at
door atipati Oct 23, 2009 om 17:18
Geldzaken & recht

Cardif

Hallo,mijn pl is afgelost en dat is 8 maanden eerder als de eind  datum ,Bij deze pl heb ik destijds een koopsom af moeten sluiten die het overlijdens risico dekt . Mijn vraag is nu ik geen belang meer heb bij die overlijdensrisico verzekering (koopsom) heb ik dan recht op restitutie van de betaalde premie die is nl. in een keer betaald bij aanvang van de verzekering.Er staat hierover niets in de polis voorwaarden ik heb al een brief geschreven maar krijg geen reaktie van cardif.Als iemand een idee heeft of ik er recht op heb hoor ik dat graag of anders schakel ik de rechtsbijstand in een ieder alvast bedankt.

619 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 23, 2009 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk het niet, helaas. De overlijdensrisicoverzekering hangt met name vast aan de hoogte van het geleende bedrag en niet aan de looptijd. U kunt dus mijns inziens geen geld terugkrijgen.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2009 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een doorlopend crediet een overlijdings verzekering afsluiten dit is wel het uiterste van uitbuiting daar had u nooit genoegen mee moeten nemen als er toch dekking moest zijn was een levens verzekering toch veel simpeler gewwest dan had dus ten alle tijde ook nog eens een overscot geweest en u had hem af kuinnen kopen als de lening was afgelost dus zal ik als in u schoenen stond toch de fout bij mij zelf zoeken.

Met groet Valerius

ve
door verwijderd - Oct 23, 2009 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Valerius,

Op zo'n antwoord zit je "echt" te wachten. Voor afzeiken kan je beter naar Tros Radar verhuizen.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 23, 2009 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwens, een PL is iets anders dan een doorlopend krediet. Even goed lezen voordat je "antwoordt".

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 23, 2009 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja@De pot verwijt de ketel

ve
door verwijderd - Oct 23, 2009 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag atipati,

Ik zou het paard vóór de wagen spannen en deze vraag direkt al voorleggen aan jouw rechtsbijstandverzekeraar. Zij hebben de kennis in huis om deze vraag adequaat te beantwoorden (althans dat zou zo moeten zijn).

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2009 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tegen koopsom afgesloten risicodekking geeft geen recht op enige restitutie nu de PL vervroegd is afgelost.

Mogelijk is gelet op de recente discussie dat deze polissen een onnodig risico dekken (tot 15.000 of 20.000 wordt altijd kwijtgescholden ingeval van voortijdig overlijden) en uitsluitend zijn bedoeld om de kas van de tussenpersoon te spekken er toch wel ruimte voor herbezinning indien door de rechtspraak of het Verbond van Verzekeraars de handelwijze wordt afgekeurd. Een kleine kans dus bij uw rechtsbijstand.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2009 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag atipati,

Dat je er recht op hebt kan ik je niet zeggen. Dat zul je niet leuk vinden, doch ik kan het niet leuker maken.
Wel kan ik je zeggen dat volgens Nederlands recht koop=koop is.
De overlijdensrisicoverzekering koopsom is een koop van premie in één keer.
Je nam zelf de beslissing de lening vroeger dan de verwachte/afgesproken looptijd af te lossen. Op restitutie van de éénmalig betaalde premie is dan geen recht.

Wanneer je bovenstaande niet gelooft dan staat het je vrij rechtsbijstand in te schakelen, doch kijk even uit of de door jou gewenste restitutie wel boven de minimum strijdwaarde van de verzekering ligt. Zie hiervoor je polis van de rechtsbijstandverzekering. Het zou jammer zijn dat je een hoop moeite doet zonder dat het zin kan hebben, terwijl je dat zelf kon zien.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2009 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@herman,

Bij de meeste rechtsbijstandverzekeringen kun je altijd in eerste instantie om een juridisch advies vragen ook al ligt het probleem onder de drempelwaarde.

Met collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2009 om 06:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Atipati

Heb net als jou hetzelfde voorgehad alleen bij mij was de resterende tijd na inlossing nog zo'n 3 jaar.heb Cardif destijds gebeld met de vraag voor restitutie van de premie. kreeg als antwoord dat ze daar telefonisch niet op in gaan. dus heb ik ze geschreven (denk wel 10 brieven over en weer).in het begin zonder resultaat, maar de aanhouder wint zegt men dus ben niet bij de pakken neer gaan zitten en heb ze net zo lang gebeld en geschreven tot ze me zat waren denk ik want na veel vijven en zessen heb ik toch ongeveer een derde deel terug ontvangen.Voorwaarde was wel dat er geen bkr registratie meer aanwezig was, dus ff checken bij het BKR in Tiel.Als antwoord op de vraag waarom er maar een derde deel terug betaald werd, werd gezegd dat de meeste kosten voor de o.r.v. in het eerste jaar gemaakt worden.Heb hun uitleg eventueel nog ergens op papier staan als je intereese hebt.

Ik zou gewoon contact met ze opnemen.

nee heb je ja kun je krijgen!