so
door sophie8 Nov 30, 2011 om 13:55
Geldzaken & recht

Bedrijfs-ongeval

Ik heb 3 jaar geleden een bedrijfs ongeval gehad en ben door het ongeluk een groot deel van mijn duim kwijt geraakt aan mijn rechter kant. Ik ben rechts, en het leven naar het ongeluk is hier door niet meer zo als het was.De advocaat is naar mijn mening erg kloos met de ( aansprakelijke verzekering maatschappij) tegen partij.
En zij komen nu met een bedrag, waar ik het niet mee eens ben.
Dit in verband met de blijvende handicap en de leed die ik en mijn gezien moesten doorstaan, en er nog steeds mee
moeten worstelen.

Kijk graag uit naar u reactie.

Met vriendelijke groeten.

1087 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 14:13
16877 Antwoorden / 108 Vragen

sophie8, het ligt eraan hoeveel % je arbeidsongeschikt bent geraakt, hoe oud je bent en wat voor soort bedrag in evenredigheid is geboden. Dus eigenlijk, hoe ouder je bent, hoe korter je gang naar 65 (of 67, wanneer dit ingaat weet ik niet), kortom het ligt aan veel andere dingen. Waar baseer je op dat je advocaat erg close is met de tegenpartij? Heb je daar een gevoel over of weet je dat zeker? Denk jezelf ook nog een extra geldelijke tegemoetkoming als smartengeld te ontvangen?

vladja
door vladja - Nov 30, 2011 om 14:49
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 30 nov 2011, 14:13]sophie8, het ligt eraan hoeveel % je arbeidsongeschikt bent geraakt, hoe oud je bent en wat voor soort bedrag in evenredigheid is geboden. Dus eigenlijk, hoe ouder je bent, hoe korter je gang naar 65 (of 67, wanneer dit ingaat weet ik niet), kortom het ligt aan veel andere dingen. Waar baseer je op dat je advocaat erg close is met de tegenpartij? Heb je daar een gevoel over of weet je dat zeker? Denk jezelf ook nog een extra geldelijke tegemoetkoming als smartengeld te ontvangen?

Hahaha, en als je 65 of 67 bent en met pensioen dan heb je er geen last meer van dat je een deel van je duim kwijt bent, of groeit die na die datum weer aan? ((zodat je deze onzinnige reactie eruit kunt zuigen?).

Het gaat hier om een invaliditeitsvaststelling voor de rest van je leven, waarop je recht hebt. Daarnaast heb je een claim aan verlies van verdiencapaciteit.

Volg eens een paar cursussen verzekeringstechniek voor je weer gaat ouwenelen/roeptoeteren! Het gaat hier niet om een arbeidsongeschiktheidskeuring.

Vladja

vladja
door vladja - Nov 30, 2011 om 14:54
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hoe ben je aan die advocaat gekomen? Wat staat er in het contract? No cure no pay?

Hoeveel % invaliditeit ten opzichte van heel de mens rekenen ze volgens welke tabel? Is het verlies aan verdiencapaciteit apart berekend?

Vladja

getty
door getty - Nov 30, 2011 om 15:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hahaha, en als je 65 of 67 bent en met pensioen dan heb je er geen last meer van dat je een deel van je duim kwijt bent, of groeit die na die datum weer aan? ((zodat je deze onzinnige reactie eruit kunt zuigen?).

Ten eerste, moet het altijd zo onaardig?

Ten tweede ik vind dat terormin wel een punt heeft. Het maakt volgens mij wel zeker verschilt of jong of oud bent. Als je jong bent en werk doet waar je last van de ontbrekende duim hebt en dit je hele arbeidsleven ook houdt, dan heb je meer schade dan dat je 65 bent igeworden en inmiddels en het werk niet meer hoeft te doen.

getty
door getty - Nov 30, 2011 om 15:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als u niet tevreden bent over de inzet van uw eigen advocaat, zou ik u aanraden om dit met hem/haar te bespreken. Als u nog steeds van mening bent dat uw belangen niet goed behartigt worden, kunt u eventueel een klacht indienen of proberen een andere advocaat te nemen

vladja
door vladja - Nov 30, 2011 om 15:14
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ten tweede ik vind dat terormin wel een punt heeft. Het maakt volgens mij wel zeker verschilt of jong of oud bent. Als je jong bent en werk doet waar je last van de ontbrekende duim hebt en dit je hele arbeidsleven ook houdt, dan heb je meer schade dan dat je 65 bent igeworden en inmiddels en het werk niet meer hoeft te doen.

Ja en dat is het verlies aan verdiencapaciteit. Zeg maar het aantal jaren op werkdagen van 9 tot 5 + eventuele gemiste promotie.

Daarnaast heb je invaliditeit, want buiten je werktijd van 9 tot 5, heb je er ook last van (of dacht je soms dat het dan wel meevalt? Probeer eens dingen op te pakken zonder je duim te gebruiken!).

Vladja

getty
door getty - Nov 30, 2011 om 15:20
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Daarnaast heb je invaliditeit, want buiten je werktijd van 9 tot 5, heb je er ook last van (of dacht je soms dat het dan wel meevalt? Probeer eens dingen op te pakken zonder je duim te gebruiken!).

Dat heb je mij ook niet horen beweren.. Het gaat er om of je je geld er nog mee moet verdienen, dan is de schade verzekeringstechnisch wat groter dan wanneer dit niet hoeft en je alleen in je dagelijks leven de beperking ervaart.

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 15:21
16877 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=getty schreef op woensdag 30 nov 2011, 15:06]
Hahaha, en als je 65 of 67 bent en met pensioen dan heb je er geen last meer van dat je een deel van je duim kwijt bent, of groeit die na die datum weer aan? ((zodat je deze onzinnige reactie eruit kunt zuigen?).

Ten eerste, moet het altijd zo onaardig?

Ten tweede ik vind dat terormin wel een punt heeft. Het maakt volgens mij wel zeker verschilt of jong of oud bent. Als je jong bent en werk doet waar je last van de ontbrekende duim hebt en dit je hele arbeidsleven ook houdt, dan heb je meer schade dan dat je 65 bent igeworden en inmiddels en het werk niet meer hoeft te doen.

Getty, ik spreek uit eigen ervaring met een ongeluk en arbeidsongeschiktheid. Daarom weet ik niet of en hoeveel % TS is afgekeurd (of niet). En het maakt dus inderdaad wel uit met de leeftijd. De snerende opmerking "dat de duim wel weer aangroeit" is typisch een reactie van reagerende vladja tegenover mij. Zo'n som wordt berekent naar inkomstenderving qua % tot je 65 bent en daarna wordt gekeken naar hoogte AOW (tegen die tijd). Ook wordt met niet meer kunnen werken naar het gederfde pensioen gekeken, wat de werkgever eventueel zou kunnen blijven doorbetalen (als hij daarvoor verzekerd is, maar dat ligt aan de grootte van het bedrijf). Zo is het bij mij gegaan, dat dus de werkgever het pensioen is blijven betalen.

oo
door oostenbrugge - Nov 30, 2011 om 20:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 30 nov 2011, 14:49][quote=tenormin schreef op woensdag 30 nov 2011, 14:13]sophie8, het ligt eraan hoeveel % je arbeidsongeschikt bent geraakt, hoe oud je bent en wat voor soort bedrag in evenredigheid is geboden. Dus eigenlijk, hoe ouder je bent, hoe korter je gang naar 65 (of 67, wanneer dit ingaat weet ik niet), kortom het ligt aan veel andere dingen. Waar baseer je op dat je advocaat erg close is met de tegenpartij? Heb je daar een gevoel over of weet je dat zeker? Denk jezelf ook nog een extra geldelijke tegemoetkoming als smartengeld te ontvangen?

Hahaha, en als je 65 of 67 bent en met pensioen dan heb je er geen last meer van dat je een deel van je duim kwijt bent, of groeit die na die datum weer aan? ((zodat je deze onzinnige reactie eruit kunt zuigen?).

Het gaat hier om een invaliditeitsvaststelling voor de rest van je leven, waarop je recht hebt. Daarnaast heb je een claim aan verlies van verdiencapaciteit.

Volg eens een paar cursussen verzekeringstechniek voor je weer gaat ouwenelen/roeptoeteren! Het gaat hier niet om een arbeidsongeschiktheidskeuring.

Vladja

idd! er zijn mensen die een heel been missen, en die doen nog mee aan de olimpische spelen! ik ken ook een man die met zijn enige hand mandarijntjes schilt en een peukje draait.. besef even goed wat je zegt! je mag nog van geluk spreken dat t maar een half vingertje is :D

emcede
door emcede - Nov 30, 2011 om 21:34
960 Antwoorden / 4 Vragen

Wie is 'DE' advocaat? Heb je die zelf ingeschakeld?

Ga eens praten met een deskundige van een letselbureau. Wellicht dat zij je kunnen vertellen of het aanbod dat er ligt acceptabel is. Staar je niet blind op geld, want vooral het smartengeld is in Nederland niet extreem hoog.

vladja
door vladja - Nov 30, 2011 om 21:42
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Emcede, daarom vroeg ik ook al naar de advocaat. Er lopen nog steeds ook een stel cowboys rond tussen de letselschade juristen.

Vladja

abarth
door abarth - Nov 30, 2011 om 21:49
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 30 nov 2011, 14:54]Hoe ben je aan die advocaat gekomen? Wat staat er in het contract? No cure no pay?

Hoeveel % invaliditeit ten opzichte van heel de mens rekenen ze volgens welke tabel? Is het verlies aan verdiencapaciteit apart berekend?

Vladja

Vladje even terzijde, No Cure No pay mag de advocatuur toch niet toepassen in Nederland?

pino123
door pino123 - Nov 30, 2011 om 22:11
2772 Antwoorden / 14 Vragen

@Tenormin,

Je hebt zelf niet eens half door welke onzin je staat te verkopen, elk topic heb je de neurotische gedachte om als eerste te moeten reageren.. Daarnaast sta je in elk afzonderlijk topic ongeveer gemiddeld 12 keer te antwoorden, toevoegingen maken, excuses en weet ik niet wat voor onzin te verkondigen. Maar dat eeuwige doorgewauwel van je, we worden er gek van!

vladja
door vladja - Nov 30, 2011 om 22:15
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Nee, officieel ingeschreven (erkende) advocaten mogen dat inderdaad niet. Maar er zijn een heleboel juristen (niet ingeschreven advocaten, mr. in de rechten), die dat wel mogen en doen. Die treden op als "advocaat", waardoor er een hoop misverstanden ontstaan. Je denkt dat het een advocaat is, noemt hem zo, maar het is in feite een jurist. Bij die hele grote groep juristen zitten de cowboys of in sommige gevallen van no cure no pay regelrechte hyena's.

Vladja

abarth
door abarth - Nov 30, 2011 om 22:28
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ok, bedankt.