potato
door potato Jan 5, 2019 om 12:51
Geldzaken & recht

Bij overlijden van schoonzus tijdens vakantie betaald de reisverzekering

Als een schoonzus overlijd tijdens je vakantie in het buitenland betaald dan de reisverzekering ?

5971 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jan 5, 2019 om 13:00
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Potato ,

Lees de voorwaarden van uw reisverzekering eens door .

Lees ook hier ,

https://www.geld.nl/reisverzekering/service/reisverzekering-overlijden-familielid

me
door mein33 - Jan 5, 2019 om 13:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@patato,

Dat staat in de voorwaarden welke op de door u afgesloten reisverzekering van toepassing zijn.
Er wordt nl. vaak een verschil gemaakt in familieleden in de eerste en de tweede graad.
Uw schoonzus valt in de tweede graad.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2019 om 13:20
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is afhankelijk van hetgeen in de polis is vermeld van de afgesloten verzekering.
Dus alleen die verzekereaar kan u antwoord geven als het ongduidelijk lijkt.

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2019 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En over welke kosten hebt u het dan? Vervroegde terugkeer of iets anders?

Let op, die schoonzus moet dus wel een “echte” schoonzus zijn. Dus bijvoorbeeld echtgenote van uw broer, of de zus van uw echtgenoot..

Is er geen huwelijk of geregistreerd partnerschap, is het geen “echte” schoonzus.

edrick3
door edrick3 - Jan 5, 2019 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is die schoonzus mee op vakantie?
Of heb je het over overlijden van je schoonzus tijdens JOUW vakantie?
Lees de polisvoorwaarden eens door zou ik zeggen.
Welke verzekering is er afgesloten?

Voorbeeld bij Centraal Beheer (kortlopende reisverz.):

12.
Wanneer zijn kosten om terug te reizen ook verzekerd?
Een persoon om wie verzekerde erg veel geeft overlijdt, wordt ernstig ziek of krijgt een
ernstig ongeluk.
Met ernstig bedoelen we dat er een grote kans is dat die persoon binnenkort overlijdt.
Bijvoorbeeld: een familielid of uw beste vriend.
We betalen reiskosten en verblijfkosten voor de verzekerden

(Bron)

ne
door neodutchio - Jan 5, 2019 om 17:06
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn verzekeringen die vooruit uitkeren. Maar ook varianten die u tijdens de vakantie terug halen en de niet genoten dagen terug betalen. En daartussen in ook nog verschillende varianten.
U weet welke reisverzekering u hebt afgesloten, dan kunt u ook zelf lezen wat de voorwaarden zijn. Onze glazen bollen kunnen dat helaas niet zien.

emcede
door emcede - Jan 5, 2019 om 17:38
960 Antwoorden / 4 Vragen

Uw vraag is te vaag. Welke reisverzekering heeft u? Er zijn er tientallen die allemaal nét iets anders zijn. En bedoelt u de kosten om eerder terug te komen (reisverzekering) of de annulering van (een deel van) uw vakantie (annuleringsverzekering)?

panter22
door panter22 - Jan 5, 2019 om 18:14
6599 Antwoorden / Vragen

Uit de aanvullende zorgverzekering kun je soms ook een vergoeding krijgen.
https://www.zorgverzekeringwijzer.nl/zorgvergoedingen/repatriering-na-overlijden

edrick3
door edrick3 Jan 5, 2019 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat gaat wél over iemand die in het buitenland overlijdt en wiens stoffelijk overschot dan naar Nederland gerepatrieerd wordt.

koekeloer
door koekeloer - Jan 7, 2019 om 11:31
562 Antwoorden / 18 Vragen

Wat moet de reisverzekering betalen ?

ke
door kessel45 - Jan 7, 2019 om 14:39
75 Antwoorden / 45 Vragen

Je bedoeld dat je de reis terug moet boeken en die betaald wordt???? Ik denk van niet, daar is een annuleringsverzekering voor. Daar heb ik zélf ook al eens gebruik van moeten maken.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Jan 8, 2019 om 12:12
104 Antwoorden / Vragen

Hallo Potato,

U zult uw vraag even moeten toelichten.
Vaak staat er in de polis dat het stoffelijk overschot op kosten van de verzekering gerepatrieerd wordt maar mochten daarvan de kosten te hoog worden dan wordt de reis kosten van 2 personen (meestal eerste graad)  betaald om de begrafenis in het betrokken land bij te wonen.
Dit is per verzekering verschillend, dus even kijken wat de polisvoorwaardeb daarover schrijven.

Belangrijk is dus waar u uw vakantie doorbrengt.

Succes,

Cor

ap
door apiejoepie - Jan 8, 2019 om 12:32
130 Antwoorden / 4 Vragen

Potato heeft het tijdelijke met het eeuwige verwisselt denk ik