ar
door arno dungen Jun 25, 2016 om 15:50
Geldzaken & recht

Bij storting geld in automaat ING in vlijmen is mijn geld verdwenen.

Heb geld gestort bij ING automaat in vlijmen, mijn  geld is  weg ik moet bewijzen dat ik het geld erin heb gestopt.zij zeggen dat er geen kas verschil is .dus met andere woorden ik voel dat ik als oplichter wordt weggezet.
maar ik vraag mij af wie de boel zit te beduvelen .heb mijn vermoeden gewijzigd zodat ik zelf niet mee wil doen aan beschuldigingen .Dit was uit onmacht en frustratie heb aangifte gedaan bij politie .ben benieuwd hoe ING hier mee om gaat.

3787 11 Rapporteer

ja
door jackyh - Jun 25, 2016 om 16:00
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik dit verhaal gehoord zou hebben zou dat ook mijn reactie zijn. Stond er iemand bij u in de buurt?  U nagelt  trouwens ook iemand aan de schandpaal n.l. degene die de kast open maakt. U kunt niet bewijzen dat u geld hebt gestort. Jammer maar het is niet anders.

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2016 om 16:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als er geen kasverschil is valt een storting moeilijk zo niet helemaal niet te bewijzen.
En om nu een medewerker van de ing als onbetrouwbaar weg te zetten .....
Vraag om de camerabeelden te bekijken.
Meld je klacht bij ING
Zet je klacht op klacht.nl

hansje klein
door hansje klein - Jun 25, 2016 om 16:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

.....en degene die de kast openmaakte heeft misschien gevoel dat hij wordt weggezet als een dief en sterk het vermoeden heeft, dat ù juist de boel bela....! Mogelijk zijn er beelden met tijdaangave waarop te zien is dat u geld stort? U kunt aangifte gaan doen!

tenormin
door tenormin Jun 25, 2016 om 17:49
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft ie, uit onmacht, gedaan. ;-)

Cookies
door Cookies - Jun 25, 2016 om 17:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb ook wel eens geld gestort in een geldautomaat, maar daarvan kreeg ik toch echt een stortingsbewijs. Dat moet jij toch ook hebben dan?

ha
door halex - Jun 25, 2016 om 17:24
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als er geen kasverschil is en je hebt ook geen bewijs van storting, dan heb je je vergist. Was je misschien van plan te storten en kwam er plotseling wat tussen? Goede kans dat je geld nog thuis ligt.
Om hoeveel geld gaat het eigenlijk?

fr
door frans56 - Jun 25, 2016 om 20:30
230 Antwoorden / 9 Vragen

Met veel interesse deze vraag gelezen, heb nog nooit geld gestort, echter binnen niet al te lange tijd zal ik dat ook moeten doen.
Vandaar dat ik na zat de denken hoe zoiets mis kan gaan bij iemand die dat stort apparaat nog nooit heeft gebruikt, zoals ik.
Misschien is mijn theorie onzin, maar zet te denken aan de volgende situatie.  Ik weet totaal niet hoe een stort automaat werkt,
dus ik vermoed dat de procedure, omdat niet iedereen weet hoe dat ding werkt, niet goed is afgerond.  Waardoor er, zoals een
andere be-antwoorder ook al aangaf,  geen stortingbewijs is afgegeven.  En vervolgens uw geld is bijgeschreven bij de eerst volgende
die na U geld heeft gestort.  Als deze persoon zijn geld niet van tevoren heeft geteld, valt het die persoon niet op dat het ding een te
hoog saldo uitkeert.     Echter als dan na afloop de machine wordt nageteld, op deze manier is er dan inderdaad geen kasverschil.
Op deze manier zit niemand de boel te beduvelen, maar hoe erg ook,  een fout gebruik van dat apparaat.
Graag een reactie hieronder, zodat ik t.z.t. niet bang hoef te zijn om dat apparaat te gebruiken.

r.kemperman
door r.kemperman Jun 26, 2016 om 08:44
423 Antwoorden / 4 Vragen

Je kan de transactie niet half doen.
Je moet je pinpas in de automaat stoppen en die krijg je pas terug als je klaar bent.

Tip
Als het je eerste keer is en je bent er een bertje huiverig voor: in elk filiaal is een gastheer / -vrouw. Zij helpen je graag

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2016 om 20:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@frans56

Kunt u de procedure niet beter bij uw bank navragen?

fr
door frusty - Jun 25, 2016 om 20:46
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is erg spijtig. Automatisering heeft, zo blijkt maar weer, zijn nadelen.
Bewijzen dat je betaald hebt is soms erg lastig, zeker in dit geval.
Hopelijk is het nog te achterhalen waar uw geld gebleven is, of zijn er camerabeelden waarop te zien is dat u geld stort.

Als u kunt aantonen dat het apparaat niet goed functioneert, of heeft gefunctioneerd, dan valt er nog wat aan te doen via juridische stappen, want dan is de ING verantwoordelijk!

Gaat het om veel geld?

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 26, 2016 om 00:41
641 Antwoorden / 77 Vragen

je kunt helaas bij ING niet storten in etappes, dus eerst een gedeelte en dan nog een paar keer.
ING rekent kosten wanneer je een aantal keer gestort hebt. Ze zijn bang dat ze geld binnen krijgen en ontmoedigen dat zo.

sw
door swat1500 - Jun 26, 2016 om 02:48
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Als de politie onderzoek gaat doen zal ING hetzelfde zeggen als tegen u. Er is geen kasverschil geconstateerd.
Vroeger en welicht nog steeds kon je contant geld in een sealbag in een speciale kluis deponeren na sluitingstijd van de bank. In de ochtend werd die kluis geopend Door twee medewerkers en werd Door die medewerkers de sealbag geopend en de inhoud geteld en gestort op de rekening van de klant.
In theorie was het mogelijk dat die kluis gemanipuleerd was waardoor het leek of de sealbag in de kluis was aangekomen maar feitelijk in de klep bleef hangen en er weer uitgehaald kon worden.
Nu is het mogelijk om direct contant geld in een machine te deponeren die dit geld controleert op echtheid, waarde, telt, sorteert en het eindbedrag direct stort op de rekening. Er wordt dan altijd een reçu afgegeven.

ro
door ronny530 - Jun 26, 2016 om 06:56
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Om geld in een automaat te storten heeft u uw betaalpas met pincode nodig als dat klopt kunt u overgaan tot storten waarbij ook een teller in de display komt die de hoeveelheid aangeeft, zodra het geld is gestort rondt u de storting af en krijgt u een stortingsbewijs. Alle biljetten die niet geteld kunnen worden komen in de retourbak en kunnen na gladstrijken opnieuw in de stortingsbak gedaan worden om alsnog gestort te worden. Wat mij bevreemd is dat u geen stortingsbewijs heeft gekregen en de ING geen transactiegegevens terug kan vinden. Het kan maar zo zijn dat de biljetten niet geteld konden worden en in de retourbak zijn blijven liggen terwijl u dacht dat ze geaccepteerd waren, er heeft dan geen storting plaats gevonden en krijgt u ook geen stortingsbewijs. Heel triest maar u kunt niet bewijzen dat u geld heeft gestort en in de automaat is geen kasverschil opgetreden dus is het geld niet in de automaat terecht gekomen. Misschien is degene die na u een storting kwam doen met een brede glimlach vertrokken want een extraatje kan iedereen wel gebruiken.