ho
door hoekelum Nov 24, 2011 om 19:14
Geldzaken & recht

Betalen voor bellen met ING Bank

Wat ik vreemd vind is wanneer de bank een fout maakt, in dit geval de ING Bank, kun je natuurlijk de bank bellen en vragen hoe dat zit. Maar dan bel je wel een 0900 nummer van 10 cent per minuut wat je dus zelf moet betalen.
Ze beheren mijn geld, doen iets fout en dan moet ik betalen om het weer goed tekrijgen (lees belkosten)
Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben

Willem

10643 63 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 24, 2011 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, dat is met alle bedrijven he? Je kan ook mailen of langsgaan, kost niks. Het is me toch wat he.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2011 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

timfelix schreef op donderdag 24 nov 2011, 19:38: Tsja, dat is met alle bedrijven he? Je kan ook mailen of langsgaan, kost niks. Het is me toch wat he.

Langs gaan? Ze slopen alle bankfilialen en mailen dan moet je ook maar afwachten of er gereageerd wordt.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2011 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een bedrag daar kom je nooit overeen zal je maar gebeuren. Maar dit is heel normaal die gratis nummers moet de bank ook betalen en waar moet dat dan vandaan komen? nu ook van u want anders komt de winst in het gedrang, U wordt toch ook snel geholpen dat is mijn ervaring. En een telefoontje kost vandaag aan de dag met start meer dan 10cent.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2011 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoekelum schreef op donderdag 24 nov 2011, 19:49: ....
en mailen dan moet je ook maar afwachten of er gereageerd wordt.

Enne.... heb je dat al geprobeerd dan?

Freya

ve
door verwijderd - Nov 25, 2011 om 08:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vervelend als je een belbundel hebt voor vaste nummers. Vroeger kon je gewoon naar Arnhem of Leeuwarden bellen.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2011 om 08:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

De tijd is helaas voorbij dat ING zonder extra kosten service verleent.

Ik vind echter de kosten van het 0900 nummer acceptabel in vergelijking met de kosten van 0900 nummers van sommige internetproviders.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2011 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach ja, je zal het altijd betalen. Als het gratis is dan gaan de kosten voor het betaalpakket weer omhoog. Dat wil ook niemand.
Als je zoekt dan kan je een bank vinden die wel een 0800 nummer voor de klantenservice gebruikt.
Denk dat het ook komt omdat steeds meer bedrijven callcentra van derden gebruiken. Dan is het goedkoper om een 0900 nummer te gebruiken en de klant merkt er niets van dat hij doorgeschakeld wordt.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2011 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de fout van de bank maar groot genoeg is kan het zomaar zijn dat u dat binnen een minuut kan rechtzetten. Ik weet niet of daar nog startkosten bijkomen, zal misschien verschillen per provider, maar ach.. Als u een investering van een paar duppies kunt missen zal het vast goedkomen. Ik wens u veel sterkte in uw verdriet, wat een blijdschap zal het zijn als de zaak helemaal is uitgezocht en opgelost. Kop op mijnheer, het leed zal zo geleden zijn.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2011 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogal vreemde reactie's vind ik.
Schijnbaar zijn er toch veel mensen die geld genoeg hebben.

Willem

ve
door verwijderd - Nov 26, 2011 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat het nu om betalen of 'moeten betalen' omdat een ander een fout gemaakt heeft? Daar is toch overheen te komen en met een mailtje word je bij de ING altijd netjes aan een antwoord geholpen.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2011 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoekelum schreef op zaterdag 26 nov 2011, 15:13: Nogal vreemde reactie's vind ik.
Schijnbaar zijn er toch veel mensen die geld genoeg hebben.

Willem

Vreemd? Ga eerst een de alternatieven af, voordat je gaat bellen. Mailen werkt vaak zeer prettig en is kosteloos.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2011 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als zij een fout maken dan zou ik ook het liefste bellen, dan wil je dat zo snel mogelijk rechtgezet hebben.
Kreeg bovendien laatst een e-mail met een onaangename toon terwijl hun een fout gemaakt hadden. Ga zelf nooit meer op die manier met hun communiceren.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2011 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoekelum schreef op zaterdag 26 nov 2011, 15:13: Nogal vreemde reactie's vind ik.
Schijnbaar zijn er toch veel mensen die geld genoeg hebben.

Willem

Uw reactie lijkt mij vreemd. Schijnbaar is u niet bekend dat banken hun klanten nooit genoeg te kunnen plukken. Dan valt het beltarief van 10 cent per minuut nog mee.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2011 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hoekelum,
Ik las je bericht, kan ik vanuit het ING webcare team iets voor je betekenen? ^Linda

ve
door verwijderd - Nov 28, 2011 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wauw, Hoekelum, dit is uw kans. ingwebcare biedt u aan om te helpen, dat is van die bank, kijk maar naar de leeuw. Als u nu reageert wordt het gratis en voor niks opgelost, da's pas fijn, toch? Doen hoor!

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoekelum schreef op donderdag 24 nov 2011, 19:14: Wat ik vreemd vind is wanneer de bank een fout maakt, in dit geval de ING Bank, kun je natuurlijk de bank bellen en vragen hoe dat zit. Maar dan bel je wel een 0900 nummer van 10 cent per minuut wat je dus zelf moet betalen.
Ze beheren mijn geld, doen iets fout en dan moet ik betalen om het weer goed tekrijgen (lees belkosten)
Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben

Willem

Dat is zo gegroeid en dat hebben we ons allemaal laten welgevallen. Voorheen kon je iedere ondernemer of instantie kostenloos bellen, uiteraard betaalde je je eigen gesprekskosten. Later werd ons ieder gesprek als "service" gepresenteerd en men vond(vindt) dat je daarvoor moet betalen. Is ons dat ook niet overkomen met de rente op de betaalrekening? Vandaag weer bericht gehad van het pensioenfonds met de mededeling dat er ook voor 2012 geen indexering inzit. Ik denk dat wij als klanten maar eens moeten stoppen met betalen voor van alles en nog wat. Misschien helpt een dergelijke "betalingsstaking" de ongebreidelde prijsverhogingen te beëindigen.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hint !!!!
Boven aan je afschrift staat een 0800 nummer !!
Bellen en ze schakelen je gewoon door. !!!
Veel succes.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat niet of men het kan betalen, ik wil het niet betalen! laat ING de rentepunten maar afschaffen en gratis telefoonnummer, houden ze kapitalen over.
ze hebben daar nog steeds niet door dat je de artikelen zelf veel goedkoper elders kan kopen.
Bij mail vragen wordt je trouwens zeer vaak verkeerd begrepen, en stel nooit meer dan 1vraag; op de tweede vraag krijg je geen antwoordt; en zo ben je dagen bezig om iets beantwoordt te krijgen.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

nicovergeer schreef op donderdag 1 dec 2011, 11:55: Hint !!!!
Boven aan je afschrift staat een 0800 nummer !!
Bellen en ze schakelen je gewoon door. !!!
Veel succes.

moet u toch eens goed kijken. Op mijn ING afschrift staat geen 0800 nummer. Als er gratis gebeld zou kunnen worden zou het de ING netjes staan de klanten daarop te wijzen. Nu staat er voor sladoinformatie en klantenservice 0,10 cent per minuut (0900).

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ING klanten,
bij vragen gewoon 0205611619 bellen. Kijk af en toe naar de site vraag alex voor 0900 alternatieven zo worden wij iets rijker
groetjes
alkabes

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik heb een telefoon nr. toen het nog de postbank was ,maar weet niet of het nog gebruikt wordt.Het is het proberen waard denk ik. Het nr. is 020-5611619

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschie helpt deze site?
http://www.0900alternatieven.nl/

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik erger mij daar ook aan, zeker omdat ik nog alleen mobiel heb en die 0900 nummers een melkkoetje zijn voor de telefoonaanbieders, dus gaarne een gewoon nummer ook opgeven, scheelt weer kosten. En die 10 cent is natuurlijk buiten de normale kosten dus het tikt wel aan.
Ik heb er wel eens aan gedacht een bedrijf te beginnen die hele slechte produkten verkoopt, en laat die mensen dan maar bellen, met wachttijden van een half uur en meer en elke minuut kassa. man dan loop je binnen.
En aan de balie kan je inderdaad zo lang lullen als je maar wilt, toen ik op het kleingeldautomaat wachtte, was een rij, zat een man echt een half uur te kletsen.
Kostte helemaal niets, en mijn stprting op een buitenlandse rekening, die nog geen drie minuten kostte aan werk, mocht ik 9 euro voor betalen. ja ja, wat fijn die banken.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het met de meesten banken zo dat je 10 euro cent per minuut dient te betalen. Het valt me op dat ze allemaal 0900 nummers hebben en soms is het normalen gesprekskosten maar als je mobiel beld komt hier 20 tot soms 50 euro cent per minuut boven op. Ik raad de mobiele bellers deze nummer via een belkaart te bellen om je dan een normaal vast nummer belt en dan de 0900 nummer en daar hoe je maar 5 cent extra te betalen. We schaffen de vaste lijnen af omdat deze te duur zijn maar mobiel worden we wel uitgemolken zelf WMO taxi's hebben 0900 nummer van 10 cent en meer en deze bel je bijna altijd mobiel. Terwijl je naar de buurlanden kijkt hier niet exsta op word geheven via de mobiel bellen zelfde kosten zijn als vast. We worden denk graag uitgemolken ze moeten die 0900 nummer aan banden leggen te minsten voor mobiele bellers.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

alkabes schreef op donderdag 1 dec 2011, 12:07: Hallo ING klanten,
bij vragen gewoon 0205611619 bellen. Kijk af en toe naar de site vraag alex voor 0900 alternatieven zo worden wij iets rijker
groetjes
alkabes

Dat is een prima idee! Is het niet dat de banken geregeld hun vaste nummers wijzigen.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon in het buitenland en heb bij ING in Nederland nog een rekening. Enige tijd geleden waren er wat problemen over pasjes etc. Het was duidelijk een fout van ING. Ik heb enkele malen moeten bellen om de zaak recht te zetten. Toen ik een opmerking maakte over de hoge telefoonkosten voor mij, bood de ING direct een bedrag van € 25,00 aan voor de gemaakte telefoonkosten. Ik heb dat geaccepteerd en de volgende dag was het bedrag op mijn rekening bijgeschreven.
IIK ben het ook niet altijd eens wat er bij grote banken/bedrijven gebeurd, maar vind dat dit toch ook wel genoemd mag worden.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

pino123 schreef op zaterdag 26 nov 2011, 20:58:
hoekelum schreef op zaterdag 26 nov 2011, 15:13: Nogal vreemde reactie's vind ik.
Schijnbaar zijn er toch veel mensen die geld genoeg hebben.

Willem

Vreemd? Ga eerst een de alternatieven af, voordat je gaat bellen. Mailen werkt vaak zeer prettig en is kosteloos.

Helaas is het vaak zo dat je de banken niet meer kunt mailen, net zo als grote bedrijven heffen hun email adressen op. Zo kan je KPN en de energie bedrijven niet meer via een mail bereiken alleen via hun site soms, dan moet je eerst een lijst door worstelen na een half uur mag je uiteindelijk een vraag stellen.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad erg irritant dat bedrijven laten betalen als je iets wil vragen per telefoon, ze doen het allemaal. Zeker als zij de fout maken moet jij er voor betalen.
En het maakt niet uit of het om een laag bedrag gaat, het gaat om het idee.
Ik zoek een gratis nummer via vraag alex maar ook dan wordt je vaak doorgeschakeld naar een betaald nummer.
ING kan de rentepunten wat mij betref afschaffen want je hebt er niks aan.
In de winkel is alles veel goedkoper zeker als je op een aanbieding let.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Banken stelen, dit is algemeen bekend.
Banken, zijn instellingen die geld willen verdienen.
Banken zitten in de bovenwereld dus is het legaal.
Banken hebben de crisis veroorzaakt.
Banken bestaan van uw geld
Banken bestaan bij de gods gratie van mijn belasting geld.
Banken moeten we nationaliseren want zij zijn de enige die de euro in gevaar brengen.
Banken keren nog steeds bonussen uit aan die gene die een legale steel manier bedenkt.

Jan de betaler aan deze gedrochten.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat hier toch niet om het bedrag, lijkt me. Al was het een duppie. Het gaat om het principe. Als klanten een duppie schuldig zijn aan de bank, haalt de bank het ook terug. Zeker weten.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar de website www.antwoordnummer.nl daar kan je op bedrijf zoeken naar de gratis 0800 telefoonnummers en gratis antwoordnummers voor post

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een slappe argumenten allemaal...ja, het lijkt erop dat iedereen in die hier reageert teveel geld heeft! Elk dubbeltje is er een en als het bellen met 0900 vermeden kan worden dan doe ik dat ook. Zoek eens nummers op, op internet. Vaak staan er ook nummers bij die je vanuit het Buitenland kunt bellen. Haal daar de 00 en 31 van af...doe er daarna weer een 0 voor en je hebt een gewoon telefoonnummer dat je kunt bellen...doorverbonden wordt je dan toch wel.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heb je hier iets aan

ING Bank (Helpdesk)
0900 - 46 44 357 zal wel 10 cent p/m kosten

en deze regulier tarief neem ik aan
of 050 - 52 92 381
of 070 - 34 34 343

is dan wel niet gratis maar wel goedkoper

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad vreemde reacties hier. Lijkt wel of er een aantal mensen van de bank gereageerd hebben of zijn het soms allemaal aandeelhouders die hopen hun verlies een beetje goed te kunnen maken?
Naar mijn mening is het absoluut niet normaal dat als je een comercieel bedrijf belt, dat notabene geld aan jou verdient, daar dan extra voor betaald moet worden. Het is van de zotte dat je per minuut moet betalen om in de wacht te worden gezet. En waar ook aan voorbij gegaan wordt zijn de extra belkosten als je alleen nog een mobiele telefoon hebt, want een 0900 nummer bellen zit niet in je bundel.
Maar als we het allemaal zo normaal gaan vinden dan moeten de mensen met "vreemde reacties" hier vooral zo mee door blijven gaan. Bestaan er straks alleen nog maar 0900 nummers. Elk zichzelf respecterend bedrijf is zuinig op zijn klanten, zorgt dus voor een perfecte dienstverlening en heeft klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staat. Tenslotte, wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten, dus de normaalste zaak dat de foutenmaker kostenloos zijn fouten herstelt.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

je zou ook 0459584221 kunnen bellen kom je ook bij helpdesk aan.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

gvb schreef op donderdag 1 dec 2011, 13:37: Inderdaad vreemde reacties hier. Lijkt wel of er een aantal mensen van de bank gereageerd hebben of zijn het soms allemaal aandeelhouders die hopen hun verlies een beetje goed te kunnen maken?
Naar mijn mening is het absoluut niet normaal dat als je een comercieel bedrijf belt, dat notabene geld aan jou verdient, daar dan extra voor betaald moet worden. Het is van de zotte dat je per minuut moet betalen om in de wacht te worden gezet. En waar ook aan voorbij gegaan wordt zijn de extra belkosten als je alleen nog een mobiele telefoon hebt, want een 0900 nummer bellen zit niet in je bundel.
Maar als we het allemaal zo normaal gaan vinden dan moeten de mensen met "vreemde reacties" hier vooral zo mee door blijven gaan. Bestaan er straks alleen nog maar 0900 nummers. Elk zichzelf respecterend bedrijf is zuinig op zijn klanten, zorgt dus voor een perfecte dienstverlening en heeft klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staat. Tenslotte, wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten, dus de normaalste zaak dat de foutenmaker kostenloos zijn fouten herstelt.

Als u lang in de wacht gezet wordt bij een 0900 nummer kunt u een klacht indienen.
Meer info: consuwijzer: klik

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe omzeil je de dure 0900 nrs....; hierbij een deel uit 'n lijst die betrekking heeft op de postbank/ING nrs.:

213. Postbank 0900 0533 / 020 561 1619
214. Postbank Helpdesk en SMS Diensten 0900 1958 / 020 5611 619
215. Postbank Hypotheken 0900 1900 / 020 561 1619
216. Postbank Klantenservice 0900 0933 020 561 1619
217. Postbank Zakelijk 0900 0664 / 020 5655010
218. Postkantoren BV 0900 76 78 526 / 030 290 45 45

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een flauwe antwoorden zeg.Lijken wel antwoorden van ING medewerkers.Hoekelum heeft gelijk, en 't gaat niet om dat dubbeltje per minuut, en wellicht om een euro in 10 minuten om de zaak opgelost te krijgen,
maar om het principe.De bank maakt een fout en dient dit dan ook gratis op te lossen door bijvoorbeeld terug te bellen.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me hier ook geweldig aan ergeren en bel dan beslist niet en probeer het dan via de mail, maar vaak krijg je dan geen antwoord of pas na weken en moet je alsnog wel bellen.
Ik heb voor 10 euro pmnd vrij bellen en wil dan ook niet een lokaaltarief betalen voor bellen om fouten die een ander maakt. Natuurlijk kan ik dat best betalen, maar het is het principe waar het hier om gaat. Via je mobiel is het nog duurder en daar mag men dan best rekening mee houden.
Ook moet je vaak zoeken naar een mailadres en dat vind je steeds moeilijker of je kan helemaal niet mailen maar alleen bellen naar een 0900 nummer. Ook sta je dan vaak lang in de wacht of je moet een scala aan keuzes door voordat je eindelijk iemand aan de telefoon hebt, kassa!!

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

gossy schreef op donderdag 1 dec 2011, 13:18: Misschien heb je hier iets aan

ING Bank (Helpdesk)
0900 - 46 44 357 zal wel 10 cent p/m kosten

en deze regulier tarief neem ik aan
of 050 - 52 92 381
of 070 - 34 34 343

is dan wel niet gratis maar wel goedkoper

Je geeft wel een lekker nummer door: 070-3434343: Dat is KPN, daar heeft TS wel wat aan. Niet om het één of ander, maar er zijn 0900 nummers die je doodleuk mededelen : dit nummer kost 50 cent per minuut tot een maximum van €20,00. Daar ben ik dan heel snel klaar mee. Ik heb wel goede ervaringen met ING na fout van hun kant: kreeg gemaakte onkosten (ook, net als iemand anders) vergoed.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik voel met Hoekelum mee,
ik heb ook zo'n abonnement waarmee ik overdag 'gratis' kan bellen.
Is gewoon een vast maandtarief.
Maar je ziet steeds meer bedrijven overstappen op 0900,
omdat ze dan ook 10 cent pm krijgen voor iedereen die in de wacht staat,
daar zit wel degelijk winst.
Het antwoord op mijn laatste email naar zo'n bedrijf was duidelijk;
ik kon ze bellen!
Verdere mails werden niet meer beantwoord.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

en wat dacht je van het 0900 van de politie.
ik wilde een verdachte situatie melden,maar dat kon niet want ik heb me af laten sluiten voor ALLE betaalnummers.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

jpm schreef op maandag 28 nov 2011, 09:13: Wauw, Hoekelum, dit is uw kans. ingwebcare biedt u aan om te helpen, dat is van die bank, kijk maar naar de leeuw. Als u nu reageert wordt het gratis en voor niks opgelost, da's pas fijn, toch? Doen hoor!

JPM U bgrijpt hlemaal niets van de vraagstelling, gaat U eens een cursus lezen volgen misschien dat U dan een normaal antwoord weet te formuleren. nu weet U alleen maar te kleineren en doet een poging om grappig te zijn. De vragensteller heeft alleen de opmerking dat hij het vreemd vind dat hij betalen moet als anderen fouten maken naar mijn mening een terechte stelling.Hij heeft het er niet over dat hij niet wil betalen of zo, dat maakt U er van met U misplaatste opmerkingen en kinderachtig gedrag

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hoekelum,

Je hebt helemaal gelijk.
Het draait tegenwoordig alleen nog maar om geld.
Normale service kennen ze bij veel bedrijven en zeker bij banken niet meer.
Als het voor jou een principe kwestie is, stap dan over b.v. naar de Rabobank.
Daar kan je gewoon naar toe bellen via het plaatselijke netnummer.
Succes.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

neon schreef op donderdag 1 dec 2011, 18:00: en wat dacht je van het 0900 van de politie.
ik wilde een verdachte situatie melden,maar dat kon niet want ik heb me af laten sluiten voor ALLE betaalnummers.

Maar nu noemt u juist een nummer waar je niet veel geld aan kwijt bent. Ze beantwoorden immers direct en dus zijn er niet nog "tig" wachtenden vóór u.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Willem,

Een beetje late reactie nu maar ....

Ik vind het ook ewoon niet klantvriendelijk van die bank, net wat je zegt ze verdienen al genoeg aan ons. Als ze zelf een fout hebben gemaakt, zou het netjes zijn als ze je de telefoonkosten vergoeden. En het gaat helemaal niet om de paar dubbeltjes maar om het fatsoen of service.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jullie doen allemaal veel te moeilijk! Je belt met 050 529 2665 is de buitenland-lijn, en je volgt het keuzemenu dat je een medewerker wilt spreken van de klantenservice. Bel je alsnog tegen het reguliere tarief, of uit je belbundel!

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bij de kpn het BelVrijAltijd abonnement , wat inhoud dat ik de gewone nrs kan bellen gedurende onbepaalde tijdsduur voor Nooit meer dan +/- € 35,-- p. maand.(zelf zit ik rond de 450 telno . p. mnd en sommige wel 3 uur.)

Alleen de 09 en 06 nrs vallen daar buiten (gebruik ik Zelden).

Faxen doe ik ook en is het enige Wettige middel.

Mbt. mail kan het soms helpen als de mail wordt ingestelt op Urgent.

Soms ga ik wel eens langs het ING kantoor(vestiging) , wordt daar altijd zéér vriendelijk tewoord gestaan en ze doen veel.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoekelum schreef op donderdag 24 nov 2011, 19:14: Wat ik vreemd vind is wanneer de bank een fout maakt, in dit geval de ING Bank, kun je natuurlijk de bank bellen en vragen hoe dat zit. Maar dan bel je wel een 0900 nummer van 10 cent per minuut wat je dus zelf moet betalen.
Ze beheren mijn geld, doen iets fout en dan moet ik betalen om het weer goed tekrijgen (lees belkosten)
Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben

Willem

Helemaal geen probleem. Je logt in op mijn ING en bij contact kun je je klacht invullen en vragen of je teruggebeld kan worden. Je krijgt een bevestiging dat binnen een aantal werkdagen je klacht wordt behandeld. Duurt het te lang dan stuur je nog een bericht. Bij mij heeft dat goed gewerkt zonder dat ik zelf gebeld heb.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2011 om 01:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bestelt een nieuwe wasmachine.
Op een 0900 nummer informeert u wanneer deze bezorgd wordt.
Daar klaagt u niet over.
De machine gaat stuk : schuld van hunnie.
U belt weer 0900 om een reparatie afspraak te maken.
Daar klaagt u niet over.
Uw internet werkt niet, en voor een betaald assistentie nummer moet u betalen.
Als het internet daarna weer werkt bent u blij, en zeurt niet over de telefoonkosten
En zo zijn er legio 0900 telefoontjes waar u in al die jaren niet over geklaagd heeft.
En nu maakt uw bank een fout, in de zaak van TS is het de ING en gaat TS lekker zeuren over een paar duppies.
U bent kennelijk niet zo bijdehand, via het internet is klagen bij ING gratis.
Een paar weken geleden maakte ING een fout betreffende mijn rekening.
Ik klaagde via het internet.
Twee dagen later ontving ik een bevestigingsbrief (jawel, per post) met een ontvangstbevestiging.
Nog twee dagen later ontving ik een brief dat de zaak geregeld was, en dat was ook zo.
Dus als je iets slimmer bent dan de betaalslaven : klaag per internet.
Maar ik besef zeer wel dat dat niet altijd kan.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2011 om 08:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, zolang wij als klanten niet gezamelijk tegen protesteren gaat het maar door. Vroeger werd dat service genoemd wat inbegrepen was in de kostenplaatje van de bank. Tegenwoordig moeten wij als klanten voor betalen. Is de klant niet meer de koning soms????????............En dan komt er nog bij:"U bent de nummer 5 wwachtende,geduld a.u.b.......hahaha wat laten we ons toch in de maling nemen.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2011 om 09:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

henlo schreef op vrijdag 2 dec 2011, 08:31: Tja, zolang wij als klanten niet gezamelijk tegen protesteren gaat het maar door. Vroeger werd dat service genoemd wat inbegrepen was in de kostenplaatje van de bank. Tegenwoordig moeten wij als klanten voor betalen. Is de klant niet meer de koning soms????????............En dan komt er nog bij:"U bent de nummer 5 wwachtende,geduld a.u.b.......hahaha wat laten we ons toch in de maling nemen.

Zelfs gewone bedrijven als BCC werken tegenwoordig met een 0900 nummer waarbij je door verbonden moet worden met een lokaal bedrijf.
Dit kost onnodige tijd m.i.

Het is dus inderdaad een trend om de klant te laten betalen voor hun vragen.

De klantvriendelijkheid bij ING was overigens stukken beter voordat Postbank ingelijfd werd.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2011 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@christiaans (en anderen). U heeft natuurlijk wel gelijk en een beetje kinderachtig was mijn antwoord een paar dagen geleden wel. Maar u weet net zo goed als ik dat dit forum het niet zal oplossen, erover praten of schrijven zal echt niet helpen. Een discussie als deze is alleen maar goed als Kassa dit zou oppakken, evt. met behulp van bijv. Youp van 't Hek (LOL) om dit aan de kaak te stellen. Vandaar dat er wel eens van mijn kant een ironische opmerking kan worden gemaakt. Dat rakelt in ieder geval die discussie op. 't Is met de beste bedoeling, alleen... Kassa pakt het niet op, jammer.
Als je het goed beschouwt is het treurig dat "service" moet worden betaald door hen die de zogenaamd service moeten ontvangen. Een bank of bedrijf onderscheidt zich pas echt in positieve zin als ze dat via een 0800-nummer regelt.

Een goed hulpmiddel zou zijn als we met zijn allen laten weten dat we een bank zoeken waar service nog gratis is en dan inderdaad ook overstappen naar de bank die dat aanbiedt. Ik denk maar zo dat dan iedere bank in no time een 0800-nummer zou aanbieden. Maar dan ook andere bedrijven aanpakken die 0900-nummers met lokale tarieven beschikbaar stellen. De leus moet zijn:
"Ben je bedonderd? Ik wil 0800". Toch een taak van Kassa, niet dan?

ve
door verwijderd - Dec 2, 2011 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jpm, en u denkt dat, als alle banken en andere "hulpverleners" massaal aan het 0800 nummer gaan, we dan geen geld kwijt zijn? Die betalen we ook, maar dat zijn verborgen kosten; straks weer een paar centen meer bij je card gebruik of noem maar op. Het bekt natuurlijk lekker: bel naar ons gratis 0800 nummer, dat wel.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2011 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin,
Wij mensen zijn er heel handig in om onszelf voor de gek te (laten) houden. De bankkosten vormen dus op zichzelf ook nog een issue waarop de banken kunnen concurreren. Maar het lijkt wel of ze hier stiekem prijsafspraken over hebben gemaakt. Toch vind ik het moeilijk om "service" die je zelf moet betalen nog als service te beschouwen. Voor mij is een 0900-nummer meer een 'geboden manier' om tot contact te komen. Zij die hebben gezien dat een email adres ontbreekt bij instanties hebben overigens ook gelijk. Dat zie je ook nog wel eens als je je ergens wilt afmelden (unsubscribe). Commerciële nieuwsbrieven hebben daar een handje van.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2011 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

de 0900 ziekte slaat steeds verder toe, en wordt ook elke keer weer verhoogd,
ook moet er vanaf 15 februari voor het storten op eigen rekening betaald gaan worden, 5 euro per keer met een vrij aantal van 6 per jaar. Denk inderdaad dat er afspraken met andere banken worden gemaakt, ze doen nu bijna allemaal mee, maar ik kan nog steeds naar de plaatselijk Rabobank zonder kosten...
Welke consumentenorganisatie gaat er nu werkelijk eens wat aan doen vraag ik mij af....

ve
door verwijderd - Dec 6, 2011 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoekelum schreef op zaterdag 26 nov 2011, 15:13: Nogal vreemde reactie's vind ik.
Schijnbaar zijn er toch veel mensen die geld genoeg hebben.

Willem

Juist,
Het gaat om het principe.
Lekker belangrijk zo n principe, de ing doet toch wat het wil.

Op een dag dan weet je het,,,je richt een spoor van ravage aan met achterlating van een (zeer duur) telefoonnummer.
Die kunnen ze bellen voor schadevergoeding, als ze dan bellen ontken je alles en hou je ze aan het lijntje,
Moet je eens kijken hoe de forumleden zouden reageren, de wereld zou te klein zijn...

Vergezocht?
Nee helemaal niet, dit is precies de manier hoe sommige bedrijven met hun klanten omgaan.
Ze hebben er een potje van gemaakt, (expres of niet) en verdienen dan nog aan die klanten die komen klagen.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2011 om 00:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vele tien tallen jaren heb ik bij de rabobank gezeten (hypotheek),overwegens altijd vriendelijk.

Alleen hebben ze mijn levensverzekerings papieren die als onderpand geldden na een nieuwe hypotheek niet aan mij geretourneerd maar weg gegooid !

Toen die levensvezekering afliep zéér grote problemen gehad maar medewerking v/d rabo 0,0 !

Ook was ik nog lid maar nu ook de hypotheek weg is moest ik weg want anders moest ik betalen voor de rekeningen die ik niet meer gebruikte.

Ook tijdens de "Leden vergadering"werd mij vaak de mond gesnoerd en mocht ik maar heel beperkt vragen stellen.(wel in de uitnodiging maar niet in de prakitijk)

ve
door verwijderd - Dec 8, 2011 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag niets,kost het mij ook geen geld,wacht grwoon dat ze mij wat vragen.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2011 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik een onlineformulier voor overboeken invul en op 'Verzenden' klik, gebeurt er niets.

'Wij vinden het vervelend dat wij u niet via de e-mail van dienst kunnen zijn. De Helpdesk Internet Bankieren is alleen telefonisch bereikbaar. Zij kunnen samen met u de instellingen doornemen. Hiervoor kunt u bellen met ABN AMRO op onderstaand telefoonnummer.'

Dan ben je dus gedwongen óf te bellen, of het advies van Menno1 te volgen...
Ik heb ze een alternatief geboden;
ik heb mijn telefoonnummer gemaild en ze kunnen mij bellen.
Ik zit al bij de telefoon te wachten! :)

ve
door verwijderd - Dec 9, 2011 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft dit alles te maken met "Hollandse" zuinigheid? We willen voor niks op de 1e rang zitten en mauwen als de voorstelling niet doorgaat. Es kann nicht immer Kaviar sein!!!!!

ve
door verwijderd - Dec 9, 2011 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ ooparry,

Heb je de vraag van de thread-starter wel gelezen?
Die vindt het onredelijk te moeten betalen voor de fouten van een ander,
in het hele verhaal is niets te vinden wat als 'kaviaar' is te waarderen.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2011 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site van ING staat onder contact het telefoonnummer wat je kunt bellen vanuit het buitenland, gewoon een 020 nummer. Je krijgt dan de melding dat je toegang kunt krijgen tot de saldo lijn of de kantenservice. Bij klanterservice wordt je gewoon naar een ander 020 nummer doorverbonden. Kost je alleen je normale telefoontarief. Als ING zijn telefoonnummer al wijzigd dan heb je hier altijd het juiste nummer