ma
door mallejon Sep 23, 2014 om 18:57
Geldzaken & recht

Amerikaanse perikelen bij de ING

We hebben een rekening bij de ING waarop we een vast bedrag sparen om onze hypotheek af te lossen. Het is een beleggings/spaarrekening waarvan wij alleen gebruik maken van de spaar regeling. Nu is in de VS een wet in werking gegaan ( volgens de brief van de ING) waardoor zij aan hun Nederlandse klanten die een beleggingsrekening hebben een verklaring moeten vragen waarin staat dat zij geen specifieke relatie hebben met de VS. Ten eerste vind ik dat ik niks te maken heb met wetgeving in de VS en ik vind de vragen een inbreuk op mijn privacy, helemaal omdat we alleen maar sparen. Als we de verklaring niet geven mag de bank ons geen beleggingsproducten meer bieden. Hebben meer mensen deze informatie niet gegeven? Wij willen hier namelijk niet aan meewerken. Weet iemand hier meer van af?

764 4 Rapporteer

sw
door swat1500 - Sep 23, 2014 om 19:10
3851 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn al eerdere vragen gesteld over dit onderwerp. Mijns inziens kunt u volstaan met nee te zeggen. Weigeren zou kunnen betekenen dat ING uw gaat opzeggen en u het geld elders moet onderbrengen.

aurora1
door aurora1 - Sep 23, 2014 om 19:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een dergelijke vraag is hier al eerder voorbij gekomen. Lees eens klik hier door (en wat via de daar gegeven links vermeld wordt).

jantje7
door jantje7 - Sep 23, 2014 om 19:11
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Vreemde reactie van U. U heeft een beleggings/spaarrekening bij de ING die internationaal werkt en zich aan de regels moet houden van de diverse internationale regeringen. Toch wilt u om privacy redenen hier niet aan meewerken. Helaas moet u even googelen en u zult zien dat hier al diverse vragen over gesteld zijn.

ma
door mallejon - Sep 23, 2014 om 19:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had de eerdere reactie niet gevonden dus bedankt voor de link. En voor Jantje7, het gaat niet om internationale regelingen of recht maar om wetgeving in de VS die niet van kracht is hier in Nederland. De ING hangt eraan omdat zij in de VS zaken doet. Maar ik heb geen internationale rekening en heb een rechtsverhouding met mijn bank op grond van Nederlands recht.