he
door hemala May 13, 2014 om 15:21
Geldzaken & recht

Belediging voor uw ouders en/of grootouders ???? !!!!!!!

De senioren, misschien uw vader/moeder, opa en/of oma hebben hard gewerkt voor hun gezin,
Maar ze werkten ook voor later, voor HUN dikverdiende oude dag (pensioen)
Hoor het mijn vader nog zeggen:” Hes, als ik met pensioen ga, dan ….. “ Denk, dat er wel lezers zijn, die deze zin ook wel hebben horen zeggen door hun vader en/of moeder
Kennis van mij wordt al jaren 10 procent gekort op zijn pensioen, bovendien geen prijscompensatie, !
Nu zou de regering het “goedmaken”
Nederland blij voor de “””oudjes””, Ja, “”oudjes” heel denigrerend, want die oudjes zijn afgescheept met drie euro, Ja, dat is gewoonweg een belediging, beloof dan niets,
Zie ik nu alles verkeerd of ????

1135 21 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 13, 2014 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En van wie heeft uw vader dan nu drie euro gekregen? Ben benieuwd.

marcel75
door marcel75 - May 13, 2014 om 16:11
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, u ziet dat verkeerd. Tijdens hun werkbare leven hebben de senioren van vandaag de dag een welvaartsprong meegemaakt die ongekend was/is. Met behoorlijke loonsverhogingen bleef de stijging van de pensioenpremies achter. In de jaren '80 werd dit probleem al gesignaleerd maar niet ingegrepen. Eigenlijk hadden de werkenden van toen zelf al moeten reserveren in plaats van uitgeven.

Daarnaast hebben de werkenden van nu de laatste jaren ook vaak met lastenverzwaring, hogere pensioenpremie, loonstop en zelfs loonsverlaging, afschaffing van riante vut-regelingen en ontslag te maken. Is het dan ook niet zo fair om de lasten over alle schouders te spreiden aangezien de mooie voorzieningen van de pensionada's van nu voor de werkenden van nu niet meer bestaan?

valerius-2
door valerius-2 - May 13, 2014 om 16:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja ik ben al 25 jaar met pensioen, maar dat ik nu zo hard achter uit ben gegaan is niet alleen door de pensioen verlaging, die valt best mee. Maar de huur verhogingen enz die halen wel mijn uitgaven uit het balans en die tellen hard aan. Vooral als je daar geen compensatie tegen over staat. Maar dood gaan van de honger is er echt niet bij.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2014 om 16:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb als "oudje" geen drie euro gekregen. Waar kan ik die halen?

Vergeet niet dat er in de goede jaren ook heel wat jaren voorgekomen zijn dat de opbouw van het pensioen premievrij was, door de goede ontwikkelingen. En er moet nu met meer gedeeld worden.

Maar de "oudjes" hebben het echt nog niet slecht. U ziet het dus een beetje zwart/wit om zo maar te zeggen.

Cookies
door Cookies - May 13, 2014 om 17:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=marcel75 schreef op dinsdag 13 mei 2014, 16:11]Ja, u ziet dat verkeerd. Tijdens hun werkbare leven hebben de senioren van vandaag de dag een welvaartsprong meegemaakt die ongekend was/is. Met behoorlijke loonsverhogingen bleef de stijging van de pensioenpremies achter. In de jaren '80 werd dit probleem al gesignaleerd maar niet ingegrepen. Eigenlijk hadden de werkenden van toen zelf al moeten reserveren in plaats van uitgeven.

Daarnaast hebben de werkenden van nu de laatste jaren ook vaak met lastenverzwaring, hogere pensioenpremie, loonstop en zelfs loonsverlaging, afschaffing van riante vut-regelingen en ontslag te maken. Is het dan ook niet zo fair om de lasten over alle schouders te spreiden aangezien de mooie voorzieningen van de pensionada's van nu voor de werkenden van nu niet meer bestaan?

Hè, bah, marcel, wat jij schrijft, wil topicstarter helemaal niet horen! Oudjes zijn zielig en de pineut. Bovendien hebben ze ook het land nog eens opgebouwd na WOII. :-)

marcel75
door marcel75 - May 13, 2014 om 17:40
5124 Antwoorden / 4 Vragen

En dat is mijn schuld? Had ik WOII kunnen voorkomen?

De babyboomers, die over het algemeen het hardst klagen, hebben overigens geen andere oorlog dan de supermarktoorlog meegemaakt.

En door het land zo op te bouwen zoals hebben gedaan, breken ze het voor de volgende generaties ook weer af...

pi
door pieterwolters - May 13, 2014 om 22:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

"Dikverdiende" oude dag is goed verwoord. Ten koste van de nieuwe generatie die dubbel mag betalen....

Overigens snap ik mensen niet die zeggen "Als ik met pensioen ga, dan....". Waarom niet nu doen?

tijger1
door tijger1 - May 13, 2014 om 22:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 13 mei 2014, 22:08]"Dikverdiende" oude dag is goed verwoord. Ten koste van de nieuwe generatie die dubbel mag betalen....

doen?

Ook dat is weer onzin. Ook zij betalen voor de huidige AOW trekkers, en de volgende generatie weer voor hen. Dat is nu eenmaal inherent aan een omslagstelsel.

En net zo goed als de opbouw van pensioenden gekort wordt, wordt het pensioen ook gekort.

he
door hemala - May 15, 2014 om 00:43
34 Antwoorden / 11 Vragen

Wat vindt u dan van hetgeen wordt geschreven (bovenstaande link)
als titel heeft het: Pensioenenroof

marcel75
door marcel75 - May 15, 2014 om 10:33
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Of hebben de babyboomers en heropbouwers gewoon jaarlijks structureel te weinig premie betaald en/of gespaard, terwijl ze op dit moment nog steeds een royale oudedagsvoorziening hebben. Vergelijk maar eens eindloon met middelloon.

valerius-2
door valerius-2 - May 15, 2014 om 19:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 13 mei 2014, 22:08]"Dikverdiende" oude dag is goed verwoord. Ten koste van de nieuwe generatie die dubbel mag betalen....

Overigens snap ik mensen niet die zeggen "Als ik met pensioen ga, dan....". Waarom niet nu doen?

Zolang men nog werkt is het natuurlijk niet zoveel tuimte om meerdere dingen te kunnen doen.

he
door hemala - May 27, 2014 om 13:34
34 Antwoorden / 11 Vragen

Voor de geode orde:
Pensioenenroof:

marcel75
door marcel75 - May 27, 2014 om 13:47
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Hemala,
Dat is uw opvatting. Een andere opvatting zou kunnen zijn: potverteerders, profiteurs, ruifeters.

Mijn mening is wel iets genuanceerder, maar feit is dat er in de goede jaren te weinig ingelegd is en mensen ook altijd niet hun eigen verantwoording hebben genomen.

tijger1
door tijger1 - May 27, 2014 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet nog steeds niet waar ik die drie euro kan halen.

Cookies
door Cookies - May 27, 2014 om 14:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 27 mei 2014, 13:55]Ik weet nog steeds niet waar ik die drie euro kan halen.

Je AOW is toch met 3,- euro NETTO omhoog gegaan?

tijger1
door tijger1 - May 27, 2014 om 14:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 27 mei 2014, 14:13][quote=tijger1 schreef op dinsdag 27 mei 2014, 13:55]Ik weet nog steeds niet waar ik die drie euro kan halen.

Je AOW is toch met 3,- euro NETTO omhoog gegaan?

Nee hoor, dat was veel weelderiger. ;-)

Voor alleenstaanden met € 15,00 netto verhoogd en voor (echt)paren € 10,00 netto per persoon.

he
door hemala - May 27, 2014 om 15:32
34 Antwoorden / 11 Vragen

Link naar 1 mei committee blz 48 Pesioenenroof

marcel75
door marcel75 - May 27, 2014 om 16:38
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Vooropgesteld dat je het plaatsen van je link niet gelukt is, ga je toch niet verkondingen dat het 1 mei commite gelijk heeft hoop ik. Dat commite zou, als het de eigen leer heel zuiver na zou leven tegen het uitbesteden van pensioenen moeten zijn en alleen overheidspensioen moeten toestaan waaraan iedereen zou moeten meebetalen (solidariteit immers voorop). Dus ook de gepensioneerden. Alleen op die manier kan er ook voor de volgende generaties nog pensioen zijn op (minimaal) hetzelfde niveau als nu.

Cookies
door Cookies - May 27, 2014 om 18:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 27 mei 2014, 14:45]
Nee hoor, dat was veel weelderiger. ;-)

Voor alleenstaanden met € 15,00 netto verhoogd en voor (echt)paren € 10,00 netto per persoon.

Ik wil jou dus de komende 5 jaar niet horen klagen!:-)

tijger1
door tijger1 - May 27, 2014 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Dat zal ik ook zeker niet doen.

En als u wellicht wat van mijn reacties hebt gevolgd op verschillende topics over soortgelijke onderwerpen, "dus de financiële toestand van onze oudjes", weet u dat ik dat voorheen ook al niet deed.;-)

Hoewel ik per 1 mei jl. bij één pensioenfonds weer met 0,4 % ben gekort.

valerius-2
door valerius-2 - May 27, 2014 om 19:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=marcel75 schreef op dinsdag 27 mei 2014, 13:47]Hemala,
Dat is uw opvatting. Een andere opvatting zou kunnen zijn: potverteerders, profiteurs, ruifeters.

Mijn mening is wel iets genuanceerder, maar feit is dat er in de goede jaren te weinig ingelegd is en mensen ook altijd niet hun eigen verantwoording hebben genomen.

Of te veel beloofd? En eigelijk is de pension toen de regeeling van die zaken is begonnen nooit vooruit te bezien hoe het in werkelijkheid uit zal pakken nu zo'n ruim 60 jaar later is dus eigelijk pas te voorschijn gekomen dat er dus veel fouten zijn gemaakt met de inhoudings %.