rb
door rbdbjb Jul 10, 2014 om 21:01
Geldzaken & recht

Bkr verwijderen neckermann

goedenavond

ik heb mijn volledige ''schuld'' bij neckermann net voor/tijdens het faillissement proces betaald. nu moet mijn bkr notering eraf dat hij dus voldaan is.

( er is verder geen negatieve (A)codering ofzo )

ik kan nu de ''oude'' neckermann niet bereiken want dat zit allemaal bij een curator, ze hebben er een mail heen gestuurd met een verzoek mij te bellen of te mailen maar na 2 week helaas nog geen tegenbericht.

hoe kan ik dit nu op mijn bkr laten noteren als voldaan en hoe weet ik of mijn geld daadwerkelijk ook verrekend is met mijn schuld. ik heb ook zon 70 euro teveel overgemaakt daar kan ik na fluiten maar het gaat me meer om de notering ivm aanvraag hypotheek

alvast bedankt

7515 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2014 om 21:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kan het BKR u helpen.

Klik hier

tenormin
door tenormin - Jul 10, 2014 om 22:40
16927 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, u laat me schrikken met de verwijzing naar BKR. Daar lees ik dat je al geregistreerd staat als je een kredietlimiet hebt bij de bank (iets waar ik nimmer gebruik van maak). Betekent dit nu werkelijk dat ook mijn naam daar bij staat? Het bedrag is ooit door de Postbank, nu dus ING zelf ingevuld, althans: ik zelf heb nooit iets aangegeven en lees nu op mijn papieren afschrift dat kredietlimiet €750,00 is. ROOD is ook al niet mijn favoriete kleur en zeker niet op afschriften. Heb ik dit goed gelezen?

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2014 om 00:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Inderdaad, als u bij de Ing, of Postbank, of elke andere bank een kredietlimiet afspreekt, staat u geregistreerd bij het BKR.
Ook als men een creditcard heeft, of in gedeelten betaald bij een postorderbedrijf zoals Wehkamp, wordt dat geregistreerd. Niets mis mee.

Maar wat dan nog? Een registratie wil niet zeggen dat u een wanbetaler bent.

Pas als er letters of cijfers bij die registratie staan, heeft men een probleem.

tenormin
door tenormin - Jul 11, 2014 om 09:04
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Pffff pak van 't hart. tijger1.

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2014 om 09:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Fijn dat ik u gerust heb kunnen stellen.

ap
door apiejoepie - Jul 11, 2014 om 10:04
131 Antwoorden / 4 Vragen

ik ben bang dat bkr niets kan doen voor u
u moet bij degene zijn waar u een credit heeft

ko
door koningsjpc - Jul 11, 2014 om 13:20
68 Antwoorden / 4 Vragen

Even op Google kijken onderen "verwijderen BKR". U komt dan op de site van BKR en daar kunt U de e-brochure downloaden of aanvragen, hoe U de BKR notering kunt verwijderen.

bk
door bkr webcare - Jul 11, 2014 om 15:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag rbdbjb,

Op dit moment wordt de portefeuille van Neckermann overgedragen aan Vesting Finance. Op de site van de curatoren, www.leeuwenadvo.nl, staat aangegeven dat Vesting Finance alle klanten in week 28 en 29 zal informeren over de gang van zaken. Tot die tijd kunt u uw vragen mailen naar faillissementsvragen@leeuwenadvo.nl. Zij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Het BKR Webcare team
webcare@bkr.nl

ol
door olliegamer - Jul 12, 2014 om 01:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

Via Uw eigen bank is na te vragen, of U nog een schuld uit hebt staan bij het BKR.
Daar kunt U een formulier krijgen, wat U in moet vullen.
Na betaling (indertijd was dat ongeveer €10,-) gaat de bank voor U aan de slag.
Het antwoord van het BKR wordt netjes naar het huisadres gestuurd, want dat heb je dan zelf waarschijnlijk op het formulier ingevuld.
Dit, om navraag te doen bij het BKR, of je bij hun nog geregistreerd staat als wanbetaler.

audb
door audb - Jul 12, 2014 om 10:18
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het kost nu 7,50 en is ook bij de bkr zelf op te vragen.
www.bkr.nl

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 12, 2014 om 12:24
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Na betalen schuld blijft er bij BKR nog iets staan.
Of je op tijd afbetaalde en wanneer deze is afgelost.

Bij te laat komt er dus nog enige tijd een melding te staan over Uw verleden.
Dus de huidige krediet verstrekker kan de vorige ook zien en hoe U toen was.

labren
door labren - Jul 12, 2014 om 17:29
862 Antwoorden / 0 Vragen

je krijgt al een negtieve melding bij het BKR als je rood staat bij je eigen giro,of bank nummer

Cookies
door Cookies - Jul 12, 2014 om 17:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=audb schreef op zaterdag 12 jul 2014, 10:18]Het kost nu 7,50 en is ook bij de bkr zelf op te vragen.
www.bkr.nl

Plus 8,- of 12,- euro bezorgkosten!

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2014 om 18:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 12 jul 2014, 17:32][quote=audb schreef op zaterdag 12 jul 2014, 10:18]Het kost nu 7,50 en is ook bij de bkr zelf op te vragen.
www.bkr.nl

Plus 8,- of 12,- euro bezorgkosten!

Niet als je zelf naar Tiel gaat om het op te halen.

ho
door hoveling - Jul 14, 2014 om 21:01
19 Antwoorden / 9 Vragen

Een BKR notering blijft altijd 5 jaar na volledige (af)betaling staan! Pas dan verdwijnt het automatisch uit hun systeem. Echt niet eerder.

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2014 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die notering blijft wel staan, maar het krediet gaat eraf.

Niks mis met een notering bij het BKR.