Da
door Dave007 Jun 22, 2024 om 11:53
Geldzaken & recht

Aegon woeker polis

ik had een woeker polis van Aegon en heb me aangesloten bij woekerpolis.nl
Aegon is met een zak geld over de brug gekomen.

wanneer hoor je wat van de stichting woekerpolis.nl of je aan de eisen voldoet en wat het bedrag is?
of wanneer hoor je zo ie zo iets?
op tv hadden ze er over een paar maanden, maar we zijn nu ruim een half jaar verder

3293 5 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jun 22, 2024 om 11:59
11706 Antwoorden / 51 Vragen

U bent niet de enige. Informeer via email bij de stichting waarbij u aangesloten bent.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 22, 2024 om 12:07
7341 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heeft u iets aan deze link waar u met uw vraag terecht kunt.

https://duckduckgo.com/?q=koersplan+aegon+woekerpolis&t=h_&ia=web

Ex
door Excalibert - Jun 22, 2024 om 13:36
2 Antwoorden / Vragen

Ik was te laat om me bij zo'n woekerpolis club aan te melden, maar denk dat ik ook teveel heb betaald voor mijn kapitaalverzekering met lijfrenteclausule. Heeft het zin om ze daar rechtstreeks op aan te spreken, eventueel via een advocaat? Zeker nu ze al over de brug zijn gekomen via een club als woekerpolis.nl? Of blijf je met lege handen staan als je niet tijdig bij zo'n club was aangesloten? Dat zou ik wel raar vinden trouwens, als teveel hebt betaald heb je recht op compensatie, of je nou wel of niet eerst bij zo'n claim club was aangesloten, toch? Weet iemand dat?

tenormin
door tenormin Jun 22, 2024 om 14:00
16927 Antwoorden / 108 Vragen

U "breekt in" bij de vraag van iemand anders. Dat is eigenlijk niet de bedoeling want, mochten er meerdere antwoorden komen, kan het dooreen gaan lopen.

Ja
door JannyBoe Jun 22, 2024 om 15:17
570 Antwoorden / Vragen

Hallo @EXCALIBERT, kijk eens op deze pagina van de website van Woekerpolis.nl
Staat uw maatschappij en uw polis daartussen?
Dan kunt u zich rechtstreeks melden bij uw maatschappij als dat erbij staat.
Er zijn maatschappijen die een pot gereserveerd hebben voor 'schijnende gevallen' van mensen die niet bij een claimorganisatie zijn aangesloten.
U moet dus rechtstreeks bij uw maatschappij zijn in uw geval.

Mocht dat niet naar tevredenheid uitpakken dan kunt u via de juridische weg uw zaak aankaarten.
Of dat alle energie en kosten waard is hangt natuurlijk af van de schade die u denkt te hebben geleden.
Hoe dan ook, ik zou eerst het bovenstaande in gang zetten en de uitkomst daarvan afwachten.

Ex
door Excalibert Jun 22, 2024 om 15:37
2 Antwoorden / Vragen

@Tenormin, sorry daar was ik me niet van bewust. Zal het niet meer doen!

@Jannyboe, dank voor de tip, ik ga daar zeker iets mee doen.

Ja
door JannyBoe - Jun 22, 2024 om 15:06
570 Antwoorden / Vragen

Hallo Dave, klopt, het duurt lang. Die paar maanden zijn inmiddels wel om inderdaad ;)
Het gaat om een enorme berg werk. Vele, vele duizenden polissen van verschillende maatschappijen.

Op de site van vereniging Woekerpolis.nl staat niet echt actuele info over hoever men is in het proces.
Ik heb eind mei navraag gedaan bij de vereniging en kreeg het volgende antwoord:
'We snappen dat het proces lang voor onse cliënten kan duren.Wij willen u ervan verzekeren dat wij achter de schermen druk bezig zijn met het uitwerken van onze schikking. We hopen u hiervan binnenkort meer informatie over te kunnen voorzien.'

Voorlopig nog 'even' afwachten dus.

agapon1951
door agapon1951 - Jun 26, 2024 om 20:31
198 Antwoorden / Vragen

Deze fijne maatschappij had ook de Dexia affaire opgestart. Was hier begonnen onder de naam La bourche. Nu bijna 25 jaar verder (ondanks dat het door een minderjarige zonder toestemming natuurlijke ouders werd afgesloten = tegen de wet = waar de wetgever dus..... aan heeft)  geeft dit indicatie hoelanf dit zou kunnen gaan duren. Erflater worden dan d.m.v. dwang via deurwaarders afgescheept met een fooi. Dus geef niet op, maar ga er uit vandaan dat eventuele erflater uitgekocht gaan worden tegen een minimum van waar je rcht op zou hebben kunnen hebben. Dat dit allemaal maar toegelaten wordt (mogelijk omdat zij vermogende zijn en eindeloos door kunnen gaan) terwijl wetten overtreden worden is voor mij een ëen democratie die niet deugd.