re
door reikimaster Aug 29, 2006 om 21:28
Geldzaken & recht

Bij welke organisatie kan je terecht

Bij welke organisatie kan je het beste terecht als je totaal niet met je bewindvoerster door een deur kan en ze alle deuren voor je dicht gooit en wij gewoon nu nog meer achterstanden krijgen bij haar omdat me man dan wel een baan heeft en dan weer niet en de rechtbank werkt ook niet mee dus meet andere worden we willen eigenlijk een andere bewindvoerder

Bijv als je in de wsnp zit moet je een fulltime werken maar ik heb rug klachten en ze moet dus medische gegevens hebben en ik heb tegen haar gezegd dat de rechtbank dat moet op vragen en niet zij maar later komt ze weer met dezelfde vraag dus nogmaals geef ik haar hetzelfde antwoord

604 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zal toch de klacht of het verzoek tot wijziging van de bewindvoerder moeten neerleggen bij de rechter-commissaris( RC). Zie ook onderstaande info. Deze info heb ik van de volgende pagina, die je misschien maar even moet raadplegen. http://www.wsnp.rvr.org/frames/fr_publinfo.htm

Schrijf in ieder geval alles op en zoek zoveel mogelijk 'bewijs' bij elkaar om je klacht/ verzoek te onderbouwen.

Info van genoemde pagina: De Wsnp is een wettelijk traject. De rechtbank benoemt een bewindvoerder om de benodigde werkzaamheden uit te voeren. Daarnaast wordt een rechter-commissaris benoemd die er op toe moet zien dat de bewindvoerder zijn werk op juiste wijze verricht en daarnaast beslissingen neemt in situaties die betrekking hebben op de boedel. Maar ook is de rechter-commissaris de persoon die klachten behandelt van schuldenaren over de bewindvoerder en andersom. U kunt daarom uw klacht schriftelijk voorleggen aan de rechter-commissaris (artikel 317 van de Faillissementswet). De rechter-commissaris zal de klacht terugkoppelen naar uw bewindvoerder en zijn/haar kant van het verhaal aanhoren. Vervolgens zal de rechter-commissaris een beslissing nemen op uw klacht.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

kaat78@ kan er eventueel ook reden zijn een klacht neer te leggen bij de beroepsorganisatie van notaris (Raad van Toezicht over Notarissen en Kandidaat-notarissen) of advocaat (Raad van Toezict van de Orde van Advocaten) in het betrokken Arrondissement als het echte klachten over handelwijzen is - of is inderdaad de weg via de Rechter Commissaris de beste?

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Raad van Toezicht over (Kandidaat-)Notarissen of van de Orde van Advocaten benaderen lijkt mij weinig zin hebben; de bewindvoerder kan namelijk niet als notaris of advocaat gezien worden. Wel kun je je klacht OOK neerleggen bij de Raad voor Rechtsbijstand. De RvdR subsidieert de bewindvoerders. Misschien dat de bewindvoerder op zijn vingers getikt wordt door de RvdR, maar ze zullen er niet voor zorgen dat reikimaster een andere bewindvoerder krijgt tijdens de WSNP. De enige die er voor zorg kan dragen dat de bewindvoerder een andere wordt, is toch de RC. Dus sowieso je brief naar 'jouw' RC sturen en tevens kun je proberen de klacht neer te leggen bij de RvdR. Als er een klacht bij hen binnenkomt zullen ze de betreffende RC gaan horen, dus het is zeker van belang om de RC te overtuigen van de misstanden.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kaat, ik twijfel of dat zo is. Dat naar aanleiding van een klacht over een notaris die stelde dat hij niet als notaris maar als zaakwaarnemer en/of ondernemer had gehandeld. Zijn Tuchtcie. stelde in de uitspraak dat hij voor alles notaris is.

Bovendien, ik val op basis van een andere hoedanigheid ook onder tuchtrecht, dat is van toepassing in welke andere hoedanigheid ik mij voordoe.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerrit, ik begrijp jouw opmerking niet zo goed. Het zal wel aan mij liggen, hoor, maar zou je het desondanks toch nog iets uitgebreider willen uitleggen?

De bewindvoerder heeft i.c. toch 'gewoon' gehandeld in de hoedanigheid van bewindvoerder en beweert niet als niet-bewindvoerder gehandeld te hebben? Of heb ik iets gemist?

Ik heb nog wat informatie gevonden in een stuk van de Tweede Kamer waarin behandeld het wetsvoorstel tot wijziging van de Faillissementswet( Kamerstuk 27 244, nr. 24). Daarin staat dat men een onderscheid kan maken in de klachten, t.w.: a) klachten kenbaar gemaakt bij kantoor bewindvoerder; b) klachten i.h.k.v. het (advocaten)tuchtrecht; c) klachten kenbaar gemaakt bij de RC.

Klachten ad.b) betreffen klachten m.b.t. bewindvoerders die ook advocaat zijn en dus onder het advocatentuchtrecht vallen( Orde van Advocaten). Overige bewindvoerders vallen (nog) niet onder dergelijk tuchtrecht.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag reikimaster,

Wellicht tref je ook nog wat relevante info aan, op

Bewindvoerder+klachten

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 01:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi.je moet altijd schrijven naar de rechter die je een bewindvoerder toe heb gewezen.je mag altijd een andere bewindvoerder.tenminsten als het te recht is.brudie