Consumentenclaim wil kosten berekenen bij opzeggen lidmaatschap
Ik heb mij sinds een aantal jaren aangesloten bij consumentenclaim.nl. Dit ivm onder meer een beleggingsverzekering. Omdat ik geen resultaat meer verwacht wil ik mijn lidmaatschap opzeggen en mijn gegevens laten verwijderen. Nu wordt mij echter verteld dat daar kosten aan verbonden zijn. Ik kan hier niks over terug vinden op de website. Kan dit zomaar en waar dien ik rekening me te houden. Men werkt op basis van no cure no pay. Dit wordt wel herhaaldelijk vermeld.
Kent u deze info: https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/abonnement-opzeggen/
Al u m.b.t. kosten die verbonden zijn aan de opzegging en dat is ook niet in voorwaarden aangegeven moet u m.i. kostenloos kunnen opzeggen met in acht name van opzegtermijn. Er \al ongetwijfeld wel een opzegtermijn zijn geregeld.
En ook: bedoelt u deze? https://www.consumentenclaim.nl/Dan zie ik helemaal niet over kosten maar ook niets over een abonnement dat er dan zou moeten worden afgesloten. Stelliger nog, geen abonnement.
Voor zover ik nu kan zien is er een relatie tussen consumentenclaim en consumentenbond en kunt u dan mogelijhk ook uw opmerking kwijt bij de consumentenbond https://www.nu.nl/geldzaken/5357255/consumentenbond-en-consumentenclaim-slaan-handen-ineen.html
Dat betekent dus: wat bedoelt u, waar heeft u dan meer precies een abonnement voor en van wie?
Het lijkt bijna dat je door clubjes die zogenaamd consumenten gaan help nog erger gen***d wordt dan door de bedrijven die zogenaamd aangeklaagd gaan worden. Dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt met dit soort organisaties.
Klopt dat wel dat je lid bent geworden van consumentenclaim?
Bedoel je niet de consumentenbond?
https://www.consumentenbond.nl/service/abonnement/lidmaatschap-opzeggen#no5
Dank voor de reacties. Ik heb geen abonnement maar ben lid van de stichting consumenten claim die zoals u kunt lezen op basis van no cure no pay werkt. Ik had ook al iets vernomen over de relatie tussen de consumenten claim en consumentenbond. Zal hier na het weekend eens induiken. Ik heb de website ook helemaal nageplozen en kan ook niks vinden over eventurel kosten. Heb inmiddels ook weer een mail gestuurd naar consumenten claim of ze voor dit mij helder kunnen maken.
Er staat op hun site Doe gratis mee en betaal alleen een percentage bij resultaat.
Waarvoor moet u dan betalen als je opzegt, als je niet opzegt kost het ook niets tot er resultaat geboekt wordt.
Kennelijk gaan ze ervan uit dat ze resultaat halen en bij opzegging dat percentage kwijt zijn.
Dan maar niet opzeggen als het u toch niets kost.
Ik begrijp ook dat opzeggen niet per sé hoeft. Het gaat nu om het principe dat er "gerdreigd" wordt dat ik moet betalen wanneer ik mijn dossier zou verwijderen. Iets wat volgens mij niet klopt en daar probeer ik nu achter te komen. Consumenenbond en consumentenclaim werken samen onder de naam Claimservice.
You can check out any time you want but you can never leave, (unless you pay) had er dus nog moeten staan.
De optie om te vergeten dat je lid bent is dus wel gratis.
Verwijderen van jou informatie mogen ze wel geld voor vragen....
Gewoon opzeggen niets.... maar je wilt alles verwijderd hebben en daar mogen ze geld voor vragen!
Maar waar staat dat? Hoe is dat geregeld in de wet?
NIets in de Wet.... maar opzeggen mag en zou gratis moeten zijn....
Maar al jou gegevens verwijderen is extra werk en daarvoor mogen ze kosten vragen.
Hier bij Kassa hetzelfde.... mijn Account stoppen is gratis maar als ze alle berichten moeten verwijderen hier is veel werk.
Dan mogen ze er kosten voor rekenen.
Verder zie ik geen Nut of Noodzaak voor al uw gegevens daar te verwijderen.
.
En hoe worden die kosten dan berekend? Hoe dik je dosier is? Volgens mij dus uit een dikke duim. Maar zonder gekheid. Ik neem toch aan dat zoiets verplicht gemeld moet worden in de algemene voorwaarden?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer