Bol.com beloofd onhaalbare levertijden
Ik heb woensdag een nieuwe televisie besteld via bol.com. Naast het knopje bestellen stond er dat als je voor 1600 bestelde, je het artikel de volgende werkdag in huis zou hebben. Hier klopt niks van en de klantenservice kan je niks extra's vertellen dan wat er al op hun website al staat. Hun oplossing is dat je je bestelling kan annuleren. Daar heb je veel aan. Elke dag dat ik de klantenservice belde werd de dag van levering met een dag opgeschoven, dus wordt het nu "waarschijnlijk" maandag. Na mijn laatste gesprek met de klantenservice werd letterlijk verteld dat de leverdata naast het bestel knopje vaak niet kloppen. Er werd mij verteld dat Sinterklaas en de Kerst een invloed had op hun levertijden van producten aan hun klanten. De Kerst en Sinterklaas zijn echter geen nieuw fenomeen en zou of rekening mee gehouden moeten worden door bol.com, en hun website aanpassen. Had ik geweten dat het zo lang zou duren had ik nooit bij bol.com besteld en was ik naar bij dichtstbijzijnde mediamarkt gegaan. Dit is bewijs dat deze internet winkel te groot en arrogant is geworden. Wat kan ik hier aan doen behalve mijn bestelling annuleren?
[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 2 dec 2011, 11:06]Als ie er maandag niet is, annuleren en lekker naar een echte winkel.
Je bedoelt zo'n echte winkel die tegenwoordig ook geen voorraad meer heeft en alles moet bestellen. Pas nog in zo'n "speciaalzaak" geweest die zelfs een frituurpan van 50 euro niet op voorraad nam.
Het is algemeen bekend dat de levertijden alleen indicatief kunnen zijn en niet altijd kloppen, dit staat ook altijd op de site zelf. Die indicaties staan ook maar gelinked aan de pagina van de leverancier, dus als die het verprutst is het voor Bol ook een probleem. Misschien is het handiger om de volgende keer iets van een marge te nemen als je iets wilt.
Ik heb daar geen moeilijkheden mee gemaakt maar dat zal dan wel in voorraad zijn tot nog bleek dat ook om 20.00 besteld de volgende dag voor 2 uur bezorgt. Meerdere malen reeds door hun gedaan.
Ik begrijp dat u nu zonder tv zit? Dan zou ik beslist nog even geduld hebben want uiteindelijk heeft u weloverwogen dit toestel bij Bol.com uitgekozen. Prijs en merk, en ook model zullen u zeker bevallen. Stel dat u nu annuleert en dat in de winkels in uw buurt dit model niet leverbaar is (het is tenslotte een hectische periode zo met Sinterklaas), dan zit u vast langer zonder tv. Tip: misschien dat uw buren of familie nog een oudje hebben staan zolang u nog moet wachten?
Soms gaat het mis maar de bedoelingen zijn vast wel goed. Levertijden kunnen natuurlijk onder invloed van onvoorziene omstandigheden wel eens afwijken van het beloofde.
Zwemmer
Ik heb nog nooit problemen met bol.com gehad.
Maarre wat dacht je van bad timing om zoiets te bestellen vlak voor en na sinterklaas, kerst en nieuwe jaar. Iedereen wil natuurlijk zijn bestelling op tijd hebben. En ja dat kan een bedrijf niet altijd handelen als iedereen op het laatste moment nog even wat besteld omdat ie het zonodig morgen in huis wil hebben.
Je kan bij bol.com je status zien, en je kan een belletje plegen. Dan krijg je ook antwoord op je vraag. En het kan zijn dat deze niet op dat moment leverbaar is. Dan wordt dat vanzelf op de site aangepast.
Ik bestel zéér regelmatig bij Bol.com en altijd de volgende dag in huis mits idd voor 16.00 uur besteld maar heel soms staat er bij dat de levering 3/4 dagen en soms ,heel soms een week bedraagt.Zoals een muis voor onze laptop vorige week bv.Dat heeft 3 dagen geduurd maar stond er ook duidelijk bij.
Ik denk wel dat de vele bestellingen momenteel er wel eens voor kunnen zorgen dat een levering wat langer duurt.Mijn ervaring met Bol is uitstekend te noemen en ik koop er echt al jaren
U moet goed begrijpen dat Bol.com ook weer afhankelijk is van toeleveranciers zoals bijvoorbeeld: sony, philips of samsung. Overal worden momenteel overuren gedraaid en/of er worden extra uitzendkrachten ingezet en regelmatig haalt de toeleverancier het dan nog niet om de orders van een bepaalde dag af te krijgen. Dus als de toeleverancier van uw tv ook een beetje achter loopt, kan Bol.com ook niet op tijd leveren. Ik weet waar ik over praat, want ik heb zelf bij zo'n toeleverancier gewerkt. Eind november word het erg druk en draaien veel medewerkers overuren. Waar ze nog geen nachtdiensten draaien worden soms zelfs nachtdiensten ingevoerd om maar aan de vraag te kunnen voldoen. In de hoop dat alle voorraden kloppen en ze geen tekorten hebben, want dan moeten ze weer wachten op de (lucht)vracht. Je kunt hier nu wel Bol.com alleen de schuld geven, maar er zijn dus wel degelijk ook andere partijen mee gemoeid en overal word gestolen en ook worden overal fouten gemaakt. Soms verdwijnen hele pallets! Vraag me niet hoe, maar waarschijnlijk worden ze in het magazijn verkeerd weggezet of gaan ze met een verkeerde vracht mee. Zoek dan maar eens uit waar een pallet tv's (of andere spullen) naar toe is gegaan, want niet iedere winkelier is zo eerlijk om te melden dat ze een pallet te veel hebben gehad. (Ook daar is in vele bedrijven een medewerker fulltime mee bezig. Voorraad beheer)
Een beetje begrip in deze drukke tijd vind ik op zijn plaats. Uw tv krijgt u heus wel (als u deze nu nog niet ontvangen heeft inmiddels).
ik heb vrijdag om 19,15 een cd bij bol com besteld en had hem de volgende dag in mijn brieven bus besteld op 02-12-2011 geleverd op 03-12-2011 en zo gaat het al jaren en keurig een e-mail voor de tijd van versturen .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Ski jas is ingescheurd,
Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.
w
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer