k.
door k.huis@veldakkers.nl Jul 15, 2019 om 14:12
Geldzaken & recht

Betalingsregeling Zalando

Als schuldhulpverleningsmaatje, werkzaam voor het Leger des Heils, heb ik een klant die voor €528 achterstand heeft in betalingen bij Zalando. Deze achterstanden dateren vanaf half juni. Ik heb Zalando gevraagd om een betalingsregeling, betaling van alle uitstaande schulden in 6 maandelijkse termijnen, maar Zalando heeft aangegeven dat zij dit niet doen. Ik heb hen geattendeerd op hun zorgplicht maar hier zijn ze niet op ingegaan. Kan Zalando nu na het termijn van de aanmaning, een deurwaarder inschakelen?

Met vriendelijke groet,

K.Huis

Schuldhulpverlening

Leger des Heils

12118 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2019 om 14:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, volgens mij wel.
Ter info: https://www.nibud.nl/consumenten/incassobureau-en-deurwaarder/

Overigens:
Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

ju
door juliomariner - Jul 15, 2019 om 14:21
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Lijkt me ook, een betalingsregeling is geen recht. Een bedrijf hoeft er niet aan mee te werken.
Ze mogen het wel natuurlijk maar Zalando heeft er voor gekozen geen betalingsregeling aan te bieden. Ze mogen natuurlijk wel moeite doen om de factuur betaald te krijgen dus mogen ze inderdaad een deurwaarder inschakelen.

va
door vanlotjegetikt - Jul 15, 2019 om 14:22
809 Antwoorden / Vragen

Een betalingsregeling is een gunst.
Blijkbaar heeft iemand niet de tering naar de nering gezet
Hoop dat dit alleen bij Zalando is gebeurt, anders aanmelden bij de Gemeente voor hulp.
Want dit soort zaken groeien snel boven het hoofd.

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2019 om 14:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als schuldhulpverleningsmaatje zou u moeten weten dat een betalingsregeling een gunst is.

Afgezien daarvan kan iedereen een deurwaarder inschakelen om een rechtzaak aan te spannen, waarbij om loonbeslag gevraagd kan worden.

En zorgplicht van Zalando? Hoe komt u op het idee. En het zal wel niet de enige openstaande schuld zijn.

me
door mein33 - Jul 15, 2019 om 15:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als de deurwaarder zich meldt, dan is er zeker wel met de deurwaarder een betalingsregeling te treffen, maar wel bij de eerste aankondiging van de deurwaarder reageren.

lo
door lovewinnie - Jul 15, 2019 om 15:31
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk is het termijnen betalen al keer aangeboden geweest en is daar niet aan voldaan. Enige wat daarna volgt volledig incasseren van restschuld. Termijnen is een gunst, geen verplichting.
Als er niet in een keer betaald wordt zal er een deurwaarder volgen Inc de nodige kosten die er bovenop komen en kunt u met deurwaarder alsnog afspreken in termijn te betalen. Helaas is het dan geen 500 euro meer na alle incasso kosten die er bij komen

Ex
door Expansievat - Jul 15, 2019 om 15:40
38 Antwoorden / 2 Vragen

wat een geneuzel : zorgplicht !

aurora1
door aurora1 - Jul 15, 2019 om 16:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe komt u erbij: zorgplicht?
Jammer dat u als schuldhulpverleningsmaatje zulke zaken niet weet wat juist dan wel zou moeten.
Hoe betalingen op verschillende manieren gedaan kunnen worden is ook op de site van Zalando te lezen, betaling in termijnen staat daar niet bij.Jammer dat u de tip van het verwijderen van uw mailadres van een openbaar forum niet ter harte neemt.
Ja, ze kunnen net als iedereen een deurwaarder inschakelen.

ro
door ron503 - Jul 15, 2019 om 17:37
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Zalando gaat dat ook niet doen en zal een hopelijk erkend incassobureau inschakelen waar uiteraard kosten aan verbonden zijn. Incassobureau's zijn vaak wel genegen een regeling te treffen maar met toestemming van in dit geval Zalando. Als uw cliënt veel vaker achterstanden heeft opgelopen dan kan en mag Zalando zelfs een voorstel tot een betalingsregeling al zou die door het incassobureau gedaan zijn weigeren. Dat gebeurt echter niet vaak tenzij uw cliënt het zo bont heeft gemaakt dat een regeling geen optie meer is. U bent een schuldverleningsmaatje die de cliënt wil bijstaan maar dat maakt nog niet dat Zalando u meer vertrouwd dan de cliënt in kwestie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 15, 2019 om 17:59
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn mening: Zorgplicht?? of beter gezegd waarom?. Degene aan wie u de hulp verleent heeft niet goed voor zichzelf gezorgd.
Ik neem aan dat Zarlando nu een incassoprocedure in werking zal stellen en met als uiteindelijk gevolg, als betaling uitblijft, zal een gerechtsdeurwaarder met een beslagleggingsexploit komen. En dat betekent nog veel meer kosten en problemen hetgeen u als schuldhulpverleningsmaatje toch echt zou moeten weten,

tijger1
door tijger1 Jul 15, 2019 om 18:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moet er toch eerst een rechtszaak gevoerd worden voordat er sprake is van een beslagleggings exploit.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 15, 2019 om 18:08
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou fijn voor de klant zijn als het Leger des Heils de schuld voorschiet en de klant de schuld daarna in 6 maandelijkse termijnen aflost.

panter22
door panter22 - Jul 15, 2019 om 18:28
6599 Antwoorden / Vragen

Zalando kent een vrijwillig teruggaverecht van 100 dagen na ontvangst van het product.
Dus eerst maar eens kijken of er nog  spullen terug kunnen. Kijk bij artikel 8
Kijk ook eens bij artikel 15 betaling.
Zalando kent geen koop op krediet, je hebt 14 dagen de tijd om te betalen.
https://www.zalando.nl/zalando-algemene-voorwaarden/
W
aarom zou Zalando een zorgplicht hebben. Je client had geen spullen moeten kopen die hij of zij niet kon betalen.
En €528 schuld, dat is geen kleinigheid.

diumenge
door diumenge Jul 15, 2019 om 18:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat lijkt mij inderdaad dé perfecte oplossing voor een schuld die ongeveer een maand oud is. Goed gevonden.

panter22
door panter22 Jul 15, 2019 om 18:49
6599 Antwoorden / Vragen

Ik koop wel eens wat bij Zalando, zodoende.

diumenge
door diumenge - Jul 15, 2019 om 18:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoi Klaas,

Zoals aangegeven verander even je gebruikersnaam, je geeft zo wel veel over jezelf prijs.

Verder is het nu half juli, je hebt als schuldhulpmaatje een client. Die client moet dus al langer in de schulden zitten. Hoe kan er dan half juni nog een schuld ontstaan bij Zalando? Daar heeft je client een actief aandeel in gehad. Niet vreemd dat Zalando niet mee wenst te gaan in een betalingsregeling.

Magnum007
door Magnum007 - Jul 15, 2019 om 20:06
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Klaas,

Uit ervaring met familieleden weet ik,dat het Leger des Heils samenwerkt met bewindvoerders.

Als je jouw cliënt aanmeldt bij een bewindvoerder,dan reageren de schuldeisers anders (lees : vriendelijker).