H-
door H-S Jun 7, 2017 om 15:48
Geldzaken & recht

BSH

Dit betreft een geschil van de betaling van een rekening.

BSH Huishoudapparaten heeft mij een rekening verstuurd van €115,- voor een onderzoek van een storing.

Het blijkt dat de firma BSH 2 tarieven hanteert.

Alles onder de 25 minuten is standaard € 115,-

Alles daarboven een standaard voorrij van €59,90 en daarbij komend €8,95 per 6 minuten. En er moet dan een kostenopgave worden afgegeven.

De firma BSH wil nu niet aangeven hoe lang ze over dit onderzoek hebben gedaan en blijven bij de standaard €115,-

Ik heb per mail en telefoon uitleg gegeven dat stel dat de monteur een half uur bij mij binnen is geweest dit dan maximaal dit 5x€8,95 + €59,90 = €104,65 zou moeten zijn. En ik had eigenlijk een kostenopgave moeten ontvangen.
Ik heb nu reeds de €59,90 overgemaakt zoals ik per telefoon en mail heb gemeld aan de firma BSH.
Echter blijf ik een factuur ontvangen van €115,- en krijg ik geen antwoordt op mijn openstaande mail met vragen en per telefoon wordt ik niet verder geholpen.

Iemand een idee hoe nu verder.

Groet
Haro

1667 10 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Jun 7, 2017 om 15:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Leuker kunnen wij het hier ook niet maken, dus volg de klachtenprocedure:  service-tarief

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 7, 2017 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En was u dan niet bij dit onderzoek?

H-
door H-S Jun 8, 2017 om 09:38
Antwoorden / 1 Vragen

Ik was er zelf niet bij.

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2017 om 16:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het betreft dus een storing. Die is opgelost. Je bent er dan toch bij geweest en weet hoe lang de monteur bezig is geweest. Om nu over zo'n 'luttel' verschil te gaan dimdammen ......
Kostenopgave als ze de storing meteen verholpen hebben? Het opmaken van de kostenopgave kost alleen maar tijd; was je nog duurder uit geweest.

ru
door ruuker - Jun 7, 2017 om 17:09
10 Antwoorden / Vragen

Toch heeft H-S hier een punt. In de €  59.90 zitten de voorrijkosten al. En voordat je dan op € 115  zit is best veel tijd !  Bosch brengt het zelf alsof je beter uit bent met dit  " 115-all-in-one-tarief ". Je weet waar je aan toe bent, zeg maar. Maar dat is dus niet zo ! Als het meer tijd/duurder wordt gaat Tarief II in werking. De enige die hier dus zekerheid heeft is Fa. Bosch zelf ! En ja; er zijn klachten die in minder dan 6 minuten opgelost zijn. Resetten van de apparaten bijvoorbeeld. Maar daar wordt héééél geheimzinnig over gedaan. Die codes lijken soms beter beschermd dan het recept van Coca Cola....

panter22
door panter22 - Jun 7, 2017 om 18:34
6599 Antwoorden / Vragen

Eerst gaat de monteur kijken wat er aan de hand is. Kosten €59,95.
Is het een kwestie van reparatie zonder dat er onderdelen nodig zijn, dan betaal je €55,05 voor het sleutelen, dus in totaal €115.
Zolang de monteur niet meer dan 25 minuten bezig is.

Waren er wel onderdelen nodig, dan betaal je  €59,95,  die onderdelen en arbeidsloon €8,95 per 6 minuten.
Of als het sleutelen langer duurt dan 25 minuten, dan betaal je dit tarief ook.

Wat heeft die monteur gedaan? Alleen een onderzoek en het apparaat is nog steeds stuk?
Heb je er naast gestaan en tegen de monteur gezegd dat het apparaat niet gerepareerd hoefde te worden?
Dan betaal je €59,95, ongedacht hoelang de monteur binnen is geweest. Dat kan dus ook 5 minuten zijn.

Je krijgt een rekening van €115 en je wilt maar €59,95 betalen. De monteur heeft dan niets gerepareerd en je zit nog met een stuk apparaat. Zo niet, dan moet je €115 betalen.
Dat je zelf met een andere berekening komt, doet er niet toe. Je bent akkoord gegeaan met de tarieven, want je hebt die monteur laten komen.
Ik zou maar die €115 betalen. Als je dat niet doet, dan krijg je er straks nog incassokosten bovenop.

H-
door H-S Jun 8, 2017 om 09:54
Antwoorden / 1 Vragen

De monteur in kwestie heeft alleen een onderzoek gedaan.
Volgens hem was het waarschijnlijk een gebruikersfout, maar hij kon verder geen goed antwoordt geven op deze storing.
Ik was er helaas zelf niet bij anders had ik direct kunnen aangeven dat ik niet akkoord zou gaan.

De firma BSH doet als je wordt gemast met een standaard tarief van €115,-
Op deze manier krijg ik het gevoel dat het meer om geld verdienen gaat dan een stuk service verlenen.

panter22
door panter22 Jun 8, 2017 om 19:35
6599 Antwoorden / Vragen

Er zal toch wel iemand die monteur hebben binnengelaten. Degene die er bij was is wel akkoord gegaan dat de monteur verder zocht? Dan zit je er aan vast.
Als er niets met het apparaat aan de hand was, waarom schrijf je dan over die tijd dat de monteur binnen is geweest?
Dan had je toch beter kunnen schrijven dat na onderzoek geen reparaties zijn verricht en dat je ervan uitgaat dat je alleen de onderzoekskosten hoeft te betalen.
Voortaan maar zelf op de neus er bij staan.

Cookies
door Cookies - Jun 8, 2017 om 09:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In het vervolg er maar voor zorgen dat je er zelf bij bent. Dan kun je tot op de seconde timen hoe lang iemand bezig is geweest. Je kan jezelf een hoop gedoe besparen door de rekening netjes te betalen.

DOOR H-S 8 JUN. 2017 OM 09:38
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik was er zelf niet bij.

diumenge
door diumenge - Jun 8, 2017 om 10:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is op het eerste gezicht een wat vreemde constructie, een korte reparatie kost zo iets meer dan een (iets) langere. Maar ik neem aan dat u daar van te voren mee akkoord bent gegaan.

hansje klein
door hansje klein - Jun 8, 2017 om 10:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inleiding:
Ik heb onlangs voor het eerst een goedkope Indesit-wasmachine gekocht, omdat ik bij reparaties nà de garantietijd drie keer een navolgende machine voor het reparatiegeld van een topmerk kan kopen.

Reparatie:
Binnen de garantietijd moest er na drie weken een monteur komen.

Uitlezen:
Met een laptop werd het apparaat uitgelezen en ik zag precies wanneer en met welk programma er was gewassen.

Ergo: Wanneer zèlfs een low-budget-apparaat al over deze twee-seconden-zoek-de-fout-analyse beschikt, waarom is een monteur dan zo lang bezig?

Foutje: Controleren is beter dan achteraf bestuderen. M.i. is het normaal, zelfs noodzakelijk, om naast een reparateur te blijven staan. U komt achteraf geen stap verder, maar kunt er natuurlijk wèl een principiële kwestie van gaan maken. Hiervoor zijn er klachtprocedures die u stap voor stap kunt gaan volgen. Het is een kwestie van tijdinvesteren, echter zonder garanties.

ha
door halex - Jun 8, 2017 om 18:50
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe lang was de monteur binnen? U hebt een 'stel dat' vraag bij de firma neergelegd. Daar zou ik ook niet op reageren. Misschien hebben monteurs wel de instructie dat als 't langer dan 25 minuten duurt, dat ze 't tot 40 minuten moeten rekken. Of misschien zijn de eerste vijf minuten wel gratis en start daarna de teller pas.
Maar goed, u was er zelf niet bij. Dus u hebt hooguit van horen zeggen hoe land de beste man bezig was.

diumenge
door diumenge - Jun 8, 2017 om 19:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom maakt u eigenlijk geen € 104,65 over i.p.v. slechts € 59,90?

Ik heb per mail en telefoon uitleg gegeven dat stel dat de monteur een half uur bij mij binnen is geweest dit dan maximaal dit 5x€8,95 + €59,90 = €104,65 zou moeten zijn. En ik had eigenlijk een kostenopgave moeten ontvangen.