ho
door hoveling Nov 29, 2012 om 15:10
Geldzaken & recht

AFAS personal betrouwbaar?

Het lijkt mij handig om dit programma te gebruiken om je in en uitgaves wat beter in de hand te houden en om wat beter overzicht te krijgen. In het programma uitstel van excecutie wordt dit ook gebruikt. Met dit programma moet je je eigen bankrekening toevoegen aan het programma om er goed mee te kunnen werken.
Mijn vraag, is dat wel zo betrouwbaar om je bankgegevens toe te voegen aan een website? En is dat ook betrouwbaar op een tablet of smartphone zonder virusscanner of beveiliging?
Wie heeft hier ervaring mee?

(moet eigenlijk bij rubriek geldzaken, maar kan deze niet aanvinken)

Alvast bedankt allemaal!!

27398 11 Rapporteer

pino123
door pino123 - Nov 29, 2012 om 15:14
2776 Antwoorden / 14 Vragen

En wat is je vraag? Meer een tip, staat dus in de verkeerde rubriek.

pino123
door pino123 - Nov 29, 2012 om 15:17
2776 Antwoorden / 14 Vragen

Excuus kreeg te helft van je verhaal in beeld. Is het veilig? Zolang je tablet veilig is wel, maar let wel op een veilige verbinding. Daarnaast kijk even wat voor reviews er op internet staan. Wil wel eens helpen. Zlef zal ik niet snel mijn bankgegevens gaan invullen bij een app die niet van mijn bank is.

aurora1
door aurora1 - Nov 29, 2012 om 15:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je twijfelt over al dan niet je bankrekening toevoegen aan het online programma zou je eens kunnen rondkijken op de site van het Nibud. Onder Huishouden - Kasboek (een kasboek bijhouden) vind je allerhande tips en o.a. een geldzaken organiser.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Nov 29, 2012 om 15:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: er zijn (ook gratis) virusscanners voor tablets en smartphones te downloaden, zoals bijv. van Avast.

ho
door hoveling - Nov 29, 2012 om 16:12
19 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 29 nov 2012, 15:24]Aanvulling: er zijn (ook gratis) virusscanners voor tablets en smartphones te downloaden, zoals bijv. van Avast.

Klopt, maar het is niet gratis. Je mag het een maand gratis uitproberen en daarna moet je alsnog betalen. Alleen met credidcard en dat vind ik ook niet veilig.

ho
door hoveling - Nov 29, 2012 om 16:43
19 Antwoorden / 9 Vragen

Het nibud werkt samen met AFAS personal. Ook de Rabobank werkt voor jongeren met AFAS personal. Afas hebben ook apps voor tablets. Erg handig in gebruik, maar is dat veilig? Mijn tablet is niet beveiligd, omdat ik met credidcard moet betalen en dat wil ik niet. B.v. Avast is maar tijdelijk gratis, daarna moet je gewoon betalen. Tablet wordt alleen thuis gebruikt met Wifi.
Ik blijf het een eng idee vinden mijn bankrekening zo te gebruiken op internet, maar wel enorm handig omdat alles automatisch wordt verwerkt. Telebankieren doe ik wel op de beveiligde site van de bank zelf.
Wat is het belang van een bank om met AFAS in zee te gaan en is mijn privacy gewaarborgd?
Wie kan mijn ongerustheid wegnemen?

aurora1
door aurora1 - Nov 29, 2012 om 23:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

KLIK HIER. Ik gebruik overigens al minstens een jaar gratis Avast - via Google Play - op mijn smartphone (android).

aurora1
door aurora1 - Nov 29, 2012 om 23:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En KLIK HIER zou je ook nog kunnen kijken.

afaspersonal
door afaspersonal - Nov 30, 2012 om 13:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

We zien wat reacties over ons online huishoudboekje op dit forum staan en we willen graag wat misverstanden uit de wereld helpen.

Allereerst over de veiligheid van AFAS Personal. We zijn elke dag bezig met de meest intensieve maatregelen om de veiligheid en privacy van onze gebruikers te waarborgen. Meer daarover vind je op onze veiligheidspagina: http://www.afaspersonal.nl/veiligheid.html

Daarnaast is er een opmerking geplaatst dat ons huishoudboekje slechts 1 maand gratis zou zijn. Dit is niet waar. Je kunt AFAS Personal onbeperkt gratis gebruiken. Er is echter wel een betaalde uitbreiding die je gratis een maand lang gratis mag uitproberen. Voor het uitproberen van deze gratis maand heb je geen creditcard nodig.

Daarnaast wordt AFAS volgens mij door de war gehaald met Avast (van de antivirus-software). AFAS is een Nederlands softwarebedrijf en heeft geen banden met Avast.

Als er nog vragen zijn, dan beantwoorden we die graag. Dat kan hier of via onze support: www.afaspersonal.nl/support

Met vriendelijke groet,

Rik ten Wolde
AFAS Personal

jo
door jorisw - Nov 30, 2012 om 14:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zo ingewikkeld? Maak gewoon een spreadsheet waar je alles in zet. Dan hoef je je niet druk te maken over de veiligheid en je kunt zelf bepalen hoe het er uit moet zien.

ro
door robbertjk - Jun 14, 2013 om 12:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik Afas Personal nu al een paar maanden naar volle tevredenheid.

Qua beveiliging:
Je download bij je bank afschriften die je in Afas zet. In het allerergste geval zouden dus je afschriften op straat liggen. Nu heb ik gezien dat de beveiliging van Afas (voor zover ik als semi-deskundige webdeveloper kan zien) prima in orde is. De gegevens worden over een beveiligde verbinding en versleuteld verzonden.

Algemeen ervaring:
Erg makkelijk om snel je inkomsten en uitgaven inzichtelijk te krijgen. Je kan met terugwerkende kracht alles invoeren. Ik heb er nu voor 3 jaar aan afschriften in zitten en weet dus precies waar mijn geld heen gaat.

PS Een programma als deze geeft je veel meer gemak (invoer, rapportage, automatische boekingen, ect) als een spreadsheet !!! Ik ben heel erg thuis in Excel en gebruik het voor andere zaken heel veel.