an
door andre3000 Apr 9, 2020 om 16:32
Geldzaken & recht

Bestelde product na retour niet volledig bedrag terug

Goedemiddag,

Een collega en ik hebben een bestelling gedaan bij de webshop:  https://hardwaresupply.eu/

Voordat we dit besteld hebben we contact gehad met deze webshop en wat we er mee wilde werd bevestigd door de persoon aan de lijn, als we er niet tevreden mee zouden zijn mochten

we het retour sturen.  We hebben hier 2 maal een UBNT UniFi Switch USW Flex Mini besteld. Deze hebben wij allebei getest, maar helaas werkt deze niet naar wens. Wij hebben een

retour aanvraag gedaan, hier werd niet direct op gereageerd. Na nogmaals een mail erachter aan kregen we een reactie en konden we doormiddel van een retour formulier de bestelling

retour sturen, de verzendkosten waren voor ons zelf. Alles netjes retour gestuurd was wel uit de verpakking geweest maar anders kan je het niet testen. Nu krijgen we na een paar dagen

een reactie dat we maar 75% van het bedrag terug krijgen aangezien de bestelling uit de verpakking is geweest. Nadien is er contact geweest met de webshop en ze houden voet bij stuk.

Wat zijn onze rechten? Als ik de website van de consumentenbond mag geloven hebben we recht op de volledig bedrag? Ook staat er nergens vermeld op de website van hardwaresupply dat ze

25% inhouden bij retourzendingen.

Wat valt hier aan te doen?

1556 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2020 om 16:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Weinig.
Er staat:

Retour zending

Bij HardwareSupply kunnen alle producten binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden worden teruggestuurd in een originele en onbeschadigde verpakking,

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2020 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De algemene voorwaarden kloppen van geen kant en ze zijn ook nergens bij aangesloten.

Dus dit is geen bedrijf waar men iets zou moeten kopen.

Geen idee wat de kosten zijn, maar zie het maar als leergeld.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Apr 9, 2020 om 17:11
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Natuurlijk mag u gewoon de verpakking openmaken. U kunt ze gewoon aangegeven dat ze zich aan de wet moeten houden en dat u, als u de 100% niet alsnog terug krijgt, het geld via een incassobureau gaat vorderen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 9, 2020 om 17:54
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Andre3000 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/

A: De afnemer kan binnen 14 dagen na aflevering van het product zonder opgaaf van redenen zijn herroepingsrecht uitoefenen, dit geldt alleen voor particuliere aankopen. Van dit herroepingsrecht zijn uitgezonderd software of andere vergelijkbare producten waarvan de verzegeling (seal) verbroken is of software waarvoor een bindende productregistratie is uitgevoerd. Alleen wanneer het product en de verpakking in originele, complete, onbeschadigde en ongebruikte staat verkeren kan er na overleg met TP Estore B.V. aanspraak gemaakt worden op de tevredenheidsgarantie. Alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen dienen te worden gevoegd bij de retourzending. TP Estore B.V. heeft het recht om restockingskosten te bereken indien het product niet meer gesealed is en/of gebruikt is. TP Estore B.V. heeft ten alle tijde het recht om minimaal € 25,- administratiekosten in rekening te brengen.

https://hardwaresupply.eu/producten/635-ubnt-unif-usw-flex-mini.html

an
door andre3000 Apr 9, 2020 om 18:28
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het niet besteld bij TP Estore B.V. Ik heb besteld bij Hardware Supply en als ik daar op klantenservice kijk zie ik nergens staan over 25% of over 25,- administratiekosten.
Dan had dit ook hier in moeten staan, en niet op een andere website.

marita5
door marita5 - Apr 9, 2020 om 19:40
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Andre3000 ,

N.a.v. uw reactie .

De voorwaarden zijn van TP Estore B.V .

Contactgegevens ,

https://tweakers.net/shopreview/10576/hardwaresupply/contact/

Zoek ik op Kvk nr , wat niet vermeldt staat op de site ,  kom ik uit bij TP Estore BV

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=853253249&start=0&site=kvk2014

Privacybeleid Hardwaresupply.eu , zelfde adres als TP Estore BV

We controleren regelmatig of we aan dit privacy beleid voldoen. Als u vragen heeft over dit privacy beleid, kunt u contact met ons opnemen:
TP Estore B.V.
Koningsweg 45c
+31 30 774 0 700

Lees ook hier , onder onze diensten ,

https://tpestore.nl/index.html#intro

DOOR ANDRE3000 9 APR. 2020 OM 18:28
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik heb het niet besteld bij TP Estore B.V. Ik heb besteld bij Hardware Supply en als ik daar op klantenservice kijk zie ik nergens staan over 25% of over 25,- administratiekosten.
Dan had dit ook hier in moeten staan, en niet op een andere website.

an
door andre3000 Apr 10, 2020 om 08:14
Antwoorden / 1 Vragen

Als ik iets koop bij een webshop ga ik niet na of het KVK nummer overeen komt met de naam van de webshop. Er is voordat er besteld is contact geweest met de webshop, gevraagd wat we wilde of dat werkt. Dat werd bevestigd, en we hebben gevraagd of het terugkan worden gestuurd als het niet goed zou werken. Was totaal geen probleem.

En als je meerdere namen gebruikt voor je webshop zet dit dan ook duidelijker op je website. En gebruik overal dezelfde voorwaarden, en wees ook compleet daarin. Nu heb ik het gevoel dat we gewoon belazerd zijn.

marita5
door marita5 Apr 10, 2020 om 08:28
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Bij deze website had ik sowieso niet gekocht . Kvk.nr hoort op de site te staan , deze ontbreekt . Telefonisch  / of via e-mail kan deze ondernemer veel zeggen , maar realiteit is anders , zijn ook nergens bij aangesloten . Een tip , beter controleren vooraf i.p.v achteraf voorkomt veel problemen . Bij HardwareSupply kunnen alle producten binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden worden teruggestuurd in een originele en onbeschadigde verpakking, met uitzondering van producten waarvan de verzegeling is verbroken. Retour adres: tav TP Estore B.V. Doornburglaan 13 3554EP te Utrecht Nederland

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2020 om 19:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dan de voorwaarden van deze shop wel gelezen? Dat zijn uw rechten, u gaat daar met bestellen impliciet mee akkoord.
Maar als u ondernemer bent kunt u misschien maar beter dit voorleggen op het forum van ondernemers: higherlevel.nl

diumenge
door diumenge - Apr 9, 2020 om 19:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De waardevermindering mag in rekening worden gebracht, maar volgens mij gaat dat niet op voor de verpakking en sowieso valt dan te betwijfelen dan 25% redelijk is. Is de verpakking beschadigd door het uitpakken?

an
door andre3000 Apr 10, 2020 om 08:11
Antwoorden / 1 Vragen

De "verzegeling is verbroken" zit zo'n kartonnen stripje die je los moet halen om het product uit de verpakking te kunnen halen. Voor de rest zit alles weer netjes ingepakt zoals het was toen het in de doos zat.