ca
door caprilli Nov 21, 2006 om 20:01
Geldzaken & recht

Baron Web Company

Geachte dames en heren!

Vorig jaar hebben we voor een jaar, telefonisch afgesproken en staat ook op mail, accoord gegaan met onze naam publiceren via Baron Web Company tegen een gereduceerde prijs. Eerst is er nog via de mail geschreven dat het maar voor de duur van 1 jaar geldig is, maar kennelijk staat op een via de fax gestuurde overeenkomst, dit niet vermeld. Deze overeekomst is met handtekening geretourneerd. De mondelinge afspraak was ook, dat zij mij zouden benaderen voor voortzetting na dit jaar. Dit is echter niet gebeurd en men schrijft zomaar het actuele bedrag van onze bankrekening af.  Na dit storneren kon men kennelijk wel bellen bij het bedrijf Baron Web Company! Ik werd behoorlijk dreigend toegesproken en er werd geeist dat het geld per omgaande zou worden voldaan. Via de telefoon heb ik toen duidelijk proberen te maken dat ik een mondelinge afspraak had en dat dit ook via de mail was bevestigd. Deze mail heb ik nog eens naar de juffrouw die aan de telefoon was gestuurd en hierop gaf zei als antwoord, dat ik het zelf had ingevuld en dat er niets van op het ondertekende contract staat. Aan een mailtje en mondelinge afspraken die zij niet kon nagaan had ze geen boodschap, ik moet dit bedrag voldoen en had het recht niet om het te storneren! Op de betreffende fax staat niet dat het om een contract gaat, maar er staat inderdaad ook niet op dat het maar voor 1 jaar geldig is. Deze fax is door mij ondertekend en ook weer via de fax geretourneerd. Ik heb hen weer een mailtje gestuurd dat ik het er niet mee eens ben. En dat wanneer zij een mondelinge afspraak, die ook op mail staat, niet voldoende vind; ik ook geen waarde hecht aan een faxje. Vandaag heb ik een brief van Intrum Justitia ontvangen waarop het bedrag van Euro 199,92 in rekening wordt gebracht met daarbij de Incassokosten ad. Euro 37,00 en Registratiekosten ad. Euro 25,00 dus een totaal van Euro 261,92. Ik vind het schandalig hoe het bedrijf Baron Web Company omgaat met klanten. Wij hebben zelf een bedrijf, maar als er bij ons iets niet helemaal in orde is proberen we dit altijd eerst mondeling op te lossen (meestal in geval van twijfel de klant in hun gelijk te stellen), dan samen door de deur kunnen en natuurlijk hopen dat ze dan onze klant zullen blijven. Wij waren vergeten het abonnement van de Elsevier tijdig op te zeggen, hierover is een telefonisch onderhoud geweest, waar we tot een schikkelijke oplossing zijn gekomen (een half jaar ipv een jaar abonnement) en zij hebben me direct een schriftelijke bevestiging gestuurd, dat per 1 april 2006 het abonnement wordt stopgezet. Hier ging het dan ook nog eens om mijn eigen fout! Dit noem ik oplossen, niemand zal van mij een fout woord horen over deze uitgever en waarschijnlijk, gaan we hier ook vaker mee in zee! Ze hebben er dus uiteindelijk een tevreden klant bij gekregen. Dit kan de firma Baron Web Company niet zeggen. De telefoniste die ik gesproken heb, was ronduit onvriendelijk en heeft geen poging ondernomen om tot een oplossing te komen. Waarschijnlijk zijn we beide niet helemaal correct geweest? Ik had gehoopt dat er na mijn mailtje een andere reactie zou zijn gekomen dan een rekening van een incasso bedrijf! Mijn vraag is: wat is wijsheid, wie staat er in z'n recht, wat is de ideale oplossen?? HELLUP!

777 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 21, 2006 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Caprilli,

tja, zo werken sommige bedrijven en niet alleen BWC. U bent in hun val getrapt en daar gaan zij mee verder, om u nog meer (financieel) uit te kleden. Zij hebben duidelijk de maling aan alles: beloven van alles en weten later, zogenaamd, van niets meer.

Als u duidelijk kunt aantonen dat u in uw recht staat, moet u zich niet laten bedreigen door een incassobureau. Een incassobureau zal een 'patiënt' zo goed als nooit gelijk geven!! ZIj zullen doorgaan met dreigementen totdat de meesten uit pure angst toch betalen.

Er zijnwel meer van dit soort bedrijven...... Doe dus nooit meer zaken op deze wijze!

Alles draait in uw geval dus om bewijs. Ook een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig..... Zoals reeds gezegd, indien u hard kunt maken dat u gelijk heeft, zou ik niet betalen en dat incassobureau uw bewijzen toesturen (uiteraard kopiën!!). Zeg er bij dat u dit doet in overleg met uw advocaat. Nog mooier zou zijn als u een rechtsbijstandsverzekering heeft.....

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Nov 21, 2006 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie eist bewijst, en U heeft bewijzen, en zij alleen maar een incasso buro, als eigenaar webwinkel ook diverse keren dit soort bedrijven gehad, en gelukkig kan ik mijn eigen incasso buro terug sturen...

Wegens gemaakte administratie en onderzoekskosten naar oude vorig jaar stukken een rekening sturen, en laat ze binnen 2 weken betalen dreig met incasso buro, het mag, en vermoedelijk laten ze het zitten als U niets doet....

Zij moeten bewijzen dat er een contact is getekend, en die fax was dus niet compleet...

Het gaat dus niet om de afgespoken dienst maar het geld!

U kunt dus zelf ook een rekening sturen want U maakt nu uren voor deze onzin firma! Of U ooit geld zult krijgen, maar het is wel een koekje van eigen deeg, en zij gaan dan wel zoeken en kosten maken,en dan laat je eens  zien wat zij ook doen!