helga666
door helga666 Nov 19, 2011 om 16:37
Geldzaken & recht

Cityville op facebook

hallo het volgende probleem, er is iets misgegaan, mijn zoon heeft geprobeerd op facebook voor het spel cityville cash te kopen via zijn mobiel, dit is niet gelukt hij kreeg kreeg elke keer de melding mislukt dus een paar keer geprobeerd om cash te kopen maar dat lukte dus niet, intussen tijd moet hij 317 euro betalen aan de telefoon provider, en heeft dus helemaal niks ontvangen van cityville, dit is ronduit belachelijk en uit de hand gelopen, hoe zou ik dit kunnen oplossen?
heb facebook willen bellen maar op heel de site geen telefoonnummer te vinden, intussen tijd wel email adres gevonden van boku.com deze heeft het geld afgehouden voor dat spelletje, en het spel is van zynga.com, maar alles is in het engels, wie heeft er een tip en moet mijn zoon deze rekening betalen aan de kpn?

alvast bedankt voor de reacties gr helga

3642 9 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 19, 2011 om 18:10
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik vrees dat uw zoon kan fluiten naar zijn centen.... sterker nog: ik vrees dat hij zich aan een abo heeft vastgezet en dat de volgende rekening nog veel hoger zal zijn. Krijgt hij nu vreemde SMS'jes??? Weet u nog welk telefoonnummer hij heeft gebruikt?

Facebook en Cityville zijn zeker niet aansprakelijk.

helga666
door helga666 - Nov 19, 2011 om 19:51
6 Antwoorden / 2 Vragen

hoi deinert,
bij kpn op de rekening staat het nummer 5511 waarmee dat geld elke keer is afgehouden, ik heb aan kpn gevraagd welk bedrijf dat geld heeft afgehouden ,dat was www.boku.com
ook heeft mijn zoon bij www.smsgedragscode.nl zich afgegemeld zodat dit niet meer kan gebeuren.

gr helga bedankt voor je reactie

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 19, 2011 om 20:20
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Over 5511 kan ik erg weinig vinden. Het lijkt een abo-dienst, ik vrees dus dat de volgende rekening veel hoger is. Krijgt uw zoon SMSjes???

smsgedragscode.nl gaat over nieuwe diensten. Deze dienst is helaas al gesloten. Bovendien heeft uw zoon er zelf voor gekozen 'lid' te worden, daar helpt geen enkele blokkade tegen.

Helaas is het enige dat echt werkt: telefoon afsluiten.... dus niet alleen 'power off', maar echt het nummer onbruikbaar maken.

Het spijt mij dat ik u niks beters kan berichten. Sterkte met deze zaak! Niet te boos zijn op uw zoon, hij heeft dit vast ook niet zo aan zien komen....

helga666
door helga666 - Nov 20, 2011 om 12:15
6 Antwoorden / 2 Vragen

hoi, nee mijn zoon krijgt geen smsjes, ik ben niet kwaad op mijn zoon hij heeft dit niet expres gedaan, bedankt voor je reactie gr helga

kiran
door kiran - Nov 20, 2011 om 16:29
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@helga666 / @deinert

Boku.com is geen smsdienst/abo, afmelden heeft geen zin.
Het is een mob.online betalingen-bedrijf.
bd@boku.com

Die €317,- zullen voor die aangeschafte 'credits' wezen.
Boku betaling wel goed gegaan / maar komt niet in het spel?

Google op Cityville en/of Zynga en je komt daar tegen: vragen aan/contact opnemen met de ontwikkelaars.
Lijkt mij dan toch dat je dáár moet wezen / of toch Facebook??

Hoop dat je er nog iets mee kan. Betalen voor iets wat je niet krijgt??

helga666
door helga666 - Nov 20, 2011 om 21:01
6 Antwoorden / 2 Vragen

hoi kiran,

ik heb het gevonden en contact opgenomen, je kan dan een bericht versturen dit heeft mijn zoon ook gedaan, ben benieuwd wat voor reactie we krijgen, want ik wil toch echt dat geld terug gestort zien als dat kan, of anders via een advokaat of zo.

bedankt voor je reactie gr helga

tr
door train1961 - Oct 18, 2012 om 21:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zojuist iets dergelijks aan de hand met mijn dochter. Dit gaat om betaalde sms diensten, hoeft geen abonnement te zijn. Je stuurt een sms en krijgt een smsje terug, en die kost geld.
Tegenwoordig kun je de betaalde sms diensten blokkeren, via de volgende site http://www.smsdienstenfilter.nl/.

Groetjes Cat

helga666
door helga666 - Oct 18, 2012 om 21:42
6 Antwoorden / 2 Vragen

intussen heeft hij gewoon zijn rekening moeten betalen en via facebook nooit geen reactie meer gekregen.

sp
door speed - Feb 23, 2013 om 17:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

het is alweer bijna 1jaar geleden maar dit staat nog steeds open voor antwoorden

en voor de mensen wie een abo heb op deze service kijk voortaan bij elke service naar the voorwaarden
daar vind je altijd iets over afmelden van deze abo

service afmelden bij boku:

8. STOP PAYMENTS AND Processing Errors. You may stop your use of the Boku Service, by texting a keyword (e.g., "STOP," "CANCEL," "END," "UNSUBSCRIBE," "QUIT," etc.) to the applicable shortcode for the Boku Service (i.e., the shortcode which was displayed to you when you initially elected to use the Boku Service). If you stop the Boku Service in the middle of a billing cycle, you will not be charged for the following billing cycle, but you will not receive any refund for the current billing cycle. In the event there is an error in the processing of any transaction, you authorize us to initiate debit or credit entries to your account with your wireless carrier, as applicable, to correct such error, provided that any such correction is made in accordance with applicable laws and regulations.

op andere voorwaardes kan het ook staan onder logout for sms charges / payments

met andere woorden je kan naar boku op DEZELFDE sms dienst nummer sturen: STOP of CANCEL of QUIT etc

dit word in de meeste gegeven als je u eigen aanmeld bij deze service

soms in de kleine lettertjes!