ca
door caseal Dec 2, 2011 om 10:32
Geldzaken & recht

Bol.com beloofd onhaalbare levertijden

Ik heb woensdag een nieuwe televisie besteld via bol.com. Naast het knopje bestellen stond er dat als je voor 1600 bestelde, je het artikel de volgende werkdag in huis zou hebben. Hier klopt niks van en de klantenservice kan je niks extra's vertellen dan wat er al op hun website al staat. Hun oplossing is dat je je bestelling kan annuleren. Daar heb je veel aan. Elke dag dat ik de klantenservice belde werd de dag van levering met een dag opgeschoven, dus wordt het nu "waarschijnlijk" maandag. Na mijn laatste gesprek met de klantenservice werd letterlijk verteld dat de leverdata naast het bestel knopje vaak niet kloppen. Er werd mij verteld dat Sinterklaas en de Kerst een invloed had op hun levertijden van producten aan hun klanten. De Kerst en Sinterklaas zijn echter geen nieuw fenomeen en zou of rekening mee gehouden moeten worden door bol.com, en hun website aanpassen. Had ik geweten dat het zo lang zou duren had ik nooit bij bol.com besteld en was ik naar bij dichtstbijzijnde mediamarkt gegaan. Dit is bewijs dat deze internet winkel te groot en arrogant is geworden. Wat kan ik hier aan doen behalve mijn bestelling annuleren?

4817 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 2, 2011 om 11:06
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als ie er maandag niet is, annuleren en lekker naar een echte winkel.

rj
door rjw - Dec 2, 2011 om 12:54
3371 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 2 dec 2011, 11:06]Als ie er maandag niet is, annuleren en lekker naar een echte winkel.

Je bedoelt zo'n echte winkel die tegenwoordig ook geen voorraad meer heeft en alles moet bestellen. Pas nog in zo'n "speciaalzaak" geweest die zelfs een frituurpan van 50 euro niet op voorraad nam.

ti
door timfelix - Dec 2, 2011 om 14:05
270 Antwoorden / 13 Vragen
0

Het is algemeen bekend dat de levertijden alleen indicatief kunnen zijn en niet altijd kloppen, dit staat ook altijd op de site zelf. Die indicaties staan ook maar gelinked aan de pagina van de leverancier, dus als die het verprutst is het voor Bol ook een probleem. Misschien is het handiger om de volgende keer iets van een marge te nemen als je iets wilt.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 2, 2011 om 23:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Ik heb daar geen moeilijkheden mee gemaakt maar dat zal dan wel in voorraad zijn tot nog bleek dat ook om 20.00 besteld de volgende dag voor 2 uur bezorgt. Meerdere malen reeds door hun gedaan.

jpm
door jpm - Dec 3, 2011 om 11:39
822 Antwoorden / 28 Vragen
0

Ik begrijp dat u nu zonder tv zit? Dan zou ik beslist nog even geduld hebben want uiteindelijk heeft u weloverwogen dit toestel bij Bol.com uitgekozen. Prijs en merk, en ook model zullen u zeker bevallen. Stel dat u nu annuleert en dat in de winkels in uw buurt dit model niet leverbaar is (het is tenslotte een hectische periode zo met Sinterklaas), dan zit u vast langer zonder tv. Tip: misschien dat uw buren of familie nog een oudje hebben staan zolang u nog moet wachten?

zwemmer
door zwemmer - Dec 3, 2011 om 12:27
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Soms gaat het mis maar de bedoelingen zijn vast wel goed. Levertijden kunnen natuurlijk onder invloed van onvoorziene omstandigheden wel eens afwijken van het beloofde.

Zwemmer

chris74
door chris74 - Dec 7, 2011 om 00:07
567 Antwoorden / 44 Vragen
0

Ik heb nog nooit problemen met bol.com gehad.

Maarre wat dacht je van bad timing om zoiets te bestellen vlak voor en na sinterklaas, kerst en nieuwe jaar. Iedereen wil natuurlijk zijn bestelling op tijd hebben. En ja dat kan een bedrijf niet altijd handelen als iedereen op het laatste moment nog even wat besteld omdat ie het zonodig morgen in huis wil hebben.

Je kan bij bol.com je status zien, en je kan een belletje plegen. Dan krijg je ook antwoord op je vraag. En het kan zijn dat deze niet op dat moment leverbaar is. Dan wordt dat vanzelf op de site aangepast.

merryweather
door merryweather - Dec 8, 2011 om 13:12
50 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik bestel zéér regelmatig bij Bol.com en altijd de volgende dag in huis mits idd voor 16.00 uur besteld maar heel soms staat er bij dat de levering 3/4 dagen en soms ,heel soms een week bedraagt.Zoals een muis voor onze laptop vorige week bv.Dat heeft 3 dagen geduurd maar stond er ook duidelijk bij.
Ik denk wel dat de vele bestellingen momenteel er wel eens voor kunnen zorgen dat een levering wat langer duurt.Mijn ervaring met Bol is uitstekend te noemen en ik koop er echt al jaren

muis1972
door muis1972 - Dec 8, 2011 om 13:39
24 Antwoorden / 2 Vragen
0

U moet goed begrijpen dat Bol.com ook weer afhankelijk is van toeleveranciers zoals bijvoorbeeld: sony, philips of samsung. Overal worden momenteel overuren gedraaid en/of er worden extra uitzendkrachten ingezet en regelmatig haalt de toeleverancier het dan nog niet om de orders van een bepaalde dag af te krijgen. Dus als de toeleverancier van uw tv ook een beetje achter loopt, kan Bol.com ook niet op tijd leveren. Ik weet waar ik over praat, want ik heb zelf bij zo'n toeleverancier gewerkt. Eind november word het erg druk en draaien veel medewerkers overuren. Waar ze nog geen nachtdiensten draaien worden soms zelfs nachtdiensten ingevoerd om maar aan de vraag te kunnen voldoen. In de hoop dat alle voorraden kloppen en ze geen tekorten hebben, want dan moeten ze weer wachten op de (lucht)vracht. Je kunt hier nu wel Bol.com alleen de schuld geven, maar er zijn dus wel degelijk ook andere partijen mee gemoeid en overal word gestolen en ook worden overal fouten gemaakt. Soms verdwijnen hele pallets! Vraag me niet hoe, maar waarschijnlijk worden ze in het magazijn verkeerd weggezet of gaan ze met een verkeerde vracht mee. Zoek dan maar eens uit waar een pallet tv's (of andere spullen) naar toe is gegaan, want niet iedere winkelier is zo eerlijk om te melden dat ze een pallet te veel hebben gehad. (Ook daar is in vele bedrijven een medewerker fulltime mee bezig. Voorraad beheer)
Een beetje begrip in deze drukke tijd vind ik op zijn plaats. Uw tv krijgt u heus wel (als u deze nu nog niet ontvangen heeft inmiddels).

le
door leens - Dec 8, 2011 om 16:06
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb vrijdag om 19,15 een cd bij bol com besteld en had hem de volgende dag in mijn brieven bus besteld op 02-12-2011 geleverd op 03-12-2011 en zo gaat het al jaren en keurig een e-mail voor de tijd van versturen .

marjon1
door marjon1 - Dec 15, 2011 om 13:33
284 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik heb ook minder goede ervaringen. Een boek op de site besteld, betaald en levertijd zou 3 tot 5 dagen zijn. 2 dagen later een mail dat het niet leverbaar was, en mij werd geadviseerd de site in de gaten te houden. Paar weken later gekeken, was leverbaar, weer bestel, weer niet leverbaar. Mailtje gestuurd met verzoek site aan te passen. Mailtje terug met tip de site in de gaten te houden. Niks gebeurd dus om te proberen paar weken later nogmaals besteld, en paar weken later nogmaals. (deze keren wist ik de uitslag eigenlijk al) Weer een verzoek gedaan dit boek te verwijderen. Excuses en kortingsbon voor gratis verzending bij mijn volgende bestelling.
Heeft er nog maanden opgestaan, heb maar niet meer gekeken.

az
door azriaxx - Dec 15, 2011 om 14:17
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

Los van het feit dat ik de verdediging van Bol.com onzin vindt (afhankelijk van toeleveranciers, blabla. Als Bol.com een belofte doet moet deze nagekomen worden), maar er kan altijd iets gebeuren waardoor het wat uitgesteld kan worden. Bol.com is namelijk wél afhankelijk van de bezorgbedrijven. Zo ben ik nu nog op een DVD box aan het wachten die ik voor kerst heb besteld, maar al een week bij Post NL ligt. Gruwelijk irritant, maar dat is het risico van op internet bestellen.

Voorlopig ben je veroordeeld tot uitzending gemist en RTL XL ben ik bang. Succes! ;)

ma
door maasb - Jan 9, 2012 om 20:15
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het klopt, te groot en niet klantvriendelijk. Bestellingen worden niet snel geleverd. Bij grote bestellingen kan het weken duren voor dat je alles hebt. Ze reageren ook niet op e-mail berichten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer