Ma
door Mab92 Jan 2, 2016 om 21:32
Geldzaken & recht

CMIS / GMAC negatieve ervaringen

Ik heb een hypotheek lopen bij CMIS (voorheen GMAC) de eerst periode stond mijn rente vast voor 5 jaar. In de maand waarin de renteherziening / einde renteperiode afliep hebben ze het geheel weer voor vijf jaar vastgezet. Ondanks dat ik in mijn klachten aangaf dat ik maximaal voor een periode van 1 jaar vastgezet wilde worden, omdat ik aan het uitkijken was naar een andere hypotheekverstrekker. Deze bank communiceert minimaal. In de afgelopen acht jaar heb ik slechts drie brieven gekregen, die voor mij (als leek) ook nog eens niet goed te begrijpen zijn omdat er tegenstrijdige informatie wordt gegeven. Nou ben ik echt niet dom, functioneer op HBO-niveau, maar ik vind geen duidelijkheid in de brieven.


Nu ik eindelijk kan overstappen naar een andere bank blijk ik een gigantische boete te moeten betalen, doordat het geheel voor weer een periode van 5 jaar vastgezet blijkt te zijn. Dit was mij niet bekend. Kan een bank dat zomaar doen? Ondanks dat je middels klachten aangeeft dat je dit niet wil? Ik ging er vanuit dat het voor steeds een periode van 1 jaar verlengd was, omdat ik dit aangaf, in al mijn klachten. De bank zegt: "wij verlengen automatisch voor eenzelfde periode als de voorgaande periode. Indien dat niet gewenst was had u dit ruimschoots voor de afloop van de renteherziening moeten aangeven".


De enige communicatie vindt plaats als je een klacht indient. Ik heb nooit schriftelijke informatie per post gekregen t.a.v. de verlenging van mijn hypotheekperiode. De enige informatie die ik n.a.v. een klacht kreeg was dat ik boetevrij mocht aflossen!!! Verderop in diezelfde brief stond dat dat dit niet het geval was... Hoort een consument dit automatisch te begrijpen?


Wie heeft eenzelfde soort negatieve ervaringen met CMIS / GMAC?


Wie herkent de minimale communicatie die deze bank naar zijn hypotheekgevers heeft?


Wie moest ook een veel hogere rente bij herziening / verlenging betalen?


 


Graag hoor ik van u.


Met vriendelijke groet,


Mab

10842 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Jan 2, 2016 om 21:50
3808 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zeker bij hyptheek produkten moet u nooit "ergens van uit gaan". In de hypotheek akte behoort te staan wat er gebeurt als een rente periode afloopt en wat u van de geldverstrekker mag verwachten.

ha
door hans meijers - Feb 13, 2016 om 23:44
1 Antwoorden / Vragen
0

Helaas CMIS en een goede communicatie gaan niet samen. Ze zijn snel als je een maar een dag telaat bent met betalen, maar ik zit al vanaf september vorig jaar al te wachten op een brief met een antwoordt of ik van mijn woekerpolis af kan. Daar ik via de verzekeraar een verpande woekerpolis kan omzetten naar een voor mij betere oplossing, maar CMIS  hult zich in stil zwijgen.

pi
door piet van lieshout - Mar 21, 2016 om 22:57
1 Antwoorden / Vragen
0

Inderdaad 1 overzicht brief per jaar van CMIS als je gelukt hebt. Eind 2014 om een aflossingopgave gevraagd en dat kon zowaar kosteloos, nu 16 maanden later opeens 30K boete op vrij onduidelijke gronden met nog 10jr te gaan tegen 4,6%. Er is niets mogelijk zegt men telefonisch. Wellicht middelrente vragen, zou er een kans bestaan dat CMIS hierover wil praten, denk het niet?
Iedergeval ontzettend blij met deze voormalig GE Capital geldschieter, not!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer

Ro
Rohamo - Jun 25, 2024 om 09:29
Garantie & verzekeringen

Apotheek declareert hoger bedrag dan toegestaan

In de opstelling van mijn zorgverzekeraar, wordt bij de declaratie medicijnen telkens een klein bedrag als niet betaald gemeld. Een voorbeeld: Medicijn X Notabedrag € 41,16 Niet vergoed € 1,42 Vergoed € 39,74 Het ‘Niet vergoed’ bedrag wordt vervolgens niet in rekening gebracht. Dit probleem is al enkele jaren aan de gang en opgeteld gaat het best om een behoorlijke bedrag. Navraa ... Lees meer

Ma
Maximaal70 - Jun 26, 2024 om 12:15
Huishouden & energie

Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht

Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar? 


Lees meer