se
door serkan75 Oct 25, 2011 om 13:17
Geldzaken & recht

Bijstand

Bij deze bedanken wij ( ik en me dochtertje)
de gemeente Rotterdam omdat ze ons een sanctie van 6 maanden geen uitkering hebben opgelegd.
wij wensen alle ambtenaren van prins alexanderplein een hele fijne warme gezellige kerst toe, onder een koude douche!!!

Bedankt

2907 54 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Oct 25, 2011 om 13:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Wat is de reden van deze sanctie?

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 25, 2011 om 13:32
842 Antwoorden / 1 Vragen

De koude douche is van een ander consumentenprogramma.

se
door serkan75 - Oct 25, 2011 om 13:34
13 Antwoorden / 1 Vragen

eerst kreeg ik ten onrechte een sanctie van een maand geen uitkering.vervolgens ik dus financieel doodgebloed.
werd ik uitgenodigd ik deelde mee dat ik niet op afspraak kon komen vanwege geen vervoer en geen geld voor OV ,moest ik maar 10 km lopen in weer en windt volgens de ambtenaar ,heb dit niet gedaan van het een komt het ander heb nu tot eind januari geen geld nikssss .
als ik 2 euro vindt koop ik brood en geen metro kaartje.
kan zelfs geen juridische stappen ondernemen is dat wat dan

se
door serkan75 - Oct 25, 2011 om 13:36
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op dinsdag 25 okt 2011, 13:32]De koude douche is van een ander consumentenprogramma.
stuur ze dan maar een kerstpaket .

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 25, 2011 om 13:54
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wat was de reden van de eerste sanctie?

se
door serkan75 - Oct 25, 2011 om 13:58
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 25 okt 2011, 13:54]Wat was de reden van de eerste sanctie?

eerste sanctie is twee maanden later voor 80% teruggedraaid scheen dus toch dat ze aan het verkeerde einde zaten.
reden was dat ik zei tijdens een werkaanbod dat ik niet kon toenertijd ,wegens prive omstandigheden liever hier niet verder op inga .

de ambtenaar [edit redactie, geen namen noemen] deelde mee dat ik toch de sanctie kreeg .

jpm
door jpm - Oct 25, 2011 om 14:15
820 Antwoorden / 28 Vragen

Het is natuurlijk heel moeilijk om te beoordelen of terecht of onterecht een sanctie werd opgelegd door de sumiere informatie die u geeft. Doorgaans willen mensen met het geven van hun mening daarin ook wel een positieve houding aangeven, met zo mogelijk een advies. Dat is nu eigenlijk niet mogelijk.
Toch wens ik u van harte sterkte en hopelijk kunt u ergens vandaan u hulp ontvangen.
Met vriendelijke groet.

tdehond
door tdehond - Oct 25, 2011 om 14:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=serkan75 schreef op dinsdag 25 okt 2011, 13:34]eerst kreeg ik ten onrechte een sanctie van een maand geen uitkering.vervolgens ik dus financieel doodgebloed.
werd ik uitgenodigd ik deelde mee dat ik niet op afspraak kon komen vanwege geen vervoer

U bezit geen fiets of was het niet mogelijk een fiets van familie of vrienden te lenen?

Ik ben bang dat werk weigeren wegens privé omstandigheden niet geaccepteerd wordt.

birdies
door birdies - Oct 25, 2011 om 14:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@topicstarter: behalve rechten heb je natuurlijk ook plichten. Eén daarvan is werken als je kind ouder dan 5 jaar is. Tweede plicht is aan de oproep van de sociale dienst gehoor geven.

se
door serkan75 - Oct 25, 2011 om 15:02
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 25 okt 2011, 14:30][quote=serkan75 schreef op dinsdag 25 okt 2011, 13:34]eerst kreeg ik ten onrechte een sanctie van een maand geen uitkering.vervolgens ik dus financieel doodgebloed.
werd ik uitgenodigd ik deelde mee dat ik niet op afspraak kon komen vanwege geen vervoer

U bezit geen fiets of was het niet mogelijk een fiets van familie of vrienden te lenen?

Ik ben bang dat werk weigeren wegens privé omstandigheden niet geaccepteerd wordt.

ik had een hele goede reden wil niet heel me prive leven hier bloot geven maar goed.
dus als ik het goed begrijp ben jij ook van mening net als die ambtenaar die de sanctie oplegde .

1 maand eerst doodbloeden (onterecht)
en dan gewoon verwachten van mij als of er niets aan de hand is dat ik 100 % meewerk.
zal toch niet waar zijn amenooitniet

tdehond
door tdehond - Oct 25, 2011 om 15:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=serkan75 schreef op dinsdag 25 okt 2011, 15:02][quote=tdehond schreef op dinsdag 25 okt 2011, 14:30][quote=serkan75 schreef op dinsdag 25 okt 2011, 13:34]eerst kreeg ik ten onrechte een sanctie van een maand geen uitkering.vervolgens ik dus financieel doodgebloed.
werd ik uitgenodigd ik deelde mee dat ik niet op afspraak kon komen vanwege geen vervoer

U bezit geen fiets of was het niet mogelijk een fiets van familie of vrienden te lenen?

Ik ben bang dat werk weigeren wegens privé omstandigheden niet geaccepteerd wordt.

ik had een hele goede reden wil niet heel me prive leven hier bloot geven maar goed.
dus als ik het goed begrijp ben jij ook van mening net als die ambtenaar die de sanctie oplegde .

1 maand eerst doodbloeden (onterecht)
en dan gewoon verwachten van mij als of er niets aan de hand is dat ik 100 % meewerk.
zal toch niet waar zijn amenooitniet

U vindt dat u recht heeft op een uitkering. Daar staan plichten tegenover.

Het gaat mij niet aan wat uw privé redenen zijn om niet te verschijnen als u uitgenodigd wordt voor een verplicht gesprek.

U zit nu met de gebakken peren omdat u weigert mee te werken.

U bent in deze de underdog. Ik denk dat u dus koppig niet meewerkt alleen uzelf en - erger - uw dochter heeft.

U kunt in beroep gaan tegen deze sanctie.

birdies
door birdies - Oct 25, 2011 om 15:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......en dan gewoon verwachten van mij als of er niets aan de hand is dat ik 100 % meewerk........

Inderdaad ja. En wat heb je nu bereikt door niet 100% mee te werken? Juist ja.

Vlg mij is het trouwens zo dat je bij 1x niet verschijnen hooguit gekort wordt gedurende bepaalde tijd, niet 6 maanden totaal geen uitkering. Er zal dus wel meer spelen, vermoed ik.

se
door serkan75 - Oct 25, 2011 om 16:00
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 25 okt 2011, 15:28].......en dan gewoon verwachten van mij als of er niets aan de hand is dat ik 100 % meewerk........

Inderdaad ja. En wat heb je nu bereikt door niet 100% mee te werken? Juist ja.

Vlg mij is het trouwens zo dat je bij 1x niet verschijnen hooguit gekort wordt gedurende bepaalde tijd, niet 6 maanden totaal geen uitkering. Er zal dus wel meer spelen, vermoed ik.

tuurlijk is het niet meteen 6 maanden verlengd eerst 1 onterecht daarna 2 erbij en nu weer 2 erbij.
zou jij dan nog meewerken als je ten onrechte de eerste sanctie zou krijgen.???
dus eerst wordt je gestraft zomaarrrr en daarna doen alsof je neus bloed ?
Een maand geen inkomen hebben , en daarna toch meewerken?
zou jij verschijnen op je baan als ze je een maand geen loon geven ,
vervolgens toch verwachten dat je verder werkt ?
ik denk het ook niet.
ik weet van de gemeente win je het toch niet maar ja heb toch niets meer te verliezen dus dan maar de underdog zijn.misschien wordt het wel juridisch een lang verhaal tot en met de europees hof who knows.
zelfs de rechter in het hogere hof heeft besloten dat een sanctie van 3 maanden vanwege het weigeren let wel .. zwaar genoeg is
kep niet eens geweigerd.

stacey
door stacey - Oct 25, 2011 om 16:15
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=serkan75 schreef op dinsdag 25 okt 2011, 16:00]zou jij verschijnen op je baan als ze je een maand geen loon geven ,
vervolgens toch verwachten dat je verder werkt ?
ik denk het ook niet.
.

Nee bij loon voor werk ben je gauw uitgewerkt als je niet betaald krijgt
Maar Loon Verdienen is wat anders dan Uitkering Krijgen die de gemeenschap betaald ....

Loon is Recht Bij Verplichting/Voorwaarde Werk..........

Bij uitkering is er Recht als je aan de Voorwaarden voldoet en je aan voorwaarden houd en dat is in plaats van dagelijks op je werk verschijnen voor loon een keer een afspraak nakomen voor uitkering bij jou in dit geval............
Nou al had ik erheen moeten kruipen voor m`n kind dan had ik aan die simpele voorwaarde echt wel voldaan !

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 25, 2011 om 16:20
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 25 okt 2011, 16:15][quote=serkan75 schreef op dinsdag 25 okt 2011, 16:00]zou jij verschijnen op je baan als ze je een maand geen loon geven ,
vervolgens toch verwachten dat je verder werkt ?
ik denk het ook niet.
.

Nee bij loon voor werk ben je gauw uitgewerkt als je niet betaald krijgt
Maar Loon Verdienen is wat anders dan Uitkering Krijgen die de gemeenschap betaald ....

Loon is Recht Bij Verplichting/Voorwaarde Werk..........

Bij uitkering is er Recht als je aan de Voorwaarden voldoet en je aan voorwaarden houd en dat is in plaats van dagelijks op je werk verschijnen voor loon een keer een afspraak nakomen voor uitkering bij jou in dit geval............
Nou al had ik erheen moeten kruipen voor m`n kind dan had ik aan die simpele voorwaarde echt wel voldaan !
Bovendien, als ik vervolgens door een conflict niet meer op mn werk zou verschijnen, zou ik de komende maanden ook geen loon krijgen hoor.... Dan zou ik direct op zoek kunnen naar een nieuwe baas (idee!).

tdehond
door tdehond - Oct 25, 2011 om 16:44
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Klik hier
Dan kunt u nog eens lezen wat uw rechten en plichten zijn.

U vergelijkt uw uitkering met salaris van iemand die werkt. Dat is een denkfout.

U krijgt een uitkering als u niet in uw eigen onderhoud kunt voorzien d.m.v. bijvoorbeeld werk waar u voor betaald wordt.

U bent aangebrand omdat er een keer onterecht gekort is op de uitkering. Dat is inderdaad erg vervelend, maar om dan vervolgens de situatie te verergeren met als gevolgd dat nog een paar keer de uitkering niet wordt verleend vind ik niet erg handig.

U kunt m.i. beter eieren voor uw geld kiezen en meewerken aan wat van u verwacht wordt door de gemeente Rotterdam.

Het is uw probleem, niet het probleem van de stad waarin u woont.

loreleigil
door loreleigil - Oct 25, 2011 om 17:42
678 Antwoorden / 3 Vragen

Koppig weigeren om u aan de regels te houden (en dat is wat u doet) is zelfs een reden om een uitkering te beëindigen. Ik zou dus voortaan meewerken. U heeft immers een kind. U gebruikt dat kind wel met zinnen als 'de gemeente moet mij straffen, niet mijn kind' (gepost in het andere topic HIER. Kan ik u iets leuks vertellen, ze straffen u ook, en niet uw kind. U straft uw kind, door niet mee te werken Ik 'geniet' ook een bijstandsuitkering, vanwege een beperking. Die beperking gaat nooit meer over. Nu kan ik tussentijdse keuringen weigeren onder het motto 'Ja, hallo, mijn beperking gaat nooit meer over en wordt niet beter' en dan loop ik kans om mijn uitkering kwijt te raken. Of ik kan denken 'Logisch dat ze controles hebben, de gemeenschap betaalt mijn uitkering'. Ik kies dus voor instelling twee. Het is maar net hoe een mens in elkaar zit. Uw houding is niet constructief en zal op termijn niet alleen nog erger tegen uzelf, maar ook tegen uw kind gaan werken. Ook een beetje min om hier de naam van een van de ambtenaren van uw gemeente te noemen, terwijl uzelf al aangeeft hier niet al uw informatie (die zwaarwegende privéredenen om niet mee te werken met de Sociale Dienst) bloot te willen geven.

la
door lady angel - Dec 6, 2011 om 00:39
7 Antwoorden / 1 Vragen

Jullie hebben allemaal wel commentaar maar gemeentes korten je soms om de belachelijkste redenen. en waarom zou je overal verplicht aan mee moeten werken? Je kan dan wel een uitkering ontvangen, maar ook ik weiger bepaalde dingen. we hebben toch zeker zelf ook nog wel iets te zeggen?
Is ook maar net met welke sociale dienst je te maken hebt.
De 1 doet alles voor je, de ander werkt je alleen maar tegen.
Zo moet je dus niet de soos hebben die ik heb.
Dankzij de gemeente hier werd mijn eerste huisje afgewezen, daar hadden ze wel even voor gezorgd samen met de woningstichting.
Met de reden: ik zou geen geld hebben om meubelen te kunnen kopen, daarom moest ik ook maar geen huis hebben. Ronduit belachelijk!!!!
Toen ik dan na een half jaar dagelijks bellen en drammen eindelijk een huis toegewezen kreeg heeft het 2 maanden geduurd voordat ik mijn uitkering pas kreeg!!!!!

En die sociale diensten kunnen beter maar achter die anderen aangaan die de bende oplichten, inplaats van mensen met kinderen sancties op te leggen, en mensen die zich van geen kwaad bewust zijn maar wat dwars te gaan liggen.
De gemeentes hier hebben wel miljoenen gekregen, en als je dan vraagt voor extra bijstand voor de aanschaf voor witgoed, dan wordt er doodleuk gezegd: spaar er maar voor, of ga het maar lenen.

Ben het met Serkan helemaal eens, lijkt echt helemaal nergens op hoe ze dit doen. We worden niet als mensen gezien, maar als nummers.
Hoe wij erbij zitten interesseerd ze niet.
Zal het je wel anders vertellen.
Had eerst toen ik nog een baan had, een dikke audi a6.
Kwam in de uitkering terrecht en kreeg zelfs kwijtschelding voor gemeentelijke belastingen en hef.
Later toen ik een klein autootje had aangeschaft, kwam ik daar niet voor in aanmerking, met als reden dat ik een auto had.
Lekker krommmmm allemaal.

vladja
door vladja - Dec 6, 2011 om 10:19
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als je een autootje kan kopen, kan je ook de lokale heffingen betalen.

Vladja

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 6, 2011 om 11:07
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lady angel schreef op dinsdag 6 dec 2011, 00:39] en waarom zou je overal verplicht aan mee moeten werken? Je kan dan wel een uitkering ontvangen, maar ook ik weiger bepaalde dingen. we hebben toch zeker zelf ook nog wel iets te zeggen?

Wat een belachelijke instelling zeg! Wees blij dat er in Nederland zoiets als een uitkering bestaat. Daar zitten plichten aan, wil je daar niet aan voldoen, dan lekker gaan werken.
En zoveel vragen ze nou ook weer niet van je, minder dan een baas in ieder geval.

eva369
door eva369 - Dec 6, 2011 om 11:40
308 Antwoorden / 2 Vragen

als u het beste wilt voor uw kind, werk dan mee met de gemeente.

rj
door rjw - Dec 6, 2011 om 12:07
3277 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=lady angel schreef op dinsdag 6 dec 2011, 00:39]Jullie hebben allemaal wel commentaar maar gemeentes korten je soms om de belachelijkste redenen. en waarom zou je overal verplicht aan mee moeten werken?

Waarom zou ik iedere maand een shitload aan sociale verzekeringspremies en belasting moeten betalen voor types die denken zoals jij? Heb ik ook helemaal geen zin in, maar ik doe het toch. Dus andersom kan het ook geen kwaad om je aan de rechten en plichten te houden.

En als je het niet met de regelgeving eens bent moet je de politiek aanspreken, of zelf actief worden in de politiek. Niet je aan je plichten onttrekken.

loreleigil
door loreleigil - Dec 6, 2011 om 13:00
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=lady angel schreef op dinsdag 6 dec 2011, 00:39]Jullie hebben allemaal wel commentaar maar gemeentes korten je soms om de belachelijkste redenen. en waarom zou je overal verplicht aan mee moeten werken? Je kan dan wel een uitkering ontvangen, maar ook ik weiger bepaalde dingen. we hebben toch zeker zelf ook nog wel iets te zeggen?
Is ook maar net met welke sociale dienst je te maken hebt.
De 1 doet alles voor je, de ander werkt je alleen maar tegen.
Zo moet je dus niet de soos hebben die ik heb.
Dankzij de gemeente hier werd mijn eerste huisje afgewezen, daar hadden ze wel even voor gezorgd samen met de woningstichting.
Met de reden: ik zou geen geld hebben om meubelen te kunnen kopen, daarom moest ik ook maar geen huis hebben. Ronduit belachelijk!!!!
Toen ik dan na een half jaar dagelijks bellen en drammen eindelijk een huis toegewezen kreeg heeft het 2 maanden geduurd voordat ik mijn uitkering pas kreeg!!!!!

En die sociale diensten kunnen beter maar achter die anderen aangaan die de bende oplichten, inplaats van mensen met kinderen sancties op te leggen, en mensen die zich van geen kwaad bewust zijn maar wat dwars te gaan liggen.
De gemeentes hier hebben wel miljoenen gekregen, en als je dan vraagt voor extra bijstand voor de aanschaf voor witgoed, dan wordt er doodleuk gezegd: spaar er maar voor, of ga het maar lenen.

Ben het met Serkan helemaal eens, lijkt echt helemaal nergens op hoe ze dit doen. We worden niet als mensen gezien, maar als nummers.
Hoe wij erbij zitten interesseerd ze niet.
Zal het je wel anders vertellen.
Had eerst toen ik nog een baan had, een dikke audi a6.
Kwam in de uitkering terrecht en kreeg zelfs kwijtschelding voor gemeentelijke belastingen en hef.
Later toen ik een klein autootje had aangeschaft, kwam ik daar niet voor in aanmerking, met als reden dat ik een auto had.
Lekker krommmmm allemaal.

Mensen als u geven mensen die wél meewerken met de gemeente als zij een uitkering hebben een slechte naam. Ik werk mee aan alles wat de gemeente mij oplegt en weet u waarom? OMDAT ZIJ MIJN INKOMEN BETALEN!! En die miljoenen die de gemeente krijgt, denkt u nou echt dat dit 1. toereikend is en 2. inhoudt dat u maar alles moet krijgen wat u wil? Inderdaad, als je een auto hebt, kom je niet in aanmerking voor kwijtschelding van de gmeentelijke belasting. Want het zou van de zotte zijn dat iemand die wel de APK, benzine, verzekering en wegenbelasting kan betalen, geen gemeentelijke belasting kan betalen. Een auto is een voorrecht, geen recht! Kun u geen gemeentelijke belasting betalen maar wel een auto, doet u iets verkeerd om. En inderdaad er wordt steeds vaker leenbijstand verleend als het om witgoed e.d. gaat. Maar dat is logisch, want ook de gemeente wordt gekort aan alle kanten. De sociale dienst moet steeds meer regels en wetten uitvoeren (bijvoorbeeld de wet werken naar vermogen die eraan zit te komen) met dezelfde hoeveelheid geld en dezelfde hoeveelheid mensen. Extra geld komt er niet, terwijl er steeds meer werk op hun dak komt. En ook hun geld is niet van elastiek. Ik weet hoe moeilijk sparen/reserveren is als je een uitkering hebt, daarom is de leenbijstand ingevoerd. Dan kun je via de gemeente lenen en betaal je in redelijke termijnen af.

se
door serkan75 - Dec 6, 2011 om 13:09
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ach mensen die lekker werk hebben , wees zuinig op je baan kom niet in de bijstand terecht !!!!
en voor de minder steunende reacties.. ik heb ook altijd gewerkt en heb niet voor me lol afstand moeten doen van me dikke vette bmw .
heb ook altijd me premies en belastingen betaald zoals jullie werkende nu doen ( totdat je zonder werk komt te zitten)
dan gaan jullie wel anders piepen .
van mij kunnnen ze de heen en weer krijgen (gem rotterdam)
ik wordt wel crimineel kep geen geld van ze nodig ga zeker me handje niet ophouden,wil waar ik recht op heb nie meer nie minder en ik ga zeker niet voor 1100 euro netto 40 uur in de week de straten vegen papier prikken of een mongoolen baan aannemen .het zij zo mij keus .

se
door serkan75 - Dec 6, 2011 om 13:13
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 6 dec 2011, 11:07][quote=lady angel schreef op dinsdag 6 dec 2011, 00:39] en waarom zou je overal verplicht aan mee moeten werken? Je kan dan wel een uitkering ontvangen, maar ook ik weiger bepaalde dingen. we hebben toch zeker zelf ook nog wel iets te zeggen?

Wat een belachelijke instelling zeg! Wees blij dat er in Nederland zoiets als een uitkering bestaat. Daar zitten plichten aan, wil je daar niet aan voldoen, dan lekker gaan werken.
En zoveel vragen ze nou ook weer niet van je, minder dan een baas in ieder geval.

slaat nergens op jullie weten echt niet waar jullie het over hebben mensen .
die plichten noemen ze in de wetboek van europa dwangarbeid .
mensen zoeken steun en jullie doen zo kill en bot. echt een ambtenaren instelling ...

se
door serkan75 - Dec 6, 2011 om 13:14
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rjw schreef op dinsdag 6 dec 2011, 12:07][quote=lady angel schreef op dinsdag 6 dec 2011, 00:39]Jullie hebben allemaal wel commentaar maar gemeentes korten je soms om de belachelijkste redenen. en waarom zou je overal verplicht aan mee moeten werken?

Waarom zou ik iedere maand een shitload aan sociale verzekeringspremies en belasting moeten betalen voor types die denken zoals jij? Heb ik ook helemaal geen zin in, maar ik doe het toch. Dus andersom kan het ook geen kwaad om je aan de rechten en plichten te houden.

En als je het niet met de regelgeving eens bent moet je de politiek aanspreken, of zelf actief worden in de politiek. Niet je aan je plichten onttrekken.

ik betaalde ook een shitload premies met me dubbele baan toenertijd mij hoor je toch ook niet klagen erover *¥$£9

eva369
door eva369 - Dec 6, 2011 om 13:28
308 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=serkan75 schreef op dinsdag 6 dec 2011, 13:09]Ach mensen die lekker werk hebben , wees zuinig op je baan kom niet in de bijstand terecht !!!!
en voor de minder steunende reacties.. ik heb ook altijd gewerkt en heb niet voor me lol afstand moeten doen van me dikke vette bmw .
heb ook altijd me premies en belastingen betaald zoals jullie werkende nu doen ( totdat je zonder werk komt te zitten)
dan gaan jullie wel anders piepen .
van mij kunnnen ze de heen en weer krijgen (gem rotterdam)
ik wordt wel crimineel kep geen geld van ze nodig ga zeker me handje niet ophouden,wil waar ik recht op heb nie meer nie minder en ik ga zeker niet voor 1100 euro netto 40 uur in de week de straten vegen papier prikken of een mongoolen baan aannemen .het zij zo mij keus .

dus je wilt niet werken. nou dan heb je ook geen recht op de uitkering.

la
door lady angel - Dec 6, 2011 om 14:24
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 6 dec 2011, 11:07][quote=lady angel schreef op dinsdag 6 dec 2011, 00:39] en waarom zou je overal verplicht aan mee moeten werken? Je kan dan wel een uitkering ontvangen, maar ook ik weiger bepaalde dingen. we hebben toch zeker zelf ook nog wel iets te zeggen?

Wat een belachelijke instelling zeg! Wees blij dat er in Nederland zoiets als een uitkering bestaat. Daar zitten plichten aan, wil je daar niet aan voldoen, dan lekker gaan werken.
En zoveel vragen ze nou ook weer niet van je, minder dan een baas in ieder geval.

Als ik daar niet aan wil voldoen moet ik maar lekker gaan werken?
Ach typisch weer zo'n antwoord van zo'n werk geit.
Nou sorry hoor, er kunnen wel plichten aan zitten, maar dat houdt niet in dat ik het altijd met deze plichten eens hoor te zijn.
En als je zelf geen werk hebt zijn ze VERPLICHT om een uitkering toe te kennen.
Ik kon eerder maar een paar uurtjes werk krijgen, het ging maar om 5 uurtjes.
En wat gebeurde er? De volgende maand werd er even 100 euro minder overgemaakt. ''Ik had werk'' werd er tegen me gezegd.
Nou welke hond gaat werken als er zoveel verrekend wordt met je uitkering, ik niet in ieder geval. En gratis werken? is dat ook een plicht? waaraan ik moet voldoen? Het is me wel opgevallen, dat ze je dan wel willen hebben, die werk geit instanties. Maar zodra je over een betaalde baan praat zijn ze je niet nodig.
Ze hebben allemaal van die stagiaires die voor gratis en voor niks werken, of allemaal van die vrijwilligers die wat voor niets zich staan uit te sloven.
Als je een uitkering hebt moet je er toch op vooruit gaan? en er niet op achteruit!!

la
door lady angel - Dec 6, 2011 om 14:30
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=eva369 schreef op dinsdag 6 dec 2011, 13:28][quote=serkan75 schreef op dinsdag 6 dec 2011, 13:09]Ach mensen die lekker werk hebben , wees zuinig op je baan kom niet in de bijstand terecht !!!!
en voor de minder steunende reacties.. ik heb ook altijd gewerkt en heb niet voor me lol afstand moeten doen van me dikke vette bmw .
heb ook altijd me premies en belastingen betaald zoals jullie werkende nu doen ( totdat je zonder werk komt te zitten)
dan gaan jullie wel anders piepen .
van mij kunnnen ze de heen en weer krijgen (gem rotterdam)
ik wordt wel crimineel kep geen geld van ze nodig ga zeker me handje niet ophouden,wil waar ik recht op heb nie meer nie minder en ik ga zeker niet voor 1100 euro netto 40 uur in de week de straten vegen papier prikken of een mongoolen baan aannemen .het zij zo mij keus .

dus je wilt niet werken. nou dan heb je ook geen recht op de uitkering.

er zijn ook nog altijd mensen die niet kunnen werken, maar waar helemaal niet naar geluisterd wordt.
Daar welleens aan gedacht? of moeten die ook maar gewoon aan het werk?

iv
door ivanvliet - Dec 6, 2011 om 16:29
32 Antwoorden / 3 Vragen

lady angel vind dit wel een hele vreemde regel in je bericht:

Als je een uitkering hebt moet je er toch op vooruit gaan? en er niet op achteruit!!

dan zou iedereen dus zijn hand ophouden als je van niet werken er beter op zou worden.
mijn vriendin heeft 3 kleine kinderen en een uitkering die kan echt geen auto kopen hoor en ook geen KLEIN autootje!

serkan:
je moest je schamen met deze regel zou haast wat zeggen maar doe ik maar liever niet:

ik wordt wel crimineel kep geen geld van ze nodig ga zeker me handje niet ophouden,wil waar ik recht op heb nie meer nie minder en ik ga zeker niet voor 1100 euro netto 40 uur in de week de straten vegen papier prikken of een mongoolen baan aannemen .het zij zo mij keus

iv
door ivanvliet - Dec 6, 2011 om 16:36
32 Antwoorden / 3 Vragen

serkan75 dinsdag 25 okt 2011, 13:23

fijne kerst gemeente rotterdam ze hebben ons een sanctie van 6 maanden geen uitkering opgelegd.

koude douche voor hun, hoort te zijn asociale zaken ipv.
alleenstaande vader die niet beroerd is te werken

en zo te zien ben je wel te beroerd om te werken
je komt geeneens op een afspraak opdagen
dus wie is er fout?

en lady angel mijn zoon zat 3 mnd in de ww en kreeg tegelijkertijd een huis aangeboden
hij is echt niet naar de gemeente geweest om te vragen voor extra voor ijskast of iets dergelijks
hij heeft dat uit de kringloopwinkel vandaan goed en heel goedkoop
had een dubbele ijskast,wasmachine en 4 pits gas fornuis voor 95 euro
had je ook kunnen doen he ipv een auto kopen!!!

la
door lady angel - Dec 6, 2011 om 17:09
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ivanvliet schreef op dinsdag 6 dec 2011, 16:36]serkan75 dinsdag 25 okt 2011, 13:23

fijne kerst gemeente rotterdam ze hebben ons een sanctie van 6 maanden geen uitkering opgelegd.

koude douche voor hun, hoort te zijn asociale zaken ipv.
alleenstaande vader die niet beroerd is te werken

en zo te zien ben je wel te beroerd om te werken
je komt geeneens op een afspraak opdagen
dus wie is er fout?

en lady angel mijn zoon zat 3 mnd in de ww en kreeg tegelijkertijd een huis aangeboden
hij is echt niet naar de gemeente geweest om te vragen voor extra voor ijskast of iets dergelijks
hij heeft dat uit de kringloopwinkel vandaan goed en heel goedkoop
had een dubbele ijskast,wasmachine en 4 pits gas fornuis voor 95 euro
had je ook kunnen doen he ipv een auto kopen!!!

Je hebt wel makkelijk praten he? hoe zal je zelfs spullen uit de kringloop weghalen, terwijl je net op jezelf woont, en vervolgens pas na 3 maanden nog eens een uitkering van de gemeente krijgt.

En met andere woorden? ik had beter geen auto kunnen kopen? Ach nee, tuuuuuuuuurlijk niet. als alleen staande meid kan ik beter alles op het fietsje doen of niet?
Lekker op het fietsje meer dan 20 km heen en terug op en neer fietsen als eens ik naar mijn familie toe wil, of op het fietsje naar een gratis werk traject zeker.
Of tijden op het openbaar vervoer gaan staan te wachten, wat haast nog duurder is dan een auto.
Mens lazer toch op met die achterlijke onzin van je.

vladja
door vladja - Dec 6, 2011 om 17:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Pas maar op dat ze jouw kind op een gegeven moment niet elders plaatsen, omdat het bestaan dat jij je kind biedt verre van ideaal is.

Vladja

se
door serkan75 - Dec 6, 2011 om 17:23
13 Antwoorden / 1 Vragen

hoho jullie zijn pittig en streng zeg lol
heb net 3 weken in de bouw gewerkt via een uitzendburo ,
dus aub mij niet uitmaken voor lui....
kreeg wel een normaal uurtarief ..
wees eerlijk mensen werk doe je voor de centen .
ik ga hier niemand uitmaken voor schijnheilig of zo maar goed.
de reden dat ik werkloos werd ( technisch tekenaar van beroep)
is dat me dochter van 3 leukemie kreeg en natuurlijk is dat het belangrijkste in mijn leven .
ik denk dat de mensen beter bij de soos forum hun verhaal neer kunnen zetten ..

eenigma
door eenigma - Dec 6, 2011 om 18:57
252 Antwoorden / 14 Vragen

Aha een andere variant van de homo ikwilalles :-) Natuurlijk is het heel vervelend als ten onrechte je uitkering een maand is stopgezet maar om dan als dit geregeld is te besluiten dat je om hen "terug te pakken" zelf lekker niet meer mee doet aan hun regels is gewoon te stom voor woorden. Niet te geloven wat een kromme redenatie hier gehanteerd wordt door Serkan75, "de Sociale Dienst maakt een fout waar ik last van heb dus houd ik mij niet meer aan de regels die voor een uitkering gelden want ik ben zielig en zij doen niet lief genoeg tegen mij".

Wat een verwend kind gedrag is dit, ik ben werkeloos en dus moet de overheid, de gemeenschap, de maatschappij, voor mij zorgen en dan wel op een manier die mij past. De uitkeringsinstantie krijgt de schuld van door jou zelf gecreëerde problemen want die 6 maanden korten daar moet je toch wel flink én meermaals de fout voor in zijn gegaan. Je geeft zelf ook aan dat je consequent geweigerd hebt je aan de regels te houden met dit als gevolg en ik weet dat je dan eerst gewaarschuwd bent voor de mogelijke gevolgen van jouw keuzes. Om dan als een driftig kind te gaan stampvoeten en roepen dat "hunnie" (de Sociale Dienst) jou en je kind nu te pakken nemen, is te zot voor woorden.

Dat jij je te goed voelt voor de werkzaamheden die er al dan niet in de vorm van vrijwilligerswerk voor jou beschikbaar zijn is jouw probleem, grow up and deal with it! Als jij meent dat de regels niet voor jou gelden maar alleen voor anderen zegt dit iets over je realiteitszin want voor iemand die nog niet eens een stukje in fatsoenlijk Nederlands kan schrijven, met hoofdletters en een goede zinsopbouw, blaas je wel heel erg hoog van de toren. Dat je gemakkelijk als crimineel aan de slag kan en op die manier een inkomen genereren verbaasd mij dan ook niet. Ik vind het wel heel triest dat een onschuldig klein kind de dupe is van iemand met zo weinig verantwoordelijkheidsbesef.

Je pocht dat je ooit een dikke BMW reed en nu gaat het blijkbaar minder goed met je want de goed betalende baan waar je die van kon rijden ben je dus kwijt en dan moet je net als iedereen je aanpassen aan de veranderde omstandigheden, hoe vervelend en moeilijk dat ook is! Juist het vermogen goed om te kunnen gaan met tegenslag/pech en de flexibiliteit te hebben je aan te passen aan de veranderde omstandigheden laten zie in hoeverre iemand volwassen is. Als jij zwaarwegende gronden had in je privé-leven waardoor je de regels niet kon navolgen, dan zijn er bezwaarprocedures, de cliëntenraad en zo meer om je te helpen te krijgen waar je recht op hebt. Simpelweg roepen dat jij vind dat de regels wegens jouw omstandigheden voor jou niet gelden kan niet omdat iedereen dat dan wel kan gaan roepen en een ieder voor zichzelf gaat bepalen wat de regels dan zijn.

De merkwaardige misvatting dat een bijstandsuitkering een recht is komt direct voort uit een mentaliteit van eisen en nemen maar niets daarvoor terug willen geven, "het verwend kind syndroom", een teken en probleem van deze tijd. Een uitkering is geen geboorterecht, een uitkering is een gunst die een beschaafde maatschappij verleent aan hen die om wat voor reden dan ook, voor korte of lange tijd hulp nodig hebben. Persoonlijk ben ik heel blij dat de mentaliteit vanuit de overheid een enorme omslag heeft gemaakt de afgelopen jaren en men ook eisen durft te stellen aan hen die geholpen worden. Natuurlijk moeten die eisen redelijk zijn maar dat zijn ze dan ook, het is namelijk heel normaal om je uitkering te verdienen, om de maatschappij naar vermogen iets terug te geven. Ik heb nog meegemaakt nadat ik voor 50% arbeidsongeschikt was verklaard dat men weigerde om mij te helpen met omscholing want ik had het toch prima zo volgens de medewerker van de Dienst die mijn verzoek maar raar vond. Doordat betaald werk mede dankzij die houding van de Sociale Dienst buiten de mogelijkheden viel heb ik zolang als ik kon vrijwilligerswerk gedaan en ik kan een ieder verzekeren dat je je veel beter voelt als je de uitkering die je elke maand krijgt verdiend door daar werk voor te doen dat van belang is maar waar geen geld voor is om betaalde krachten aan te nemen. Jammer genoeg ben ik fysiek niet meer in staat om vrijwilligerswerk te doen en komt de mentaliteitsverandering bij de Sociale Dienst voor mij te laat maar ik vind het een goede zaak dat men niet alleen maar een geld gevend loket is maar mensen aanzet actief te participeren in de maatschappij. Dat is goed voor het fysiek en psychisch welzijn van ieder mens en ook nog goed voor de maatschappij.

@Lady Angel

Jouw verhaal klopt niet, het is onzin dat als jij 5 uur per week hebt gewerkt je € 100 bent gekort zoals jij het stelt waarbij je de suggestie wekt dat je dus € 100 minder te besteden zou hebben gehad. Dat is van je uitkering afgehaald omdat je via je werk meer inkomen hebt gehad dan je uitkering hoog is, je hebt toen minimaal € 290 netto per maand bijverdient en daarvan mocht je dus € 190 in je hand houden, alles wat meer was werd terecht gekort op je uitkering. Dat jij vind dat je alles zou moeten houden wat je had verdient is een idiote redenatie want dan kan een ieder die in de bijstand zit een hoger inkomen dan minimumloon binnen halen met een paar uur werk per week en dat zou belachelijk en zeer onrechtvaardig zijn ten opzichte van de mensen die voor dat minimumloon gewoon 40 uur moeten werken.

Voor vrijwilligerswerk geldt het volgende:

"Als u vrijwilligerswerk doet, kunt u hiervoor een onkostenvergoeding krijgen. U mag per maand maximaal € 150 netto houden zonder dat het gevolgen heeft voor uw bijstandsuitkering. Per jaar is het maximum dat u mag behouden € 1.500 netto. Voorwaarde is dat de gemeente het vrijwilligerswerk nodig vindt voor uw re-integratie. Voor het overige vrijwilligerswerk geldt dat u van uw onkostenvergoeding maximaal € 95 netto per maand of maximaal € 764 netto per jaar mag houden."

Jouw vraag:
"En gratis werken? is dat ook een plicht? waaraan ik moet voldoen? Het is me wel opgevallen, dat ze je dan wel willen hebben, die werk geit instanties."

Zoals gezegd helemaal gratis hoeft niet maar ook al krijg je er totaal geen vergoeding voor dan nog is het antwoord JA! Waar je aan moet voldoen is het onvermogen zelf een baan te kunnen vinden en dus op kosten van de gemeenschap te leven. Natuurlijk zijn vrijwilligers zeer welkom op allerlei plaatsen in de maatschappij waar om wat voor reden dan ook geen geld is om al het werk dat men graag gedaan zou willen hebben betaald kan worden. Van de kinderboerderij tot bezoeker in het verpleeghuis bij jou in de buurt waar je oudjes die geen of weinig bezoek krijgen wat aandacht kan geven en nog veel meer zitten ze te springen om mensen, maar ja wie teveel noten op zijn of haar zang heeft, wie wel wil nemen en niets wil geven, wie liever lui dan moe is, is in deze tijd slecht af, vette pech voor jou maar he misschien wordt je er wel een beter mens van, zou zomaar kunnen.

Bron: info rijksoverheid bijstand en bijverdienen

van leyden
door van leyden - Dec 6, 2011 om 19:07
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=serkan75 schreef op dinsdag 25 okt 2011, 13:34]
werd ik uitgenodigd ik deelde mee dat ik niet op afspraak kon komen vanwege geen vervoer en geen geld voor OV ,moest ik maar 10 km lopen in weer en windt volgens de ambtenaar ,heb dit niet gedaan van het een komt het ander heb nu tot eind januari geen geld nikssss .
als ik 2 euro vindt koop ik brood en geen metro kaartje.
kan zelfs geen juridische stappen ondernemen is dat wat dan

Smoesjes!
Je kan ook je computer verkopen dan had je WEL geld voor de bus.
Eigen schuld dikke bult, je hebt blijkbaar liever een computer dan een buskaartje.
Volkomen terecht dat de sociale dienst niet dokt> je had gewoon je afspraken moeten nakomen.

se
door serkan75 - Dec 6, 2011 om 19:28
13 Antwoorden / 1 Vragen

eenigma [edit redactie, grof taalgebruik]

valerius-2
door valerius-2 - Dec 6, 2011 om 19:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja een vorm van zelf medelijden komt zeer veel voor bij mensen die zich niet aan kunnen passen. Vind het voor u jammer maar als ik het bekijk naar vroeger dan leeft in weelde.
Ik weet wel dit is een heel andere tijd maar daar kan u minstens dankbaar voor zijn dat er middelen zijn om u toch in deze tijd nog een inkomen kan krijgen mits u zich aan de regels houd. Anders is het hek van de dam.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 6, 2011 om 21:55
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lady angel schreef op dinsdag 6 dec 2011, 14:24]

Als ik daar niet aan wil voldoen moet ik maar lekker gaan werken?
Ach typisch weer zo'n antwoord van zo'n werk geit.

Dus volgens jou ben ik een werkgeit?

Nou sorry hoor, er kunnen wel plichten aan zitten, maar dat houdt niet in dat ik het altijd met deze plichten eens hoor te zijn.

Niemand zegt dat je het er mee eens hoeft te zijn hoor, neem je toch geen uitkering kun je je eigen weg bepalen, probleem opgelost.

En als je zelf geen werk hebt zijn ze VERPLICHT om een uitkering toe te kennen.

En jij bent verplicht je aan hun regels te houden.

.Als je een uitkering hebt moet je er toch op vooruit gaan? en er niet op achteruit!!

Is dit serieus of een grap??

eenigma
door eenigma - Dec 6, 2011 om 22:30
252 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=serkan75 schreef op dinsdag 6 dec 2011, 19:28]eenigma [edit redactie, grof taalgebruik]

Pffff wat een vooroordelen allemaal, dat ik onder andere ook van Joodse afkomst ben klopt, mijn vader kan niet meer stemmen want die is al jaren dood dus dat is een eigenaardige opmerking. Daarnaast is duidelijk dat je zowel mij als mijn vader niet kent of gekend heb want dan zou je weten dat Geert niet onze politieke kleur heeft. Waar je uit mijn reactie kan opmaken dat ik racistisch zou zijn is mij een raadsel maar ja als je iets te schelden moet hebben dan maakt het niet of het met de werkelijkheid overeen stemt ;-)

la
door lady angel - Dec 6, 2011 om 23:08
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=eenigma schreef op dinsdag 6 dec 2011, 18:57]Aha een andere variant van de homo ikwilalles :-) Natuurlijk is het heel vervelend als ten onrechte je uitkering een maand is stopgezet maar om dan als dit geregeld is te besluiten dat je om hen "terug te pakken" zelf lekker niet meer mee doet aan hun regels is gewoon te stom voor woorden. Niet te geloven wat een kromme redenatie hier gehanteerd wordt door Serkan75, "de Sociale Dienst maakt een fout waar ik last van heb dus houd ik mij niet meer aan de regels die voor een uitkering gelden want ik ben zielig en zij doen niet lief genoeg tegen mij".

Wat een verwend kind gedrag is dit, ik ben werkeloos en dus moet de overheid, de gemeenschap, de maatschappij, voor mij zorgen en dan wel op een manier die mij past. De uitkeringsinstantie krijgt de schuld van door jou zelf gecreëerde problemen want die 6 maanden korten daar moet je toch wel flink én meermaals de fout voor in zijn gegaan. Je geeft zelf ook aan dat je consequent geweigerd hebt je aan de regels te houden met dit als gevolg en ik weet dat je dan eerst gewaarschuwd bent voor de mogelijke gevolgen van jouw keuzes. Om dan als een driftig kind te gaan stampvoeten en roepen dat "hunnie" (de Sociale Dienst) jou en je kind nu te pakken nemen, is te zot voor woorden.

Dat jij je te goed voelt voor de werkzaamheden die er al dan niet in de vorm van vrijwilligerswerk voor jou beschikbaar zijn is jouw probleem, grow up and deal with it! Als jij meent dat de regels niet voor jou gelden maar alleen voor anderen zegt dit iets over je realiteitszin want voor iemand die nog niet eens een stukje in fatsoenlijk Nederlands kan schrijven, met hoofdletters en een goede zinsopbouw, blaas je wel heel erg hoog van de toren. Dat je gemakkelijk als crimineel aan de slag kan en op die manier een inkomen genereren verbaasd mij dan ook niet. Ik vind het wel heel triest dat een onschuldig klein kind de dupe is van iemand met zo weinig verantwoordelijkheidsbesef.

Je pocht dat je ooit een dikke BMW reed en nu gaat het blijkbaar minder goed met je want de goed betalende baan waar je die van kon rijden ben je dus kwijt en dan moet je net als iedereen je aanpassen aan de veranderde omstandigheden, hoe vervelend en moeilijk dat ook is! Juist het vermogen goed om te kunnen gaan met tegenslag/pech en de flexibiliteit te hebben je aan te passen aan de veranderde omstandigheden laten zie in hoeverre iemand volwassen is. Als jij zwaarwegende gronden had in je privé-leven waardoor je de regels niet kon navolgen, dan zijn er bezwaarprocedures, de cliëntenraad en zo meer om je te helpen te krijgen waar je recht op hebt. Simpelweg roepen dat jij vind dat de regels wegens jouw omstandigheden voor jou niet gelden kan niet omdat iedereen dat dan wel kan gaan roepen en een ieder voor zichzelf gaat bepalen wat de regels dan zijn.

De merkwaardige misvatting dat een bijstandsuitkering een recht is komt direct voort uit een mentaliteit van eisen en nemen maar niets daarvoor terug willen geven, "het verwend kind syndroom", een teken en probleem van deze tijd. Een uitkering is geen geboorterecht, een uitkering is een gunst die een beschaafde maatschappij verleent aan hen die om wat voor reden dan ook, voor korte of lange tijd hulp nodig hebben. Persoonlijk ben ik heel blij dat de mentaliteit vanuit de overheid een enorme omslag heeft gemaakt de afgelopen jaren en men ook eisen durft te stellen aan hen die geholpen worden. Natuurlijk moeten die eisen redelijk zijn maar dat zijn ze dan ook, het is namelijk heel normaal om je uitkering te verdienen, om de maatschappij naar vermogen iets terug te geven. Ik heb nog meegemaakt nadat ik voor 50% arbeidsongeschikt was verklaard dat men weigerde om mij te helpen met omscholing want ik had het toch prima zo volgens de medewerker van de Dienst die mijn verzoek maar raar vond. Doordat betaald werk mede dankzij die houding van de Sociale Dienst buiten de mogelijkheden viel heb ik zolang als ik kon vrijwilligerswerk gedaan en ik kan een ieder verzekeren dat je je veel beter voelt als je de uitkering die je elke maand krijgt verdiend door daar werk voor te doen dat van belang is maar waar geen geld voor is om betaalde krachten aan te nemen. Jammer genoeg ben ik fysiek niet meer in staat om vrijwilligerswerk te doen en komt de mentaliteitsverandering bij de Sociale Dienst voor mij te laat maar ik vind het een goede zaak dat men niet alleen maar een geld gevend loket is maar mensen aanzet actief te participeren in de maatschappij. Dat is goed voor het fysiek en psychisch welzijn van ieder mens en ook nog goed voor de maatschappij.

@Lady Angel

Jouw verhaal klopt niet, het is onzin dat als jij 5 uur per week hebt gewerkt je € 100 bent gekort zoals jij het stelt waarbij je de suggestie wekt dat je dus € 100 minder te besteden zou hebben gehad. Dat is van je uitkering afgehaald omdat je via je werk meer inkomen hebt gehad dan je uitkering hoog is, je hebt toen minimaal € 290 netto per maand bijverdient en daarvan mocht je dus € 190 in je hand houden, alles wat meer was werd terecht gekort op je uitkering. Dat jij vind dat je alles zou moeten houden wat je had verdient is een idiote redenatie want dan kan een ieder die in de bijstand zit een hoger inkomen dan minimumloon binnen halen met een paar uur werk per week en dat zou belachelijk en zeer onrechtvaardig zijn ten opzichte van de mensen die voor dat minimumloon gewoon 40 uur moeten werken.

Voor vrijwilligerswerk geldt het volgende:

"Als u vrijwilligerswerk doet, kunt u hiervoor een onkostenvergoeding krijgen. U mag per maand maximaal € 150 netto houden zonder dat het gevolgen heeft voor uw bijstandsuitkering. Per jaar is het maximum dat u mag behouden € 1.500 netto. Voorwaarde is dat de gemeente het vrijwilligerswerk nodig vindt voor uw re-integratie. Voor het overige vrijwilligerswerk geldt dat u van uw onkostenvergoeding maximaal € 95 netto per maand of maximaal € 764 netto per jaar mag houden."

Jouw vraag:
"En gratis werken? is dat ook een plicht? waaraan ik moet voldoen? Het is me wel opgevallen, dat ze je dan wel willen hebben, die werk geit instanties."

Zoals gezegd helemaal gratis hoeft niet maar ook al krijg je er totaal geen vergoeding voor dan nog is het antwoord JA! Waar je aan moet voldoen is het onvermogen zelf een baan te kunnen vinden en dus op kosten van de gemeenschap te leven. Natuurlijk zijn vrijwilligers zeer welkom op allerlei plaatsen in de maatschappij waar om wat voor reden dan ook geen geld is om al het werk dat men graag gedaan zou willen hebben betaald kan worden. Van de kinderboerderij tot bezoeker in het verpleeghuis bij jou in de buurt waar je oudjes die geen of weinig bezoek krijgen wat aandacht kan geven en nog veel meer zitten ze te springen om mensen, maar ja wie teveel noten op zijn of haar zang heeft, wie wel wil nemen en niets wil geven, wie liever lui dan moe is, is in deze tijd slecht af, vette pech voor jou maar he misschien wordt je er wel een beter mens van, zou zomaar kunnen.

Bron: info rijksoverheid bijstand en bijverdienen

Zeg mevrouw hamam böce?i beheer jij soms over mijn bankrekening of ben ik nog altijd degene die daar het overzicht over heeft.
Ik heb trouwens ook geen zin om hierover met jou in discussie te gaan en me aan jou te moeten verrantwoorden, want ik zelf weet nog altijd het beste hoeveel ik gewerkt heb, en wat er verrekent is.

la
door lady angel - Dec 6, 2011 om 23:11
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=van leyden schreef op dinsdag 6 dec 2011, 19:07][quote=serkan75 schreef op dinsdag 25 okt 2011, 13:34]
werd ik uitgenodigd ik deelde mee dat ik niet op afspraak kon komen vanwege geen vervoer en geen geld voor OV ,moest ik maar 10 km lopen in weer en windt volgens de ambtenaar ,heb dit niet gedaan van het een komt het ander heb nu tot eind januari geen geld nikssss .
als ik 2 euro vindt koop ik brood en geen metro kaartje.
kan zelfs geen juridische stappen ondernemen is dat wat dan

Smoesjes!
Je kan ook je computer verkopen dan had je WEL geld voor de bus.
Eigen schuld dikke bult, je hebt blijkbaar liever een computer dan een buskaartje.

dit slaat natuurlijk 10x nergens op he?
moet deze man nou voor de gemeente zijn computer al gaan verkopen om de buskaarten te gaan betalen?
Jammer, ik heb een dure apple computer, dus vind het een beetje zonde, maar anders had ik je persoonlijk wel een computer op je kop kapot willen slaan, met je achterlijke voorstellen.

Volkomen terecht dat de sociale dienst niet dokt> je had gewoon je afspraken moeten nakomen.

eenigma
door eenigma - Dec 7, 2011 om 00:47
252 Antwoorden / 14 Vragen

@ Lady Angel,

ach ja vervelend he als je mensen geen rad voor de ogen kan draaien of voor kunt liegen met onzin verhalen maar dapper hoor om als je dan gaat schelden dit in het Turks te doen. Zeg het maar gewoon in het Nederlands, dan laat je tenminste je ware gezicht zien als je mij mevrouw kakkerlak noemt omdat ik je leugens ontmasker, blijkt dat je allesbehalve een lady en een angel bent :-D

eva369
door eva369 - Dec 7, 2011 om 08:49
308 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lady angel schreef op dinsdag 6 dec 2011, 14:30]

er zijn ook nog altijd mensen die niet kunnen werken, maar waar helemaal niet naar geluisterd wordt.
Daar welleens aan gedacht? of moeten die ook maar gewoon aan het werk?

Mensen die niet kunnen werken, hoeven niet te werken. hiervoor hebben we regels op gesteld in nederland.

de eelco
door de eelco - Dec 7, 2011 om 10:26
607 Antwoorden / 92 Vragen

serkan75...je hebt wel een hele grote mond voor iemand die niet zelf voor zich zelf kan zorgen en voor je kind...je vindt het maar normaal dat de gemeente rotterdam jou zomaar een klap geld geeft terwijl je je niet aan de afspraken houd die worden gestelt aan het KRIJGEN van een uitkering.iedereen is slecht behalve jij...hahahahahahahahahahaha wat een lachertje ben jij..ik vindt het zielig voor u kind om zo,n ouder tehebben als u...heb totaal geen medelijde met u en wat mijn betreft stoppen per direct de uitkering..ga maar werken voor je geld..

loreleigil
door loreleigil - Dec 7, 2011 om 13:41
678 Antwoorden / 3 Vragen

Ik krijg jeuk op nare plekken van dit topic en de reacties van de mensen die een bijstandsuitkering hebben. Ik heb er zelf ook een, maar ik schaam me voor dit soort Tokkies die werk weigeren (vanaf volgend jaar wordt een tegenprestatie verplicht, dus inderdaad ook verplicht vrijwilligerswerk) en zich niet willen inzetten voor de maatschappij. Hun hand ophouden en dan nog klagen over de plichten die zij hebben. Wal-ge-lijk! Ik hoop dat de andere posters hier snappend at deze mensen niet 100% representatief zijn voor mensen met een uitkering. Ik doe vrijwilligerswerk (in goed overleg met de gemeente) naar vermogen en mijn beste kunnen. Dit omdat ik vind dat ik moet werken voor mijn uitkering, omdat betaald werk er niet in zit voor mij. Op deze manier voelt het voor mij alsof ik het nog enigzins 'verdien'. Als je je niet inzet voor je uitkering, heb je er in mijn ogen geen recht op. Als je niet je uiterste best doet om mee te werken met de gemeente, heb je er geen recht op. Uiteraard zijn er mensen die niks kunnen, en die bedoel ik hier ook niet mee. Maar mensen als Lady Angel en Serkan laten bij mij een nare smaak achter. Zij geven mensen in de bijstand (onterecht) een slechte naam. Bah!

haarp
door haarp - Dec 7, 2011 om 17:29
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ik hoor dit leed vaker. Bij iedere beslissing waar je het niet met eens bent onmiddellijk een schriftelijk bezwaar indienen. Als je dit laatste hebt gedaan dan kun je je bezwaar persoonlijk bij de instantie toelichten en eventuele bewijsstukken en iemand meenemen die je bijstaat zoals een familie lid etc.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 7, 2011 om 17:52
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Leed? Welk leed?

haarp
door haarp - Dec 7, 2011 om 19:33
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 7 dec 2011, 17:52]Leed? Welk leed?

Domme opmerking van jou ...............

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 7, 2011 om 22:21
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat?

empyria
door empyria - Dec 8, 2011 om 10:15
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 7 dec 2011, 17:52]Leed? Welk leed?

Zou ik ook wel willen weten...

eenigma
door eenigma - Dec 8, 2011 om 15:10
252 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vermoed dat haarp doelt op het leed dat voortkomt uit een onjuiste of onterechte beslissing, het is bijna niet te geloven maar ook bij de Sociale Dienst werken mensen van vlees en bloed en die maken wel eens een fout.I Heel vervelend als je het slachtoffer bent van een fout maar omdat nu als leed te bestempelen gaat ook wel weer erg ver. Zelf huldig ik het principe dat perfectie noch gegeven, noch gevraagd wordt ;-)

Serkan gaf aan in zijn beginstuk dat men ten onrechte een maand zijn uitkering niet had uitbetaald maar dat dit later was recht gezet, het is knap om dan zo in de problemen te komen dat je vervolgens een half jaar strafkorting krijgt.

Ik heb als (helaas langdurig) ervaringsdeskundige meermaals meegemaakt dat een medewerker van de Sociale Dienst of de gemeente eisen stelde of een beslissing nam die niet terecht was. Dat is balen als het jou overkomt maar geen onoverkomelijk leed omdat je verwezen wordt naar de instanties die jou kunnen helpen en de procedures die je moet volgen. Ik zou zeggen verdiep je eens in hoe de sociale uitkeringen geregeld zijn in de landen om ons heen.

Lees eens hoe slecht je af bent als je in Duitsland, België of Engeland moet leven van een uitkering. In Duitsland In Duitsland bijvoorbeeld mag je familie meebetalen aan jouw levensonderhoud als zij voldoende inkomen hebben, krijg je net genoeg om van te leven en als je nieuwe schoenen of een winterjas nodig hebt mag je die gaan aanvragen waarbij gevraagd wordt je oude te tonen zodat men kan beoordelen of je het wel echt nodig hebt. Een goede vriend van mij werd gezegd dat zijn vrouw en hij hun trouwringen toch nog konden verkopen.......... In België mag je je elke maand aan het loket gaan melden voor je uitkering en zijn de woonlasten veel hoger dan hier waardoor men met dezelfde uitkering dus veel minder kan doen. In Engeland wordt je met je universitaire opleiding verplicht te werk gesteld in de supermarkt en als je niet wil verlies je je uitkering.

De compensaties zoals huurtoeslag en zorgtoeslag zijn in Nederland goed geregeld als je het vergelijkt met de ons omringende landen en nu vind ik ook dat dit zo moet zijn omdat een beschaafd land goed zorgt voor hen die niet voor zichzelf kunnen zorgen, zeker zolang Nederland nog bij de 10 rijkste landen ter wereld behoort. De zorg voor chronisch zieken, gehandicapten en ouderen mag echter wel beter en degene die jaar in jaar uit van een minimum rond moeten komen mogen wel wat meer financiële steun van de overheid ontvangen.

Blijft staan dat er over het algemeen te hard geklaagd wordt door mensen die gewoon dankbaar mogen zijn dat je toevallig hier leeft en niet elders. En geloof me, tevreden en blij zijn met wat je wèl hebt maakt je een mooier, gelukkiger mens dan ontevreden en boos zijn met dat wat je niet hebt.

la
door lady angel - Dec 8, 2011 om 15:13
7 Antwoorden / 1 Vragen

Tijd dat jullie het woordenboek er eens bij pakken, en gaan uitzoeken wat ''leed'' betekend.

Echter, ze zeggen ook welleens dat er op die forums, echt de raarste personen zitten soms, nou zal ik van jullie dadelijk wel weer te horen krijgen dat ik dat ook ben, maar dat interesseert me niet hoor.

Het is me wel opgevallen dat mensen die hier op een normale manier om hulp vragen, niet een normaal antwoord krijgen, of wat steun, maar gewoon persoonlijk zwaar aangevallen worden....

Ik denk dat ik hier dan ook maar weg ga, want ik vind dit echt een belabberd poep forum waar je weinig aan hebt.

me
door menno1 - Dec 8, 2011 om 16:05
29 Antwoorden / 21 Vragen

Beste serkan 75,

Ik ben 75 jaar,heb 50 jaar gewerkt, en nu pensioen,denk je nu echt dat ik voor jou gaat betalen omdat je te beroerd ben om te doen wat er gezegd wordt?? ze moesten je uitkering voor altijd stop zetten.