ti
door tijg10 Dec 2, 2008 om 02:28
Geldzaken & recht

Burenoverlast

Ben woonachtig op een 3e etage in een pand waar nog 4 huurders beneden mij wonen. Op de tweede etage woont een drugsdealer die het afgelopen halfjaar al 2x  door de politie is afgevoerd wegens GHB-gebruik. In dit pand hebben we zeer veel overlast van dit personage. Klanten die drugs nodig hebben bellen tot diep in de nacht op alle bellen en ik ben zelfs bedreigd.Huisbaas zegt dat hij er niets aan kan doen daar man zijn huur op tijd betaald (onzin).Politie heeft de zaak sinds april 2008 in behandeling. Elke 24 uur zitten mijn katten en ik in de stank van shit en sigarettenrook(terwijl ik zelf ook rook), elke ochtend zijn we doodziek. Heb de hele dag de balkondeur, twee ramen open en twee ventilatoren aan. Geen pretje nu!!

897 4 Rapporteer

mariegh
door mariegh - Dec 2, 2008 om 10:41
263 Antwoorden / 13 Vragen

Werk samen met je andere buren, dan sta je het sterkst. Iedere keer dat je last hebt door bijv. nachtelijk lawaai, de politie bellen. Ook alles melden aan de verhuurder, want die moet jullie wel degelijk redelijk woongenot bieden. En dat heb je zo niet. Hou precies bij, als een soort logboek, wanneer je wat hebt gemeld. Op die manier heeft de verhuurder - tezamen met de politiemeldingen - voldoende bewijs om de huurder uit het pand te laten zetten.
Het is best een lange en lastige weg, maar de volhouder wint.
Mocht je verhuurder niet van plan zijn stappen te ondernemen, overweeg dan samen met je buren of je juridsiche stappen wilt nemen. Als er een huurdersvereniging is, neem daar dan ook contact mee op, wellicht kunnen die de verhuurder tot stappen bewegen. Als individuele huurder(s) kun je ook de regionale huurderskoepel inschakelen. Maar doe niets in je eentje, dat wordt een kansloze en emotionele toestand.
Heel veel sterkte!

pa
door paxie111 - Dec 3, 2008 om 23:46
10 Antwoorden / 0 Vragen

Uw woongenot wordt dusdanig aangetast dat u gewoon botweg         € 200,= huur minder per maand gaat betalen aan uw huisbaas. Als u dit collectief doet staat u nog sterker. Voor uw huisbaas een hele lange procedure en misschien gaat hij overstag.

En misschien staan er ook nog wel bepaalde teksten in uw huurovereenkomst die u kunt gebruiken.

mariegh
door mariegh - Dec 4, 2008 om 10:24
263 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zou zeker niet adviseren zomaar minder huur te gaan betalen. Pas als je na herhaalde pogingen de verhuurder niet kunt bewegen tot enige actie, zou je samen met de anderen kunnen overwegen een deel van de huur OP TE SCHORTEN  tot de verhuurder reageert. Dat betekent dat je het ingehouden bedrag later wel alsnog moet betalen!

ti
door tijg10 - Dec 5, 2008 om 00:27
3 Antwoorden / 15 Vragen

Ontzettend bedankt voor je reactie.

Blijf problemen opschtrijven!