na
door naatjenenya Jan 27, 2012 om 12:55
Geldzaken & recht

Bankrekening opzeggen

Wie weet nog meer manieren om je vorige betaalrekening op te zeggen?
Ik probeer sinds vorig jaar Februari al van mij Regiobank betaalrekening af te komen en het lukt gewoon niet.
Niet via de adviseur, niet via mail en telefonisch kan je ze niet bereiken, moet via de adviseur en die krijgt het ook niet voor elkaar.
Iedere maand worden nog wel de kosten afgeschreven en vandaag weer een rekeningoverzicht in de bus. Word er erg moe van.

10010 16 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Jan 27, 2012 om 13:08
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Als je via Google "rekening opzeggen regiobank" intikt krijg je een formulier wat u kunt insturen naar een antwoordnummer, dus zelfs een postzegel is niet nodig.
Lijkt mij niet echt een probleem.

Jantje

na
door naatjenenya - Jan 27, 2012 om 14:13
5 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is dus al twee keer gebeurd, 1x door de adviseur en 1x door mij persoonlijk. Dit werkt dus niet helaas.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 27, 2012 om 14:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat scrijven de voorwaardn hier over? Ia hier een termijn gesteld?

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2012 om 14:36
11707 Antwoorden / 51 Vragen

Zet je saldo op die rekening op NUL euro en blokker je tegen rood staan.

poltol
door poltol - Jan 27, 2012 om 15:06
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Heb hetzelfde probleem bij SNS.
Vandaag weer één eurocent rente bijgeschreven gekregen over 2011.
Opheffen lukt niet.
Dus laat ik het maar gaan.
Kost hun geld mij [nog] niet.

Vr.gr. poltol

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 27, 2012 om 15:15
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als ze weigeren op te zeggen na meerdere keren volgens hun regels insturen datum van opzeggen bewaren.
Nadat ze over enige jaren hoge kosten van de rekening hebben weiger je gewoon.
Omdat je meerdere pogingen hebt gedaan deze goed noteren en bewaren.

Het kan zijn dat de rekening nog 1 jaar door bleef lopen voor nog eventueel later gekomen betalingen.
Dat heeft de Rabo ook gratis gedaan dus kreeg ik na 1 jaar nog een afschrift met €0,00.

rj
door rjw - Jan 27, 2012 om 15:33
3360 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jantje7 schreef op vrijdag 27 jan 2012, 13:08]Als je via Google "rekening opzeggen regiobank" intikt krijg je een formulier wat u kunt insturen naar een antwoordnummer, dus zelfs een postzegel is niet nodig.
Lijkt mij niet echt een probleem.

Jantje

En wel even checken of het formulier wel van Regiobank is. Via Google kan je immers van alles vinden.

na
door naatjenenya - Jan 27, 2012 om 15:44
5 Antwoorden / 3 Vragen

Het formulier op google is van de SNS Regiobank.. Dat was de naam een tijdje van de bank dus zal vast goed zijn, stuur er alsnog eentje heen (andere twee waren speciale papieren uit systeem van adviseur).

Saldo 2x op nul gezet (kon al nooit rood staan).. (waren nog 2 bedrijven die mijn oude banknr hadden dus er geld op hadden gestort).
Inmiddels staat hij weer in de plus gezien de belastingdienst voor oude betalingen ook oude rekeningnrs pakt. Ditmaal ging ik er vanuit dat de 2e opheffing snel verwerkt zou zijn en dat geld wel gestort zou worden op mn andere rekening.
Helaas was dat ijdele hoop want kreeg vandaag weer afschrift.. alle kosten zijn eraf en sta nog wat positief.

Ik kan helaas niet jaren wachten met opzeggen / door laten lopen, dit moet ik weer verantwoorden tegenover de uitkeringen enz... dit brengt mij zwaar in de problemen dus iemand nog een ander idee?

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 27, 2012 om 15:49
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Vermeld eens dat U hier de klacht plaatste want dat kost de SNS Regio vele klanten.
Juist nu vele ING klanten het zat zijn zoeken vele een andere bank.

Meestal zijn ze niet blij met dit soort forums en is het snel opgelost.

pe
door pelgrom1956 - Jan 27, 2012 om 16:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

loop je eigen rabobank binnen en vul een opzegformulier in en je bent van je rekening af
wel legimitatieplicht dus paspoort meenemen .
is bij mij ook gelukt

na
door naatjenenya - Jan 28, 2012 om 12:58
5 Antwoorden / 3 Vragen

@pelgrom

Ik zit niet bij de Rabobank en ben al bij mijn contactpersoon geweest van de Regiobank en dat heeft dus geen zin.

@tot15karakters

Ik ga dat zeker doen want het is echt af te raden om deze bank te nemen, niks anders als problemen. Dank je :-)

regiobank
door regiobank - Jan 31, 2012 om 21:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste naatjenenya,

We hebben je bericht gelezen en vinden het erg vervelend. Inmiddels hebben we jouw gegevens en rekening opgezocht en gaan we ervoor zorgen dat je rekening opgeheven wordt. Donderdag sturen we je een brief waarin je leest dat je rekening opgeheven is.

Met vriendelijke groet,

Ilona

RegioBank Webcare

gr
door grootvader_1 - Jan 31, 2012 om 21:59
153 Antwoorden / 44 Vragen

Zij die eventueel in had willen gaan op de reclame-uiting om een rekening te openen bij die "Regiobank" en dit bovenstaande gelezen te hebben haken af !!

Een zeer slechte (en dit keer mond op mond)reclame.

De oude grijze Vrije Vogel

na
door naatjenenya - Feb 1, 2012 om 12:20
5 Antwoorden / 3 Vragen

Tot mijn zeer grote verbazing las ik gisteren het bericht van de Regiobank hier.
Zal echt, na 1 heel jaar, eindelijk de ellende voorbij zijn?
Ik wacht het nog sceptisch af daar ik wel mijn geld over het hele jaar terug wil en zij zelf de, door hun in rekening gebrachte, kosten moeten betalen.

Dus ik ben heel voorzichtig optimistisch maar wat mij wel verbaasd is dat ze mij nu ineens wel kunnen vinden. Blijkbaar hebben ze alsnog mijn mail kunnen vinden waar mijn gegevens in staan, degene waar ze ook niet op reageerden.

In ieder geval wil ik iedereen tot zover bedanken voor jullie adviezen en raad.

lk
door lklaasse - Feb 4, 2012 om 15:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem, heb een rekening bij de regiobank, toen nog cvb Bank die ik al 20 jaar niet meer gebruik, heb zelfs geen pas meer van die rekening.
Ben al bijna 2 jaren aan het proberen de rekening op te heffen, maar tot nu toe tevergeefs.
Het SNS kantoor verwijst naar mijn tussenpersoon, en deze reageert niet eens.
Ondertussen worden wel nog steeds kosten berekend.

na
door naatjenenya - Feb 5, 2012 om 12:42
5 Antwoorden / 3 Vragen

@lklaasse
Andere intermediar bellen, heb ik toen ook gedaan en die hebben mij gezegd hoe het te doen (brief maken met alle gegevens, internet dingetje erbij en dan in de brievenbus bij diegene doen).
Echter als je hetzelfde hebt als mij heb je ook, hetzelfde als mij, een probleem.

Het blijkt dat de Regiobank rekening word gebruikt als tegenrekening door de ASN bank. Wat dit inhoudt geen idee (behalve dat ik daarom de rekening niet kan opzeggen).
Dus nu moet ik met mijn huidige bank in conclaaf. Ze maken het de gewone mens wel makkelijk hoor.. *NOT*