WvV
door WvV Nov 18, 2013 om 16:31
Geldzaken & recht

Cadeaubon Free Record Shop omgewisselt voor kortingsbonnen

Mijn 12 jarige zoon had voor zijn verjaardag een cadeaukaart van Free Record Shop gekregen. Deze bleek na faillissement niet meer geldig en kon omgewisseld worden voor kortingsbonnen.
2 keer heeft hij geprobeerd deze in te wisselen voor wat hij graag wil. Eerst op een 12 maanden abonnement voor de Xbox, maar helaas, daar konden de bonnen niet voor gebruikt worden. De tweede keer moest wat hij wilde (dvd-box) besteld worden, omdat deze niet voorradig was. En omdat het dan om een bestelling gaat, kon hij weer niet de "kortings-tegoedbon gebruiken.
Mag dit zomaar? Is hij echt blij gemaakt met een dooie mus? Kunnen wij nog iets ondernemen om zijn geld gewoon terug te krijgen?

1373 3 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 18, 2013 om 23:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een cadeaubon kun je nooit inruilen voor contanten. Na het faillissement en de doorstart van de FRS zijn door de nieuwe eigenaar kortingsbonnen ervoor in de plaats gesteld tot een bepaald maximum als tegemoetkoming. Ook die zullen niet kunnen worden ingeruild voor contanten. Ik zou eens in de winkel kijken wat precies de voorwaarden zijn voor het gebruik ervan, hoeveel korting hij krijgt bij welke hoogte van besteding, en dat zoon eventueel in een andere FRS gaat kijken of daar iets van zijn gading te vinden is. De bonnen zijn nog geldig t/m 30 november als ik het goed heb.

moeder56
door moeder56 - Nov 18, 2013 om 23:39
483 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon in de winkel kijken of iemand anders die koopt wil ruilen voor geld.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 18, 2013 om 23:56
619 Antwoorden / 29 Vragen

Het is een geste van de nieuwe structuur FRS aan de klant met de nodige voorwaarden en restricties aan verbonden qua kortingsbonnen.

Waren de kortingsbonnen ter waarde van de FRS-cadeaukaart?

Als het de nationale entertainmentbon was geweest, historisch de platenbon, dan was verzilvering daarvan bij acceptant(en) geen punt geweest.