ga
door gateman Jan 8, 2021 om 16:50
Geldzaken & recht

Consumentenclaim wil kosten berekenen bij opzeggen lidmaatschap

Ik heb mij sinds een aantal jaren aangesloten bij consumentenclaim.nl. Dit ivm onder meer een beleggingsverzekering. Omdat ik geen resultaat meer verwacht wil ik mijn lidmaatschap opzeggen en mijn gegevens laten verwijderen. Nu wordt mij echter verteld dat daar kosten aan verbonden zijn. Ik kan hier niks over terug vinden op de website. Kan dit zomaar en waar dien ik rekening me te houden. Men werkt op basis van no cure no pay. Dit wordt wel herhaaldelijk vermeld.

2021 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 8, 2021 om 16:55
16948 Antwoorden / 202 Vragen
1

Kent u deze info: https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/abonnement-opzeggen/

 
Al u m.b.t. kosten die verbonden zijn aan de opzegging en dat is ook niet in voorwaarden aangegeven moet u m.i. kostenloos kunnen opzeggen met in acht name van opzegtermijn. Er \al ongetwijfeld wel een opzegtermijn zijn geregeld.

En ook: bedoelt u deze? https://www.consumentenclaim.nl/Dan zie ik helemaal niet over kosten maar ook niets over een abonnement dat er dan zou moeten worden afgesloten. Stelliger nog, geen abonnement.

Voor zover ik nu kan zien is er een relatie tussen consumentenclaim en consumentenbond en kunt u dan mogelijhk ook uw opmerking kwijt bij de consumentenbond https://www.nu.nl/geldzaken/5357255/consumentenbond-en-consumentenclaim-slaan-handen-ineen.html

Dat betekent dus: wat bedoelt u, waar heeft u dan meer precies een abonnement voor en van wie?


rj
door rjw - Jan 8, 2021 om 17:28
3360 Antwoorden / 5 Vragen
2

Het lijkt bijna dat je door clubjes die zogenaamd consumenten gaan help nog erger gen***d wordt dan door de bedrijven die zogenaamd aangeklaagd gaan worden. Dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt met dit soort organisaties.

panter22
door panter22 - Jan 8, 2021 om 17:51
6599 Antwoorden / Vragen
1

Klopt dat wel dat je lid bent geworden van consumentenclaim?
Bedoel je niet de consumentenbond?
https://www.consumentenbond.nl/service/abonnement/lidmaatschap-opzeggen#no5

ga
door gateman - Jan 8, 2021 om 18:03
8 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dank voor de reacties. Ik heb geen abonnement maar ben lid van de stichting consumenten claim die zoals u kunt lezen op  basis van no cure no pay werkt. Ik had ook al iets vernomen over de relatie tussen de consumenten claim en consumentenbond. Zal hier na het weekend eens induiken. Ik heb de website ook helemaal nageplozen en kan ook niks vinden over eventurel kosten. Heb inmiddels ook weer een mail gestuurd naar consumenten claim of ze voor dit mij helder kunnen maken.

ma
door malty Jan 8, 2021 om 19:39
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat op hun site Doe gratis mee en betaal alleen een percentage bij resultaat.
Waarvoor moet u dan betalen als je opzegt, als je niet opzegt kost het ook niets tot er resultaat geboekt wordt.
Kennelijk gaan ze ervan uit dat ze resultaat halen en bij opzegging dat percentage kwijt zijn.
Dan maar niet opzeggen als het u toch niets kost.

ga
door gateman Jan 8, 2021 om 19:46
8 Antwoorden / 3 Vragen

Ik begrijp ook dat  opzeggen niet per sé hoeft. Het gaat nu om het principe dat er "gerdreigd" wordt dat ik moet betalen wanneer ik mijn dossier zou verwijderen. Iets wat volgens mij niet klopt en daar probeer ik nu achter te komen. Consumenenbond en consumentenclaim werken samen onder de naam Claimservice.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 8, 2021 om 20:06
2246 Antwoorden / Vragen

You can check out any time you want but you can never leave, (unless you pay) had er dus nog moeten staan. 
De optie om te vergeten dat je lid bent is dus wel gratis.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 8, 2021 om 20:44
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Verwijderen van  jou informatie mogen ze wel geld voor vragen....

Gewoon opzeggen niets....  maar je wilt  alles verwijderd hebben en daar mogen ze geld voor vragen!

ga
door gateman Jan 8, 2021 om 21:26
8 Antwoorden / 3 Vragen

Maar waar staat dat? Hoe is dat geregeld in de wet?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 9, 2021 om 09:27
1389 Antwoorden / 10 Vragen

NIets in de Wet.... maar opzeggen mag  en zou gratis moeten zijn....

Maar al jou gegevens verwijderen is extra werk en daarvoor  mogen ze kosten vragen.

Hier bij Kassa hetzelfde....  mijn Account  stoppen is gratis maar als ze alle  berichten moeten verwijderen hier is veel werk.
Dan mogen  ze er kosten voor rekenen.

Verder zie ik geen Nut  of Noodzaak voor al uw gegevens daar te verwijderen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 9, 2021 om 09:42
16948 Antwoorden / 202 Vragen

.

ga
door gateman - Jan 9, 2021 om 20:12
8 Antwoorden / 3 Vragen
0

En hoe worden die kosten dan berekend? Hoe dik je dosier is? Volgens mij dus uit een dikke duim. Maar zonder gekheid. Ik neem toch aan dat zoiets verplicht gemeld moet worden in de algemene voorwaarden?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ri
Rick van Oosten - Sep 17, 2024 om 23:02
Vakantie & reizen

Kan Booking.com alles maken?

Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten.  Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer

Re
ReeNee - Sep 18, 2024 om 11:57
Huishouden & energie

Klacht over Ista

Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer