ka
door kassa123 Sep 21, 2004 om 14:07
Geldzaken & recht

Bestelling via internet ongedaan maken

Mijn zoon heeft via internet een bestelling gedaan en dit was niet de bedoeling.Hij was het aan het uitproberen en nam als voorbeeld een sticker.Toen ik erachter kwam (een dag later) Hebben we meteen een e-mail gestuurd dat het een vergissing was maar vandaag kwam er toch een bode met een pakje onder rembours. Ik heb dit geweigerd.De totale kosten waren 15 euro (waarvan de sticker 3 euro kost) Wat kan ik nu verder verwachten of moet ik dit aangetekend annuleren? (is dit niet binnen 8 dagen na bestelling?) Alvast bedankt voor jullie reacties.

620 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een product gekocht op afstand (op internet) mag je binnen 7 werkdagen terug sturen.

groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de bestelling niet aangenomen aan de deur, dus ook niets betaald (rembourskosten etc.) . Hoef ik dit verder niet schriftelijk te annuleren?

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal gesproken zit er een factuur in het pakketje, waarmee je het pakketje retour kunt sturen, je draait dan alleen op voor de kosten van het terugsturen, je hebt al een mailtje verstuurd normaal gesproken mag dit voldoende zijn. bewaar dit mailtje goed.

Mocht het bedrijf er andere regels op na houden kijk even op de website waar de stickers zijn besteld of er in de voorwaarden nog iets staat over de manier waarop de koop ontbonden moet worden.

succes en groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag kassa123,

In principe heb je door het terugsturen binnen 7 werkdagen voldaan aan de wettelijke voorwaarden van annulering bij kopen op afstand. Groeten, Ton. Lees even de volgende informatie:

Bij aankopen via internet, bij postorderbedrijven, via teleshopping (telefoon) of fax gelden andere regels. Bij kopen op afstand geldt een wettelijk zichttermijn van zeven werkdagen. Binnen die zeven werkdagen kun je zonder opgaaf van redenen de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden en/of het produkt terugsturen, mits het produkt niet is gebruikt en dit zonder betaling van een boete. Je krijgt dan indien van toepassing je geld terug (uiterlijk binnen dertig dagen) en er mogen geen annuleringskosten in rekening worden gebracht. Wel zijn de verzendkosten voor eigen rekening. De bedenktijd gaat in op de dag dat de koper een schriftelijke bevestiging heeft gekregen van het bestelde van de verkoper. Dit kan een bevestigingsbrief zijn maar bijvoorbeeld ook een e-mail of fax. Vaak ontvang je de bevestiging gelijktijdig met het bestelde produkt. Maar let op, dit is niet altijd het geval. Een algemene verwijzing bij het plaatsen van de bestelling naar de voorwaarden op een site is hiervoor dus wettelijk niet voldoende. Indien de leverancier niet heeft voldaan aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging, dan is de annuleringstermijn wettelijk opgerekt tot drie maanden. Bij internetkoop gaat de bedenkperiode meestal in op het moment dat je op de ja-button klikt.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2004 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is opgelost!! Mijn zoon kreeg een e-mail dat als het inderdaad een vergissing was van zijn kant hij de bestelling mocht weigeren aan de deur. Zij konden de bestelling niet meer tegen houden dus kwam die nog wel aan de deur bij ons.Dus netjes opgelost. Bedankt voor jullie reacties, groetjes