La
door Laura1986 Dec 22, 2020 om 15:53
Geldzaken & recht

Bestolen tijdens verhuizing

Mijn tante is bestolen tijdens de verhuizing en er zijn objecten gesloopt.
politie doet niets, juridisch loket doet niets en verhuisbedrijf doet niets.
Hoe kunnen we deze verhuizers aanpakken?

5442 16 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 22, 2020 om 16:03
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Als er sprake is van diefstal, waarom doet de politie dan niets. Als er aangifte is gedaan en men doet niet kan dit u van nut zijn: https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en-regelingen/productbeschrijvingen/klacht-indienen-over-politie
Uw tante dient een en ander wel te kunnen bewijzen en let op dat mogelijk onterecht beschuldigen van verhuizers tegen uw tante kan werken.

(tevens waarom doet men bij het juridisch loket niets?)

Re: en zie de tip die hierna kwam m.b.t. inschakelen boedelverzekeraar!

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 22, 2020 om 16:11
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien kan de inboedelverzekering iets voor uw tante betekenen als zij daarvoor verzekerd is.
https://weblog.independer.nl/inboedelverzekeringen/inboedelverzekering-ben-je-verzekerd-tijdens-verhuizing/

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 22, 2020 om 16:13
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wie heeft gestolen en wie heeft gesloopt....

Een verhuis bedrijf pakte alles in en vervoerde alleen maar....
Als er vreemde kwamen,   ze zijn geen oppassers....

Zonder bewijs en vage vraag voor een ander persoon word het lastig  adviseren.
Laat haar zelf eens haar verhaal hier doen,  haar spullen en haar verhaal.

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2020 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u het bedrijf al aansprakelijk gesteld?

mahadma
door mahadma - Dec 22, 2020 om 16:48
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Er zijn kennelijk geen harde bewijzen, ander werd er wel gereageerd door de passende instanties.

rj
door rjw - Dec 22, 2020 om 18:04
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als zelfs het juridisch loket niets doet dan valt er over het algemeen niet veel aan te doen. Mijn ervaring met het juridisch loket is dat je eigenlijk altijd een goed advies krijgt met een duidelijk en relevant stappenplan.

panter22
door panter22 - Dec 22, 2020 om 18:15
6599 Antwoorden / Vragen

Had je tante wel een erkende verhuizer? Daar kun je een verzekering bij afsluiten voor als er iets stuk gaat.

marita5
door marita5 - Dec 22, 2020 om 20:19
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Laura1986 ,

Is dit bedrijf lid van de Organisatie voor Erkende Verhuizers ?

Dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Verhuizen , klik op de rode regel .

https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/verhuizen/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 22, 2020 om 22:12
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Laura,

Om welk verhuisbedrijf gaat het?

john devries
door john devries Dec 23, 2020 om 12:22
217 Antwoorden / Vragen

Namen noemen is in dit geval niet handig.

sw
door swat1500 - Dec 22, 2020 om 22:57
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Geen reactie van Laura1986 dus kennelijk is het probleem opgelost.

loetje74
door loetje74 - Dec 23, 2020 om 11:45
2 Antwoorden / Vragen

bekend maken wie ze zijn naam en plaats , op sociale .

loetje74
door loetje74 - Dec 23, 2020 om 11:46
2 Antwoorden / Vragen

bekend maken wie ze zijn naam en plaats , op sociale .

rj
door rjw Dec 23, 2020 om 14:46
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Dus zonder bewijs mensen zwart maken? Of weet jij wie het gedaan heeft?

diumenge
door diumenge Dec 23, 2020 om 15:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@RJW, dat boeit loetje waarschijnlijk helemaal niet, waarschijnlijk het type eerst doen en dan nadenken.

rj
door rjw Dec 23, 2020 om 21:31
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Dat vrees ik ook. Ik stel voor dat dat soort mensen Facebook maar gaat vervuilen i.p.v. dit forum.

kapoety
door kapoety - Dec 23, 2020 om 11:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

heeft u geen inboedelverzekering,volgens mij kunt u daar terecht.

kr
door kraanjan - Dec 23, 2020 om 13:50
16 Antwoorden / Vragen

Aangiften doen.

What do you want to do ?
New mail

mo
door mof - Dec 23, 2020 om 14:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u kunt bewijzen dat ze gestolen hebben dan zal de politie het wel opnemen. Anders hebben ze daarvoor geen tijd. Maar u moet niet met alleen vermoedens komen, maar met bewijzen.

verder had u zich kunnen laten verzekeren tegen schade of verlies van goederen.

1paul
door 1paul - Dec 24, 2020 om 08:14
3147 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt aangifte doen van diefstal bij de politie en verder uw inboedel verzekering inschakelen....