ho
door hotroxy May 18, 2009 om 15:19
Geldzaken & recht

Bijzondere Huurtoeslag

ivm invaliditiet heb ik recht op meer huurtoeslag, heb dit aangevraag.

Kreeg op 20 Feb. 2009 telefonisch toezegging hierover.Nog steeds niks ontvangen en inmiddels weet niemand meer hoe het nu in elkaar zit, niet op het 008nummer met terugbelakties( al 8 gehad0

en niet in Venlo op het belastingkantoor zelf

wie kan mij helpen

457 3 Rapporteer

kr
door krieties - May 18, 2009 om 16:28
442 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga er even vanuit dat er sprake is van een zeer bijzonder geval (hardheidsclausule) waarbij afgeweken kan worden van het toetsingsinkomen.

Voorbeelden: afkoop pensioen, asbestslachtoffer, inkomen partner telt soms niet mee, en zo zijn er nog wat bijzondere dingen.

Als u de moed heeft om nog eens naar de B.dst ("beltel") te bellen, zeg dan duidelijk dat a. het om een telefonische toezegging gaat en b. dat het (mogelijk) om een verzoek hardheidsclausule gaat.

Wel jammer, dat de telefonische toezegging niet schriftelijk is bevestigd!

getty
door getty - Jun 6, 2009 om 16:35
4179 Antwoorden / 10 Vragen

niet telefonisch aanvragen, maar schriftelijk!!! Formulier bijzondere situatie downloaden via de huurtoeslag site en deze opsturen met bewijsstukken. Een telefonische melding hiervan wordt NIET als officiele aanvraag gezien en kunt u dus wachten tot u een ons weegt!!!

an
door anjogh - Jun 10, 2009 om 08:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat dit schriftelijk is aangevraagd. Mijn zoon heeft deze aanvraag ook 11 weken gelden gedaan. Stukken gaan naar Heerlen, daar worden ze ingescand en dan gaan ze naar Utrecht en dan is het inderdaad afwachten. Het had binnen 8 weken afgehandeld moeten zijn. Bij 0800-0543 kunnen ze niets zien, zij kunnen alleen terugbelakties regelen. Dan krijg je 1 telefoontje dat het naar een andere afdeling is en dat je wordt teruggebeld. Ik zou het prettiger vinden als er binnen de 8 afgesproken weken een beschikking komt.