Ke
door Keesje87 Feb 6, 2021 om 21:44
Geldzaken & recht

Boete terugvorderen Ferratum/Saldodipje

N.a.v. De uitzending van vandaag vraag ik mij af of er hier nog meer 'gebruikers' van Ferratum/Saldodipje zijn die vele euro's hebben betaald aan de boete voor de garantstelling.

Ik zou hier graag ook werk van maken (het gaat in mijn geval om duizenden euro's bij elkaar die mij juist nog meer in de problemen hebben gebracht), maar weet niet waar ik moet beginnen. Zijn er hier anderen die er ook werk van willen maken?

11000 14 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 6, 2021 om 22:13
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als er al actie zou komen, geloof dan niet dat dàt gratis wordt, advocaten zijn duur .........

rj
door rjw - Feb 6, 2021 om 22:23
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Er zal binnenkort wel een stichting worden opgericht om gedupeerde "te helpen". Uiteraard tegen een flinke betaling waarvoor je eerst weer moet gaan lenen, om er na een tijdje achter te komen dat die hulp er niet komt.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2021 om 23:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij loopt er allang een topic op het Radar forum. En ik meen daar ook gelezen te hebben dat er een organisatie is voor hulp.

getty
door getty - Feb 7, 2021 om 09:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Begin eerst met de kern van uw probleem aan te pakken, schakel (schuld) hulpverlening in.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2021 om 10:53
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Correctie: zie deze al ook een al iets oudere bij AVROTROS Saldodipje - Radar (avrotros.nl) en uit de uitzendiung begreep ik dat het vizier van de AFM alweer op deze 'club' is gericht en men kan optreeden op basis van wet- en regeklgeving, ook Europese waar deze 'club'dacht zich aan te kunnen ontrekken.

Deze al oude info kwam aan de orde https://www.afm.nl/nl-nl/nieuws/2014/jan/boete-ferratum en het is dus handig om navraag te doen bij de AFM: zie dan als aanvulling deze: https://www.afm.nl/nl-nl/over-afm/contact/consumenten

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2021 om 13:32
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk kan men hier ook iets voor u betekenen: stichting geldbelangen

ge
door gerhard borgert - Feb 8, 2021 om 10:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

Er is al een stichting die Ferratum en Saldodipje gedupeerden bijstaat; Stichting Xwiljoenen Juridisch.
De stichting helpt na al meer dan 100 Ferratum gedupeerden.

Donuts
door Donuts Feb 8, 2021 om 10:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is uw eigen club toch?

ge
door gerhard borgert Feb 8, 2021 om 10:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt!

ge
door gerhard borgert - Feb 9, 2021 om 12:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

Deze belangrijke uitspraak van de kantonrechter Amsterdam (8003956 CV EXPL 19-18521) biedt de mogelijkheid om bij het in gebreke stellen van  Saldodipje ook de leensom achter te houden.

“De kantonrechter is van oordeel dat gedaagde in dit geval het geleende bedrag niet terug hoeft te betalen. Enige andere sanctie zou gedaagde immers in een situatie kunnen brengen dat alsnog een schuld zou bestaan bij eiseres, terwijl de financiële situatie van gedaagde dat niet toeliet en eiseres dat heeft bewerkstelligd.”

Het gaat hier dan wel om een gering bedrag. In een eventuele rechtszaak zou de rechter anders kunnen beslissen als de lening groter is.
De Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies hanteert al jaren deze werkwijze. We adviseren onze cliënten ook het leenbedrag niet terug te betalen omdat we weten dat Ferratum/Saldodipje toch niet gaat dagvaarden.  Zou dit wel het geval zijn dan staan wij onze cliënten natuurlijk kosteloos bij.
Deze werkwijze zorgt wel voor maximale inpact bij Ferratum/Saldodipje en dit lijkt tot nu toe de beste manier om Ferratum het zo lastig mogelijk te maken.
Eigenlijk is het alleen de AFM die Ferratum?saldodipje kan stoppen. Ik begrijp dan ook niet waarom het zo lang duurt bij de AFM.

panter22
door panter22 Jun 6, 2021 om 17:21
6599 Antwoorden / Vragen

Uit de uitpraak:
kredietwaardigheid

Vaststaat dat eiseres voor het aangaan van de kredietovereenkomst de kredietwaardigheid van gedaagde niet heeft getoetst. De door eiseres vereiste garantstelling kan geen vervanger zijn van een kredietwaardigheidstoets; daarmee beschermt eiseres immers alleen haar eigen belangen. De stelling van eiseres dat voor kleine leningen geen kredietwaardigheidstoets nodig is, vindt geen steun in de wet

N.a.v. deze uitspraak van de kantonrechter, toetst Saldodipje nu wel vooraf.
https://www.saldodipje.nl/saldodipje-lening?k=SEMMLSBSD&gclid=Cj0KCQjw5PGFBhC2ARIsAIFIMNcwzoHMzmb9tzJc0x9QenzxKrS03IeGwlkBp3DS_yKlRMAjJE7JJxUaArJOEALw_wcB
Je kunt dus niet meer schrijven dat de leensom niet terugbetaald hoeft te worden.

panter22
door panter22 Jun 6, 2021 om 18:13
6599 Antwoorden / Vragen
A Chahid
door A Chahid - May 27, 2021 om 01:50
1 Antwoorden / Vragen

Beste,

Ik heb op 4-5-2021 een lening aangenomen van Saldodipje. Ik kreeg mijn salaris, dus ik wilde de koste betalen.
Het heeft 3 dagen voor dat ik contact had, ik kon niet  inlogen, Toen ik de rekening zag viel mijn mond open. Ik heb meteen bezwaar gemaakt.
Door een mail naar klantenservice=saldodipje.nl@mg.ferratum.com <klantenservice=saldodipje.nl@mg.ferratum.com> namens Saldodipje <klantenservice@saldodipje.nl>
 te sturen. Ik moet voor 04-06-2021 schuld terug betalen. Wat kan ik het beste doen, de 107 niet betalen 400 met rente. En kan ik de rekening van de tegen rekening te terug te storten. Dan heb ik mijn schuld betaald.

Ik lende 400 en moest 508,97 terug betalen, was de eerste keer bij Saldodipje

Leenbedrag + rente €401.97
Aanvullend PG bedrag €107.00

va
door vanlotjegetikt - May 27, 2021 om 08:47
809 Antwoorden / Vragen

Als de sodemieter deze schuld in zijn geheel betalen.
Als u niet regulier kan lenen beter helemaal niet  lenen.
En toch lenen ondanks dat dit feit al een tijdje bekend is.
Maarre waar was die 500 euro voor??

ge
door gerhard borgert Jun 4, 2021 om 21:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, als je de schuld terugbetaald dan helpt het niet om van Saldodipje af te komen.
Je moet ze in gebreke stellen en stoppen met betalen .

aurora1
door aurora1 Jun 5, 2021 om 21:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een lening niet terug betalen?
Hoezo?

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2021 om 22:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, het helpt niet om van Saldodipje af te komen. Dus lenen maar, waarom zou je terugbetalen?

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2021 om 21:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is altijdwel een stichting of zo die je zegt te helpen als je niet terug wilt betalen. :-))

Mi
door Mina35 - Jan 7, 2022 om 22:45
1 Antwoorden / Vragen

Wie kan mij helpen? Lening genomen 1500€
en nu dikke boete er over heen

panter22
door panter22 Jan 8, 2022 om 08:54
6599 Antwoorden / Vragen

Waarvoor is die boete? Lening niet terugbetaald?
Neem contact op met het juridisch loket voor juridische hulp;
https://www.juridischloket.nl/