Il
door Ilsel Feb 12, 2020 om 13:42
Geldzaken & recht
Btw op factuur

Onlangs sloot ik een online hosting af bij Jimdo

Bij de aankoop zag ik (voordat ik afrekende) het bedrag uitgesplitst. Dus mét btw. € 36,= ( €29,75 + €6,25 btw)

Echter, toen ik na het afrekenen de factuur van Jimdo ontving stond daar het hele bedrag op zonder de btw . De btw was dus niet in mindering gebracht.

De btw die dus eerder vermeld stond kan ik nu niet terug vorderen. Ik kreeg een factuur van €36,= incl 0% btw

Ik besloot Jimdo te mailen en kreeg als antwoord:

 Je factuur is een netto-factuur met 0% BTW omdat je je BTW-id hebt ingevuld gedurende het betaalproces. Het is helaas niet mogelijk om dit aan te passen.

Als je nog vragen hebt laat het me dan eventjes weten en dan help ik je graag verder!

Maar.... dan hadden ze volgens mij het bedrag zonder BTW moeten rekenen. Dus : € 29,75

Heb ik het fout of goed?

1377 5 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2020 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De antwoorden op het Radarforum waren niet tot uw genoegen?

Il
door Ilsel Feb 12, 2020 om 14:15
Antwoorden / 1 Vragen

die heb ik niet gezien !

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2020 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zou ik daar maar eens kijken. U hebt daar toch uw vraag gesteld?

Il
door Ilsel Feb 12, 2020 om 18:56
Antwoorden / 1 Vragen

ik heb het inmiddels gezien. Ik had ook al een mail naar de reactie geschreven waarom het niet geplaatst werd.
Dit is de eerste keer dat ik een vraag op een forum stel...vandaar misschien.
Bedankt dat je me erop hebt geattendeerd.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 12, 2020 om 14:26
7225 Antwoorden / 3 Vragen

De antwoorden kunt u  hier  vinden.

Il
door Ilsel Feb 12, 2020 om 14:29
Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik heb verschillende keren op het radar forum gekeken maar kon nooit iets vinden.. Zie het nu...bedankt

sjjoppy
door sjjoppy Feb 12, 2020 om 15:17
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 12, 2020 om 18:34
16887 Antwoorden / 202 Vragen

+10!

tenormin
door tenormin - Feb 12, 2020 om 14:43
16859 Antwoorden / 108 Vragen

U heet daar toch Bizz? Die heeft u dan wel gelezen; u geeft er zelf commentaren op. Dus dat snap ik dan even niet.

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2020 om 14:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar pas om 14.20 uur vandaag.

tenormin
door tenormin Feb 12, 2020 om 15:38
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Schiet lekker op dan. ;-) Maar goed, dat probleem hebben we hier ook, zelden een terugkoppeling.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2020 om 18:37
16887 Antwoorden / 202 Vragen
Il
door Ilsel Feb 12, 2020 om 19:05
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie maar mijn probleem betreft  een intracommuniautaire prestatie ( diensten en leveringen naar andere EU-landen)
Ik ben op de hoogte hoe het zit met BTW. Ik ben nl al 25 jaar ondernemer.
Mijn vraag is meer of dit zomaar mag...eerst aangeven dat het bedrag incl btw is en vervolgens het hele bedrag incl btw rekenen en aangeven dat het 0%btw is
Als ik in de VS software huur wordt de btw niet berekend als ik mijn btw nummer aangeef. Dat had hier volgens mij ook zo moeten zijn. Ze hebben echter de btw niet in mindering gebracht.
Het betreft slechts 6€ maar als ze dit met 10.000 klanten doen ......

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2020 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

#ilse

Maar al die tijd dat u er nu mee bezig bent geweest, kost u meer dan € 6,00. En nou zijn gewoon ook nog uw kosten hoger. Om anderen hoeft u zich niet te kommeren.

aurora1
door aurora1 - Feb 12, 2020 om 20:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar als u ondernemer bent, kunt u dan niet beter terecht op het forum voor ondernemers: higherlevel.nl ?

Il
door Ilsel Feb 12, 2020 om 22:02
Antwoorden / 1 Vragen

Nog nooit gehoord van dat forum maar dan ga ik daar eens kijken

aurora1
door aurora1 Feb 12, 2020 om 22:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goed idee. Als u een beginnend ondernemer bent is het misschien een idee om informatie in te winnen bij de Kamer van Koophandel: https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/overheid/kvk-slaat-een-brug-naar-ondernemers/ondernemen-begint-bij-kvk/