuw systeem heeft ingevoegd en dat daardoor het niet langer mogelijk is om de juiste informatie in brieven te zetten? Laat me niet lachen!
=aegon schreef op donderdag 20 feb 2014, 11:40: Beste spijtebijt,
Ik begrijp dat er wat verwarring is ontstaan over de brief die je van ons hebt gekregen. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar je aan toe bent.
De brieven met afkoopwaarde hebben inderdaad een iets ander karakter gekregen. Dit heeft te maken met het feit dat we intern zijn overgestapt op een ander (beheer)systeem. De voorwaarden voor afkoop zijn echter onveranderd. Het voorstel heeft nog steeds een geldigheidsduur van 30 dagen, en bij de afkoopwaarde gaan we nog steeds uit van de eerste van de maand. Regels/voorwaarden zijn dus niet gewijzigd.
Ik hoop dat ik op deze manier wat meer opheldering heb kunnen geven. Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben, laat het vooral even weten!
Als ik zo de posts en je quote uit de brief teruglees snap ik de verwarring. Ik wil je hierbij graag wat verduidelijking proberen te geven.
Het volgende geldt met betrekking tot de afkoopwaarde: - Wij vragen je binnen 30 dagen reactie op de brief te geven, binnen deze periode is afkopen mogelijk; - Voor de afkoopwaarde houden wij de waarde op de eerste van de maand waarin de stukken binnen komen aan.
Als je dus de polis wilt afkopen tegen de waarde die in de brief staat vermeld, moet je zorgen dat de documenten vóór het eind van de maand bij ons binnen zijn.
Ik hoop dat het hele verhaal zo wat duidelijker is. Anders horen we het graag!
Ik heb nog een keer nagezocht wat precies de voorwaarden zijn omtrent de afkoop. Ik heb hierbij ontdekt dat ik helaas onjuiste informatie heb gegeven in mijn vorige post. Daarnaast is de brief die je hebt ontvangen een verouderde brief. Er zijn dus twee dingen misgegaan en hiervoor bied ik je graag mijn excuus aan.
De afkoopwaarde is één maand geldig na de dagtekening van je afkoopbrief. Als je deze dus binnen een maand ondertekend terugstuurt, kun je de polis afkopen tegen die waarde.
Ik wil graag zorgen dat je alsnog een juiste brief ontvangt. Hiervoor wil ik je vragen je gegevens (inclusief polisnummer) naar webcare@aegon.nl te sturen. Ik zorg dan dat je de brief zo snel mogelijk ontvangt.
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 28 feb 2014, 16:13]@aegon
Hoe is het mogelijk, zulke onkunde.
Inderdaad, ik snap dat mensen fouten maken (doe ik zelf ook regelmatig), maar als ik dan expliciet vraag naar om een nieuwe brief met de juiste informatie en ik krijg dan weer een foute brief... En dat hier op dit forum van Kassa ook nog eens de verkeerde informatie wordt gegeven... Dat is echt niet goed. Het gaat wel even om mijn geld en niet over een paar aardappelen of zo.
Zorg dat u de juiste informatie zwart op wit op papier krijgt in een beschrijving waar geen speld tussen te krijgen is, want blijkbaar weten ze bij Aegon zelf niet hoe het in elkaar zit.
Ik kan je reactie, gezien de situatie, erg goed begrijpen. Verschillende beschrijvingen van een afkoopproces vanuit één bedrijf is verwarrend en zou niet moeten gebeuren. Ik wil je hiervoor nogmaals onze excuses aanbieden. Graag zou ik de gehele situatie telefonisch met je willen doorlopen om ervoor te zorgen dat er geen onduidelijkheden meer bij je zijn. Zou je alsnog je gegevens, samen met je telefoonnummer naar webcare@aegon.nl willen sturen? Dan ga ik het gesprek graag met je aan!
Maar laat de afspraken die in dat gesprek gemaakt worden de de toezeggingen wel schriftelijk bevestigen, want u ziet wel. Zelfs als ze alle tijd hebben, worden er verkeerde en verschillende antwoorden gegeven en na een telefoongesprek kan er van alles beweerd worden.
In ons vorige bericht hebben wij aangegeven dat wij je graag willen bellen. Hierop hebben wij tot op heden geen reactie ontvangen. Ben je nu voldoende geïnformeerd? Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.
[quote=aegon schreef op dinsdag 11 mrt 2014, 15:43]Beste Spijtebijt,
In ons vorige bericht hebben wij aangegeven dat wij je graag willen bellen. Hierop hebben wij tot op heden geen reactie ontvangen. Ben je nu voldoende geïnformeerd? Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.
Vriendelijke groet, Dete Aegon Webcare
Ben ik voldoende geïnformeerd? Nee. Ik heb een heel duidelijke vraag. Ik heb een nieuwe brief gekregen met precies dezelfde foutieve informatie. Ik heb hier een vraag gesteld en twee verschillende antwoorden gekregen. Nee, ik ben dus niet voldoende geïnformeerd. En ik heb er weinig vertrouwen in dat jij als Webcare team mij een brief kan sturen met dezelfde (ongewijzigde) voorwaarden. Daarom heb ik ook nog niet gereageerd, want ik heb nog meer te doen. Deze gang van zaken geeft echter wel te denken. Een bank moet consequent dezelfde voorwaarden blijven hanteren om het vertrouwen niet te verliezen. En eenzijdig voorwaarden wijzigen, leidt echt niet tot een betere relatie.
Het webcare team wil u helpen maar u reageert niet. Want 'u hebt nog meer te doen'. Dan houdt het op denk ik. Aegon heeft niet eenzijdig de voorwaarden gewijzigd. Wel is er sprake van slordigheid bij Aegon. Knullig maar dat kan gebeuren. Het is niet minder maar zeker ook niet meer dan dat. Loslaten...
[quote=gerboe schreef op zaterdag 15 mrt 2014, 15:34]Het webcare team wil u helpen maar u reageert niet. Want 'u hebt nog meer te doen'. Dan houdt het op denk ik. Aegon heeft niet eenzijdig de voorwaarden gewijzigd. Wel is er sprake van slordigheid bij Aegon. Knullig maar dat kan gebeuren. Het is niet minder maar zeker ook niet meer dan dat. Loslaten...
Jouw suggestie dat er slechts sprake is van slordigheid, is voorbarig en onterecht. Aegon heeft mij twee keer een brief gestuurd waarin andere voorwaarden voor afkoop stonden. Navraag leverde dus geen verbetering op. En hier op het forum heeft Aegon ook in eerste instantie verkeerde informatie verstrekt. Dus ik ben er niet gerust op. Maar goed, ik zal Aegon een mail sturen. En ik houd je op de hoogte.
Mijn collega heeft je vanochtend via e-mail een nieuwe brief gestuurd met de juiste informatie. Ik hoop dat de situatie hiermee duidelijker wordt. In de brief staan de contactgegevens van mijn collega, mocht je meer vragen hebben.
Vanochtend heb ik een mail ontvangen met daarin eindelijk de gevraagde brief met de juiste informatie over het afkopen van mijn Vermogensplan. Goed geregeld Aegon Webcare! Dankjewel. Hier ben ik blij mee. Keep up the good work.
21-06-2024
Goede morgen
Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat .
Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar
in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren
onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa
...
Lees meer
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer