Via een reclamemailtje waarbij je bij de Bank of Scotland 30 euro krijgt wanneer je een internetspaarrekening opende heb ik me aangemeld. Op de dag van aanmelding stond er in de voorwaarden dat de minimale inleg 1 euro was. Dat heb ik gedaan. Nu zie ik vandaag dat de minimale inleg 1000 euro is. Het mailtje wat ik nog heb bewaard spreekt over geen minimale inleg.
Heb ik nu recht op die 30 euro of moet ik 999 euro bij storten om alsnog die 30 euro te krijgen?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Je kunt toch niet in alle redelijkheid verwachten, dat als je 1 euro inlegt dat er 30 cadeau krijgt. Hier is een duidelijke fout gemaakt.
Overigens is de Bank of Scotland en andere bank dan de Royal Bank of Scotland. De Royal Bank of Scotland valt onder de beschermingsparaplu van de Nederlandse Bamk qua banktegoeden. De Bank of Scotland valt onder het Engelse systeem en die hanteren andere (lagere) garantiebedragen.
Op de site staat duidelijk dat de actie op 6 augustus in gaat. Ik heb op 2 augustus mijn rekening geopend. Toen stond de voorwaarde van 1000 euro op 30 september er nog niet in. Alleen dat er geen minimum inleg was en het minimale te storten bedrag 1 euro bedraagd.
Als er geen minimum inleg staat... dan verwacht ik dat de actie geld ook als er geen 1000 euro op de rekening staat.
Er wijzigt nogal eens wat bij deze bank. Het eerste kado was iets van 20 euro zonder minimale inleg en nu is het 30 met minimale inleg, maar de rente is ook iets hoger.
Vecht dat uit met de Bank of Scotland, die is als dienstverlener met het kantoor in Amsterdam aangesloten bij de Kifid. Loopt dit aanbod via het kantoor in Amsterdam of via het kantoor in Edinburgh?
Bedoelde u een advertentie als deze? Of deze? Of deez?
.....inderdaad heel wat anders dan de text op de homepage van de bank! Wellicht zijn de actievoorwaarden per 6 augustus verandert. U heeft zich nog voor die tijd aangemeld, dus valt u ook nog onder de voorwaarden van toen. Bij de actievoorwaarden staat immers ook dat de actievoorwaarden geldig zijn vanaf 6 augustus.
Blijkbaar heb je nog steeds niet geleerd van de crisis en blijkbaar de Bank of Scotland ook niet. Want natuurlijk krijg je geen 30 euro als je 1 euro inlegt. Wanneer stopt deze waanzin en hoe vaak moet je de consumenten waarschuwen dat dit niet kan. Als deze bank werkelijk zo gek is 1 euro te accepteren en dan 30 euro te betalen was ie direct nu compleet failliet. Wanneer snappen mensen nou een keer dat er altijd "kleine"lettertjes zijn waarbij al die mooigemaakte aanbiedingen op lucht zijn gebaseerd. En je kunt wel je gelijk halen als slachtoffer van deze vorm van bedriegen. Echter dan moet je aangifte doen en een advocaat inhuren en heel veel geld voorschieten en dan na 5 jaar of meer uiteindelijk gelijk krijgen en binnen die 30 euro plus totale onkostenvergoeding. En al die bedrijven met lokkertjes hebben mensen in dienst die weten dat geen enkele consument deze rechtsgang kiest. En mocht er al 1 zijn hebben ze al de kosten allang 10voudig terugverdient.Herinner het DSB-debacle waarbij in alle consumentenrubrieken die woordvoerder telkens maar weer in zijn functie bleef en loog en nu waarschijnlijk elders een goedbetaalde baan heeft . Blijkbaar is liegen en bedriegen van consumenten die 1 euro in 30 willen zien veranderen in ons land niet zo erg. Dat heet marktwerking.
Tot slot wil je absoluut niet diskwalificeren voor deze vraag als persoon. Iedereen incluis mezelf trapt dagelijks in deze waanzin en daarom werkt het ook zo. Doe aangifte en neem rechtshulp.
Deinert heeft gelijk, de reclame links zijn misleidend.
Wel weet ik van mijn bank, bij openen en storten boven €1000,- €50,- Cadeau als ik het langer dan 2 jaren liet staan! Ook krijg ik onder de €1000,- geen rente dus €1,- storten mag maar dan geen ,€50,- Cadeau en ook geen rente!
Ik vermoed dat deze bank ongeveer gelijke voorwaarden heeft dus eigenlijk een matige aanbieding omdat ik €20,- meer kreeg als ik het 2 jaren liet staan.
En wat was de rente? Tijdelijk of altijd redelijk hoog? Er zijn diverse banken die door gratis geld of extra hoge rente klanten lokken en daarna zonder iets te zeggen flink verlagen dus hoe eerlijk is Uw nieuwe bank?
€ 30,- cadeau wanneer uw saldo op 30 september 2010 € 1000,- of hoger is.
Dus alsnog voor deze datum bij storten zou voldoende zijn! Verder lees ik nu ook dat ze ook bij lagere bedragen rente betalen dus beter zijn als mijn huidige indien ik iets minder zou hebben gespaard.
De actieperiode start op 6 augustus 2010 en eindigt op 30 september 2010. Wanneer uw saldo op 30 september 2010 1.000,- of hoger is, dan maken wij binnen 4 weken 30,- over op uw Internet Spaarrekening.
Heeft u zich aangemeld voor 6 augustus 2010 dan zijn de aanvullende voorwaarden niet van toepassing. U ontvang uw tegoed na activering van uw Internet Spaarrekening.
Opmerkingen, suggesties of klachten over deze actie kunnen kenbaar worden gemaakt aan de Spaar Service Desk op 020 - 200 83 88 (maandag-vrijdag 09.00 - 18.00 uur).
Allereerst hulde voor de sportiviteit en het nakomen van de afspraken.
Andere vraag: klopt het onderstaand verhaal uit de Volkskrant van afgelopen juni dit jaar?
(Bron: http://www.volkskrant.nl/economie/article1385570.ece/Eerste_spaarbank_sinds_Icesave_zonder_toezicht_DNB )
Eerste spaarbank sinds Icesave zonder toezicht DNB
AMSTERDAM - Voor de eerste keer sinds de ondergang van Icesave gaat een buitenlandse bank in Nederland spaargeld ophalen zonder de Nederlandse garantieregeling. De Bank of Scotland maakt voor zijn spaarrekening namelijk geen gebruik van het Nederlandse depositogarantiestelsel. Bij een eventueel faillissement moeten spaarders bij de Britse centrale bank hun geld reclameren.
Het toezicht dat De Nederlandsche Bank (DNB) uitoefent op buitenlandse banken is sinds de ondergang van Icesave niet verscherpt. DNB mag sinds het debacle met de IJslandse bank wel aanvullende eisen stellen als een buitenlandse bank ten dele onder de Nederlandse regeling wil vallen. De Bank of Scotland heeft echter geen aanvraag ingediend, omdat later dit jaar de Britse regeling waarschijnlijk naar Nederlands niveau wordt opgetild. Minder dekking
De Britse garantie is op dit moment minder ruim dan de Nederlandse dekking. Waar in Nederland maximaal 100 duizend euro wordt vergoed, biedt de Bank of Scotland maximaal 50 duizend euro.
De spaarders lopen bij Bank of Scotland bovendien een wisselkoersrisico. Officieel bedraagt de dekking 50 duizend pond. Als echter de koers van het pond na inleg van het spaargeld zou dalen, krijgen de spaarders in euro’s minder geld uitgekeerd.
Om toch te voldoen aan de Europese richtlijn die bepaalt dat landen minimaal 50 duizend euro moeten garanderen, zal Bank of Scotland bij een sterke devaluatie van het pond wel 50 duizend euro uitkeren.
Bank of Scotland – niet te verwarren met Royal Bank of Scotland – is na het Belgische Argenta en het IJslandse Icesave de derde spaarbank die in Nederland actief is, zonder gebruik te maken van de Nederlandse garantieregeling. Icesave ging in 2008 failliet. Alleen dankzij een lening van de Nederlandse overheid, kregen de Icesave-spaarders alsnog hun geld terug. Nog niet aangepast
Sinds de ondergang van Icesave is er veel debat geweest over de betrouwbaarheid van spaarrekeningen die niet onder het directe toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) vielen. De commissie-De Wit, die onderzoek doet naar de kredietcrisis, hekelde het afwachtende toezicht van DNB bij Icesave. Maar de wetgeving is sindsdien nog niet aangepast, zodat Bank of Scotland nog altijd spaargeld mag ophalen zonder directe controle door DNB.
Bank of Scotland kiest voor de Britse garantiedekking omdat de aanvraag van een Nederlandse bankvergunning te veel geld kost. ‘Dat is een enorm traject, waardoor de kosten oplopen’, zegt woordvoerder Michiel van der Linde. ‘Die kosten zouden we uiteindelijk door moeten berekenen aan de klanten.’
Volgens Bank of Scotland is de garantie onder het Britse stelsel goed geregeld. Bank of Scotland wijst erop dat de aanvraag is geregeld in nauwe samenspraak met DNB.
Volgens DNB is de informatie-uitwisseling met Groot-Brittannië in twee memoranda vastgelegd. DNB wijst erop dat later dit jaar de Europese Commissie gaat vastleggen dat alle Europese landen dezelfde dekking gaan bieden. Informatie-uitwisseling
Ook na deze wijziging blijft het toezicht van DNB echter beperkt tot informatie-uitwisseling. Bij een eventueel faillissement is de afhandeling van schade in handen van de Britse centrale bank.
De website Vanspaarbankveranderen.nl waarschuwt voor de buitenlandse garantieregeling. ‘Net als in het verleden maken we geen melding van spaarrekeningen die niet volledig onder de Nederlandse dekking vallen’, zegt Rob van Eeden van de website. ‘Om die reden heeft Icesave ook nooit op onze website gestaan.’
Bank of Scotland maakt onderdeel uit van het internationale concern Lloyds, dat in 2009 ontstond na een fusie van HBOS en Lloyds TSB. De Britse staat moest deze bank met een kapitaalinjectie van de ondergang redden.
Bank of Scotland plc is aangesloten bij het Britse depositogarantiestelsel, het zogenaamde 'Financial Services Compensation Scheme (FSCS)'.
Depositotegoeden bij Bank of Scotland vallen tot een bedrag van 50.000 Britse pond of 50.000 euro onder het depositogarantiestelsel van het FSCS. Indien de euro meer waard is dan het Britse pond, dan geldt de garantie in Euro's, is het Britse pond meer waard dan de euro, dan geldt de garantie in Britse pond.
De volledige beschrijving kunt u lezen op onderstaande pagina. Link: http://www.bankofscotland.nl/nl/Sparen/Sparen-Garantie.html
Voor meer informatie kunt u contact opnenem met de Spaar Service Desk op het telefoonnummer: 020 - 200 83 88.
Leuk en aardig, maar dan staat de klant toch redelijk in z'n hemd, want die moet dan eerst naar de UK afrijzen. Icesave viel destijds ook onder het IJslandse garantiestelsel.
Bank of Scotland and Halifax parent HBOS was “finished” as a stand-alone entity before it was rescued through a takeover by Lloyds TSB last year, a director of the enlarged Lloyds Banking Group told MSPs yesterday.
This stark comment from Archie Kane, Lloyds Banking Group’s board representative for Scotland and executive director with responsibility for the institution’s insurance division, underlines the massive scale of HBOS’s problems in the days after the collapse of US investment bank Lehman Brothers in September last year. And it provides yet further evidence that campaigns to keep HBOS independent never had any chance of success.
[quote=edwardus schreef op maandag 9 aug 2010, 14:06]Leuk en aardig, maar dan staat de klant toch redelijk in z'n hemd, want die moet dan eerst naar de UK afrijzen. Icesave viel destijds ook onder het IJslandse garantiestelsel.
Onzin. Ik kreeg mijn Icesave-geld terug ondanks dat ik nog nooit in IJsland geweest ben!
Lastiger wordt het als je boven het bedrag vd garantieregeling uitkomt. Maarja, zo rijk ben ik helaas niet....
Ik zou zelfs eerder andersom spreken: door naar de Bank of Scotland te verhuizen zetten we de Nederlandse Bank buiten spel! Vooral de DSB-slachtoffers zal dit als muziek in de oren klinken....
[quote=deinert schreef op dinsdag 10 aug 2010, 10:37]Onzin. Ik kreeg mijn Icesave-geld terug ondanks dat ik nog nooit in IJsland geweest ben!
Bedankt voor deze kwalificatie. Jij hoefde niet naar IJsland af te reizen omdat suikeroom Wouter Bos zo vriendelijk was dit "voor te schieten" (lees cadeau te geven) uit de algemene middelen. Daar was meer dan waar je recht op had ... ! Besef je dat wel?
Open gratis de Internet Spaarrekening van Bank of Scotland, hierop krijg je gratis € 30,- cadeau gestort! Heb je ooit zo makkelijk € 30,- bij elkaar gespaard?! :-) Tevens krijg je met 2,4% rente 1 van de hoogste rentes van Nederland en er is geen minimale inleg. Enige voorwaarde om de € 30,- te krijgen is dat je saldo op 30 september minimaal € 1000,- moet zijn.
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland?
Lees meer
Goedemiddag,
Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.
Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.
Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g
...
Lees meer
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben?
Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer