le
door leeuwtjuh Mar 17, 2004 om 15:53
Geldzaken & recht

Bezorging bestelling

Ik heb begin december wat besteld bij een internet winkel in Duitsland.
In februari begon ik mij toch ernstig af te vragen waar het bleef

Na een mailwisseling met de Duitse internet winkel blijkt het pakket al half december bezorgd te zijn. Ik was het niet, ik was die dag de pas om 19.00 uur thuis. Ook lijkt de handtekening in de verste verte niet op die van mij. De bezorgdienst zegt dat het pakket bij één van de buren is bezorgd. Ze hebben echter verzuimd om bij mij een briefje in de bus te gooien waar ze het afgeleverd hebben. Ook vind ik het vreemd dat ze het toelaten dat iemand anders met mijn naam tekend. En dat ze niet bijhouden waar ze het wel hebben afgeleverd zodat ik die buren er op kan aan spreken.

De bezorgdienst heeft toegegevn dat ze fout zaten en ik zou op hun kosten een nieuwe bestelling krijgen. Ik had duidelijk aangegeven dat ze het dat dan dit keer niet bij mij thuis maar op mijn werk moesten bezorgen.

Weer ruim een maand wachten, weer mailen. Wat blijkt, weer hebben ze het bij een van de buren bezorgd, weer geen briefje in de deur. Terwijl er duidelijk op de rekening stond dat het ontvangadres mijn werk was.

Nu is mijn vraag, wat kan ik hier aan doen?

304 3 Rapporteer

user123
door user123 - Apr 16, 2004 om 13:03
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Het pakje ophalen bij de buren ?

peterkm
door peterkm - Apr 16, 2004 om 13:03
76 Antwoorden / 0 Vragen

Wederom dezelfde actie ondernemen! Bezorgdiensten zullen altijd proberen pakketjes af te leveren, dit doen zij in rpincipe bij het huisnummer waar het product heen moet. Als dit niet kan gaan zij vaak naar het adres met 1 huisnummer hoger of lager (dat is dan nog eens vaak aan de overkant van de straat) of zij gaan naar de directe buren. Dit is altijd onder de aansprakelijkheid van de berzorger en niet van de consument. Stuur een kopie van uw klacht naar de internetwinkel waar u besteld heeft en geef aan hen aan dat door deze slechte bvezorgservice ook hun (goede) naam aangetast word. succes.

le
door leeuwtjuh - Apr 16, 2004 om 13:03
1 Antwoorden / 2 Vragen

Pakketje is 18 feb opgehaald daar waar het eerst bezorgd is (aldus Geopost) en vervolgens aan mij persoonlijk in Leeuwarden overhandigd. Tenminste, dat beweerd Geopost. Vreemd detail is dat ik op dat moment niet in Leeuwarden maar in Groningen was. De handtekening op het formulier weer niet lijkt op die van mij.

Voorts beweerd Geopost dat de chaufeur niet getekend zou kunnen hebben omdat hij mijn voornaam niet wist. Vind ik erg knap, ze hebben schijnbaar blinde chauffeurs, want mijn voornaam stond heel duidelijk in nde adressering.

Bovendien weigert Geopost verder met mij te praten, omdat ik geen klant van ze ben, ik moet het maar via de duitse winkel regelen.