vr
door vriesdejelmer Oct 17, 2016 om 21:33
Geldzaken & recht

Automatische afschrijving internetdienst zonder akkoord bij afsluiting

Ik heb via de website Internations.org een abonnement voor 3 maanden afgesloten op 1 van hun diensten (a 7.95 per maand). Op het moment van het plaatsen van deze bestelling werd geen melding gemaakt over automatische vernieuwing van het abonnement. Echter 3 maanden later werd er nog een keer 3 maanden afgeschreven van mijn credit card. Bij navraag liet Internations.org mij weten dat ik hiermee akkoord was gegaan tijdens het creëren van mijn account. Echter het creëren van de account is gratis en was door mij 11 maanden (!) voor het afsluiten van het betaalde abonnement gebeurd. Voor zover ik begrijp is het de verantwoordelijkheid van Internations om mij bij het plaatsen van de order te informeren over zulke verlengingen en is 11 maanden daarvoor niet afdoende.

Het gaat om een klein bedrag, maar ik raak geirriteerd van die bedrijven die er zomaar met je geld er van door proberen te gaan. Zeker omdat ze stelselmatig doen alsof zij het ook niet kunnen helpen en het redelijk is om van mij te verwachten dat ik de terms and conditions 11 maanden na het 'I agree'-klikken nog ken.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen? Internations is gevestigd in Duitsland.

634 3 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2016 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem contact op met uw creditcard maatschappij.

vr
door vriesdejelmer Oct 18, 2016 om 17:51
Antwoorden / 1 Vragen

Dank! Ik heb het geld laten terugboeken. Ik vraag me alleen wel af hoe dat nu verder gaat, want Internations zal nu door de creditcard maatschappij om bewijs worden gevraagd en heeft aangegeven in dat geval de algemene voorwaarden door te sturen.

tijger1
door tijger1 Oct 18, 2016 om 18:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij moeten aantonen dat u daarmee akkoord gegaan bent.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 17, 2016 om 23:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U kunt met het Nederlands recht niets.
U zal zich op de hoogte moeten stellen van het Duitse recht want daar bent u aan gebonden, ik denk dan ook niet dat u hier veel behulpzame antwoorden gaat krijgen.
Diewilik

vr
door vriesdejelmer Oct 18, 2016 om 18:26
Antwoorden / 1 Vragen

Veel van de consumentenrechten zijn vastgelegd op het Europese nivo en daarmee gelijk voor Nederland en Duitsland. In de EU directive on consumer rights lees ik:

“It is important to ensure for distance contracts concluded through websites that the consumer is able to fully read and understand the main elements of the contract before placing his order. To that end, provision should be made in this Directive for those elements to be displayed in the close vicinity of the confirmation requested for placing the order"

Het lijkt me dat dit betekent dat ze bij elke order de terms and conditions moeten laten zien.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2016 om 17:26
16887 Antwoorden / 202 Vragen

diewilik@ ?? Op leveringen in Nederland is het Nederlandsrecht van toepassing. Hoe dan ook, zoals ook al gemeld door tijger1@: afschrijving van uw creditkaart laten blokkeren.a