bl
door bluemarlindive Mar 31, 2022 om 10:33
Geldzaken & recht

Aow indexatie

Wat is hiervan de status?

5707 12 Rapporteer

Be
door Bewaklu - Mar 31, 2022 om 10:58
132 Antwoorden / 1 Vragen

[edit redactie, graag ingaan op het onderwerp als je een antwoord weet]

me
door mein33 - Mar 31, 2022 om 11:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wat bedoeld u met AOW idexatie ?
De AOW-uitkering is per 1 januari jl. verhoogd.
De verhoging gelijkoplopend met het minimumloon is bevroren.
Status is een ?

Ja
door JannieBoe - Mar 31, 2022 om 11:56
124 Antwoorden / Vragen

Hallo, op deze site staat alles over de koppeling met het minimumloon, misverstanden daarover, reguliere verhogingen twee keer per jaar enzovoort. Succes.

Thecla58
door Thecla58 - Mar 31, 2022 om 12:13
857 Antwoorden / 3 Vragen

Of bedoel je de eventuele indexatie van je Pensioen? Want dat is echt iets anders dan de AOW.

Als het goed is, ik zeg als, kan het zomaar zijn dat je - als je een pensioenuitkering hebt - dat je in de zomer of de tweede helftvan dit jaar meer pensioen uitgekeerd krijgt. Dat laatste is afhankelijk onder welk pensioenfonds je valt.

De koppeling van de AOW aan het minimum loon is nog een punt van discussie. Kabinet wil dat loskoppelen en een groot deel van de tweede kamer ziet dat niet zitten. Dus daar moet je even geduld voor hebbr. Ik ben geen zwartkijker, maar ik vrees dat het kabinet de zin doordrijft en de mensen met alleen een AOW (de die zijn talrijk) er meer in koopkracht op achteruit gaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 31, 2022 om 13:27
16869 Antwoorden / 202 Vragen

De staus is dat hierover een 'stevige' discussie plaats vindt in ons parlement omdat er veel 2e kamerleden/partijen zijn dat er geen loskoppeling mag zijn met het minimumloon. De uitslag is nog niet bekend.

panter22
door panter22 - Mar 31, 2022 om 18:10
6599 Antwoorden / Vragen

De eerste kamer heeft de loskoppeling van de AOW met het minimumloon weggestemd.
Op dit moment verandert er dus niets.
Maar volgend jaar zijn de verkiezingen van de provinciale staten. Dan kunnen de regeringspartijen een meerderheid in de eerste kamer krijgen en dan begint alles weer opnieuw. Uiteindelijk zal de koppeling met het minimumloon wel losgelaten worden.
Laat je stem dus volgend jaar niet verloren gaan want de leden van de provinciale staten kiezen de leden van de eerste kamer.
Info:
https://www.politiebond.nl/actueel/nieuws-and-blog/fnv-in-actie-voor-behoud-koppeling-aow-en-minimumloon/
en
https://www.kiesraad.nl/verkiezingen/provinciale-staten

rj
door rjw - Mar 31, 2022 om 20:09
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Ruim 2% geïndexeerd. Meer dan wat menig werkende heeft gekregen. Netjes dus.

li
door liesanneh - Apr 1, 2022 om 12:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zeist

Donuts
door Donuts Apr 1, 2022 om 12:53
1203 Antwoorden / 2 Vragen

???

He
door Helen 66 - Apr 1, 2022 om 14:10
119 Antwoorden / Vragen

Loskoppeling van de AOW met het minimumloon gaat waarschijnlijk niet door want de oppositie is tegen. Maar daar heeft Sociale Zaken ook al wat op bedacht, want ze vinden bij het kabinet dat de ouderen het dan zelf moeten gaan betalen en dat willen ze dan doen via verhoging van de zogenaamde (Wouter)Bos belasting. Het laatste is hierover nog niet gezged. We moeten weer afwachten.
Mocht u echter de indexatie van de pensioenen bedoelen, dat verschilt sterk per pensioenfonds. Het ene fonds heeft zijn deelnemers inmiddels al 7,5% uitgekeerd, ABP gaat uitkeren al hebben ze nog niet bekend hoeveel, Zorg en Welzijn is nog lang niet aan indexatie toe en hun derlnemers mogen al blij zijn dat er niet gekort gaat worden.

gj
door gjvw - Apr 1, 2022 om 17:34
25 Antwoorden / Vragen

De statis heet, plukken van de immer rijke pensionado's,. Waar mensen leven op bijstandsniveau. Maar in een kasteel wat nu, een huurhuis waar door alle privatisering het schier onmogelijk wordt een huis te huren, ook de woningcorparaties verkopen liever om de centen. Dank zij de regering en al hun onwijsheid.
Indexatie, bevlogen woord  leidt tot soms extreem hogere prijzen. Ons huidige selecte overheid, heet doofpot, zwaar gezegd en bewezen en koimt echt nooit boven water en de schuldigen, nooit ontslagen worden geholpen op ander niveau. Zoi werkt het en een gaatje naar Europa heil en veel beter en nietszeggend. Het heet beuren. Want elke indexatie lijkt geen rekening te houden met de de laagst betaalden. En de loskoppeling van AOW/minimumloon wordt altijd een constructie gevonden. Bosbelasting PvdA. Van stal gehaald, oeps PvdA. die niets meer zegt. Wie nog vertrouwd op eerlijkheid in de politiek komt van een koude kermis thuis.

rinuszwam
door rinuszwam - Apr 3, 2022 om 15:42
19 Antwoorden / 3 Vragen

AOW én de AanvullendePensioenen ! Al circa 13 jaar NIET geindexeerd !! Met dank aan Rutte VVD én het CDA incl CU !!

Echter U als stemgerechtiger heeft door met grote meerderheid voor deze partijen gestemd !! het is een koekje van eigen deeg geworden !!  Welke enorme Koopkrachtverlies heeft veroorzaakt aan uw medemens de 65 jarige plussers!

Sj
door Sjaak1954 - Apr 3, 2022 om 17:22
2 Antwoorden / Vragen

AOW'ers staan op,als alle AOW'ers nu eens een partij gaan vormen dan denk ik dat we de grootste partij krijgen, bij die 3 miljoen AOW'ers zitten toch wel een paar slimmeriken bij denk ik.