jo
door jolanda70 Sep 3, 2012 om 10:18
Geldzaken & recht

Bestelling Groupon na een half jaar nog steeds niet ontvangen

Begin maart van dit jaar heeft mijn zoon voor zijn vriendinnetje een voucher voor een ketting besteld via groupon. Het zou ongeveer een maand duren voor hij het zou ontvangen. Na 2 maanden hadden we de ketting nog niet en heb ik groupon een email gestuurd. Ze vonden het erg vervelend en zouden het gaan uitzoeken. Weer een maand later heb ik weer gemaild met de vraag of ze al iets wisten. Kreeg als antwoord dat ze de klacht hadden doorgestuurd naar een andere afdeling en zodra ze iets wisten zouden ze me dit laten weten.Maar ik hoorde niks meer van ze. Ik heb daarna nog een aantal emails gestuurd, waar ik excuses kreeg als antwoord, maar geen oplossing. In mijn laatste email heb ik gezegd dat het geld teruggestort moest worden, want ik was het een beetje zat. Nu krijg ik niet eens meer antwoord!.

Weet iemand welke stappen ik kan ondernemen om mijn zoon zijn geld terug te laten krijgen?

12304 30 Rapporteer

henkvanputten
door henkvanputten - Sep 3, 2012 om 12:49
7 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de reden dat ik allang weer met Groupon ben gestopt: tegen 1 of 2 leuke deals stond steevast een zeperd waarbij het mij enorm veel tijd en energie kostte om ten minste mijn geld weer terug te krijgen.

Het beste is om lotgenoten zoeken op zoveel mogelijk plaatsen; de facebookpagina van Groupon, het forum van Trosradar, de discussieplaats van deze site etc.

Dat vinden ze zeer vervelend bij Groupon en dan worden er ook mensen hier en daar wakker - die prompt hun best voor je willen gaan doen. Ook blijkt het dan mogelijk om je geld terug te krijgen van Groupon zelf, zoals mij werd aangeboden in geval van een robotstofzuiger die vorig jaar maanden op zich liet wachten, maar niet eerder dan toen ik begon te strooien met deze negatieve ervaringen op websites.

Groupon leeft van een goede pers, van dat gegeven moet je helaas gebruik maken, anders kun je maanden aan het lijntje worden gehouden zonder dat er ook maar enig schot in de zaak zit.

wv
door wvenend - Sep 3, 2012 om 12:54
38 Antwoorden / 6 Vragen

Je kunt ze rechtstreeks bellen,tussen 9 en 18 uur
Willempie

kr
door krister - Sep 3, 2012 om 12:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook naast heel veel geslaagde deals een paar missers gehad, maar die zijn door Groupon altijd goed opgelost. Je kan beter bellen dan mailen.

li
door limelight - Sep 3, 2012 om 13:00
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een deal gekocht en je raad het al, geen voucher gekregen niks.
Na een mail gestuurd te hebben 1 antwoord gehad en verder niks, wat een oplichters bende die groupon.
Het telefoon nummer is niet meer goed zo kan je dus niemand bereiken, lijkt erop dat groupon hun hielen aan t lichten is.

Hopelijk gaan meer mensen hun beklag doen, wel laten betalen maar niks ervoor terug doen..

Nooit meer groupon voor mij..

lo
door lordlister - Sep 3, 2012 om 13:01
11 Antwoorden / 2 Vragen

Heel veel besteld bij Groupon, soms weleens lang moeten wachten op mijn bestelling. Maar toch moet ik zeggen dat ik best tevreden ben met Groupon. Vaak boden zij mij mijn geld terug zonder problemen als het product of te laat kwam of niet geleverd kon worden.

ch
door chevyrolf - Sep 3, 2012 om 13:08
60 Antwoorden / 12 Vragen

ik heb ook wel via groupon wat besteld ,ook goed gegaan , een keer had het andere bedrijf zich terug getrokken en kreeg dit netjes via groupon te horen en hebben ze het geld terug gestort !ja bellen is beter en mailen tegelijk, want via mail heb je een bewijs, ga na een rechtswinkel !!!!! en het andere bedrijf waar het product vandaan komt dan ? je zou eerst denk ik een aangetekende brief moetten schijven naar groupon , maar je hebt toch ook in je postvak je bewijs van aankoop ? zal zekers naar een rechtswinkel of consumentenbond gaan , en daarna alle progamas inlichten zoals radar kassa opgelicht , negatieve aandacht is voor groupon echt funest vooral tegenwoordig !!

vl
door vlinder30 - Sep 3, 2012 om 13:15
52 Antwoorden / 3 Vragen

Heb al redelijk wat groupon's besteld en 1x een groupon iets later gehad dan was vermeld. 1 telefoontje en 's middags alnog de grouponbon in mijn account en via mijn mail. Idd bellen en niet mailen !!! Dan wordt er vlgs.mij direkt actie ondernomen en je krijgt snel iemand aan de telefoon hoor. Succes.

HappyHenny
door HappyHenny - Sep 3, 2012 om 13:18
199 Antwoorden / 73 Vragen

Héél vervelend voor jou, en inderdaad: schakel dan nu maar het Juridisch Loket in als bellen/mailen geen fatsoenlijke reactie oplevert.
Mijn ervaringen zijn aanzienlijk BETER. Wel eens wat langer geduurd, en ook 2 x failliet bedrijf maar dan kreeg ik moeiteloos mijn geld teruggestort. 1 x (pashouders) duurde het héél veel langer. En 1 x weigerde het Haagse bedrijf mij op de laatste dag nog een specifiek Haags baksel ("Kakker") te leveren omdat vlgs hen tòt die datum gold terwijl op het voucher t/m stond. Maar ik heb ook toen wel weer het geld prompt teruggekregen. Of credits: dat weet ik niet meer, maar dat was ook oké. Niet altijd even vlekkeloos dus maar meestal goede deals en toch ook behulpzame reacties.

wv
door wvenend - Sep 3, 2012 om 13:22
38 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb echt nog geen problemen ondervonden,zojuist het telefoonnr.
geprobeert,alleen een wachttijd van 8 minuten,maar gewoon verbinding
Alles wat ik besteld had heb ik ook gekregen,dit weekend AVG anti virus nog besteld ,kan ik 19 september thuis verwachten en ik heb dat ook genoteerd.
Koste € 8,90 i.p.v. € 45,-
Ik zie het verder wel,als je vlug genoeg was geweest ,ik geloof 2 weken kun je het bij de bank zo terug laten halen,kan je nog proberen?Je weet nooit,als je de bankgegevens nog hebt,dus bel anders de bank eens,Willempie

sa
door sariah - Sep 3, 2012 om 13:25
34 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik heb alleen maar goede ervaringen met Groupon.
Ik had vandaag een grouponcode welke niet werkt. Heb een mail gestuurd naar het bedrijf zelf en die hebben het keurig netjes binnen een uur opgelost.
Misschien helpt het om niet Groupon maar de winkel waar het vandaan komt rechtstreeks na te vragen? Kan in iedergeval geen kwaad.

pierre60
door pierre60 - Sep 3, 2012 om 13:30
132 Antwoorden / 14 Vragen

Vóór je iets besteld bij Groupon kun je zien naar welk bedrijf ze het door sturen. Je kunt dan beter op internet kijken welk bedrijf het betreft en dan kan je ook rechtstreeks bij dit bedrijf bestelllen dan gaat het heel wat sneller en voor dezelfde prijs

li
door limelight - Sep 3, 2012 om 13:40
9 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag zowel naar groupon als het betreffende restaurant mail gestuurd, kijken of er nu wel wordt gereageerd..

Blijf positief al is het niet makkelijk , maar goed het gebeurd blijkbaar vaker dat het erg lang duurd eer je het bestelde krijgt.

hereistom
door hereistom - Sep 3, 2012 om 14:10
736 Antwoorden / 1 Vragen

Daarom zijn wij ook gestopt met die bende van Groupon! Ze leveren veel te laat of het komt niet overeen met wat ze aanbieden.
Ook een keer een bootreisje genomen, moesten we ons voor aanmelden, maar dat zat al het hele jaar vol! Groupon zei ja jammer kunnen wij niks aan doen, toen was die voucher verlopen en waren we het geld dus kwijt en daar hopen ze dus op bij die corrupte bende!
Voor ons nooit geen Groupon meer!!!

lo
door lordlister - Sep 3, 2012 om 14:37
11 Antwoorden / 2 Vragen

Hereistom schreef:

hereistommaandag 3 sep 2012, 14:10

Daarom zijn wij ook gestopt met die bende van Groupon! Ze leveren veel te laat of het komt niet overeen met wat ze aanbieden.
Ook een keer een bootreisje genomen, moesten we ons voor aanmelden, maar dat zat al het hele jaar vol! Groupon zei ja jammer kunnen wij niks aan doen, toen was die voucher verlopen en waren we het geld dus kwijt en daar hopen ze dus op bij die corrupte bende!
Voor ons nooit geen Groupon meer!!!

Ik geloof hier niets van, als er niet geleverd kan worden krijg je je geld teug, nooit problemen mee gehad

hereistom
door hereistom - Sep 3, 2012 om 14:39
736 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lordlister schreef op maandag 3 sep 2012, 14:37]
Ik geloof hier niets van, als er niet geleverd kan worden krijg je je geld teug, nooit problemen mee gehad
Nou dan geloof je het niet en blijf je lekker dom door bestellen totdat je ook je geld kwijt bent ;-)
Of werk je soms voor Groupon!

lo
door lordlister - Sep 3, 2012 om 14:45
11 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kan nu wel vertellen wat ik allemaal besteld heb, maar dat doet niet ter zake.
Alles gekregen, soms wat later. Maar als er niet geleverd kon worden netjes mijn geld terug. Het is de toon die de muziek maakt. Altijd netjes en beleefd blijven en zeker niet gaan schelden. Want de mensen die bij Groupon werken kunnen er ook vaak niets aan doen.

p.s. ik werk niet bij Groupon maar een tevreden client.

bk
door bkhm - Sep 3, 2012 om 15:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

dit nummer klopt niet, heeft u een ander telefoonnummer?

lo
door lordlister - Sep 3, 2012 om 15:34
11 Antwoorden / 2 Vragen

het nummer is 020-43550369

bk
door bkhm - Sep 3, 2012 om 15:37
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dit nummer is niet in gebruik, heeft u een ander telefoonnummer?

lo
door lordlister - Sep 3, 2012 om 15:38
11 Antwoorden / 2 Vragen

sorry moet zijn 020-4350369

bk
door bkhm - Sep 3, 2012 om 15:44
3 Antwoorden / 1 Vragen

dit nummer is ook niet in gebruik, heeft u een ander telefoonnummer?

melomaan
door melomaan - Sep 3, 2012 om 15:52
157 Antwoorden / 1 Vragen

Dit genoemde nummer staat ook nog steeds op de site van groupon. (bij contact)
Waarschijnlijk werden ze een beetje moe van alle telefoontjes.

lo
door lordlister - Sep 3, 2012 om 16:14
11 Antwoorden / 2 Vragen

heb ze net nog gebeld op dat nummer, dus goed kijken zou ik zeggen

lo
door loesepoes18 - Sep 3, 2012 om 18:21
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een keer of 7 iets bij Groupon besteld. Daarvan is 2 keer iets fout gegaan. Mailen, daar ben ik mee begonnen. Kreeg dan hetzelfde te horen. Naar de desbetreffende afdeling gestuurd. Toen ik na een week nog niets hoorde, heb ik gebeld. Ik kreeg een vriendelijk meisje aan de telefoon die het voor me ging uitzoeken. Heeft ze gedaan terwijl ik nog aan de telefoon was. Tot 2 keer toe is het goed opgelost. Persoonlijk contact doet veel meer goed! Dus bel even en leg de situatie uit. Ik ben de 1e keer dooor een man afgescheept, maar daar nam ik geen genoegen mee. Dus laat je niet met een kluitje in het riet sturen!Succes!

a.
door a.geelen99 - Sep 3, 2012 om 18:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ook ik heb met een groupon-bon problemen gehad met het bestellen van een fotoboek kon ik de code niet gebruiken die daar op stond. Bemiddeling van thuiswinkel.org heeft het probleem opgelost. Het e-mailadres is: http://www.thuiswinkel.org/.
Succes!

vliegenderob
door vliegenderob - Sep 3, 2012 om 22:17
292 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp niet waarom er meteen zo grof gereageerd moet worden in de trend van "die bende van". Ik heb totaal zeven keer iets besteld bij Groupon, meestal eten bij restaurants. Eén van de eerste keren deed ik iets fout, was te laat en kreeg mijn geld (ongevraagd en meteen) teruggestort, was een mini camera voor €39,--. Gebeld en gezegd dat ik het jammer vond omdat ik er een goede toepassing voor had,(diefstal in het bejaardenhuis bij een vriend) en kreeg vervolgens een e-mail dat ze de leverancier hadden benaderd en vervolgens kreeg ik van die leverancier bericht dat hun speciaal voor mij voor dezelfde prijs, normaal €89,00, nu €39,00 alsnog zo'n camera zou leveren en die kwam onmiddelijk. Eén keer bleek de leverancier niet te kunnen leveren en kreeg ik het geld onmiddellijk terug, zonder erom te vragen. Niets dan lof voor Groupon, ik zeg het maar vast, ik werk er niet maar als ik naar de tekst hierboven over "die bende" kijk, is mogelijk een onvriendelijke benadering de oorzaak.
Als ik a-sociaal benaderd wordt zou ik ook een beetje moeilijk gaan doen.

jo
door jolanda70 - Sep 4, 2012 om 09:26
1 Antwoorden / 10 Vragen

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik koop zelf ook al lang vouchers via Groupon, en heb hiervoor ook nog nooit problemen er mee gehad. Het was dan ook niet mijn bedoeling om Groupon in een kwaad daglicht te zetten en heb niet gevraagd om scheldpartijen of zoiets. Het enige wat ik wil is dat Groupon mijn zoon zijn geld terugstort of alsnog zorgt dat de ketting bezorgt wordt. Maar als ik mail of bel zeggen ze dat ze het uit zullen zoeken en vervolgens hoor ik niks meer van ze.
ik heb ondertussen op hun facebookpagina ook nog een berichtje gezet en kreeg wel gelijk antwoord dat ik een privébericht moest sturen. Dit heb ik gedaan en wacht het maar weer rustig af. Wordt vervolgd...

so
door sonjab25 - Sep 4, 2012 om 14:12
5 Antwoorden / 0 Vragen

Had altijd goede ervaringen met Groupon.Maar heb nu een erg negatieve ervaring en voel me in de maling genomen.Had een Groupon deal voor een "luxe High tea" voor 2 personen gekocht bij Qahawa d'Or,Javaplein 27 A Amsterdam.Volgens Groupon was de waarde € 58,-- ,met de Groupon deal € 19,--.De foto die bij de advertentie stond,klopte totaal niet en we kregen ook niet wat bij de deal werd vermeld.
We kregen een klein potje koffie,pot thee,1 choco brownie,1 muffin,(dus samen delen),2 kleine stukje appeltaart,en een "sandwich" met sla en brie en een met een soort zalmsmurrie.Dit "alles" voor 2 personen.

De sandwich met zalm,de cocos brownie, de 5 soorten thee,wat beloofd was,hebben we allemaal niet gezien.Toen ik vroeg of we niet allebei brownies hoorden te krijgen en dit toch eigenlijk voor 1 persoon was,zei de eigenaar.Dat dit het was voor 2 personen.Heb hier dus € 19,-- voor betaald,terwijl de waarde onder de € 10,-- was,als je het aangebodene zelf had besteld.Ik heb op de prijslijst gekeken.Dus Groupon heeft de waarde van € 58,-- zelf maar verzonnen, net zoals de mooie foto.Alles was ook nog droog en oud,dus bijna alles laten liggen.Alleen de 2 kleine stukjes appeltaart waren lekker.Dus zonde van het geld.
Heb Groupon een mail gestuurd hierover,om mijn geld terug te vragen,maar tot nu toe geen reactie. Als ze nog reageren, zal ik het op dit forum melden.
Jolanda70 succes.

li
door limelight - Sep 5, 2012 om 19:17
9 Antwoorden / 0 Vragen

Na diverse manieren van contact weer opgenomen te hebben, groupon en de aanbieder is alles in orde gekomen, was foutje in het systeem.
Moet wel zeggen dat het ook aan diegene lag die mijn vraag in behandeling nam, de laatste heeft het goed uitgezocht en binnen halve dag was het geregeld.

Mag ook gezegd worden als het alsnog positief is afgelopen.

pi
door piootje - Nov 3, 2015 om 13:13
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb begin juni een voucher gekocht voor gepersonaliseerde ketting met baby voetjes.
het was bij Silvexcraft onmogelijk te bestellen. Met Goupon gebeld en ik zou mijn geld terug krijgen. Nu op 3 november heb ik het geld nog steeds niet terug!!!
Ik heb ettelijke keren gebeld maar krijg steeds te horen dat er storing was of een achterstand (van een half jaar????) Dat het geld handmatig overgemaakt moet worden enz. enz.
Anderen kunnen goede ervaringen hebben met Groupon maar ik in ieder geval niet.
Ik vind het schandalig dat ze mij (en misschien nog veel meer mensen) zo in de maling nemen. Met dit bedrijf ga ik nooit meer in zee en ik zal het iedereen afraden.