contactloos betalen, Wat is het een voordeel?. De winst in tiijd is mijns inziens zo minimaal, dat het niet opweegt tegen de nadelen. grotere kans op fraude diefstal. Zijn er mensen die mij kunnen overtuigen van het positieve van deze ontwikkeling, waar alle banken ook ja tegen hebben gezegd? olijfje3.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Daarover is hier al vaker gediscussieerd, o.a. :klik hier. Ik zou zeggen, probeer het een poosje en als het niet bevalt kunt u die optie bij o.a. de Ing. via uw account uitschakelen.
Ik zie ook geen voordeel, integendeel zelfs, stel dat ik mijn pas kwijt ben (verloren o.i.d.); okay, kan 'maar' tot €50,00 gejat worden maar toch. Maar de reclame erover dat het zo lekker makkelijk is: ijsje eten, koffie drinken op een terrasje, hier lopen de serveersters (nog) niet met een mobiel pinapparaat. Zal je toch naar binnen moeten om met je pasje een "kusje" te geven aan het apparaat.
Ik vind erg gemakkelijk. Gaat een stuk sneller. Die pinapparaten zijn draadloos dus je hoeft niet naar binnen. En die 50 euro is het risico van de bank. Ach ja. Alle verandering is moeilijk.
misscihien kom ik als iemand die verandering afwijst, wat is het nut als het ook afweegt tegen de risico's. Je pasje is nu dus meer gewild dan vroeger. Het is draadloos dus makkelijk de onderscheppen. Ik denk dat je onbewust meer geld uit gaat geven omdat het zo makkelijk gaat. dat is wat de banken willen. als mensen meer worden gerold gaan de banken en wordt hun handige systeem ineens jou of mijn probleem. misschien leef snel en je je daar goed bij voelt is dat natuurlijk prima, maar wat maken die 5 seconden (schat ik) dan uit? gaag reactie benieuwd olijfje3
@marijke1953, ben toch best wel met de vooruitgang meegegaan (moet wel hé), maar inderdaad met olijfje eens: wat is 5 seconden op een mensenleven? Maar goed, jij vind het plezierig en mij maakt het niet uit. Kan toch?
Ik zie eigenlijk geen enkel voordeel voor de consument, en eigenlijk ook niet voor de bank en of de winkel. Ik zal als ik deze pas krijg, deze functie blokkeren. Je pincode is een behoorlijke veiligheid.
Alle nieuwe passen van de ING hebben die functie er automatisch opzitten. Die moet je zelf stopzetten, wat ik ook heb gedaan. Nu krijg ik de hele tijd van ING berichtjes over het gemak van zonder pincode betalen. Videofimpjes. Ik word er gestoord van.
Ook krijg ik berichten over het opgeven van de papieren afschriften, zelfs als privébericht, rete-irritant. Dat downloaden heel makkelijk gaat. (maak ik zelf wel uit)
En graag willen ze mijn mobiele nummer zodat ze me de tancode per sms kunnen sturen. Ook als privébericht. Ik hou het gewoon bij papier. Mag het?
En dan nog berichten dat ze graag mijn email-adres willen hebben, zodat ze me snel kunnen bereiken. Terwijl ik weet niet hoeveel phishingmails worden rondgestuurd, steeds gehaaider. No thanks!
Ik geef geen krimp. Hoe meer gezeur, hoe meer ik mijn hakken in het zand zet.
ING komt mijn neus uit, maar van bank veranderen is zo'n rompslomp dat ik daar ook geen zin in heb. Ik blijf dus maar een geërgerde klant.
Op de franse tolwegen kun je zo betalen zonder uit het raampje te hangen om te toetsen of voor een geld transactie. Zelf heb ik deze functie uitgeschakeld.
@zoekster, ook ik krijg tegenwoordig veel echte mails van de echte ING; maar ik behandel ze, expres als valse mail en stuur ze door. Dat is best lachen want dan word ik gebeld , op vaste telefoon dat het geen 'valse email' betreft. En als ze naar mijn mobiele nummer vragen om sms te sturen dan zeg ik dat ik geen mobieltje heb. Ik krijg er ook een sik van maar denk dat, als je al van bank zou veranderen je bij andere bank weer dezelfde toestanden krijgt. Plus, net als jij: ga niet dagen lang iedereen inlichten dat ik van bank veranderd ben en dus ook een ander nummer heb. Veel te veel moeite en zo heel erg geen zin in.
@tijger1, nee, mailtjes over papieren afschriften ontvang ik (gelukkig) niet. Wel keurig de afschriften. ;-)
[quote=mahadma schreef op dinsdag 16 dec 2014, 23:30]Dit systeem zal met dezelfde snelheid als de chip knip wel verdwijnen.
Zeker niet als ze erachter komen dat het wel fraudegevoelig is en ze iedereen die "gepakt" is €50,00 moeten terugbetalen. Heb ook nooit de chipknip gebruikt. Zag er totaal het nut niet van in.
De chipknip had (voor mij tenminste) nog één voordeel, bij betaald parkeren in het winkelcentrum was dit nu voor een keer handig. Maar verder ook weer niet .........
[quote=tenormin schreef op dinsdag 16 dec 2014, 15:54]Ik zie ook geen voordeel, integendeel zelfs, stel dat ik mijn pas kwijt ben (verloren o.i.d.); okay, kan 'maar' tot €50,00 gejat worden maar toch. Maar de reclame erover dat het zo lekker makkelijk is: ijsje eten, koffie drinken op een terrasje, hier lopen de serveersters (nog) niet met een mobiel pinapparaat. Zal je toch naar binnen moeten om met je pasje een "kusje" te geven aan het apparaat.
Nou niet helemaal waar, per keer slechts maximaal € 25,00 contactloos betalen.
[quote=zoekster schreef op dinsdag 16 dec 2014, 22:37]Alle nieuwe passen van de ING hebben die functie er automatisch opzitten. Die moet je zelf stopzetten, wat ik ook heb gedaan. Nu krijg ik de hele tijd van ING berichtjes over het gemak van zonder pincode betalen. Videofimpjes. Ik word er gestoord van.
Ook krijg ik berichten over het opgeven van de papieren afschriften, zelfs als privébericht, rete-irritant. Dat downloaden heel makkelijk gaat. (maak ik zelf wel uit)
En graag willen ze mijn mobiele nummer zodat ze me de tancode per sms kunnen sturen. Ook als privébericht. Ik hou het gewoon bij papier. Mag het?
En dan nog berichten dat ze graag mijn email-adres willen hebben, zodat ze me snel kunnen bereiken. Terwijl ik weet niet hoeveel phishingmails worden rondgestuurd, steeds gehaaider. No thanks!
Ik geef geen krimp. Hoe meer gezeur, hoe meer ik mijn hakken in het zand zet.
ING komt mijn neus uit, maar van bank veranderen is zo'n rompslomp dat ik daar ook geen zin in heb. Ik blijf dus maar een geërgerde klant.
[quote=zoekster schreef op dinsdag 16 dec 2014, 22:37]Alle nieuwe passen van de ING hebben die functie er automatisch opzitten. Die moet je zelf stopzetten, wat ik ook heb gedaan. Nu krijg ik de hele tijd van ING berichtjes over het gemak van zonder pincode betalen. Videofimpjes. Ik word er gestoord van.
Ook krijg ik berichten over het opgeven van de papieren afschriften, zelfs als privébericht, rete-irritant. Dat downloaden heel makkelijk gaat. (maak ik zelf wel uit)
En graag willen ze mijn mobiele nummer zodat ze me de tancode per sms kunnen sturen. Ook als privébericht. Ik hou het gewoon bij papier. Mag het?
En dan nog berichten dat ze graag mijn email-adres willen hebben, zodat ze me snel kunnen bereiken. Terwijl ik weet niet hoeveel phishingmails worden rondgestuurd, steeds gehaaider. No thanks!
Ik geef geen krimp. Hoe meer gezeur, hoe meer ik mijn hakken in het zand zet.
ING komt mijn neus uit, maar van bank veranderen is zo'n rompslomp dat ik daar ook geen zin in heb. Ik blijf dus maar een geërgerde klant.
Van bank veranderen is helemaal geen rompslomp als je gebruik maakt van de overstapservice. Ik ben al jaren blij verlost te zijn van de ING. Informeer eens bij de ASN bank of kijk op hun site voor informatie.
Dan zijn er nog de kosten. Winkeliers moeten nieuwe kastjes aanschaffen en willen ze dat wel ? De sigarenboer geeft me na een greep in zijn kassa mij m'n wisselgeld, daar is geen tijdverlies. Bij de super zie ik dat de meeste tijd verloren gaat doordat klanten na het afrekenen ook hun aanschaf moeten inpakken. Bovendien staan daar veel mensen bewust niet in de rij voor de 'pinkassa-s'.
Ik zie wel degelijk voordelen. Bijvoorbeeld de lunch afrekenen in het cafe bij mij op het werk gaat een stuk sneller dan als iedereen z'n PIN moet invoeren.
[quote=viejo schreef op woensdag 17 dec 2014, 16:17]Dan zijn er nog de kosten. Winkeliers moeten nieuwe kastjes aanschaffen en willen ze dat wel ?
Dat is geen probleem. Die kastjes hebben niet het eeuwige leven en worden al regelmatig vervangen. Bij de eerstvolgende opfrisbeurt komt er gewoon een apparaat dat ook geschikt is voor contactloos betalen. De beschikbaarheid gaat dan ook niet van de ene op de andere dag.
[quote=viejo schreef op dinsdag 16 dec 2014, 23:04]Op de franse tolwegen kun je zo betalen zonder uit het raampje te hangen om te toetsen of voor een geld transactie. Zelf heb ik deze functie uitgeschakeld. Smaken blijven verschillen en zolang men hier zelf besluit over kan nemen mag het van mij.
Ben sinds 16/17 December toch van mening veranderd. De meeste winkeliers hebben dit hier nog niet (zelfs de PLUS) maar de Primera en de banketbakker wel. Dus "kusje geven" is best wel gemakkelijk (sommige bestaande apparaten krijg je nauwelijks de vinger erin!), ging prima. Gaat mij dus niet over tijdwinst maar gemak. En de afrekening op je bank is even snel als...?
[quote=tenormin schreef op vrijdag 26 dec 2014, 00:40]Ben sinds 16/17 December toch van mening veranderd. De meeste winkeliers hebben dit hier nog niet (zelfs de PLUS) maar de Primera en de banketbakker wel. Dus "kusje geven" is best wel gemakkelijk (sommige bestaande apparaten krijg je nauwelijks de vinger erin!), ging prima. Gaat mij dus niet over tijdwinst maar gemak. En de afrekening op je bank is even snel als...?
De chipknip is, was tot en met 31 december 2014, in principe onbeveiligd betaald geweest. Geen pincode invoeren en voor kleine bedragen betalend gemak geweest.
Met het contactloos betalen gebeurt het in een kuch en een zucht de betaling. Ben al ingeburgerd in het contactloos betalen. Prima idee!
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 26 dec 2014, 17:37]Persoonlijk zie ik het nut er niet van in, dus doe er ook niet aan mee.
Nee, zag ik ook niet: zou zeggen, probeer het eens een keer (en niets moet hoor); vind het gewoon handig, vooral als nooit gebruikster van de chip knip.
Ik was absoluut NIET van plan om het een keer te proberen. En ik snap, niets moet. Maar als je het wilt "proberen" moet je de functie actief maken, en dàt wil ik al niet.
Ik ben nog net geen d*******e wat geen pincode kan en wil intoetsen, wat de banken ook door mijn strot willen wringen. Misschien omdat ik geen kuddedier ben ............ en van contante euro's houd ......
T.o.v. van chipknip ziet u een contactloze betaling terug op uw rekeningoverzicht en krijgt u een betalingsbon van de transactie.
Nog steeds geen reden om hieraan mee te doen. KOm nu eens met een echt en reeël voordeel voor de consument, die paar seconden tijdwinst zie ik niet als voordeel. Gemak? je pincode intoetsen kost 2 a 3 seconden ............ En je hebt wel meer veiligheid.
[quote=mahadma schreef op vrijdag 26 dec 2014, 23:05] Intoetsen kost 2 a 3 seconden ............ En je hebt wel meer veiligheid.
Onderbouw die 'veiligheid' even @ mahadma. Men kan maar tot €50,00 de pincodepas tegen het apparaat houden. Gaat het fout: de banken staan garant voor de eventueel verloren pas. Boven de €50,00 moet men toch gewoon de pincode gebruiken? Nee, eerlijk gezegd is tijd niet zozeer het gemak, maar je pas aan betaalapparaat klikken, het beviel mij werkelijk uitstekend. En nogmaals, niemand hoeft het te doen. Is dus eigen keuze. En, gelukkig kan dat. Meespelen of niet meedoen. Prima toch?
Het is en blijft een truck van de banken, maar ieder zijn ding, ik wil hem niet en hij komt er niet, dat contactloze. Nog even en we krijgen direct na onze geboorte een chip in onze vingers of handen, waar alles, van ov shipcard, pinpas, id card, rijbewijs en vul maar in geïmplanteerd.
Wat is er eigenlijk mis met gewoon geld? Ik stel het niet op prijs dat de bank volledig inzicht heeft in mijn bestedingen. De vaste lasten gaan automatisch en de rest contant.
Helemaal niets, ik haal begin van de maand huishoudgeld voor de komende maand en zie wanneer het op raakt. Op rekening zie je dat pas later. Op de cash manier houdt je veel beter overzicht en kom je veel minder snel in de rooie.
[quote=mahadma schreef op vrijdag 26 dec 2014, 23:05]T.o.v. van chipknip ziet u een contactloze betaling terug op uw rekeningoverzicht en krijgt u een betalingsbon van de transactie.
Nog steeds geen reden om hieraan mee te doen. KOm nu eens met een echt en reeël voordeel voor de consument, die paar seconden tijdwinst zie ik niet als voordeel. Gemak? je pincode intoetsen kost 2 a 3 seconden ............ En je hebt wel meer veiligheid.
[quote=mahadma schreef op zaterdag 27 dec 2014, 00:02]Wat is er eigenlijk mis met gewoon geld?
Helemaal niets, ik haal begin van de maand huishoudgeld voor de komende maand en zie wanneer het op raakt. Op rekening zie je dat pas later. Op de cash manier houdt je veel beter overzicht en kom je veel minder snel in de rooie.
Ten tijde van dat een overschrijvingskaart, die met die ponsgaatjes, of de check van de Rijkspostspaarbank en Girodienst werd geaccepteerd als betaalmiddel, ligt alweer ver achter ons, toen was het overzicht nog chaotischer: geen overzicht van de uitgaven. Lukraak check hier en daar en soms kwam de afschrijving pas een half of een jaar later pas.
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer