He
door Helicopter Feb 10, 2021 om 22:00
Geldzaken & recht
Betalen of niet

Hallo
Ik heb een vraag.
Ik had een spoedcursus bij 123geslaagd gereserveerd  een tijd geleden.
Nou ben ik ziek geworden en wilde de datum verzetten.
Ik heb ze 2 dagen lang  8keer geprobeerd te bellen en ze namen niet op.
Uiteindelijk heb ik ze een mail gestuurd voor de zekerheid ook 2 dagen van te voren.
Ik heb een aanbetaling gedaan en zou de overige 60euro betalen op de dag van de cursus.
Ze vonden dat ik niet optijd was met afmelden,ik heb uitgelegd vele malen gebeld te hebben maar ik moest maar een andere datum kiezen maar eerst weer een aanbetaling doen. Ook zeiden ze
in de mail gewoon bereikbaar te zijn van 10 tot 1.  ik heb het er bij laten zitten ik dacht hou die aanbetaling maar het werd toch een welles nietes spelletje.
 Tot ik van de week een mail kreeg van een incasso bureau of ik even 60euro+40euro incasso kosten wilde overmaken.   Ik heb nooit een rekening gehad van 123geslaagd en nu ineens een incassobureau erop. Ik heb ze het verhaal uitgelegd en de bewijzen gestuurd van mijn bel geschiedenis, en de mail waar ik me heb afgemeld, en gevraagd heb om een andere datum.    In de mail terug  verwijzen ze me naar de algemene voorwaarde  van 123geslaagd.   Ik heb even gekeken maar kan er geen wijs uit misschien kan iemand mijn vertellen of ik in me recht sta ja of nee,of gewoon die 100 euro moet betalen.    Ik zou de algemene voorwaarden even uploaden.
 Dankjewel????

2310 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2021 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou zo geslaagd is 123 niet. Ze dienen eerst een nota en dan nog een herinnering te sturen met daarin de vermelding dat u binnen 14 dagen moet betealen, voordat er incassokosten gerekend mogen worden.

Of u moet betalen, geen idee, met die halve voorwaarden. Neem contact op met het Juridisch Loket in uw woonplaats en laat u helpen.

ne
door neodutchio - Feb 10, 2021 om 22:32
5158 Antwoorden / 12 Vragen

De voorwaarden die u laat zien zijn niet van toepassing. 123geslaagd kon namelijk gewoon de cursus geven. U kon echter niet aanwezig zijn. Tja, dan ligt het er aan wat er in de overeenkomst staat als de cursist niet kan komen. In principe zou u de aanbetaling kwijt zijn, tenzij in de overeenkomst staat dat u een bepaalde periode van te voren kan afzeggen. Sterker, wettelijk gezien zou u zelfs al het cursusgeld moeten betalen, tenzij anders overeen gekomen.

He
door Helicopter Feb 10, 2021 om 23:12
Antwoorden / 3 Vragen

Hallo

Indd daar heeft u een punt.
Ik heb naar de verkeerde voorwaarden gekeken zo te zien.
Ik ben nog even verder gaan zoeken en toen vondt ik volgens mij de voorwaarden die op mij van toepassing zijn!
Het ziet er denk ik naar uit dat ik het moet betalen,alleen wat wel raar is dat ik gelijk een incasso krijg ipv de rekening van 123geslaagd

Dit staat er
7.1. 123Geslaagd is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichtingen jegens de cursist indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld, noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.

7.2. Indien 123Geslaagd ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit overeenkomst gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen is 123Geslaagd gerechtigd het nagekomen gedeelte van de overeenkomst afzonderlijk te factureren. Dit laatste mits aan het gedeeltelijk overeengekomen een zelfstandige waarde toegekend kan worden.

panter22
door panter22 - Feb 11, 2021 om 09:08
6599 Antwoorden / Vragen

De algemene voorwaarden:
https://www.123geslaagd.nl/algemene-voorwaarden
Artikel 6 annulering en wijziging is voor jou van toepassing

6.2. De cursist kan nadat de bevestiging middels aanbetaling heeft plaatsgevonden tot 10 dagen voor de cursusdag éénmalig kosteloos de cursusdag verplaatsen voor zover dit met toestemming van 123Geslaagd gebeurt en de wijziging bij het CBR is toegestaan. De wijziging is enkel geldig nadat de cursist een bevestiging van 123Geslaagd heeft ontvangen. Indien de wijziging bij het CBR niet is toegestaan worden de examenkosten voor een nieuw te reserveren CBR-examen in rekening gebracht.

6.4. Bij geen deelname dan wel bij annuleringen binnen tien dagen voor aanvang van de cursus blijft de cursist het volledig cursusgeld en examengeld schuldig. Hierbij geldt geen uitzondering door bijvoorbeeld overmacht of andere redenen.

Je hebt je te laat afgemeld en dan moet je het volledige cursusgels betalen. Je schrijft over een tijd geleden, dus een herinnering en aanmaning zul je vast wel hebben ontvangen. Die €40 zijn incassokosten. Dus je moet €100 betalen. Komt er plotseling uit het niets €40 incassokosten, vraag dan 123geslaagd naar die herinneringen.

panter22
door panter22 Feb 11, 2021 om 10:07
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je geen herinnering gekregen dan kun je deze voorbeeldbrief van het juridisch loket downloaden op per mail opsturen. (met leesbevestiging. ) Aangetekend kost bijna €10 en dat is een hoop geld.
https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/incasso-en-betalingsachterstand/incassokosten/
En die €60 direct overmaken.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 11, 2021 om 09:43
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Op een latere datum  examen doen  kan nog steeds....
Niets betalen is  wanbetaler  en  normaal herrinering en dan pas verhogingen...

Geld terug is zeer moeilijk.
Deze  binnen 10 dagen examen doen,  en dan ziek worden...  zal zelden voorkomen.

Ik zou niet graag hier  gebruik van maken...  rommelige firma.h

Verder zie ik  in Amsterdam  03-03-2021 terwijl  CBR gesloten is... blijkbaar hebben ze Theorie gereserveerd,
en ik lees  100%  slagings kans... geen garantie maar Kans!
Plaatselijke rijschool lijkt me betere keuze...  spoed cursus + examen,  weet je al slagingspercentage van hun?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 11, 2021 om 09:58
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe spijtig het ook klinkt, als ik alle al gegeven reacties op een rij zet is toch mijn advies om de € 60,00 te betalen, ondanks de, ook m.i. onduidelijke en rommelige voorwaarden.
M.i. niet aan het incassobureau maar aan het 'opleidingsinstituut'.
De € 40,00 zou ik evenwel nog even niet betalen en eerst duilijk aan het incassobureau voorleggen wat de basis is van hun vordering aangezien u nooit een nota heeft gehad.

Doe dat dan in ieder geval wel middels een aangetekend te verzenden brief aan het incassobureau. Uiteraard ook in die brief melden dat u de  60,00 heeft betaald.

Mogelijk kunt u hier een voorbeeldbrief  vinden die u kunt benutten. Om verder gezeur te voorkomen geef ik u toch ook in overweging om het volledige bedrag te voldoen aan het incassobureau en eerst dan een klacht in te dienen.  Zie dan deze info: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schulden/vraag-en-antwoord/klacht-incassobureau en dan daarin aangeven dat u nooit een betaalherinnering/aanmanig heeft gehad van de opleider.