ka
door kassacak Apr 5, 2012 om 15:35
Geldzaken & recht

Cak

ik ben invalide en ik krijg iedere week een factuur van het CAK. Echter sommige facturen stammen uit 2009 en worden correcties genoemd. Kan dat? Dit betekent dat ze ongelimiteerd correcties kunnen sturen, want je kunt niet bij CAK controleren of die correcties juist zijn. Help!
Een doorgedraaide invalide Marion Plakmeijer.

2093 7 Rapporteer

getty
door getty - Apr 5, 2012 om 17:01
4179 Antwoorden / 10 Vragen

ja op zich kan dat, het is nog niet verjaard. Wel altijd goed controleren of het klopt en of het nog niet betaald is. De reden dat dit gebeurt is dat er bv na aanleiding van een wijziging in het jaarinkomen (bv door aangifte) de eigen bijdrage die daarbij hoort, aangepast moet worden.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Apr 5, 2012 om 17:02
229 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Kassacak,
Op de facturen van het CAK staat precies over welke termijn het gaat.
Jij weet wie jou toen zorg heeft verleend.
Ben je het er niet mee eens, neem dat op met de declarant.
Er is een organisatie die facturen naar het CAK stuurt.
Je kunt ook het CAK vragen op grond waarvan zij die (na)heffingen doen en daarvan schriftelijk bewijs vragen.
E.e.a. is nogal fraude gevoelig.

Sterkte.

ka
door kassacak - Apr 5, 2012 om 17:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp dat het CAK dit kan doen, maar slechts een maand en een jaartal kun je toch niet voldoende informatie noemen. Het CAK kan dit niet nader toelichten. Dus in wezen weet ik niet wat ik betaal en wanneer ik klaar ben met betalen en geen facturen meer zal ontvangen. Graag jullie hulp! bedankt.Marion Plakmeijer

do
door doradora - Apr 5, 2012 om 19:02
58 Antwoorden / 1 Vragen

als CAK denkt dat u nog moet betalen, dan moeten ze ook een overzicht hebben van uw rechten en uw betalingen.
vraag dit overzicht. dan kan u dit met uw eigen administratie vergelijken.

ma
door maurits86 - Apr 5, 2012 om 19:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb er ooit gewerkt. Het is een verschrikkelijke instantie.

Wat u het beste kunt doen is een definitieve beschikking over al de betreffende jaren aanvragen. Daarnaast een betalingsoverzicht van wat u tot op heden betaald hebt. Dan kunt u dat naast elkaar leggen en heeft u het antwoord. De manier van factureren en afboeken is verschrikkelijk daar. De meeste medewerkers snappen het zelf niet eens.

ma
door maurits86 - Apr 5, 2012 om 20:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

dat geld voor zorg met verblijf.

ma
door maurits86 - Apr 5, 2012 om 20:02
4 Antwoorden / 1 Vragen

Voor Zorg zonder verblijf geld in principe hetzelfde. Dat hangt ervan af hoe hoog uw eigen bijdrage is. En of u iedere maand tot dat bedrag aan zorg ontvangt.